Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vakantie in november/december?

30-06-2020 13:29 25 berichten
Hoi!

Mijn vriend en ik zijn in november/december nog 3 weken vrij en willen dan eigenlijk nog wel naar de zon. Ik heb een reis gevonden, 2 weken naar de dominicaanse republiek voor een goede prijs..
Wat zouden jullie doen? Boeken? Ik ben bang dat de prijs omhoog schiet zodra het officieel weer open is, maar aan de andere kant is er natuurlijk nog heel veel onzekerheid, gaat het land dit jaar nog wel open, wat als er een tweede golf komt etc etc.
Welke risico's lopen we? Volgens mij zouden we als het niet doorgaat alsnog een voucher/geld terug moeten krijgen (als de aanbieder annuleert)
Wat zouden jullie doen? Zijn er mensen die al geboekt hebben?
No way dat ik voor de pandemie over is naar de DR zou gaan. Als daar de pleuris uitbreekt dan heb je echt 'n probleem. Zou afwachten en als het tegen die tijd bekwaam is om op vakantie te gaan last minute iets boeken. Tenerife is ook nog heerlijk eind november.
Alle reacties Link kopieren
Lees héél goed de voorwaarden voor omboeken door, je boekt namelijk nú, nu de Corona bekend is wereldwijd en nog lang niet weg uit de wereld. En misschien met een tweede golf in het najaar. Steden die opnieuw op slot gaan.

En alleen vliegen, of ook een pakketreis? Wordt je opgehaald door Nederland, als je daar in lockdown komt te zitten? Of is het op eigen risico?

Persoonlijk zou ik dit jaar overslaan.
doreia* wijzigde dit bericht op 30-06-2020 13:35
21.53% gewijzigd
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Aan me nooit niet
Alle reacties Link kopieren
Nope. Sowieso niet trouwens.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Nee, tenzij het je geen reet uitmaakt als je al je geld kwijt bent, niet meer naar huis kunt etc.
Zou last minute boeken en geen risico nemen nu.
Duidelijk!
De annuleringsverzekering vergoed het inderdaad niet meer, omdat het al bekend is, de reisorganisatie zou bij annulering vooraf nogsteeds terug moeten betalen volgens mij, het gaat om een pakketreis.
Als je daar vast komt te zitten wordt het denk ik inderdaad wel heel vervelend, want volgens mij heeft Nederland aangegeven dat ze mensen niet meer gaan repatrieren..
Last-minute boeken is waarschijnlijk inderdaad beter. Alleen jammer dat de aanbieding nu goed is ;)
yme schreef:
30-06-2020 13:42
Duidelijk!
De annuleringsverzekering vergoed het inderdaad niet meer, omdat het al bekend is, de reisorganisatie zou bij annulering vooraf nogsteeds terug moeten betalen volgens mij, het gaat om een pakketreis.
Als je daar vast komt te zitten wordt het denk ik inderdaad wel heel vervelend, want volgens mij heeft Nederland aangegeven dat ze mensen niet meer gaan repatrieren..
Last-minute boeken is waarschijnlijk inderdaad beter. Alleen jammer dat de aanbieding nu goed is ;)
Ja, en waarom zou dat nou zijn...
Alle reacties Link kopieren
Hier in de buurt zeggen ze:
He'j 't goedwies stuk?
:
lilalinda schreef:
30-06-2020 13:44
Hier in de buurt zeggen ze:
He'j 't goedwies stuk?
:proud: hahaha ja die ken ik ook!
Zoals het er nu voor staat gaan ze je dan niet repatriëren. En mijn werkgever zou het ook niet zo tof vinden als ik na die vakantie nog twee weken niet kom.

Ik zou dit nu echt niet overwegen.
Alle reacties Link kopieren
DR is nu oranje: dat zou ik niet nu durven te boeken, wel naar iets wat nu geel is.
gizzmo-returns schreef:
30-06-2020 13:43
Ja, en waarom zou dat nou zijn...
Dat begrijp ik zelf natuurlijk ook wel

Oorspronkelijke plan was een week of 5 rondreis door Nieuw-Zeeland, dat gaat natuurlijk ook niet gebeuren, dus ik was een beetje rond aan het kijken waar we die periode nog wel naartoe zouden kunnen en heb me iets teveel laten verleiden door mooie foto's en vooruitzicht op vakantie...
We boeken in november wel iets (of niet als alles weer dicht is) en we zien wel waar we belanden. Enige zon zou fijn zijn, maar verder maakt het niet heel veel uit. Tot die tijd doen we het met een weekendje weg in Nederland :cheer:
Ik heb een vakantie geboekt (en grotendeels betaald) staan in november naar Azië. Allemaal al in december gedaan, dus het wordt nog wel vergoed. Bovendien kan ik alles tot een maand van tevoren nog kosteloos annuleren en een voucher krijgen voor het ticket.

Ik zou nooit nu iets boeken voor dan. Maar ik heb tegelijkertijd nog wel een sprankje hoop dat het doorgaat.

Lastig hè.
MarvelousMrsMaisel schreef:
30-06-2020 14:02
Ik heb een vakantie geboekt (en grotendeels betaald) staan in november naar Azië. Allemaal al in december gedaan, dus het wordt nog wel vergoed. Bovendien kan ik alles tot een maand van tevoren nog kosteloos annuleren en een voucher krijgen voor het ticket.

Ik zou nooit nu iets boeken voor dan. Maar ik heb tegelijkertijd nog wel een sprankje hoop dat het doorgaat.

Lastig hè.
Ja het is gewoon enorm onvoorspelbaar. Dingen gaan nu heel snel weer open, maar kunnen ook net zo snel weer dicht gaan.
We hadden eind mei/begin juni een interrail geboekt, die is natuurlijk ook niet doorgegaan, dus ik wil eigenlijk ook dan weer wel 'echt' op vakantie. Natuurlijk is op vakantie in eigen land of in Belgie/Duitsland ook leuk, maar is toch anders dan een rondreis door Nieuw-Zeeland.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
30-06-2020 13:43
Ja, en waarom zou dat nou zijn...
Dit inderdaad.
De hele reden dat de aanbieding nu goed is, is omdat het heel onzeker is en anders al helemaal niemand boekt.
Het is dus een risicoinschatting/gokkans. Hoe hoger de kans dat het doorgaat, hoe duurder het gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje ja, lastig wel, ik denk dat ik dit risico ook niet zal lopen.
de peetoom van mijn man trouwt eind oktober en dan zouden we naar servie moeten, ik zie dat eerlijk gezegd ook niet zitten, al is het maar voor 1 weekend!

ik twijfel dus ook enorm, we zouden met zijn 3tjes gaan (man ik en zoon van dan 15 maanden). maar wat doe je als er in die tijd iets gebeurt? stel dat je niet terug kunt?

:?:
azrielle schreef:
30-06-2020 14:42
Jeetje ja, lastig wel, ik denk dat ik dit risico ook niet zal lopen.
de peetoom van mijn man trouwt eind oktober en dan zouden we naar servie moeten, ik zie dat eerlijk gezegd ook niet zitten, al is het maar voor 1 weekend!

ik twijfel dus ook enorm, we zouden met zijn 3tjes gaan (man ik en zoon van dan 15 maanden). maar wat doe je als er in die tijd iets gebeurt? stel dat je niet terug kunt?

:?:
Ik weet niet of het een optie is om er met de auto heen te gaan? Anders misschien gewoon een hotel boeken met gratis annuleren, dan heb je geen kosten als het niet doorgaat en met de auto heb je iets meer zekerheid dat je nog thuis komt denk ik mocht het misgaan als je daar bent. Maar ik verwacht dat je tegen die tijd de inschatting wel kunt maken of het dan een risico is om voor een week ofzo die kant op te gaan...
Alle reacties Link kopieren
azrielle schreef:
30-06-2020 14:42
Jeetje ja, lastig wel, ik denk dat ik dit risico ook niet zal lopen.
de peetoom van mijn man trouwt eind oktober en dan zouden we naar servie moeten, ik zie dat eerlijk gezegd ook niet zitten, al is het maar voor 1 weekend!

ik twijfel dus ook enorm, we zouden met zijn 3tjes gaan (man ik en zoon van dan 15 maanden). maar wat doe je als er in die tijd iets gebeurt? stel dat je niet terug kunt?

:?:
Kan je er een vakantie aanplakken en met de auto gaan?
Voor een weekend is dat iets te ver maar als je een dag of 10 gaat dan kan je er een leuk reisje van maken.

En met de auto kun je altijd weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Nee joh. En ga je 12 uur lang met een mondkapje op zitten?
Totdat er een vaccin is, moet je nergens heen vliegen.
ik geef mn bek ook maar een douw
azrielle schreef:
30-06-2020 14:42
Jeetje ja, lastig wel, ik denk dat ik dit risico ook niet zal lopen.
de peetoom van mijn man trouwt eind oktober en dan zouden we naar servie moeten, ik zie dat eerlijk gezegd ook niet zitten, al is het maar voor 1 weekend!

ik twijfel dus ook enorm, we zouden met zijn 3tjes gaan (man ik en zoon van dan 15 maanden). maar wat doe je als er in die tijd iets gebeurt? stel dat je niet terug kunt?

:?:
Voor een weekend zou ik niet gaan. En al helemaal niet vliegen op dit moment. Lijkt me dat die oom dat wel zal begrijpen. Je weet ook niet of ze er daar andere standaarden op na houden qua afstand houden enzo bij bruiloften en partijen. De meeste kans loop je bij te kleffe familiebijeenkomsten. Corona is een heel goeie reden om gewoon af te zeggen. Je kunt altijd volgend jaar 'n keer een vakantie die kant uit plannen en dan 'n gezellig dagje met oom in plannen.
Alle reacties Link kopieren
Er is al een aantal keer gezegd dat je (tenminste in België) niet op kosten van de overheid zal gerepatrieerd worden als het fout gaat. Dus eigen risico. En zelfs als je last minute boekt: tijdens je vakantie kan het ook nog uitbreken op je bestemming, het kan snel gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ook even checken of je reisverzekering de kosten dekt als je met coronavirus in het ziekenhuis zou belanden op je bestemming!
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad een risico inschatting en ik zou ook zeker kijken wat er gebeurt als de boel weer (deels) gesloten wordt.
Wat gebeurt er bij annulering? Wanneer wordt er geannuleerd?
Hoe zit het met de verblijfskosten als je daar strandt? Extra reiskosten? Zijn jullie zelf gezond of behoor je tot een risicogroep? Hoe is de medische zorg daar? Heb je voldoende vakantiedagen en geld om daar langere tijd door te brengen?

Op mijn werk hebben ze laten weten dat vakanties op eigen risico zijn. Als je ergens strandt, moet je daarvoor extra verlofdagen opnemen. Dat zijn dan eigen vakantiedagen of het wordt onbetaald verlof. Tenzij je daar op locatie ook kan "thuiswerken". Dit geldt ook voor verplichte quarantaine na thuiskomst: vakantiedagen opnemen of thuiswerken.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven