Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 22)

07-07-2020 11:49 3015 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, 11 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 538.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 50.000 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 07-07-2020 11:52
0.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:cheer2:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ha Roos.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Is die tweede golf nu al begonnen? We zitten al in deel 22
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
07-07-2020 11:52
Is die tweede golf nu al begonnen? We zitten al in deel 22
Deel 21 duurde bijna een maand, das echt een mooie platte curve.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
happy nieuw topic allemaal :)
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk niet teveel aerosolen discussie in dit deel ;-)
Alle reacties Link kopieren
Voor wie houdt van spelen met covid-grafiekjes: https://itp.uni-frankfurt.de/covid-19/
Leuk dit wordt het: ' iedereen gaat op vakantie, hoe zal dat aflopen? ' topic.

:P
Ja wat een verschil zeg. De eerste topics gingen zo snel en nu gaan ze een stuk langzamer. Als ik naar mezelf kijk had ik in de begin periode heel de tijd het gevoel dat ik alles bij wilde houden en was ik er veel te veel mee bezig. Nu houd ik inmiddels niet meer alles bij en dat geeft rust. Kijk ook niet meer dagelijks filmpjes van John Campbell maar gewoon om de zoveel dagen een keer eentje om te kijken hoe het ervoor staat.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
07-07-2020 11:51
Ha Roos.
Puur toeval dat ik het zo snel zag.
Life is short. Eat dessert first.
TsumTsum schreef:
07-07-2020 12:00
Ja wat een verschil zeg. De eerste topics gingen zo snel en nu gaan ze een stuk langzamer. Als ik naar mezelf kijk had ik in de begin periode heel de tijd het gevoel dat ik alles bij wilde houden en was ik er veel te veel mee bezig. Nu houd ik inmiddels niet meer alles bij en dat geeft rust. Kijk ook niet meer dagelijks filmpjes van John Campbell maar gewoon om de zoveel dagen een keer eentje om te kijken hoe het ervoor staat.
Herkenbaar. Eerst keek ik heel vaak op WOM en Stichting Nice etc. Nu nog maar 1 keer op een dag. Geeft veel meer rust.
Duomarker schreef:
07-07-2020 11:59
Leuk dit wordt het: ' iedereen gaat op vakantie, hoe zal dat aflopen? ' topic.

:P
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het zal zijn over 6 a 8 weken als iedereen weer terug komt van vakantie en de toeristen die hier op vakantie zijn geweest weer huiswaarts gaan. Maar aan de andere kant had ik verwacht dat het na die demonstratie in Amsterdam ook weer mis zou gaan en dat bleek niet zo te zijn.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
07-07-2020 12:00
Ja wat een verschil zeg. De eerste topics gingen zo snel en nu gaan ze een stuk langzamer.
Ik hoefde toen maar om de 5 tot 10 bladzijden eens te kijken, want alles werd toch steeds herhaald.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
07-07-2020 12:06
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het zal zijn over 6 a 8 weken als iedereen weer terug komt van vakantie en de toeristen die hier op vakantie zijn geweest weer huiswaarts gaan. Maar aan de andere kant had ik verwacht dat het na die demonstratie in Amsterdam ook weer mis zou gaan en dat bleek niet zo te zijn.
Virologen verwachten dat pas in de herfst weer een ‘echte’ golf komt. Het virus zou beter gedijen bij kouder weer.
Maar als we ons allemaal aan de regeltjes houden, houden we het wellicht binnen de perken.
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
07-07-2020 12:07
Ik hoefde toen maar om de 5 tot 10 bladzijden eens te kijken, want alles werd toch steeds herhaald.
Dat is nog steeds zo toch? ;-D
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Wilhetnietweten schreef:
07-07-2020 12:16
Virologen verwachten dat pas in de herfst weer een ‘echte’ golf komt. Het virus zou beter gedijen bij kouder weer.
Maar als we ons allemaal aan de regeltjes houden, houden we het wellicht binnen de perken.
In warme landen gedijt het ook behoorlijk goed. Volgens mij is het punt meer dat ons gedrag verandert bij kouder weer.
Vandaag zag ik een fotoreportage van een ziekenhuis in Texas waar het aantal patiënten snel stijgt. Op 1 van de foto’s was een verpleegkundige te zien die op de grond zat voor een airco. Het bijschrift meldde dat het in Houston nu 35 graden is.
eze wijzigde dit bericht op 07-07-2020 12:22
22.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wilhetnietweten schreef:
07-07-2020 12:16
Virologen verwachten dat pas in de herfst weer een ‘echte’ golf komt. Het virus zou beter gedijen bij kouder weer.
Maar als we ons allemaal aan de regeltjes houden, houden we het wellicht binnen de perken.
Dat is toch niet te rijmen met de uitbraken in Italië, Australië, Florida, kortom: warme streken?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
07-07-2020 12:21
Dat is toch niet te rijmen met de uitbraken in Italië, Australië, Florida, kortom: warme streken?
In Italië was het winter toen het virus uitbrak (in wintersportoorden), in Australië is het nu ook winter, met in Melbourne redelijk lage temperaturen, dus die voorbeelden zijn net minder gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
07-07-2020 12:24
In Italië was het winter toen het virus uitbrak (in wintersportoorden), in Australië is het nu ook winter, met in Melbourne redelijk lage temperaturen, dus die voorbeelden zijn net minder gelukkig.
Ik typte Australië, dacht: huh, daar is het nu toch winter?
En typte gewoon door.
:roll:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Wilhetnietweten schreef:
07-07-2020 12:16
Virologen verwachten dat pas in de herfst weer een ‘echte’ golf komt. Het virus zou beter gedijen bij kouder weer.
Maar als we ons allemaal aan de regeltjes houden, houden we het wellicht binnen de perken.
Ik denk dat iedereen het reuze interessant vindt om nu zijn zegje te doen, en vooral om net te doen alsof ze het als een van de weinigen begrijpen door dingen te voorspellen of te verwachten.
Veel komt niet echt uit....
Solomio schreef:
07-07-2020 11:54
Deel 21 duurde bijna een maand, das echt een mooie platte curve.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
07-07-2020 12:20
In warme landen gedijt het ook behoorlijk goed. Volgens mij is het punt meer dat ons gedrag verandert bij kouder weer.
Vandaag zag ik een fotoreportage van een ziekenhuis in Texas waar het aantal patiënten snel stijgt. Op 1 van de foto’s was een verpleegkundige te zien die op de grond zat voor een airco. Het bijschrift meldde dat het in Houston nu 35 graden is.
Kijk ook naar de nieuwe uitbraken in Israël, Spanje en Portugal. Niet bepaald koud weer nu in juli.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Wilhetnietweten schreef:
07-07-2020 12:16
Virologen verwachten dat pas in de herfst weer een ‘echte’ golf komt. Het virus zou beter gedijen bij kouder weer.
Maar als we ons allemaal aan de regeltjes houden, houden we het wellicht binnen de perken.
Laten we hopen dat iedereen zich idd aan de regels (blijft) houden.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Bas van der Schot, Volkskrant

:biggrin:
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven