Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe is het om op vakantie te zijn

11-07-2020 18:37 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zomaar heel benieuwd hoe het met de vakantie vierende forummer is.

Heb je een zorgeloos fijne vakantie of vieren de maatregelen en beperkingen van de camping, hotel, vakantie park de boventoon?
Alle reacties Link kopieren
To kan nog niet aftrappen... we hebben pas over 5 weken vakantie.
Hier thuis geen beperkingen, heerlijk 3 weken vrij en lekker thuis. ( blijf ik altijd al overigens)

Waar ga jij heen, to?
Alle reacties Link kopieren
Ben net thuis van 2 weken Oostenrijk. Heerlijke vakantie gehad

Maatregelen: afstand houden en mondkapjes in OV (dus ook de gondelbanen, als je er met meer mensen in zit dan je eigen familie). In sommige delen van het land zijn de maatregelen iets aangescherpt.
Waarom denken we dat er in het buitenland meer maatregelen zijn dan thuis in Nederland?
kadanz schreef:
11-07-2020 18:50
Waarom denken we dat er in het buitenland meer maatregelen zijn dan thuis in Nederland?
Omdat de situatie per land verschilt?
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
11-07-2020 18:50
Waarom denken we dat er in het buitenland meer maatregelen zijn dan thuis in Nederland?
Meer, of andere maatregelen?
Wat eten we vanavond?
kadanz schreef:
11-07-2020 18:50
Waarom denken we dat er in het buitenland meer maatregelen zijn dan thuis in Nederland?
Dat zegt To toch ook niet?
gizzmo-returns schreef:
11-07-2020 18:54
Dat zegt To toch ook niet?
TO vraagt zich af of haar vakantie in het teken van 'maatregelen' zal staan. Waarom zou dat zo zijn?
Ik lees even mee.

Mijn ervaring kan ik pas vanaf de 20e delen.
Dan vliegen we hopelijk naar Sardinië.
ClumsyNinja schreef:
11-07-2020 18:53
Omdat de situatie per land verschilt?
Wel of geen mondkapje. Ingewikkelder dan dat wordt het toch niet? Of toch wel? :)
kadanz schreef:
11-07-2020 18:58
TO vraagt zich af of haar vakantie in het teken van 'maatregelen' zal staan. Waarom zou dat zo zijn?
Omdat dat de realiteit is?
kadanz schreef:
11-07-2020 19:00
Wel of geen mondkapje. Ingewikkelder dan dat wordt het toch niet? Of toch wel? :)

Omdat jij het allemaal niet zo boeiend vind blijf je nu dooremmeren?
Ik ben wel benieuwd hoe anderen vakantie ervaren in het buitenland.
kadanz schreef:
11-07-2020 19:00
Wel of geen mondkapje. Ingewikkelder dan dat wordt het toch niet? Of toch wel? :)
Tijdslot zwembad?
Wel of niet reserveren
Vertier open?
Etc etc
Peixe schreef:
11-07-2020 19:03
Omdat jij het allemaal niet zo boeiend vind blijf je nu dooremmeren?
Ik ben wel benieuwd hoe anderen vakantie ervaren in het buitenland.
Wie emmert er nou door? Ik beantwoord gewoon de vraag die aan me gesteld wordt. En geef bovendien aan dat ik ook benieuwd ben naar hoe anderen het zien. Hush..
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 11-07-2020 19:07
16.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Of in mijn geval interessant;
Mensen die net als wij rondtrekken met een camper. Is dat te doen? Kom je binnen zonder reserveren?

En inderdaad, hoe is het onderweg... Is het wel gezellig om een stadje te bekijken, bijvoorbeeld.
Ik vraag het me ook allemaal wel af.
668, the neighbour of the Beast
Wij waren met de tent maar Frankrijk. Goed te doen, wel mondkapje op bij de receptie en bij het sanitairgebouw, en in sommige winkels.
Buiten vond ik het heerlijk, en voelde het als een normale vakantie. Het was ook nog niet bomvol. Binnen leek het op sommige plekken alsof mensen totaal niet wisten dat er corona bestaat, want sommige cafés en restaurants waren erg vol. Op andere plaatsen was er meer ruimte, en werd er beter opgelet.
We hebben niks van tevoren gereserveerd, behalve de campingplaats.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Blauwe_Kat!

Wij reserveren nooit campingplekken eigenlijk omdat we nooit ergens langer dan een paar dagen blijven. Alleen kiezen we wel vaker voor camperplekken met voorzieningen of campings, dan dat we gewoon op een parkeerplek overnachten. Ik wil een beetje gezellig buiten kunnen zitten en bovendien hebben we de kat bij ons en die heeft het ook leuker als hij een beetje groen in de buurt heeft.
Dus daar ben ik wat zenuwachtig voor, maar we zien het wel. Ik kan vast wel ergens slapen.
668, the neighbour of the Beast
Mijn moeder zit momenteel in Frankrijk met eigen camper. Dat is echt prima te doen. Campings en camper plekken zijn open en prima verder zonder maatregelen. Alleen mondkapjes bij sommige recepties en winkels.
Alle reacties Link kopieren
Naar Terschelling geweest en naar België.

Op Terschelling zijn de maatregelen er in de supermarkt wel (max 1 naar binnen, met een karretje), maar verder heb ik er werkelijk NIETS van gemerkt. Mensen houden geen afstand, op een boot hebben we ook gewoon met zijn allen op een kluitje gestaan. Door gesprekken op te vangen van eilanders heb ik ook gemerkt hoe erg ze daar in een bubbel leven en geen idee hebben hoe het er op sommige plekken op het vasteland aan toeging.

In België alleen mondkapje opgehad in de trein. Zij hebben geloof ik in winkel wel een max aantal bezoekers, maar die haalden ze nooit, dus het was er gewoon als anders. Uitgezonderd bijvoorbeeld een bakker, waar we wel een rijtje hebben zien staan. Verder helemaal niks van corona gemerkt.

Vooral de horeca viel me op beide plekken echt op. Gewoon groepen vrienden (ook 40+) aan 1 tafel. Op Terschelling hadden de tafels onderling of wel voldoende afstand, of zaten er schermen tussen. De horeca in België had dikke schijt aan afstandsregels.
Alle reacties Link kopieren
Hier vlak bij de grens met België. Gister nog even de grens over geweest, vandaag moet je in elke winkel daar een mondkapje op.

Vanochtend een dierenpark in nl, verplichte route om te lopen wat het bereik van horeca wat lastiger maakt. Hoefde niet te reserveren.

Vanmiddag jumbo.... we doen al maanden beurtelings boodschappen maar gingen nu even samen. Moesten op afstand een karretje pakken bij medewerker A. Beveiliger B ziet ons van verre aankomen en op het moment dat ik voorbij kom waggelen (hoogzwanger) komt de mededeling dat we met twee karretjes moeten lopen. Ik was al aardig pijnlijk dus ik was niet zo amused dat ik weer 50 meter terug moest naar medewerker A. Gelukkig rende manlief even op en neer. In de winkel zelf hielden medewerker C,D,E en F totaal niet aan anderhalve meter afstand O_o . Tja......

Ik ben blij dat we in een particulier huisje zitten met veel ruimte :) speeltuinen zijn open schijnt, daar zijn we blij mee.
Zanahoria schreef:
11-07-2020 19:55
De horeca in België had dikke schijt aan afstandsregels.
't Is dan ook waanzin horeca op halve of zelfs kwart-capaciteit te laten draaien. Dan laat je ze beter dicht.
Kudo's voor de Belgische horeca dus!
Mijn vriend en ik zijn eind juni 4 dagen in een Van der Valk Hotel Arnhem geweest.
Ff eruit en maar 1 uur en een kwartier rijden. Het was goed geregeld,veilig en de
mensen waren aardig. Bij inchecken een gezondheidscheck d.m.v. een formulier. Je moest gaan reserveren om te gaan ontbijten en te dineren. Maar zo bijzonder is dat niet. Je handen desinfecteren voordat je naar binnen ging,helemaal normaal want voor het eten was je ook je handen. Voor de 2 oorlogsmusea's,het kasteel en het openlucht museum hadden we online gereserveerd,gedeeltelijk met tijdsblokken behalve het openlucht museum. De regels waren overal hetzelfde en het was prima te doen. Ook uit eten en lunchen ging goed. We hadden een leuke tijd en de musea's waren super interessant.

Aanstaande zaterdag gaan we naar België naar mijn zus,een dag maar,om haar te bezoeken en uit eten te gaan. Dit jaar gaan we in augustus of september op familievisite naar Duitsland aan de Moezel of naar Denemarken vlakbij de Duitse grens. We zullen zien. Verdere plannen hebben we niet en dit jaar stappen we het vliegtuig niet in.
kadanz schreef:
11-07-2020 18:58
TO vraagt zich af of haar vakantie in het teken van 'maatregelen' zal staan. Waarom zou dat zo zijn?
Omdat dat nu de realiteit is. Precies om deze reden heb ik mijn rondreis naar Marokko geannuleerd. Ik zou pas in september gaan, maar toch. Ik heb er weinig vertrouwen in dat de situatie dan weer helemaal normaal is. Ik vind de maatregelen in Nederland al niks. Dus ik boek wel weer een reis als de maatregelen (afstand houden, mondmaskers dragen, met maar een beperkt aantal mensen tegelijk ergens binnen mogen zijn, moeten reserveren ipv spontaan iets gaan doen, etc) voorbij zijn.
Alle reacties Link kopieren
Groepen vrienden in België mogen gewoon in de horeca aan 1 tafel.
Je mag daar een sociale "bubbel" hebben van 15 personen en zolang je dus niet meer dan 15 verschillende personen per week ziet, mag je ook samen aan tafel.
Wel geldt de regel; het liefst buiten afspreken.

Ik vind het logischer dan de Nederlandse regel eigenlijk.

Maar goed, daar hebben ze dus geen schijt aan de afstandsregels, ze volgen netjes de regels, alleen zijn de regels daar anders.
668, the neighbour of the Beast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven