Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Testen... frustratie

30-06-2020 10:33 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteren wat vage klachten zoals keelpijn, koortsig, moe zijn en niet helemaal fit voelen. Na overleg met mijn werkgever, mag ik niet komen werken, maar moet ik mij eerst laten testen.
Zelf denk ik niet dat het Corona is, maar goed, toch maar het landelijke nummer gebeld om te testen.
Zij adviseren ook een test, maar de testlocaties liggen 35 kilometer verderop, ik heb geen rijbewijs, en ook geen partner. Ze hebben nagevraagd of er een uitzondering gemaakt kon worden om in mijn woonplaats te testen, maar dit is niet mogelijk. Ik moet maar iemand in mijn omgeving vragen om te rijden. Niemand kan of wil rijden, ivm werk, plannen of bang om eventueel besmet te worden, mocht het toch corona zijn.
Nogmaals mijn werk gebeld, maar ik mag echt niet komen werken, en als ik mij niet test, dan zijn de ziektekosten voor eigen rekening. Zo frustrerend dit, en ik weet niet wat te doen, hoe zouden jullie dit oplossen? Ik heb ook niet genoeg vakantieuren die ik kan inzetten.
Lastig maar toch even kijken of iemand in je omgeving kan rijden. Mondkapje op in de auto. Of kijken of er openbaar vervoer in de buurt stopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet zo goed dat de ziektekosten dan voor eigen rekening zijn. Als er helemaal geen coronacrisis was zou het toch ook je goed recht zijn om je ziek te melden met koorts en keelpijn?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
fietsen?
Dus als je van je werkgever mocht komen was je gewoon gaan werken?

Daarnaast gezegd is t inderdaad lastig zonder rijbewijs. Ik hoop dat je een oplossing vindt.
Desnoods een taxi? Als niemand in je omgevind je kan/wil brengen.
lilalinda schreef:
30-06-2020 10:35
fietsen?
Proberen om erotische fiets van iemand te mogen lenen, dan is 35 km wel te doen.
Duomarker schreef:
30-06-2020 10:37
Proberen om erotische fiets van iemand te mogen lenen, dan is 35 km wel te doen.
Een erotische fiets :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Duomarker schreef:
30-06-2020 10:37
Proberen om erotische fiets van iemand te mogen lenen, dan is 35 km wel te doen.
jij maakt het wel heel spannend zo!
Alle reacties Link kopieren
Duomarker schreef:
30-06-2020 10:37
Proberen om erotische fiets van iemand te mogen lenen, dan is 35 km wel te doen.

Hoewel een erotische fiets de rit vast veraangenaamd, zou ik voor het OV gaan. Mondkapje op, afstand houden en indien nodig de laatste kilometers met een OV-fiets. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Duomarker schreef:
30-06-2020 10:37
Proberen om erotische fiets van iemand te mogen lenen, dan is 35 km wel te doen.
zonder zadel??
Duomarker schreef:
30-06-2020 10:37
Proberen om erotische fiets van iemand te mogen lenen, dan is 35 km wel te doen.
Dat gaat lastig worden denk ik :HA:

Maar inderdaad, OV of op de fiets. Wel raar van je baas dat de ziektedagen voor eigen rekening zijn als je je niet laat testen. Vraag me echt af of ze dit zomaar mogen doen zo.
:D oops typefoutje
Kan je werkgever geen taxi regelen? Of anders zelf een taxi regelen? Denk dat er verder geen opties zijn als niemand je kan / wilt brengen? (mag je eigenlijk een taxi in als je klachten hebt?)
Alle reacties Link kopieren
En wat ook nog een optie is: niet testen, uitzieken en weer gaan werken als je beter bent. Dat gedreig met ziekdagen zelf betalen klinkt nogal onwettig.
Alle reacties Link kopieren
Taxi wordt best duur, 2,50 per km?
x 70 km = 175 euro

Ik zou echt fietsen of het OV nemen
Alle reacties Link kopieren
Ggd zegt dat de testlocatie alleen met de auto te bereiken. Taxi nemen mag niet vanwege de klachten, en zou bijna 200,- kosten heen en terug. Bedankt voor de tips
mrs_williams wijzigde dit bericht op 01-07-2020 11:22
Reden: Teveel info
34.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
30-06-2020 10:43
En wat ook nog een optie is: niet testen, uitzieken en weer gaan werken als je beter bent. Dat gedreig met ziekdagen zelf betalen klinkt nogal onwettig.
Ja dat lijkt mij ook. Het dringende advies is om je te laten testen bij klachten, het is nog altijd niet verplicht, dus het lijkt me niet dat ze dat soort sancties mogen opleggen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Duomarker schreef:
30-06-2020 10:35
Dus als je van je werkgever mocht komen was je gewoon gaan werken?

Daarnaast gezegd is t inderdaad lastig zonder rijbewijs. Ik hoop dat je een oplossing vindt.
Dit?
Life is short. Eat dessert first.
Ik fiets veel maar even 2x 35 km heen en weer zou mij echt te ver gaan. Zeker als je niet fit bent en met deze wind...
Ik zou me dan maar gewoon helemaal ziek melden. En als je werkgever dan nog wilt dat je je laat testen regelt hij zelf maar wat.
Ik zou even je huisarts bellen om te vragen of zij advies hebben.
Alle reacties Link kopieren
Duomarker schreef:
30-06-2020 10:37
Proberen om erotische fiets van iemand te mogen lenen, dan is 35 km wel te doen.
:hello:
Mrs_williams schreef:
30-06-2020 10:44
Ggd zegt dat de testlocatie alleen met de auto te bereiken. Taxi nemen mag niet vanwege de klachten, en zou bijna 200,- kosten heen en terug. Ik ga inderdaad kijken of ik een fiets kan lenen van iemand, en dan hopen dat het lukt, aangezien ik last heb van paniekaanvallen. En 70 km best een uitdaging gaat zijn. Bedankt voor de tips
Je gaat toch niet even 2x 35km fietsen?!? En al helemaal niet als je niet lekker bent.
Ik zou toch proberen een lift te regelen van familie of vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
30-06-2020 10:51
Je gaat toch niet even 2x 35km fietsen?!? En al helemaal niet als je niet lekker bent.
Ik zou toch proberen een lift te regelen van familie of vrienden.
Dat fietsen zou ik ook niet doen, zeker niet als je het niet gewend bent en nu ook nog ziek bent. Straks ben je op de helft helemaal bekaf, sta je daar in the middle of nowhere met je fiets.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch even terug bellen naar dat landelijke nummer hoor.
Sommige testlocaties zijn bijvoorbeeld alleen per auto bereikbaar. Als dat voor u geen optie is, bekijkt de medewerker waar u wel terecht kunt met bijvoorbeeld de fiets of lopend.
Mag ik met het OV of taxi naar de teststraat komen?
Nee, als u klachten heeft die passen bij het coronavirus, mag u geen gebruik maken van het openbaar vervoer of een taxi. U kunt namelijk onderweg mogelijk anderen besmetten.
U kunt naar de teststraat komen met bijvoorbeeld uw scootmobiel, brommobiel of met de rolstoel. Bent u bedlegerig of volledig afhankelijk van de hulp van anderen? Geef dit aan als u belt met 0800-1202. Er wordt dan met u besproken wat de mogelijkheden zijn in uw regio.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... estlocatie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven