Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie heeft er al gevlogen?

12-07-2020 11:59 51 berichten
Ik ben heel benieuwd hoe dat nu allemaal in z’n werk gaat.
Ik vlieg over 3 weken en weet graag wat ik kan verwachten :-)

Je krijgt een gezondheidsverklaring die je moet invullen begrijp ik? Krijg je die bij de incheck? Of moet je die zelf ergens pakken?

En de ggd controleert of je dit goed hebt ingevuld. Hoe werkt dat? Krijg je dan een soort ‘keuring’ of lezen ze het alleen door?

En dan? Zijn de winkeltjes en restaurants gewoon open? Of is alles dicht? En zijn er nog wel voldoende zitplekken?
Alle reacties Link kopieren
Nog niet gevlogen, maar op Schiphol.nl staat dat je thuis al een gezondheidsverklaring moet invullen.

“Voordat je naar Schiphol komt, is het handig dat je alvast weet waar je hoe laat wordt verwacht en wat je mag meebrengen of juist thuislaat. Dat begint met je eigen gezondheid: als je koorts hebt, of milde klachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn of een lichte hoest, blijf je thuis. We vinden jouw gezondheid en die van je medereizigers het allerbelangrijkst. Daarom is iedere reiziger verplicht om een gezondheidsverklaring thuis in te vullen en mee te brengen. Zodra je dat gedaan hebt, kan je met een gerust hart je bagage inpakken. Check wat mee mag in je handbagage en je ruimbagage.“
"Who would've thought it?"
Alle reacties Link kopieren
Naar bv Italië moet je ook een Italiaanse variant invullen. Mijn vriendin ging vorige week en er zijn twee mensen uitgepikt die niet mee mochten.
Mensen zijn niet eerlijk bij hun gezondheids check want willen niet het risico lopen met milde klachten niet op vakantie te mogen en huh geld en vakantie kwijt te zijn.
Overal waar gezondheids checks worden uitgevoerd liegen mensen over hun klachten. Aan de lopende mand namelijk snotterende en hoestende mensen overal en die hebben dan toch ook echt net zo’n formulier moeten invullen. Hoe dan vraag je je af?
Lekker aso en bovendien stelt zo’n check geen fluit voor. Dikke onzin dus.
blauwebessensap schreef:
12-07-2020 12:15
Mensen zijn niet eerlijk bij hun gezondheids check want willen niet het risico lopen met milde klachten niet op vakantie te mogen en huh geld en vakantie kwijt te zijn.
Overal waar gezondheids checks worden uitgevoerd liegen mensen over hun klachten. Aan de lopende mand namelijk snotterende en hoestende mensen overal en die hebben dan toch ook echt net zo’n formulier moeten invullen. Hoe dan vraag je je af?
Lekker aso en bovendien stelt zo’n check geen fluit voor. Dikke onzin dus.
Dat is dan toch gek? Wat stelt die controle van de ggd dan voor?
Ik ga niet vliegen maar ik heb wel even een vraag: Wordt er gecheckt of je naar waarheid dat formulier hebt ingevuld? En zo ja, als blijkt dat je hebt gelogen zitten daar dan consequenties aan? (Naast het niet mee mogen met de vlucht).
Nee je kan gewoon uit je nek lullen (geen grapje)
blauwebessensap schreef:
12-07-2020 12:24
Nee je kan gewoon uit je nek lullen (geen grapje)
Maar misschien checkt een arts bij een controle dan wel je keel en temperatuur ofzo?
Alle reacties Link kopieren
blauwebessensap schreef:
12-07-2020 12:15
Mensen zijn niet eerlijk bij hun gezondheids check want willen niet het risico lopen met milde klachten niet op vakantie te mogen en huh geld en vakantie kwijt te zijn.
Overal waar gezondheids checks worden uitgevoerd liegen mensen over hun klachten. Aan de lopende mand namelijk snotterende en hoestende mensen overal en die hebben dan toch ook echt net zo’n formulier moeten invullen. Hoe dan vraag je je af?
Lekker aso en bovendien stelt zo’n check geen fluit voor. Dikke onzin dus.
Ben je er weer, met je immer opbouwende en positieve bijdragen?

Er wordt niet naar jouw mening gevraagd, maar of het formulier vooraf moet worden ingevuld.
Ik vlieg volgende week. De gezondheidsverklaring heb ik zelf al geprint en klaargelegd.

Maar ik lees nu dit:
Hoe werkt de gezondheidsverklaring die ik, voordat ik ga vliegen, moet invullen?
Alle passagiers (van 13 jaar en ouder) die van en naar Nederland vliegen moeten een gezondheidsverklaring invullen. Als u hierop verklaart klachten te hebben die passen bij COVID-19, mag u niet aan boord. U ontvangt een vragenformulier van de luchtvaartmaatschappij waarmee u vliegt. Tijdens de reis houdt u het formulier bij zich. Op de luchthaven van aankomst wordt steekproefsgewijs gevraagd om de gezondheidsverklaring te tonen. Passagiers die naar Nederland vliegen krijgen informatie over de maatregelen die hier gelden.


Dus pen in de tas.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... buitenland
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al gevlogen via Dusseldorf. Niet heel spannend, behalve dan dat je mondkapje mee moet en deze ook de gehele vlucht draagt. Misschien wel handig om een aantal extra mee te nemen. Voor Griekenland moest ik een formulier invullen en bij aankomst werden er mensen random selecteerd voor een coronatest en dan moet je 1 nacht op kosten van de regering in een hotel verblijven.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week naar Finland gevlogen. Ik had een gezondheidsverklaring ingevuld maar er is op Schiphol niet naar gevraagd.
In Finland moest ik wel aantonen dat ik er familie heb voordat ik werd toegelaten.
Schiphol doet vanwege het geringe aantal reizigers spookachtig aan.
Alle reacties Link kopieren
Niqqi schreef:
12-07-2020 12:31
Ik heb al gevlogen via Dusseldorf. Niet heel spannend, behalve dan dat je mondkapje mee moet en deze ook de gehele vlucht draagt. Misschien wel handig om een aantal extra mee te nemen. Voor Griekenland moest ik een formulier invullen en bij aankomst werden er mensen random selecteerd voor een coronatest en dan moet je 1 nacht op kosten van de regering in een hotel verblijven.
Dit laatste is nu niet meer. Je mag nu doorreizen naar je accommodatie.
Inderdaad wel vooraf aanmelden via travel.gov.gr

Ik vlieg aanstaande woensdag vanaf Düsseldorf
blauwebessensap schreef:
12-07-2020 12:15
Mensen zijn niet eerlijk bij hun gezondheids check want willen niet het risico lopen met milde klachten niet op vakantie te mogen en huh geld en vakantie kwijt te zijn.
Overal waar gezondheids checks worden uitgevoerd liegen mensen over hun klachten. Aan de lopende mand namelijk snotterende en hoestende mensen overal en die hebben dan toch ook echt net zo’n formulier moeten invullen. Hoe dan vraag je je af?
Lekker aso en bovendien stelt zo’n check geen fluit voor. Dikke onzin dus.
En vooral ook geen mondkapje dragen “want jij moet jezelf maar beschermen als jij dat zo belangrijk vindt”
Oh ik heb hooikoorts en daardoor nies en snotter ik wel eens. En nee dat ga ik dus niet op dat formulier invullen.
Maar dat zie ik dus echt niet als klachten waardoor ik niet op vakantie zou mogen.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook over paar weken vliegen met gezin maar maakt me toch wel zenuwachtig als ik dit zo lees. Wat als je op de dag van terugvliegen (in het buitenland dus) onverhoopt verkouden bent, dan mag je dus niet mee? Naast dat dit een probleem is met werk lijkt me dit ook een groot financieel risico. Wie heeft dit al aan de hand gehad?
Alle reacties Link kopieren
Gamechanger schreef:
12-07-2020 12:47
Wij gaan ook over paar weken vliegen met gezin maar maakt me toch wel zenuwachtig als ik dit zo lees. Wat als je op de dag van terugvliegen (in het buitenland dus) onverhoopt verkouden bent, dan mag je dus niet mee? Naast dat dit een probleem is met werk lijkt me dit ook een groot financieel risico. Wie heeft dit al aan de hand gehad?
Ik weet niet of het echt zo is maar mijn tante beweert dat hooikoortspillen tijdelijk helpen. Dat advies kreeg ik toen ik met voorhoofdholte ontstekint een aantal jaar geleden ging vliegen. Kan me er wel iets bij voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Niqqi schreef:
12-07-2020 12:31
Ik heb al gevlogen via Dusseldorf. Niet heel spannend, behalve dan dat je mondkapje mee moet en deze ook de gehele vlucht draagt. Misschien wel handig om een aantal extra mee te nemen. Voor Griekenland moest ik een formulier invullen en bij aankomst werden er mensen random selecteerd voor een coronatest en dan moet je 1 nacht op kosten van de regering in een hotel verblijven.
Start je code met een 1, dan word je getest. Start het met een 2, dan niet.
Je mag gewoon naar je eigen hotel.

Ik kreeg van mijn luchtvaart maatschappij de gezondsheid verklaring. Maar is niet naar gevraagd op Schiphol.
Mondkapje op Schiphol en ook de gehele vlucht. Behalve bij eten of drinken.

Check ook de voorwaarden voor het land waar je heen gaat!!!
vivagirl schreef:
12-07-2020 12:58


Check ook de voorwaarden voor het land waar je heen gaat!!!

Goeie!

Wij gaan dus naar Sardinië en daarvoor moeten we ook nog een online formulier voor invullen.
Geldt niet voor de rest van Italië maar alleen Sardinië.. best ingewikkeld allemaal.

https://www.regione.sardegna.it/j/v/25? ... =94253&t=1

https://sus.regione.sardegna.it/sus/cov ... it?lang=en
Alle reacties Link kopieren
Als ik op vakantie zou zijn in bijv Portugal, en op de dag van de terugvlucht heb ik een beetje verhoging, keelpijn en een snotneus. Dan ga ik echt niet daar blijven, dus drie paracetamol tegen de koorts, make-up op mijn bleke snoet, en op hoop van zegen. Daar ben ik echt niet uniek in. Een mondkapje zou ik dan wel op doen.
Oh en voor wie het formulier van de Rijksoverheid vast thuis wil printen en invullen.
Hier te vinden:

https://assets.ctfassets.net/biom0eqyyi ... rsie_2.pdf
Hier staan ook nuttige tips

https://www.transavia.com/nl-nl/reisvoorwaarden/
KamilleT schreef:
12-07-2020 13:40
Als ik op vakantie zou zijn in bijv Portugal, en op de dag van de terugvlucht heb ik een beetje verhoging, keelpijn en een snotneus. Dan ga ik echt niet daar blijven, dus drie paracetamol tegen de koorts, make-up op mijn bleke snoet, en op hoop van zegen. Daar ben ik echt niet uniek in. Een mondkapje zou ik dan wel op doen.

Zonder mondkapje kom je vliegtuig ook niet in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nanopreen mondkapjes gekocht, die dragen heel wat comfortabeler dan die wegwerp dingen.
girasole3 schreef:
12-07-2020 13:50
Ik heb nanopreen mondkapjes gekocht, die dragen heel wat comfortabeler dan die wegwerp dingen.

Waar heb je die gekocht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven