Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Deze waanzin moet stoppen. Nu.

07-07-2020 23:20 618 berichten
Alle reacties Link kopieren
De waanzin van vandaag. Verzameld door mij, opgeschreven voor iedereen die wat minder tijd dan ik heeft om alle informatie tot zich te nemen. Gebruik de inhoud waar je maar kunt.


Het was aanpoten in de ziekenhuizen, maar we hebben het gered. Een maand of twee later blijkt dat in landen waar men slechts geringe of geen maatregelen had genomen de epidemie ongeveer hetzelfde verloop heeft gehad als in landen met een vorm van lockdown. Er gaan mensen dood, maar ja dat heb je met bepaalde besmettelijke ziektes. Fact of life.

Al een tijdje is duidelijk dat ziekte en sterfte onder de COVID-19 geïnfecteerden erg laag ligt. Het is niet bepaald Ebola. Er worden ongeschikte en onbetrouwbare tests gebruikt om besmetting vast te stellen en op de één of andere manier wordt bijna elke dode waarbij een COVID-19 besmetting wordt vastgesteld als COVID-19 slachtoffer geregistreerd.

De pers en het parlement zijn gelijkgeschakeld omdat het niet-steunen van de anderhalve meter maatregel tot doodzonde is bestempeld. You are either with us, or you are with the virus.

Dit jaar en de komende jaren leggen de maatregelen uit de noodverordening vele tientallen miljarden bovenop de staatsschuld terwijl de werkloosheid schrikbarend hoog oploopt. Het BNP duikt sterk omlaag en steeds minder werkenden moeten steeds meer uitkeringen bekostigen. Hoe gaan we dit betalen?

De anderhalve meter verordening veroorzaakt steeds schrijnendere toestanden in alle sectoren van onze samenleving en een ramp voor onze economie, maar het kabinet neemt dat voor lief.

Nieuwe uitbraken van COVID-19 worden nog steeds breed uitgemeten in de pers, maar nergens lees ik hoeveel mensen daar ziek van zijn geworden of als gevolg ervan zijn overleden. De IFR is inmiddels wel bekend (0,32 - 1) en ook dat 80% van de positief geteste personen geen of milde klachten hebben.

Mensen zijn bang van elkaar geworden door een virus waaraan ongeveer net zoveel mensen dood gaan als aan de griep. De jaarlijkse opruiming, zal ik maar zeggen. Griep is ook geen grapje; iedereen die zwaar de griep heeft gehad zal dat beamen.

Die anderhalve meter is onmenselijk. Mensen hebben contact met elkaar nodig, anders worden ze ziek en ongelukkig. Ze kunnen er zelfs dood aan gaan. Dood door ontzegging van menselijk contact, de zwaksten het eerst. De maatregelen beschermen hen niet, maar treffen hen.

Waarom laten we dit allemaal gebeuren? We kunnen ook gewoon weer normaal gaan doen met z'n allen. Dat kost ons een stuk minder, op letterlijk alle fronten.

Er gaat een aantal mensen dood met daarop het label COVID-19 geplakt en als gevolg daarvan wordt onze samenleving steeds zieker door die anderhalve meter. Dit onder een regering die in het wetboek wil laten vastleggen dat ze naar eigen inzicht mogen bepalen wanneer we met wie met hoeveel mensen waar bij elkaar mogen zijn. Op welke afstand. Het vaccin is er eerder dan die wet, verzekerde prof. mr. dr. Jan Brouwer ons gelukkig. Niet dat we een vaccin nodig hebben overigens, en we leven nog steeds onder noodverordeningen. Op 23 maart 2020 werd in NL de anderhalve meter van kracht en het einde is nog niet in zicht.

We mogen niet demonstreren tegen de anderhalve meter. Vorige week zijn alle in 20 steden aangemelde demonstraties van Viruswaanzin verboden. Je weet wel, dat is die club die het kort geding tegen de staat aangespannen heeft. Allemaal.

Eerst werden de gezondheidsrisico's van mogelijke schendingen van de anderhalve meter daarbij als argument gebruikt, maar nu daar amper meer draagvlak voor is zijn het vooral niet-gespecificeerde 'aanwijzingen voor ongeregeldheden' die de verboden motiveren. Het recht op demonstratie is hiermee afgeschaft. Geen demonstrant is bang voor ongeregeldheden, maar op z'n hoede voor politiegeweld. Het enige geweld tot op heden is van de politie gekomen.

Mogen demonstreren is een gunst geworden, bij beschikking van onze bestuurders. De rechtbanken gaan er wonderbaarlijk genoeg in mee tot nu toe.

Als een kerstcadeau aan het begin van het zomerseizoen worden we nu voorzichtig losgelaten. Maar pas op: we kunnen je riem zo weer aantrekken.

Er worden op social media regerings-onvriendelijke of regerings-ongemakkelijke posts en video's verwijderd.

Er wordt volstrekt onnodig angst gezaaid; angst voor COVID-19 zelf, angst voor besmetting door elkaar en angst voor associatie met dissidente geluiden. We zitten opgescheept met een overheid die ons via noodverordeningen met regels en protocollen opzadelt die ons op zoveel plekken zoveel pijn doen. Steeds meer handhavers, politiemensen en andere personen in overheidsdienst raken in gewetensnood maar durven zich maar amper publiekelijk uit te spreken door de ontstane polarisatie.

Waarom zouden we zo willen leven zoals het nu gaat? Deze waanzin moet stoppen. Nu.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik als super gezonde 30-er al f*cking 13 weken lang uren per dag ziek op bed lig en nu pas weer een beetje m'n leven terug krijg.
Ohja en ik zat vanaf maart in zo goed mogelijk thuis isolatie met m'n gezin en heb het opgelopen in de supermarkt omdat AH 1x niet kon komen.
Ik heb trouwens een milde variant volgens de GGD, want (thank god!) niet opgenomen in het ziekenhuis.
Ik besta dus niet eens in die statestieken.

Daarom.
anoniem_367132 wijzigde dit bericht op 07-07-2020 23:26
20.67% gewijzigd
Vergeet niet dat er ook mensen zijn die al maanden dodelijk vermoeid zijn van hun "milde" besmetting.
Alle reacties Link kopieren
Amen. :there:
anappleaday wijzigde dit bericht op 07-07-2020 23:30
44.44% gewijzigd
.
anoniem_394280 wijzigde dit bericht op 08-07-2020 00:18
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou TO, zet je helm maar alvast op en trek een kogelvrij vest aan.
Je zult flink onder vuur genomen worden.
de drama
Alle reacties Link kopieren
Zeemeeuw123 schreef:
07-07-2020 23:24
Omdat ik als super gezonde 30-er al f*cking 13 weken lang uren per dag ziek op bed lig en nu pas weer een beetje m'n leven terug krijg.
Ohja en ik zat vanaf maart in zo goed mogelijk thuis isolatie met m'n gezin en heb het opgelopen in de supermarkt omdat AH 1x niet kon komen.
Ik heb trouwens een milde variant volgens de GGD, want (thank god!) niet opgenomen in het ziekenhuis.
Ik besta dus niet eens in die statestieken.

Daarom.
Er worden altijd al mensen ziek. Vervelend en er gaan mensen dood, maar dat was altijd al zo.
Alle reacties Link kopieren
Wat een flauwekul. Kijk maar naar de VS en Brazilië, dan zie je wat er gebeurt als niemand zich aan de maatregelen houdt.

Ik heb ook de pest aan al die beperkingen, maar heel hard gillen dat Covid-19 niks voorstelt maakt het nog niet waar.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
07-07-2020 23:28
Nou TO, zet je helm maar alvast op en trek een kogelvrij vest aan.
Je zult flink onder vuur genomen worden.
:)
babe36 schreef:
07-07-2020 23:30
Er worden altijd al mensen ziek. Vervelend en er gaan mensen dood, maar dat was altijd al zo.
ah bah ja, vervelend
ook vervelend dat ze jou daarmee lastig vallen
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
07-07-2020 23:30
Wat een flauwekul. Kijk maar naar de VS en Brazilië, dan zie je wat er gebeurt als niemand zich aan de maatregelen houdt.

Ik heb ook de pest aan al die beperkingen, maar heel hard gillen dat Covid-19 niks voorstelt maakt het nog niet waar.
Ik zeg niet dat het niks voorstelt. Je zou gewoon een paar stappen terug moeten doen en zien welke desastreuze effecten de maatregel heeft in de gezondheid van mensen.
Alle reacties Link kopieren
babe36 schreef:
07-07-2020 23:30
Er worden altijd al mensen ziek. Vervelend en er gaan mensen dood, maar dat was altijd al zo.
Knuffel een eind weg met de mensen die je dierbaar zijn, who cares dat Ze doodgaan of weken ziek zijn. Jij bent iig niet ongelukkig.
Mag het woord "waanzin" in de ban?
Alle reacties Link kopieren
babe36 schreef:
07-07-2020 23:30
Er worden altijd al mensen ziek. Vervelend en er gaan mensen dood, maar dat was altijd al zo.
Hoeveel mensen in jouw naaste omgeving zijn gestorven aan corona?
Of zijn ziek (geweest)?
Alle reacties Link kopieren
babe36 schreef:
07-07-2020 23:32
Ik zeg niet dat het niks voorstelt. Je zou gewoon een paar stappen terug moeten doen en zien welke desastreuze effecten de maatregel heeft in de gezondheid van mensen.
Ja, en dan? Alsof dat nu niet bekend is. Er is zolang er geen vaccin is en het virus niet is uitgewoed gewoon geen gezelliger oplossing voorhanden. En ja, dat is kut.
Pindakaasjes schreef:
07-07-2020 23:28
Nou TO, zet je helm maar alvast op en trek een kogelvrij vest aan.
Je zult flink onder vuur genomen worden.

Er worden altijd al mensen afgeschoten omdat ze stomme dingen zeggen. Vervelend, maar dat was altijd al zo :whistle:
Alle reacties Link kopieren
.
cookielover wijzigde dit bericht op 22-12-2020 17:39
99.00% gewijzigd
babe36 schreef:
07-07-2020 23:30
Er worden altijd al mensen ziek. Vervelend en er gaan mensen dood, maar dat was altijd al zo.

:facepalm:
Shuri schreef:
07-07-2020 23:33
Mag het woord "waanzin" in de ban?
Heel graag!
Alle reacties Link kopieren
Kijk je ook even naar de cijfers van mensen die nu extra aan kanker/hart en vaatziekten/etc doodgaan doordat er geen plek was in de ziekenhuizen.

Ben het eens met dat er geen spoedwetgeving moet komen.
Denk ook dat dingen anders hadden gekund. Maar dat weten we door informatie die we nu hebben. En toen werd er blind gegokt.

Maar dat geschreeuw van iedereen die zegt, het is maar een griepje en daar gingen in 2018 ook zoveel mensen aan dood. Daar kan ik echt heel slecht tegen.
Kijk verder dan je neus lang is....

En oh ja. De beste stuurlui......
Alle reacties Link kopieren
Shuri schreef:
07-07-2020 23:33
Mag het woord "waanzin" in de ban?
Waanzinnig goed idee!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je niet zo origineel hoor. Je blaat gewoon die glibberige geitenwollengriezel met die morsige dreads op zijn kop na van Viruswaanzin.
Kun je zelf niets bedenken? Iets wat ook nog houdt snijdt bij voorkeur.
Alle reacties Link kopieren
Gossiepietje.
Ben je een discipel van Willem Engel?
nounou
LaFleurNoire schreef:
07-07-2020 23:39
Ik vind je niet zo origineel hoor. Je blaat gewoon die glibberige geitenwollengriezel met die morsige dreads op zijn kop na van Viruswaanzin.
Kun je zelf niets bedenken? Iets wat ook nog houdt snijdt bij voorkeur.
Maar iemand die al 6 jaar lang dansles geeft in plaats van zich nog met wetenschap bezig te houden, die weet toch wel wat goed is voor Nederland?
:frusty:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven