Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie houdt zich nog meer aan alle maaatregelen?

14-07-2020 15:48 365 berichten
Want ik heb het gevoel dat ik bijna de enige ben. Ik ging laatst weer een keer naar de supermarkt maar echt niemand houdt afstand. Ik ben weer meteen teruggeschakeld naar bezorgen. Ook naar de stad is geen optie omdat dat daar ook niemand zich aan de regels houdt.

Ik vraag mij werkelijk af of deze mensen denken dat het virus weg is. Er komen elke week meer dan een miljoen besmettingen bij en het doet mensen helemaal niets.

Ik baal er van dat ik niet naar de stad en terras kan gaan omdat mensen zich niet aan de regels houden. Ik hoop dat de Corona wet er heel snel komt. Van mij mag iedereen een hoge boete krijgen die zich niet aan de 1,5 meter houdt. Hoe moeilijk is dat nou?

ik hou mij nog steeds aan 1,5 meter afstand

Totaal aantal stemmen: 316

Ja (64%)
Nee (36%)
Alle reacties Link kopieren
Proberen wel, maar soms lukt het niet en ja dan passeer je iemand een keer vlak langs.
Maar als iedereen zich er aan houdt hoef je niemand op korte afstand te passeren.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
14-07-2020 15:50
Proberen wel, maar soms lukt het niet en ja dan passeer je iemand een keer vlak langs.
Dit, in stilstaande/zittende setting wel, in het passeren alleen als de ruimte er is.
Alle reacties Link kopieren
Florijn1111 schreef:
14-07-2020 15:51
Maar als iedereen zich er aan houdt hoef je niemand op korte afstand te passeren.
Tenzij het zo druk is dat het even niet anders kan. Of omdat iemand voor een schap staat in de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Florijn1111 schreef:
14-07-2020 15:51
Maar als iedereen zich er aan houdt hoef je niemand op korte afstand te passeren.
Ja, dus niet iedereen houdt zich eraan :lightbulb:
karl_marx wijzigde dit bericht op 14-07-2020 15:52
3.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik hou mij aan de regels, maar ik ben ook niet meteen in blinde paniek als iemand mij passeert. Zeker niet als het buiten is.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
14-07-2020 15:52
Ik hou mij aan de regels, maar ik ben ook niet meteen in blinde paniek als iemand mij passeert. Zeker niet als het buiten is.
Dit.
VGM1980 schreef:
14-07-2020 15:52
Ik hou mij aan de regels, maar ik ben ook niet meteen in blinde paniek als iemand mij passeert. Zeker niet als het buiten is.
Veel mensen denken dat je buiten niet besmet kan raken maar dat is geheel niet bewezen.
Alle reacties Link kopieren
Sommige gangpaden, en ook stoepen of wandelpaden zijn niet breed genoeg dat als je elkaar passeert er 1,5 meter tussen zou passen.
Maar goed, ik geloof ook niet dat je elkaar besmet op die manier.
Alle reacties Link kopieren
Florijn1111 schreef:
14-07-2020 15:54
Veel mensen denken dat je buiten niet besmet kan raken maar dat is geheel niet bewezen.
Wat wil je nou TO? propageren dat iedereen 1.5 meter moet doen net als jij? Wat is nu je doel?
Alle reacties Link kopieren
Dan zet je toch een paraplu op je hoofd die aan elke kant 1.5 meter breed is?

Dan gaat iedereen wel uit de weg.



Ik heb zelf geen zin om hele dagen met een meetlatje rond te lopen.
Ik hou meestal afstand of doe een poging, maar het zal waarschijnlijk geen / niet altijd 1.5 meter zijn.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Florijn1111 schreef:
14-07-2020 15:54
Veel mensen denken dat je buiten niet besmet kan raken maar dat is geheel niet bewezen.
Is er gezegd dat je buiten niet besmet kan raken?
Alle reacties Link kopieren
Florijn1111 schreef:
14-07-2020 15:54
Veel mensen denken dat je buiten niet besmet kan raken maar dat is geheel niet bewezen.
Het is de combinatie van buiten en passeren.
Volgens mij is er wel bewezen dat er minimaal een x aantal minuten contact moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
TO wil gewoon reacties uitlokken, that's it
Volgende week gaan we weer richting lock down.

Mijn hemel, ik was vanmiddag even in Den Haag. Voor het eerst sinds de corona-uitbraak. De stad was een wandelende tweede golf. NIEMAND hield afstand. Helemaal niemand.
Stel je voor dat je te horen krijgt dat je op de IC terecht kan komen of zelfs sterven aan een gevaarlijk virus maar dat je het kan voorkomen door afstand te houden, dan ben je toch gek als het niet doet?
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
14-07-2020 15:57
Volgende week gaan we weer richting lock down.

Mijn hemel, ik was vanmiddag even in Den Haag. Voor het eerst sinds de corona-uitbraak. De stad was een wandelende tweede gold.
Hoezo "weer"?

Er is in Nederland nooit een volledige lock down geweest.

En in België alleen een semi-lock down die geen lock down mocht heten.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
kadanz schreef:
14-07-2020 15:57
Volgende week gaan we weer richting lock down.

Mijn hemel, ik was vanmiddag even in Den Haag. Voor het eerst sinds de corona-uitbraak. De stad was een wandelende tweede golf. NIEMAND hield afstand. Helemaal niemand.
Dit dus!
Alle reacties Link kopieren
Florijn1111 schreef:
14-07-2020 15:58
Stel je voor dat je te horen krijgt dat je op de IC terecht kan komen of zelfs sterven aan een gevaarlijk virus maar dat je het kan voorkomen door afstand te houden, dan ben je toch gek als het niet doet?
Dan kan je dus maar beter jezelf ingraven in je kelder het komende jaar.

Want overal buiten kom je wel mensen tegen.
En het virus kan met een beetje pech vanop 8 meter afstand verspreid raken.
wissewis wijzigde dit bericht op 14-07-2020 15:59
14.56% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
AnAppleADay schreef:
14-07-2020 15:55
Het is de combinatie van buiten en passeren.
Volgens mij is er wel bewezen dat er minimaal een x aantal minuten contact moet zijn.
Er is helemaal niets bewezen anders dan dat je je aan de maatregelen moet houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer het wel, maar zeker op mijn werk is het moeilijk (locatie met veel bezoekers)
Alle reacties Link kopieren
Komt er elke week een miljoen besmettingen bij? In Nederland of in India?
kadanz schreef:
14-07-2020 15:57
Volgende week gaan we weer richting lock down.

Mijn hemel, ik was vanmiddag even in Den Haag. Voor het eerst sinds de corona-uitbraak. De stad was een wandelende tweede golf. NIEMAND hield afstand. Helemaal niemand.
Ik snap dat je schrikt als je voor het eerst sinds maart weer in de stad was. Ik ben altijd naar stad blijven gaan (alleen in maart wat minder) en heb het geleidelijker drukker zien worden). Maar druk is het al een hele tijd dus geen paniek hoor :-)
kadanz schreef:
14-07-2020 15:59
Er is helemaal niets bewezen anders dan dat je je aan de maatregelen moet houden.
Dat is ook niet bewezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven