Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe pijnlijk is de COVID test écht?

16-07-2020 16:59 276 berichten
Het ziet er zo naar uit. Rationeel weet ik dat het maar heel even duurt en dat het echt wel mee valt maar ik ben/was echt panisch voor alle medische dingen zoals naalden etc. Ik ga denk ik al hyperventileren als ik op zo’n locatie aan kom. :bonk:

Dus mijn vraag aan de mensen die al een test hebben gedaan: hoe pijnlijk/naar is het nou echt?

Het ziet er uit alsof ze je hersenpan raken en de reacties die ik online zie variëren van “Oh het was even naar en mijn ogen prikten maar geen probleem” tot “Het was alsof ze mijn hersenen aan raakten” tot “Ik kreeg spontaan een bloedneus”.

Hoe naar is een Corona test in je neus?

Totaal aantal stemmen: 339

Heel pijnlijk! (19%)
Mwah viel mij alles mee (44%)
Eitje! (36%)
anoniem_268087 wijzigde dit bericht op 16-07-2020 17:01
0.83% gewijzigd
Ik ben vanochtend geweest. Ik heb aangegeven dat ik het spannend vond en toen zei ze ook terecht “je hoort alleen de horrorverhalen”. Het was even een gek gevoel maar het duurt letterlijk 10 seconden ofzo. Achteraf vond ik het vrij weinig voorstellen
Alle reacties Link kopieren
Totaal niet pijnlijk. Ik voelde een kriebeltje bovenin mijn neus. That's it.
Alle reacties Link kopieren
Er is echt niks aan.....
- Fight for your right to party -
Alle reacties Link kopieren
Stelt weinig voor. In je neus is wat ongemakkelijk maar dat duurt maar even en is niet pijnlijk.
Ik vond het echt heel erg vervelend. In mijn keel ging ik heel dramatisch van kokhalzen. :proud: En in m’n neus was nog minder prettig. Maar pijnlijk is een groot woord: het is ook zó weer voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Het was vervelend maar te doen. Ken je dat gevoel dat je in het water duikt, en er water in je neus komt, waardoor je neus heel erg gaat prikken. Zo voelde het bij maar. Maar binnen een paar seconden is het over. In mijn keel was goed te doen.
Achteraf vond ik het maken van de afspraak, het ernaartoe rijden, de aanwijzingen goed opvolgen (welke rij je moet hebben, hoe je moet gaan zitten in je portier etc) en het wachten op de uitslag spannender en ingewikkelder dan de test zelf. Dat zegt genoeg lijkt me. Gewoon verstand op nul en over je heen laten komen.

Vergelijk het met tandsteen verwijderen. Niet echt prettig, maar wel overkomelijk.
Ik vind het heel raar dat het alleen in de auto kan. En hier is het op een half uur rijden. Als je echt ziek bent is dat niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoorde Wilfred Genee zeggen dat hij alleen maar moest gorgelen en dan uitspugen.
Heeft iemand anders ook deze test gehad?

https://www.mediacourant.nl/2020/07/wil ... -negatief/
.
Het viel heel erg mee. Een gek gevoel maar niet pijnlijk.

Ik ben trouwens ergens getest waar ik wel uit de auto moest en een gebouw in moest om te testen. Het zijn dus niet allemaal autoteststraten
Alle reacties Link kopieren
Mrs_williams schreef:
16-07-2020 17:18
Het was vervelend maar te doen. Ken je dat gevoel dat je in het water duikt, en er water in je neus komt, waardoor je neus heel erg gaat prikken. Zo voelde het bij maar. Maar binnen een paar seconden is het over. In mijn keel was goed te doen.
Zo ervaarde ik het ook ja! Alsof je zo'n klots water in je neus gehad hebt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 11 schrok wel heel erg bij de neusswab, maar zei achteraf dat het best meevalt en dat ik me geen zorgen hoeft te maken, mocht het nodig zijn.
pipootje schreef:
16-07-2020 17:24
Ik vind het heel raar dat het alleen in de auto kan. En hier is het op een half uur rijden. Als je echt ziek bent is dat niet fijn.
Ik vind dit ook vervelend. Ik ben grieperig maar heb geen mogelijkheid om me te laten testen dus laat het maar. Als je een huishouden zonder auto bent (een kwart van alle huishoudens in Nederland), kun je niets. Gelukkig nu toch vakantie.
Mijn indruk is dat de pijnlijkheid van de test omgekeerd evenredig is aan de mate van covid-angst van degene die de test ondergaat.
Sorry hoor maar dat is echt totaal niet pijnlijk. Aanstellers
Ik merkte er nauwelijks iets van. Mijn dochter van 11 ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen angst voor covid, ben in de regel geen aansteller, maar vond de test ongelooflijk kut! Pijnlijk is geen goed woord, maar het was gewoon een onwijs rotgevoel met inderdaad kokhalsneigingen. Ik had de impuls om keihard te gaan janken, maar omdat mijn zoon na mij nog moest, heb ik me ingehouden.

Vijf minuten later voel je er niks meer van en heb je alleen maar een mooi verhaal ;-)
Alle reacties Link kopieren
Peritau schreef:
16-07-2020 17:33
Het viel heel erg mee. Een gek gevoel maar niet pijnlijk.

Ik ben trouwens ergens getest waar ik wel uit de auto moest en een gebouw in moest om te testen. Het zijn dus niet allemaal autoteststraten

Inderdaad. Hier in mijn stad kun je gewoon lopend, fietsend, met de auto...
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Serengeti schreef:
16-07-2020 17:51
Inderdaad. Hier in mijn stad kun je gewoon lopend, fietsend, met de auto...
Bij ons ook

Voorkeur heeft alleen in de auto, maar als dat niet kan, mag het ook anders.
Serengeti schreef:
16-07-2020 17:51
Inderdaad. Hier in mijn stad kun je gewoon lopend, fietsend, met de auto...
Hier alleen met de auto in de teststraat. Bovendien moeten alle inwoners van omliggende gemeenten daar ook testen - sowieso te ver om te lopen of fietsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee, maar als het net zo naar is als het cameraatje bij de KNO-arts hoop ik dat ik die test nooit hoef.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vantevoren dus ook de horor verhalen gelezen, dus maakte me ook n beetje druk over vooral die in mn neus...

Wat ik voelde was dus echt precies niks!!
Die in mn keel was al klaar voordat ik mn mond open had, en die in mn neus merkte ik wel maar was echt totaal niet vervelend of pijnlijk!
.
Alle reacties Link kopieren
Adelaide schreef:
16-07-2020 18:01
Hier alleen met de auto in de teststraat. Bovendien moeten alle inwoners van omliggende gemeenten daar ook testen - sowieso te ver om te lopen of fietsen.
Dat is toch vreemd? Moet ik (als persoon zonder rijbewijs) dan, met mogelijk corona, door iemand naar de teststraat worden gereden? Ik vermoed zomaar dat niemand daarop zit te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft zich laten testen en vond het best meevallen.

Prettig was het niet, maar het was zo voorbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven