Coronavirus COVID-19 alle pijlers

reserveer-waanzin

06-07-2020 01:02 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
nieuw Covid-19 symptoom.... wanhoop!

Je moet álles reserveren. En liefst zo ver mogelijk van tevoren.

Dus Apenheul? 23 augustus? Morgen boeken! Dagje sauna over 3 weken? Helaas..... vol!!!

Alsof ik nú al weet of ik over 4 weken naar Helendoorn wil...?? En dat het dan droog is.

Gelukkig kan je een bezoek-garantie bijboeken. Dat als je dan niet naar de apenheul wil omdat er een westerstorm met code oranje geldt op 23 augustus, je dan je kaartje kan omboeken.... voor 2 euro per kaartje......

Oh.... en geld teruggeven doet niemand, nee jou, je krijgt een voucher..... niet mee eens? Wel hoor! Stond op pagina 43, alinea 4 en 5 van de algemene boekingsvoorwaarden waar je mee accoord ging toen je de pagina bezocht.....

*zucht*

.....Is er al een vaccin.......?
jouw leven is een keuze
Dubbeljus schreef:
06-07-2020 01:58
Bijzonder. Ik ken niemand met kinderen die op een zonnige zondagmorgen besluit dan naar de Efteling te gaan. Om daar vervolgens uren in rijen te gaan staan. Jij hebt of geen kinderen, of kinderen vanaf tienerleeftijd.

Dierentuin kan ik me meer bij voorstellen als er eentje in je buurt zit Ik ga geregeld naar Artis, daarvoor kan je prima in de ochtend een kaartje kopen voor een starttijd een uur later dezelfde ochtend. En dan is het zomervakantie nota bene.

Ik krijg het gevoel dat je zit te stoken zonder dat je ooit spontaan naar de dierentuin gaat. Problemen zoeken waar ze niet zijn.

En ik heb inderdaad geen moeite met de 1,5 m regel. Ik zou niet weten waarom jij in mijn persoonlijke ruimte in mijn nek moet hijgen of ik in de jouwe.
Alleen al vanwege de kosten. Ik ga nooit voor de volle mep dus dan moet je plannen, sowieso.
Alle reacties Link kopieren
Dubbeljus schreef:
06-07-2020 02:11
Wil je morgenochtend ineens spontaan naar Artis? Kan gewoon.
Burgers Zoo? Kan ook gewoon.
Sauna Maarsseveen? Plek zát.
En dit is nota bene de schoolvakantie.
En vandaag of morgen naar Apenheul - want daar begon TO over - , ook geen probleem.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Kwaaie dronk?

Ik kan me je agressie totaal niet voorstellen. Het zijn nou eenmaal rare tijden. En ja, van tevoren boeken is soms onhandig, maar ik ben allang blij dat je weer van alles kunt ondernemen op een zo verantwoord mogelijke manier.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedacht wel vaak op de dag zelf wat te doen, dus ik moet nog wennen aan vooraf reserveren.

En iedereen die het zo fijn vindt dat er geen vreemden in hun aura zitten: raak je je vrienden dan wel aan? Want dat mag ook niet. En daar heb ik veel moeite mee, dat ik buiten mijn gezin ook mijn ouders en mijn vrienden niet mag knuffelen. Dat jij dat heerlijk vindt, vind ik prima. Maar voor mij is het een verarming, ik mis het en ik vind het verschrikkelijk om zo op afstand van anderen te moeten leven.
Ja, corona belemmert ons in onze vrijheid. Helemaal niemand vindt dat leuk, maar het is niet anders tot er een vaccin is. Voor je kinderen ook wel zo gezond als je dat accepteert en je aanpast aan de realiteit, want er is genoeg leuks te doen. Dan maar iets minder laatste minuut.
Wees blij dat we weer ergens heen mogen. In Nederland hebben we het echt niet slecht (gehad) hoor. Vlak over de grens mocht je maandenlang alleen voor de uiterst noodzakelijke dingen naar buiten, met een verklaring en bewijs.
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
06-07-2020 06:56
Ik bedacht wel vaak op de dag zelf wat te doen, dus ik moet nog wennen aan vooraf reserveren.

En iedereen die het zo fijn vindt dat er geen vreemden in hun aura zitten: raak je je vrienden dan wel aan? Want dat mag ook niet. En daar heb ik veel moeite mee, dat ik buiten mijn gezin ook mijn ouders en mijn vrienden niet mag knuffelen. Dat jij dat heerlijk vindt, vind ik prima. Maar voor mij is het een verarming, ik mis het en ik vind het verschrikkelijk om zo op afstand van anderen te moeten leven.
Dat vind ik ook heel erg. En ik ben inderdaad normaal een type dat er maar op los improviseert, dus ja, het voelt gek om ruim voor onze vakantie al twee activiteiten te boeken.

Maar de periode van de intelligente lockdown staat nog helder op mijn netvlies gebrand. Toen kon je nergens heen en zag ik mijn vader niet. Dan toch liever dit.

Bovendien is er niemand op wie ik kwaad kan worden. Niemand kan hier toch iets aan doen?
Alle reacties Link kopieren
De titel schiet me al in het verkeerde keelgat. Alles met ‘waanzin’ erin trouwens. Die term wordt volgens mij vooral gebezigd door een stel realiteit ontkennende amateurvirologen, daar kan ik niks mee.
Alle reacties Link kopieren
Dubbeljus schreef:
06-07-2020 01:40
Wat een non-issue. Bedenk je normaal 's morgens spontaan om met je kinderen diezelfde dag naar de dierentuin of de Efteling te gaan?

Nee toch? Dat plan je toch meestal wel, bijvoorbeeld in de vakantie of op een zaterdag waarop mooi weer voorspelt wordt?

Ik vind het reserveringssysteem heerlijk, ik hoop dat het zo blijft. Je weet waar je aan toe bent, het is nooit meer te druk.

Maar ik vind de 1,5 afstand en het handen wassenen winkelwagentjes desinfecteren ook heel fijn, (ben nog nooit zo lang niet verkouden geweest en nooit meer alle collega's verjaardagszoenen, hoera!) dus misschien ligt het aan mij.


Vaak zat hoor :). Dagje uit plande ik alleen toen ze nog klein waren. Maar nu ? Op de dag zelf gerust
Alle reacties Link kopieren
Als reserveren je grootste probleem is... :roll: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Is heb er nog geen problemen mee gehad. Ik sta op, wil naar Blijdorp met een kind en kijk op de site hoe laat we terecht kunnen. Zelfde voor Plaswijckpark en Madurodam.
En al we willen eten bellen we even of we nog kunnen reserveren. Wanneer komt u? Over eem kwartier. Prima, geen probleem. Net als vroeger, soms zit het vol en soms niet.

Volgens mij was het alleen de eerste weken een gekte, maar kan je nu prima dezelfde dag of de avond ervoor reserveren.
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
06-07-2020 01:31
ik zeg nergens dat ik iets "onzin" vind. Dan zou ik namelijk het nut niet zien.

Ik snap het wel. Maar ben er niet blij mee, wordt er bij vlagen wanhopig van en vind ondernemers met "bezoek-garantie" van 2 euro p.p. een coronatoeslag van 6 euro per tafel, een zwembad die voor 45 minuten baanzwemmen 15(!) Euro rekent en "openbare" toiletten die ivm met de extra maatregelen rondom corona nu ineens 1,5 vragen om te kunnen plassen, wel een beetje bijzonder

Deze frustratie begrijp ik wel hoor!
Alles bij elkaar wordt het leven wel ontzettend duur zo!
Even een plasstop langs de snelweg is opeens een Euro duurder inderdaad.
En oa de Albert heijn schijnt sinds de coronauitbraak stilletjes aan zo'n beetje alle A merken in prijs te hebben verhoogd, met daar tegenover bijna geen prijsverlagingen op andere producten.
En zo zijn er wel tig dingen op te noemen waar maar een paar Euro'tjes bovenop moeten, en dat moeten we er maar voor over hebben. Maar hoe lang zal dat nodig zijn? en hoe lang is dat op te brengen door de consument?
Ik krijg geen cent extra van mijn werkgever hoor! omdat het leven duurder raakt.
Valt me op dat dit wie dit aankaart al snel het verwijt krijgt te willen rellen, een zeur is, tegendraads, een anti geluid wil geven, solidariteit mist of het vooral niet helemaal begrepen heeft en zich vast niet meer aan de regels wil houden!
Dat is meestal helemaal niet het geval.
Je mag toch wel eens een keer hardop ergens de balen van hebben??
aikidoka schreef:
06-07-2020 06:56
Ik bedacht wel vaak op de dag zelf wat te doen, dus ik moet nog wennen aan vooraf reserveren.

En iedereen die het zo fijn vindt dat er geen vreemden in hun aura zitten: raak je je vrienden dan wel aan? Want dat mag ook niet. En daar heb ik veel moeite mee, dat ik buiten mijn gezin ook mijn ouders en mijn vrienden niet mag knuffelen. Dat jij dat heerlijk vindt, vind ik prima. Maar voor mij is het een verarming, ik mis het en ik vind het verschrikkelijk om zo op afstand van anderen te moeten leven.
We zijn allemaal mensen en dat maakt dat dit voor iederéén tegennatuurlijk en moeilijk en pijnlijk en een verschraling van het leven is. Er is niemand die het leuk vindt dat het leven nu zoveel ongezelliger is. Er is ook niemand die op dit virus en de consequenties zat te wachten. Maar het ís er en je verzetten, ergeren, deprimeren of kwellen maakt het er niet beter op. Zeggen dat het fijn is dat vreemden nu wat meer afstand houden is een voorbeeld van een poging het glas als halfvol te zien. Een 'ieder nadeel heb ze voordeel'. Het is een zoektocht naar het positieve in een vervelende situatie. Want vervelend is het, maar ook niet méér dan dat. We zijn veilig, we hebben te eten en te drinken, we hebben nog vrijheid over. Probeer je te richten op wat er wel is en vergelijk je leven anders eens met dat van mensen in Afghanistan of Noord-Korea of China, voor mijn part. Dan zie je snel genoeg dat wij hier niks te klagen hebben. Wat niet betekent dat je de situatie nu maar best moet vinden. Wat wel betekent dat je jezelf helpt als je het accepteert voor wat het nu even is.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Efteling abonnement en toen ze net open waren was het echt drama om te kunnen reserveren. Nu gaat het gelukkig wel weer beter. Maar in het weekend is er niet altijd plek op de dag en tijd die je wil, dus als je dan een dag reserveert voor bijv 2 of 3 weken verder, dan ben je als je in die periode ervoor nog een keer doordeweeks wil gaan,
afhankelijk van de last minute reservering (je mag steeds 1 actieve gewone reservering en 1 last minute voor vandaag of morgen maken) en dat gaat de ene keer beter dan de andere zeg maar ;-D
En normaal gingen wij eigenlijk alleen met mooi weer en nu dus soms ook maar met regen, want we hadden net gereserveerd voor dat weekend en veel van onze 'normale' alternatieve binnenactiviteiten (met peuter en kleuter) doen we juist nog niet.
Had je gedronken gisterenavond TO :) ?

Je wanhoop is vast weer wat gezakt nu.
Over welk park heb je het dan concreet, want ik kijk net bij de Efteling en dat is gewoon te reserveren voor deze week. En zelfs voor vandaag. Ik zie trouwens wel dat kaartjes tegenwoordig 45 euro per stuk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
06-07-2020 07:48
Had je gedronken gisterenavond TO :) ?

Je wanhoop is vast weer wat gezakt nu.

Heeft ze zich zo misdragen dan??
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
06-07-2020 07:31
We zijn allemaal mensen en dat maakt dat dit voor iederéén tegennatuurlijk en moeilijk en pijnlijk en een verschraling van het leven is. Er is niemand die het leuk vindt dat het leven nu zoveel ongezelliger is. Er is ook niemand die op dit virus en de consequenties zat te wachten. Maar het ís er en je verzetten, ergeren, deprimeren of kwellen maakt het er niet beter op. Zeggen dat het fijn is dat vreemden nu wat meer afstand houden is een voorbeeld van een poging het glas als halfvol te zien. Een 'ieder nadeel heb ze voordeel'. Het is een zoektocht naar het positieve in een vervelende situatie. Want vervelend is het, maar ook niet méér dan dat. We zijn veilig, we hebben te eten en te drinken, we hebben nog vrijheid over. Probeer je te richten op wat er wel is en vergelijk je leven anders eens met dat van mensen in Afghanistan of Noord-Korea of China, voor mijn part. Dan zie je snel genoeg dat wij hier niks te klagen hebben. Wat niet betekent dat je de situatie nu maar best moet vinden. Wat wel betekent dat je jezelf helpt als je het accepteert voor wat het nu even is.
Ik ben een positief persoon en ik ben ook helemaal voor het glas halfvol zien ipv halfleeg. Ik ben ook heel blij dat ik in Nederland woon en veel vrijheid geniet, veiligheid en luxe. Ik vind het ook onzin om het reserveer hysterie te noemen, zo ervaar ik het ook niet.

Ik ervaar de fijn dat vreemden op afstand blijven opmerkingen niet als glas halfvol opmerkingen. Ik denk dat een aanzienlijk deel het echt prettig vindt. En ik ervaar geen inlevingsvermogen van die mensen voor mensen die hier wel last van hebben. Daar reageer ik op. En dat zegt niets over hoe blij en bevoorrecht ik weet dat ik ben door in NL te wonen.
Pindakaasjes schreef:
06-07-2020 07:52
Heeft ze zich zo misdragen dan??
Misdragen niet, maar ze schreef wat dramatisch.
aikidoka schreef:
06-07-2020 07:59
Ik ben een positief persoon en ik ben ook helemaal voor het glas halfvol zien ipv halfleeg. Ik ben ook heel blij dat ik in Nederland woon en veel vrijheid geniet, veiligheid en luxe. Ik vind het ook onzin om het reserveer hysterie te noemen, zo ervaar ik het ook niet.

Ik ervaar de fijn dat vreemden op afstand blijven opmerkingen niet als glas halfvol opmerkingen. Ik denk dat een aanzienlijk deel het echt prettig vindt. En ik ervaar geen inlevingsvermogen van die mensen voor mensen die hier wel last van hebben. Daar reageer ik op. En dat zegt niets over hoe blij en bevoorrecht ik weet dat ik ben door in NL te wonen.
Sorry, ik bedoelde je niks te verwijten.

Ik denk dat de dames op dit forum geen representatieve afspiegeling zijn van (het vrouwelijk deel van) de samenleving. Ik lees regelmatig hier de diagnose ASS bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heerlijk, ben gelijk na heropening op de fiets naar Het Muiderslot geweest. Ter plekke een tijdslot gereserveerd voor half uur later.
En ik ben voor het eerst in mijn volwassen leven in Rijksmuseum geweest, normaliter zou ik dat nooit doen ivm de lange rijen en lading toeristen.
Van Gogh en Anne Frank staan nog op de to-do lijst
Alle reacties Link kopieren
Tja, het is misschien allemaal een beetje lastig, maar het zijn luxe ongemakken. Er zijn mensen die chronisch ziek zijn en ontzettend moeten oppassen en die kunnen voorlopig helemaal geen uitjes maken. We moeten er allemaal maar even het beste van maken.
maleficent wijzigde dit bericht op 06-07-2020 08:28
0.79% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Stel je niet aan TO, op de schaal van vreselijk scoort dit niet eens punten.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Juist fijn dat je moet reserveren. Nu is de tijd om naar een museum te gaan zodat je ook nog wat kunt zien in plaats van over de koppen te moeten lopen. Dat je moet plannen vind ik zelf een klein ongemak. En dan ben ik zelf eigenlijk nog iemand die helemaal niet van plannen maken houdt.
Alle reacties Link kopieren
Dubbeljus schreef:
06-07-2020 01:40
Wat een non-issue. Bedenk je normaal 's morgens spontaan om met je kinderen diezelfde dag naar de dierentuin of de Efteling te gaan?

Nee toch? Dat plan je toch meestal wel, bijvoorbeeld in de vakantie of op een zaterdag waarop mooi weer voorspelt wordt?

Ik vind het reserveringssysteem heerlijk, ik hoop dat het zo blijft. Je weet waar je aan toe bent, het is nooit meer te druk.

Maar ik vind de 1,5 afstand en het handen wassenen winkelwagentjes desinfecteren ook heel fijn, (ben nog nooit zo lang niet verkouden geweest en nooit meer alle collega's verjaardagszoenen, hoera!) dus misschien ligt het aan mij.
Ja, ik bedenk meestal ‘s ochtends dat we iets wel of niet gaan doen, of de dag van te voren. Ik haat reserveren en plannen.

En ach, iedereen heeft ergens een inzinking die anderen een non-issue vinden. Jij ook. Hier over los gaan is ook overdreven bijvoorbeeld.

To, ik heb hetzelfde, ik vind er niks aan en doe maar dingen waar je niet voor hoeft te reserveren. Die tijdslots overal weerhouden me vooral ergens naar toe te gaan. Nu had ik afgelopen periode helemaal geen tijd, misschien moet ik me er in de vakantie overheen zetten, maar ik kijk er niet naar uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven