Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Testen... frustratie

30-06-2020 10:33 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteren wat vage klachten zoals keelpijn, koortsig, moe zijn en niet helemaal fit voelen. Na overleg met mijn werkgever, mag ik niet komen werken, maar moet ik mij eerst laten testen.
Zelf denk ik niet dat het Corona is, maar goed, toch maar het landelijke nummer gebeld om te testen.
Zij adviseren ook een test, maar de testlocaties liggen 35 kilometer verderop, ik heb geen rijbewijs, en ook geen partner. Ze hebben nagevraagd of er een uitzondering gemaakt kon worden om in mijn woonplaats te testen, maar dit is niet mogelijk. Ik moet maar iemand in mijn omgeving vragen om te rijden. Niemand kan of wil rijden, ivm werk, plannen of bang om eventueel besmet te worden, mocht het toch corona zijn.
Nogmaals mijn werk gebeld, maar ik mag echt niet komen werken, en als ik mij niet test, dan zijn de ziektekosten voor eigen rekening. Zo frustrerend dit, en ik weet niet wat te doen, hoe zouden jullie dit oplossen? Ik heb ook niet genoeg vakantieuren die ik kan inzetten.
Alle reacties Link kopieren
Dutchgirly schreef:
30-06-2020 10:55
Ik zou toch even terug bellen naar dat landelijke nummer hoor.







https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... estlocatie
Dit. Er moet toch wel een oplossing zijn. Je bent vast niet de enige.
Mrs_williams schreef:
30-06-2020 10:44
Ggd zegt dat de testlocatie alleen met de auto te bereiken.

Heb je al gekeken wat de dichtstbijzijnde OV halte/station is? Waar is de testlocatie?
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 30-06-2020 11:01
5.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Update, naar advies van hier toch nog een keer de huisarts gebeld, ik heb vanmiddag een afspraak, en dan beslist hij of ik in de praktijk getest kan worden. Dit is wel op eigen kosten, maar dat is dan maar zo.
lilalinda schreef:
30-06-2020 10:35
fietsen?
Als je last hebt van keelpijn, koortsig, moe zijn en niet helemaal fit bent ga je niet 2x 35km fietsen lijkt me.

Fijn dat je bij de HA terecht kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou of kijken of je ergens een elektrische fiets kunt huren, of simpelweg ziek thuis blijven.
Mrs_williams schreef:
30-06-2020 11:01
Update, naar advies van hier toch nog een keer de huisarts gebeld, ik heb vanmiddag een afspraak, en dan beslist hij of ik in de praktijk getest kan worden. Dit is wel op eigen kosten, maar dat is dan maar zo.

Dat zou mooi zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je mag helemaal niet met het ov of met een taxi naar die testplaats komen. Ik zou dat nummer opnieuw bellen.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Mrs_williams schreef:
30-06-2020 11:01
Update, naar advies van hier toch nog een keer de huisarts gebeld, ik heb vanmiddag een afspraak, en dan beslist hij of ik in de praktijk getest kan worden. Dit is wel op eigen kosten, maar dat is dan maar zo.
Gelukkig
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Bel je baas op en meld je ziek. Een coronatest is nu gewoon niet mogelijk, je gaat niet ziek op de fiets 70 km fietsen.
Als je je ziek meld kan je baas niet zomaar niet uitbetalen hoor, dat zou toch mooi zijn.
viva-life22 schreef:
30-06-2020 11:05
Bel je baas op en meld je ziek. Een coronatest is nu gewoon niet mogelijk, je gaat niet ziek op de fiets 70 km fietsen.
Ik zat zelf na te denken hoe ik dat zou oplossen als ik geen auto zou hebben.
Ik zou familie of vrienden vragen mij te brengen, mondkapje op en handschoenen aan.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
30-06-2020 11:08
Ik zat zelf na te denken hoe ik dat zou oplossen als ik geen auto zou hebben.
Ik zou familie of vrienden vragen mij te brengen, mondkapje op en handschoenen aan.
Dat heeft ze al gevraagd en niemand wil of kan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
30-06-2020 11:08
Ik zat zelf na te denken hoe ik dat zou oplossen als ik geen auto zou hebben.
Ik zou familie of vrienden vragen mij te brengen, mondkapje op en handschoenen aan.
Dat heeft ze al gevraagd en niemand wil of kan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Mrs_williams schreef:
30-06-2020 11:01
Update, naar advies van hier toch nog een keer de huisarts gebeld, ik heb vanmiddag een afspraak, en dan beslist hij of ik in de praktijk getest kan worden. Dit is wel op eigen kosten, maar dat is dan maar zo.
Ah dat is echt heel fijn :)
Susan schreef:
30-06-2020 11:09
Dat heeft ze al gevraagd en niemand wil of kan.
Dat vind ik eigenlijk best triest. :hug:
Mrs_williams schreef:
30-06-2020 11:01
Update, naar advies van hier toch nog een keer de huisarts gebeld, ik heb vanmiddag een afspraak, en dan beslist hij of ik in de praktijk getest kan worden. Dit is wel op eigen kosten, maar dat is dan maar zo.
Goed zo.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
30-06-2020 11:01
Als je last hebt van keelpijn, koortsig, moe zijn en niet helemaal fit bent ga je niet 2x 35km fietsen lijkt me.

Fijn dat je bij de HA terecht kan.
Dit. Ik fiets veel en ik vind 35 km niet direct te ver, maar als je niet lekker bent en het niet gewend bent is het wel ver en dan moet je ook nog terug. Hartstikke onverstandig en echt niet doen. Je wordt er waarschijnlijk zieker van en als je pech hebt en je houdt het niet vol dan besmet je mogelijk meer mensen als je ergens hulp nodig hebt. Je hebt echt geen gevoel voor afstanden als je in totaal 70 km fietsen adviseert aan iemand die ziek is.
Blankepit schreef:
30-06-2020 11:08
Ik zat zelf na te denken hoe ik dat zou oplossen als ik geen auto zou hebben.
Ik zou familie of vrienden vragen mij te brengen, mondkapje op en handschoenen aan.
Mondkapje ja, maar handschoenen, waarom? Je scheidt geen virus via je vingers uit ofzo.
Ik zou me gewoon ziek melden en uitzieken. Belachelijk om als je je niet fit voelt 35 km heen en terug te moeten fietsen.
Die werkgever moet je gewoon ziektegeld betalen en klaar.

Wat gaat dat je kosten TO bij de huisarts testen?
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 30-06-2020 11:20
12.47% gewijzigd
aikidoka schreef:
30-06-2020 11:14
Dit. Ik fiets veel en ik vind 35 km niet direct te ver, maar als je niet lekker bent en het niet gewend bent is het wel ver en dan moet je ook nog terug. Hartstikke onverstandig en echt niet doen. Je wordt er waarschijnlijk zieker van en als je pech hebt en je houdt het niet vol dan besmet je mogelijk meer mensen als je ergens hulp nodig hebt. Je hebt echt geen gevoel voor afstanden als je in totaal 70 km fietsen adviseert aan iemand die ziek is.

Helemaal mee eens.
Rosalind schreef:
30-06-2020 11:15
Mondkapje ja, maar handschoenen, waarom? Je scheidt geen virus via je vingers uit ofzo.
Ook als gebaar naar de chauffeur toe, maar vergeet niet dat je handen veel aan je gezicht zitten voordat je je mondkapje opdoet. Gemiddeld 20x per uur en zonder dat je er bij stilstaat.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
30-06-2020 11:10
Dat vind ik eigenlijk best triest. :hug:

Dat vind ik ook. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat mensen het niet zo fijn vinden om meer dan 15 minuten op minder dan anderhalve meter afstand van een Coronaverdachte door te brengen. Als de test positief is betekent dat minimaal twee weken quarantaine voor de chauffeur en met pech ziek worden. Rijden is dus een beslissing met mogelijk zwaarwegende gevolgen.
Blankepit schreef:
30-06-2020 11:20
Ook als gebaar naar de chauffeur toe, maar vergeet niet dat je handen veel aan je gezicht zitten voordat je je mondkapje opdoet. Gemiddeld 20x per uur en zonder dat je er bij stilstaat.
Ja en dan? Dan zit je met je handschoenen aan je gezicht en vervolgens aan alles in de auto.
Mondkapje opdoen en daarna je handen wassen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je rechtsbijstand?
Bel die even om het voor te leggen.
Dan weet je in elk geval wat je werkgever wel en niet mag m.b.t uitbetalen loon bij ziekte.
Niemand heeft zin om de komende twee weken in volledige quarantaine door te brengen, dus ik snap het wel. Meld je gewoon ziek, je werkgever mag dit niet op jou verhalen. Als je normaal ziek bent ga je ook niet werken, dus nu al helemaal niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven