Coronavirus COVID-19 alle pijlers

reserveer-waanzin

06-07-2020 01:02 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
nieuw Covid-19 symptoom.... wanhoop!

Je moet álles reserveren. En liefst zo ver mogelijk van tevoren.

Dus Apenheul? 23 augustus? Morgen boeken! Dagje sauna over 3 weken? Helaas..... vol!!!

Alsof ik nú al weet of ik over 4 weken naar Helendoorn wil...?? En dat het dan droog is.

Gelukkig kan je een bezoek-garantie bijboeken. Dat als je dan niet naar de apenheul wil omdat er een westerstorm met code oranje geldt op 23 augustus, je dan je kaartje kan omboeken.... voor 2 euro per kaartje......

Oh.... en geld teruggeven doet niemand, nee jou, je krijgt een voucher..... niet mee eens? Wel hoor! Stond op pagina 43, alinea 4 en 5 van de algemene boekingsvoorwaarden waar je mee accoord ging toen je de pagina bezocht.....

*zucht*

.....Is er al een vaccin.......?
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
elfjetwaalfje schreef:
06-07-2020 08:25
Stel je niet aan TO, op de schaal van vreselijk scoort dit niet eens punten.
Jij stoort je nooit aan iets waar anderen van denken: stel je niet zo aan zeg!
ikBedoelHetGoed schreef:
06-07-2020 08:18
Sorry, ik bedoelde je niks te verwijten.

Ik denk dat de dames op dit forum geen representatieve afspiegeling zijn van (het vrouwelijk deel van) de samenleving. Ik lees regelmatig hier de diagnose ASS bijvoorbeeld.

Nou, ik denk dat dit forum wat dat betreft een prima afspiegeling is van de samenleving. Veel introverte mensen vinden de maatregelen helemaal prima (https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... aatregelen en zo zijn er nog wel meer artikelen). Bijzonder dat je het linkt aan ASS. Misschien dat deze periode juist wat meer begrip kweekt voor introverte mensen. Niet meer "doe niet zo ongezellig, het is toch juist gezellig in de kroeg", "hou je niet van feestjes?!?!", "ben je liever alleen, wat raar", etc.
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
06-07-2020 08:25
Tja, het is misschien allemaal een beetje lastig, maar het zijn luxe ongemakken. Er zijn mensen die chronisch ziek zijn en ontzettend moeten oppassen en die kunnen voorlopig helemaal geen uitjes maken. We moeten er allemaal maar even het beste van maken.

Dat is natuurlijk ook zo.
Relativeren is altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
Vorige week nog een dag van tevoren besloten om naar Blijdorp te gaan. Kon gewoon prima. Gewoon op een zaterdag overigens.

Afgelopen weekend op de dag zelf een reservering gemaakt in een restaurant en en dag vooraf voor een binnenspeeltuin.

Ik vind het prima werken zo.
Ik check trouwens net de website van Hellendoorn en ook daar kun je vandaag nog tickets voor vandaag krijgen.

Hoe theoretisch was die OP precies?
Ik ben zelf totaal niet van het plannen. Als het niet hoeft, zal ik het ook zeker niet doen. Als het moet, dan doe ik het (maar ik ben nog niet echt weg geweest tot nu toe).
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
06-07-2020 07:28
Valt me op dat dit wie dit aankaart al snel het verwijt krijgt te willen rellen, een zeur is, tegendraads, een anti geluid wil geven, solidariteit mist of het vooral niet helemaal begrepen heeft en zich vast niet meer aan de regels wil houden!
Dat is meestal helemaal niet het geval.
Je mag toch wel eens een keer hardop ergens de balen van hebben??
Precies.

Ik had zo’n medelijden met mijn kleuter eergisteren die vlak voor het slapen, voor het eerst in de hele periode, verzuchtte: Ik wou dat er geen Corona meer was. Het kwam uit de grond van haar hart.
Alle reacties Link kopieren
Gut, wat een first world problems... We zitten in een wereldwijde pandemie hè? Dat heeft nogal wat gevolgen. Moeten reserveren voor attracties lijkt me dan wel een van de minste.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
06-07-2020 08:40
Gut, wat een first world problems... We zitten in een wereldwijde pandemie hè? Dat heeft nogal wat gevolgen. Moeten reserveren voor attracties lijkt me dan wel een van de minste.
Sorry hoor, maar mijn dochter, een kleuter, heeft zich maanden overal naar geplooid, zonder enig geklaag, weerwoord of gestampvoet en had het om ongeveer dezelfde first world problematiek gewoon even gehad eergisteren en uitte dat op ongeveer dezelfde manier. Ik vind dat dat best eens mag.
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat ik dan wel fijn vind, is dat als je nu naar een toeristische attractie gaat, je niet omgeven bent door Japanners met hun selfiesticks. Het is weer een beetje zoals vroeger. Zo gaan wij binnenkort lekker bootje varen in Giethoorn, heb er nu al zin in. Elk nadeel heb zijn voordeel.

(ja ik weet dat het ook veel geld oplevert).
Stressed is just desserts spelled backwards
nerdopviva schreef:
06-07-2020 08:33
Nou, ik denk dat dit forum wat dat betreft een prima afspiegeling is van de samenleving. Veel introverte mensen vinden de maatregelen helemaal prima (https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... aatregelen en zo zijn er nog wel meer artikelen). Bijzonder dat je het linkt aan ASS. Misschien dat deze periode juist wat meer begrip kweekt voor introverte mensen. Niet meer "doe niet zo ongezellig, het is toch juist gezellig in de kroeg", "hou je niet van feestjes?!?!", "ben je liever alleen, wat raar", etc.
Ik snap het niet, denk ik. Grote groepen liever mijden is toch iets anders dan mensen überhaupt liever mijden?

Vind jij deze pandemische situatie fijner dan ons leven voor de pandemie?
(oprechte vraag)
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
06-07-2020 08:44
Sorry hoor, maar mijn dochter, een kleuter, heeft zich maanden overal naar geplooid, zonder enig geklaag, weerwoord of gestampvoet en had het om ongeveer dezelfde first world problematiek gewoon even gehad eergisteren en uitte dat op ongeveer dezelfde manier. Ik vind dat dat best eens mag.
Sorry, het staat wat ongelukkig onder jouw post. Ik had het niet over wat jij schreef, maar over wat TO schreef. Ik snap heel goed dat het voor kinderen heel lastig te begrijpen is en dat ze er af en toe helemaal tabak van hebben. Dat vind ik echt wat anders dan TO die miept over dat ze moet reserveren voor de sauna of een pretpark. En dan blijkbaar ook nog onzin beweert over de reserveringstermijn.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Hier onze vakantie ook al compleet volgeboekt. Voor wat betreft vakantie iets wat we nooit doen, dan kijken we meestal wat er te doen is en besluiten dag of avond van tevoren. Maar nu dus alles al ingepland, kasteel, museum, dierentuin.

Tsja het is niet anders, beter als gedurende die periode overal met 2 huilende kinderen te staan omdat je naast de pot piest omdat het vol is.

Zal na corona vast nog wel even zo blijven maar bedenk ook dat een Efteling , dierentuin of museum welke half gevuld is meer kost dan oplevert dus zullen het vast zo snel mogelijk over boord gooien. Helaas is dat nu niet maar dat komt wel weer.

Voor nu is het aanpassen en flexibel zijn en als je daar niet goed in bent is dat idd klote maar moet je toch leren want zal voorlopig nog wel even zo blijven
Maleficent schreef:
06-07-2020 08:45
Het enige wat ik dan wel fijn vind, is dat als je nu naar een toeristische attractie gaat, je niet omgeven bent door Japanners met hun selfiesticks. Het is weer een beetje zoals vroeger. Zo gaan wij binnenkort lekker bootje varen in Giethoorn, heb er nu al zin in. Elk nadeel heb zijn voordeel.

(ja ik weet dat het ook veel geld oplevert).
Ha, wij precies hetzelfde! Geldt ook voor het Anne Frankhuis (dagje Amsterdam).
Mevrouw75 schreef:
06-07-2020 08:44
Sorry hoor, maar mijn dochter, een kleuter, heeft zich maanden overal naar geplooid, zonder enig geklaag, weerwoord of gestampvoet en had het om ongeveer dezelfde first world problematiek gewoon even gehad eergisteren en uitte dat op ongeveer dezelfde manier. Ik vind dat dat best eens mag.
Tuurlijk mag dat. Maar er een topic over openen en een maatregel 'waanzin' noemen is toch van een geheel andere orde?
Ik was altijd al van het plannen. Als ik voor mezelf spreek, dan vind ik het vooral fijn om te weten dat het niet razend druk is. Het enige dat we spontaan wel deden was uit eten gaan. Ik woon in een omgeving waar echt wel ergens een plekje is om te eten. Maar ook dat reserveerden we eerder ook al (soms uurtje van tevoren).
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
06-07-2020 08:51
Tuurlijk mag dat. Maar er een topic over openen en een maatregel 'waanzin' noemen is toch van een geheel andere orde?
Nee hoor. Er wordt hier over van alles en nog wat een topic geopend, van groot tot klein tot non-issues. In grotere en kleinere woorden.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 06-07-2020 08:54
23.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarvoor heb je dan gereserveerd 2east?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
06-07-2020 08:40
Precies.

Ik had zo’n medelijden met mijn kleuter eergisteren die vlak voor het slapen, voor het eerst in de hele periode, verzuchtte: Ik wou dat er geen Corona meer was. Het kwam uit de grond van haar hart.

Ja, maar daar mag je niet over beginnen hier want dan ben je egoïstisch en heb je er niets van begrepen!
"Er zijn wel effe belangrijkere zaken dan jouw teleurgesteld kleuter!"
En tuurlijk is dat ook zo! Dat weet toch iedereen?
Maar soms mag je toch wel effe hardop balen?
Moeders die hier even wilde ventileren hoe jammer ze het vonden dat er geen examenfeesten voor hun kind waren, en het diploma per post kwam, geen groep 8 musical, geen kamp,.. die heb ik met de grond gelijk gemaakt zien worden hier.
Sterker nog, ze moesten zich kapot schamen volgens het solidaire leger!
Nou, nou, is dat nu nodig?
Tuurlijk, altijd blijven relativeren en er met elkaar voor gaan! Je zegeningen tellen. Maar mag je met een gebroken enkel niet mopperen wanneer je buurvrouw een heel onderbeen mist?
Wat ik het ergste vind aan corona is de onderlinge behoefte elkaar te bekritiseren en te beleren.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
06-07-2020 08:51
Tuurlijk mag dat. Maar er een topic over openen en een maatregel 'waanzin' noemen is toch van een geheel andere orde?
Misschien niet alles wat geschreven wordt als zwaar, letterlijk en serieus lezen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik begrijp je volkomen to.
Het spontane dagje uit gaan is er niet meer bij 's morgens wakker worden en dan een dagje plannen zonder reservering kan je vergeten.
En dan is er ook nog een Big Brother is Watching you
Ondanks dat het voor vele heerlijk een dagje uit is als je van te voren een reservering maakt mocht er een corona golfje uit breken weet men precies waar je bent geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer nergens meer op.

Kennenlijk ben ik een egoistische hork met een volkomen debiel wereldbeeld en mag ik me niet ergeren.

Noord-Koreaaans forum dit!
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
06-07-2020 08:48
Sorry, het staat wat ongelukkig onder jouw post. Ik had het niet over wat jij schreef, maar over wat TO schreef. Ik snap heel goed dat het voor kinderen heel lastig te begrijpen is en dat ze er af en toe helemaal tabak van hebben. Dat vind ik echt wat anders dan TO die miept over dat ze moet reserveren voor de sauna of een pretpark. En dan blijkbaar ook nog onzin beweert over de reserveringstermijn.
Ik vind dat to, net als mijn kleuter, er af en toe helemaal tabak van mag hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ach, ik ben nu een Vrouw met Afspraken: afspraken met zwembad, sauna, bioscoop en eetcafe😁
Wissewis schreef:
06-07-2020 01:21
En daarom dus stel ik dergelijke uitjes dus gewoon nog een half jaar uit.

Apenheul staat er volgend jaar nog en die sauna komt ook nog wel eens een keertje in de winter.
Blijf jij maar uitstellen de scholen hebben hier vakantie he.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven