Coronavirus COVID-19 alle pijlers

reserveer-waanzin

06-07-2020 01:02 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
nieuw Covid-19 symptoom.... wanhoop!

Je moet álles reserveren. En liefst zo ver mogelijk van tevoren.

Dus Apenheul? 23 augustus? Morgen boeken! Dagje sauna over 3 weken? Helaas..... vol!!!

Alsof ik nú al weet of ik over 4 weken naar Helendoorn wil...?? En dat het dan droog is.

Gelukkig kan je een bezoek-garantie bijboeken. Dat als je dan niet naar de apenheul wil omdat er een westerstorm met code oranje geldt op 23 augustus, je dan je kaartje kan omboeken.... voor 2 euro per kaartje......

Oh.... en geld teruggeven doet niemand, nee jou, je krijgt een voucher..... niet mee eens? Wel hoor! Stond op pagina 43, alinea 4 en 5 van de algemene boekingsvoorwaarden waar je mee accoord ging toen je de pagina bezocht.....

*zucht*

.....Is er al een vaccin.......?
jouw leven is een keuze
Nou nou, je hebt het er maar moeilijk mee hé, om 1 uur 's nachts.
Alle reacties Link kopieren
Ja nou. Is toch de enige manier om te zorgen dat dit soort parken niet overvol is. Of rij je liever op de ochtend zelf naar het park om er aan de poort achter te komen dat het vol is, zodat je weer kunt omkeren?
Snap je totaal niet. Vooral omdat ik rustig nu nog voor heeel juli de apenheul kan reserveren.

Sauna 3 weken van te voren dan wil je zeker naar zo massa sauna.

Maar juistdat reseveren vind ik heerlijk altijd plek en het is nooit meer druk.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, dat is toch logisch? het is sneller vol. Dit is dan de meest klantvriendelijke optie. Of rij je liever met een paar kinderen achter in de auto naar de andere kant van het land om daar te horen te krijgen dat de Efteling vol is?

Dan wordt het volgende topic: mijn kinderen haten me, ik weet niet waarom?
Alle reacties Link kopieren
En daarom dus stel ik dergelijke uitjes dus gewoon nog een half jaar uit.

Apenheul staat er volgend jaar nog en die sauna komt ook nog wel eens een keertje in de winter.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
06-07-2020 01:14
Tsja, dat is toch logisch? het is sneller vol. Dit is dan de meest klantvriendelijke optie. Of rij je liever met een paar kinderen achter in de auto naar de andere kant van het land om daar te horen te krijgen dat de Efteling vol is?

Dan wordt het volgende topic: mijn kinderen haten me, ik weet niet waarom?
Teleurstellingen horen ook bij het leven. Ik weet a el dat veel mensen geloven in de to te ale maakbaarheid, en daarom zelfs al die corona-maatregelen voor lief nemen, maar soms zit het gewoon tegen en dat mag.

Vind dat vooral het spontane er wel af is, en erger me mateloos aan ondernemers die ons op laten draaien voor hun verliezen. Die bezoek ik dus ook niet meer.....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
06-07-2020 01:21
En daarom dus stel ik dergelijke uitjes dus gewoon nog een half jaar uit.

Apenheul staat er volgend jaar nog en die sauna komt ook nog wel eens een keertje in de winter.
Ik heb ook al besloten vrijwillig nog een paar maanden in lockdown te gaan..... kan niet zeggen dat ik het allemaal zo gezellig vind.....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Lekker thuisblijvers als je het toch maar onzin vind.
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
06-07-2020 01:24
Ik heb ook al besloten vrijwillig nog een paar maanden in lockdown te gaan..... kan niet zeggen dat ik het allemaal zo gezellig vind.....
Ik wil trouwens best meedoen aan een gedeeltelijke reserveer-waanzin.

Maar ik weet nog niet eens wat ik morgen of overmorgen ga eten ... wat wil je dan dat ik weet of het over 3 weken redelijk weer is én ik tijd en zin heb in een dagje dierenpark of sauna.

Kijk ik dus binnen 3 weken wel of er toevallig de dag erop nog plaats is.
Geen plaats ... pech gehad, dan niet. Dan ga ik wel wandelen in 't plaatselijke stadspark.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Hoezo trouwens 2 euro "omboekkosten"?

Welke extra kosten heb je eraan als Apenheul of ik nu op 7 juli kom of op 21 juli?

Alles is geautomatiseerd, dus het is niet dat iemand achter de kassa dat in 7-voud moet overpennen dat ik niet op 7 juli kom omdat het stortregent.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
06-07-2020 01:24
Lekker thuisblijvers als je het toch maar onzin vind.
ik zeg nergens dat ik iets "onzin" vind. Dan zou ik namelijk het nut niet zien.

Ik snap het wel. Maar ben er niet blij mee, wordt er bij vlagen wanhopig van en vind ondernemers met "bezoek-garantie" van 2 euro p.p. een coronatoeslag van 6 euro per tafel, een zwembad die voor 45 minuten baanzwemmen 15(!) Euro rekent en "openbare" toiletten die ivm met de extra maatregelen rondom corona nu ineens 1,5 vragen om te kunnen plassen, wel een beetje bijzonder
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
06-07-2020 01:22
Teleurstellingen horen ook bij het leven. Ik weet a el dat veel mensen geloven in de to te ale maakbaarheid, en daarom zelfs al die corona-maatregelen voor lief nemen, maar soms zit het gewoon tegen en dat mag.

Vind dat vooral het spontane er wel af is, en erger me mateloos aan ondernemers die ons op laten draaien voor hun verliezen. Die bezoek ik dus ook niet meer.....
Teleurstellingen horen bij het leven, maar om nou met je kinderen 1,5 uur naar een pretpark te gaan rijden terwijl je weet dat het hoogstwaarschijnlijk vol is, heeft weinig met teleurstellingen te maken.

De enige les die je je kinderen dan leert is dat je even twee tellen na moet denken voordat je iets doet...
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
06-07-2020 01:29
Hoezo trouwens 2 euro "omboekkosten"?

Welke extra kosten heb je eraan als Apenheul of ik nu op 7 juli kom of op 21 juli?

Alles is geautomatiseerd, dus het is niet dat iemand achter de kassa dat in 7-voud moet overpennen dat ik niet op 7 juli kom omdat het stortregent.
ik ben al 2 parken tegen gekomen die dat als extra optie boden: dan kan je dus 2 euro per ticket extra betalen en mag je daarna op de dag zelf, bij slecht weer of bijv. ziekte, "kostenloos" omboeken. Zonder die garantie vervalt je kaartje "gewoon"
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
06-07-2020 01:31
Teleurstellingen horen bij het leven, maar om nou met je kinderen 1,5 uur naar een pretpark te gaan rijden terwijl je weet dat het hoogstwaarschijnlijk vol is, heeft weinig met teleurstellingen te maken.

De enige les die je je kinderen dan leert is dat je even twee tellen na moet denken voordat je iets doet...
dat kon vorig jaar ook gebeuren en toen vonden we het reserveren van parken heel gek.....

Dus doe nou niet ineens of dit volslagen zinnig is....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Wat een non-issue. Bedenk je normaal 's morgens spontaan om met je kinderen diezelfde dag naar de dierentuin of de Efteling te gaan?

Nee toch? Dat plan je toch meestal wel, bijvoorbeeld in de vakantie of op een zaterdag waarop mooi weer voorspelt wordt?

Ik vind het reserveringssysteem heerlijk, ik hoop dat het zo blijft. Je weet waar je aan toe bent, het is nooit meer te druk.

Maar ik vind de 1,5 afstand en het handen wassenen winkelwagentjes desinfecteren ook heel fijn, (ben nog nooit zo lang niet verkouden geweest en nooit meer alle collega's verjaardagszoenen, hoera!) dus misschien ligt het aan mij.
Alle reacties Link kopieren
Dubbeljus schreef:
06-07-2020 01:40
Wat een non-issue. Bedenk je normaal 's morgens spontaan om met je kinderen diezelfde dag naar de dierentuin of de Efteling te gaan?

Nee toch? Dat plan je toch meestal wel, bijvoorbeeld in de vakantie of op een zaterdag waarop mooi weer voorspelt wordt?

Ik vind het reserveringssysteem heerlijk, ik hoop dat het zo blijft. Je weet waar je aan toe bent, het is nooit meer te druk.

Maar ik vind de 1,5 afstand en het handen wassenen winkelwagentjes desinfecteren ook heel fijn, (ben nog nooit zo lang niet verkouden geweest en nooit meer alle collega's verjaardagszoenen, hoera!) dus misschien ligt het aan mij.
Euh....

Ja. Ik bedenk me wel eens op zondagochtend, dat het zonnetje lekker schijnt en dat het misschien wel een fijn moment is om naar de dierentuin/efteling/sauna te gaan. Spontaan, zomaar, ongepland, gewoon omdat het kan, en nu kan het niet en dat vind ik kut.

Nog los van het feit dat vrijwel al die parken dit waarschijnlijk tot in lengte van dagen blijven doen "voor de verbeterde service," waar we dan met z'n allen extra voor mogen betalen en waar het personeel uiteindelijk de dupe van wordt, want nóg flexibeler dús nog onzekerder inkomen....

Maar goed..... jij vind 1.5 meter fijn...... wie probeer ik te overtuigen....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Wat een armoeiig argument dat je nu niet weet of je in augustus zin hebt in een park/sauna. Het staat dan in je agenda, je leeft er naar toe, dan heb je er heus wel zin in hoor. Net zoals je een vakantie boekt. Het komt allemaal als een soort kinderlijke recalcitrantie op me over.

Als je voorheen nooit iets plande maar altijd a la minute spontaan iets ging doen dan zal je vaak je neus hebben gestoten (ervan uitgaande dat je werkt en het moet hebben van vakantie- en weekenddagen). Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen. Niet bij de populaire uitjes.
Alle reacties Link kopieren
Dubbeljus schreef:
06-07-2020 01:40
Wat een non-issue. Bedenk je normaal 's morgens spontaan om met je kinderen diezelfde dag naar de dierentuin of de Efteling te gaan?

Nee toch? Dat plan je toch meestal wel, bijvoorbeeld in de vakantie of op een zaterdag waarop mooi weer voorspelt wordt?

Ik vind het reserveringssysteem heerlijk, ik hoop dat het zo blijft. Je weet waar je aan toe bent, het is nooit meer te druk.

Maar ik vind de 1,5 afstand en het handen wassenen winkelwagentjes desinfecteren ook heel fijn, (ben nog nooit zo lang niet verkouden geweest en nooit meer alle collega's verjaardagszoenen, hoera!) dus misschien ligt het aan mij.
Ik bedenk zo'n dingen dus echt wel de avond voordien.
Kwestie van te weten hoe laat ik mijn wekker moet zetten :-).

Maar geen 3 weken van tevoren.
Da's me toch écht véél te lang op voorhand.


Ik gok bovendien dat een heel deel parken nu rendabel is, dus vroeg of laat drijven ze de cijfers / het aantal mogelijke bezoekers op, of halen ze die hele reserveringsplicht er wel weer een keertje af.

Of kan je reserveren en kijken ze dan hoeveel kaartjes ze nog aan de kassa overlaten voor mensen die "gewoon" komen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
06-07-2020 01:49
Euh....

Ja. Ik bedenk me wel eens op zondagochtend, dat het zonnetje lekker schijnt en dat het misschien wel een fijn moment is om naar de dierentuin/efteling/sauna te gaan. Spontaan, zomaar, ongepland, gewoon omdat het kan, en nu kan het niet en dat vind ik kut.

Nog los van het feit dat vrijwel al die parken dit waarschijnlijk tot in lengte van dagen blijven doen "voor de verbeterde service," waar we dan met z'n allen extra voor mogen betalen en waar het personeel uiteindelijk de dupe van wordt, want nóg flexibeler dús nog onzekerder inkomen....

Maar goed..... jij vind 1.5 meter fijn...... wie probeer ik te overtuigen....


Bijzonder. Ik ken niemand met kinderen die op een zonnige zondagmorgen besluit dan naar de Efteling te gaan. Om daar vervolgens uren in rijen te gaan staan. Jij hebt of geen kinderen, of kinderen vanaf tienerleeftijd.

Dierentuin kan ik me meer bij voorstellen als er eentje in je buurt zit Ik ga geregeld naar Artis, daarvoor kan je prima in de ochtend een kaartje kopen voor een starttijd een uur later dezelfde ochtend. En dan is het zomervakantie nota bene.

Ik krijg het gevoel dat je zit te stoken zonder dat je ooit spontaan naar de dierentuin gaat. Problemen zoeken waar ze niet zijn.

En ik heb inderdaad geen moeite met de 1,5 m regel. Ik zou niet weten waarom jij in mijn persoonlijke ruimte in mijn nek moet hijgen of ik in de jouwe.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
06-07-2020 01:55
Ik bedenk zo'n dingen dus echt wel de avond voordien.
Kwestie van te weten hoe laat ik mijn wekker moet zetten :-).

Je hebt geen werk en geen kinderen?

Dan kan je nu waarschijnlijk ook gewoon makkelijk dezelfde dag nog terecht mét het reserveringssysteem als je op een willekeurige werkdag kan gaan. Ik neem aan dat je je spontane Eftelingbezoekje normaal dan ook niet op de eerste zaterdag van de schoolvakantie zou doen? Lijkt me weinig leuks aan.

Er is geen echt probleem, alleen in jullie hoofd een gevoel dat je in je vrijheid beknot wordt. Feitelijk is er
niks aan de hand wat je nou echt ineens enorm belemmert.
Alle reacties Link kopieren
Wil je morgenochtend ineens spontaan naar Artis? Kan gewoon.
Burgers Zoo? Kan ook gewoon.
Sauna Maarsseveen? Plek zát.
En dit is nota bene de schoolvakantie.

Kom op mensen. Te doorzichtig, dit rare tegendraadse gedoe omdat er even wat van je gevraagd wordt. Je staat zeker ook te demonstreren tegen de 'maatregelen'? Dit topic is waanzin, niet de hele soepele maatregelen die ons beschermen.

Ik woon zelf in de randstad en de populaire sauna's moest je altijd al tijden vantevoren boeken, het is nu juist rustiger :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Dubbeljus schreef:
06-07-2020 01:58
Bijzonder. Ik ken niemand met kinderen die op een zonnige zondagmorgen besluit dan naar de Efteling te gaan. Om daar vervolgens uren in rijen te gaan staan. Jij hebt of geen kinderen, of kinderen vanaf tienerleeftijd.

Dierentuin kan ik me meer bij voorstellen als er eentje in je buurt zit Ik ga geregeld naar Artis, daarvoor kan je prima in de ochtend een kaartje kopen voor een starttijd een uur later dezelfde ochtend. En dan is het zomervakantie nota bene.

Ik krijg het gevoel dat je zit te stoken zonder dat je ooit spontaan naar de dierentuin gaat. Problemen zoeken waar ze niet zijn.

En ik heb inderdaad geen moeite met de 1,5 m regel. Ik zou niet weten waarom jij in mijn persoonlijke ruimte in mijn nek moet hijgen of ik in de jouwe.
Ik heb basisschool kinderen en bedenk ook vaak zat 2 dagen van te voren of soms zelf de avond van tevoren dat we naar de Efteling, Duinrell of drievliet gaan. Nu zijn deze parken hier binnen 60 minuten aan te rijden dus uren in de auto is er niet bij.
Voor Corona kon je vaak al een kaartje goedkoper kopen als je deze op datum kocht. Dat deed ik eigenlijk nooit want dan moest ik die dag, terwijl er je plannen kunnen wijzigen.

Ik snap TO wel. Het spontane is er vanaf. Al vind ik de zekerheid dat de parken minder druk zijn best prettig.
Wissewis schreef:
06-07-2020 01:29
Hoezo trouwens 2 euro "omboekkosten"?

Welke extra kosten heb je eraan als Apenheul of ik nu op 7 juli kom of op 21 juli?

Alles is geautomatiseerd, dus het is niet dat iemand achter de kassa dat in 7-voud moet overpennen dat ik niet op 7 juli kom omdat het stortregent.
Bedrijven proberen nu eenmaal op vreemde manieren extra inkomsten te verwerven en gooien dit op corona of coronamaatregelen.
Ik vind het juist heerlijk.
Ben gelijk naar het Anne Frankhuis gegaan bijvoorbeeld. Geen rij, zo naar binnen.
Wanneer kan dat nou? Ik heb de agenda inderdaad al een beetje gevuld, lekker overzichtelijk, ook geen hele dagen meer kwijt maar tijdsloten.
En laag verwacntingsmanagement wb de kinderen ook, 'nee is vol' is een heel normaal antwoord en dan blijven we rustig thuis. Al die attracties zijn er nog heel lang en zo is het dit jaar echt bijzonder wat je wel doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven