Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie vind het ook allemaal wel best hoe het eraan toe gaat?

21-07-2020 23:05 81 berichten
Buiten de ellende om dan.

Ik vind het altijd al zalig mij terug te kunnen trekken en nu zie ik goede redenen om dingen niet door te laten gaan.
Eigenlijk is er in mijn leven weinig veranderd. Alleen de manier van winkelen vind ik een beetje vreemd, maar daar heb ik ook totaal geen moeite mee.

Één ding vind ik wel jammer, en dat is dat een operatie niet is doorgegaan in maart.
Nu kan die wel weer opnieuw gepland worden, maar vind het de juiste tijd er niet voor.
En natuurlijk vind ik het jammer voor de mensen die er eenzaamheid door hebben ontwikkeld. Ik zie dat her en der,
Maar voor mij mag het leven zoals het voor mij is nu voor mij wel doorgaan.
Afspraken die normaal mondeling moeten kunnen nu via email.

Voor veel bedrijven is het een nekslag, maar daar gaat het me nu niet over. Het gaat puur over dat dit eigenlijk een soort uitkomst voor me is.

Zijn er meer mensen met diezelfde instelling'?
Alle reacties Link kopieren
.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 22-07-2020 13:43
77.78% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik leef al een behoorlijk teruggetrokken leven, maar door corona is het zelfs voor mij te stil, dus nee, ik herken het niet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is zijn baan kwijt geraakt en ik baal af en toe van bepaalde maatregelen, maar alles voor gezondheid van mijn ouders en vele andere ouderen. Ik houd mij met alle liefde aan de maatregelen... Nee, zo veel moeite kost het me dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Introverte voorkeur denk ik?

Ik wel, vind het heerlijk thuis. Geen verplichte sociale dingen meer. Wel veel 1 op 1 contact met vrienden, lekker wandelen en uren kletsen. Verjaardagen en feestjes skip ik. Ben al lang blij dat ik niet meer in een kantoortuin zit met 15 kakelende kippen om me heen. Lekker elke dag een korte broek en slippertjes aan "naar het werk". Van het zomer thuis vakantie, eindelijk tijd om eens een boek te lezen. Ik vind het niet zo erg niet de deur uit te hoeven. Merk dat extraverte personen vooral veel moeite hebben met de maatregelen.
Ik denk dat weleens omdat het echt wel fijn is zo.
Ik mis het over de vloer hebben van vriendjes van kinderen bijvoorbeeld als kiespijn, ik heb goede redenen mijn huis zo afgesloten mogelijk te houden en dat vind ik wel een voordeel.
Ik mis de reistijd ook niet.
Wel merk ik dat pas als ik weer iets onderneem, zoals laatst een avondje dierentuin, het wel weer erg leuk is.
Maar als het niet zo is mis ik het ook niet, gek genoeg.
Buiten zijn levert me heel veel spanning op nu dus ik vind het prima om dat neit op te zoeken.
Laatst had ik heel gewaagd iets in een café afgesproken, heel leuk alleen ging iedereen op een gegeven moment knuffelen. Ik merk dat ik daar nerveus van wordt, en ook dat het me kwalijk wordt genomen dat ik niet leuk meedoe.
Voor mij dan alweer reden om me terug te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Nu nog steeds? Ik ben allang weer uit die bubbel. Alle afspraken, verjaardagen etc gaan weer door en wij werken gewoon weer normaal. Mijn ouders passen weer gewoon op de kinderen als we zijn werken en boodschappen doen gaat hier ook weer zoals vanouds. Het is haast gewoon weer “normaal”.

Maar ik mis het wel al die verplichtingen die er niet waren en de rust overal. Ik vond de bubbel wel prettig. Ik ben ook echt een introvert persoon en heb ook nog eens add. Dus ik houd normaal al niet van drukte en stress. Ik zou het dan ook niet “erg” vinden als we na de zomervakantie nog eenmaal in herhaling vallen wbt die intelligente lockdown.
De mensen die werk zijn kwijtgeraakt daargelaten (das sneu) Ik vind het zeker wel best zo. Mensen werken meer thuis en hebben minder buitendedeur contacten waardoor er juist meer en beter contact is.
Ik heb met vrienden meer contact dan voor corona. Ook met de buren. Vaker even een praatje waar het eerder oeps ik moet wel ben al laat was.
Heerlijk juist dat mensen niet zo iedere dag de hort op zijn en het maar druk druk druk hebben.
Ik herken het wel. Ben in tijden niet zo ontspannen en tevreden geweest als nu. Heb me niet gek laten maken door het nieuws of angst van anderen. Ben introvert met een sociale inslag en verveel me weinig tot niet. Ik denk dat ik niet zoveel nodig heb om me gelukkig te voelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik!

Ik zit nog steeds verplicht thuis (evenementenbranche) maar vind het heerlijk. Ik denk dat, als alles ooit weer normaal is, ik deze periode meer ga missen dan omgekeerd. Lekker de hele dag doen waar ik zin in heb, wat ik vandaag niet wil kan ook morgen en ik ben altijd uitgerust en nooit meer chronisch moe. (Is me nu pas opgevallen dat ik dat altijd was.)

Het meest fijne vind ik nog dat ik mij niet druk hoef te maken over dat ik alleen ben. Mijn ex heeft het een jaar geleden uit gemaakt en niemand die nu vraagt hoe het kan dat ik nog steeds geen nieuwe leuke relatie gevonden heb. Nu is het namelijk de schuld van corona en hoef ik niet te piekeren waarom het mij in de liefde altijd zo tegen zit :biggrin:
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het alleen mbt werk. Heerlijke dagen zonder doelloze reistijd te verliezen. Geen gehaast voor en na werk, geen ov, geen files. De natuur leefde op, prachtig! Voor de rest vind ik het wel zonde qua evenementen. Maar gelukkig is het weer toch niet zo best, dus die mis ik eigenlijk nu ook niet zo. Merk sowieso meer rust in mijn lijf. Mag van mij best zo blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk er zelf eigenlijk niet veel meer van. Ja, in winkels of horecagelegenheden merk ik het, niet in mijn privé leven.
Op mijn werk vind ik het vooral rot voor de bewoners. Zij hebben een verstandelijke beperking en komen nu al maanden nauwelijks de deur uit.
Dagbesteding en overige activiteiten komen langzaam aan weer op gang, maar het is nog zeer minimaal. Het is echt heel saai voor ze.
Voor mezelf hoeft het leven niet meer zo druk te worden als voorheen.
Ik vind het vooral prettig als vreemden de rest van mijn leven 1,5 m afstand houden. Ik heb er echt last van als ze in mijn persoonlijke ruimte komen. :hamer:
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor.
Maar we konden ook al vrij snel weer dingen gelukkig hè.
Elke dag die druk qua tijden, school, werk, en dat je dan zo geleefd wordt... niks aan.
Ik zat al thuis wegens zwangerschap, dus dat was sowieso al anders dan anders.
Maar verjaardagen, kraambezoek, alles heerlijk rustig want het was er niet of amper.
Ik ben ook introvert met sociale inslag denk ik.
Ik heb nu een baby en wil niet dat iedereen hem vasthoudt bijvoorbeeld. Maar in de winkels vind ik er niet veel aan.
Dat zgn " ontsmetten" van handen en winkelwagens vind ik bijv echt schijnveiligheid en dus b.s.
En dat je verplicht een kar mee moet nemen ook. Voor 1 artikel bijv.... maar ik merk dat het flink verslonst en mensen zich nog weinig aan de maatregelen houden... Ik zou niet willen dat er nu besmetting in ons gezin komt met zo'n kleintje. Voor mezelf ben ik niet bang.
En sociale contacten nee, ik mis niks, er is nog genoeg!
justagirly schreef:
22-07-2020 02:10

Ik heb nu een baby en wil niet dat iedereen hem vasthoudt bijvoorbeeld.
:-D Herkenbaar!

Ik vond het wel jammer dat we helemaal geen kraamvisite konden ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel prima zo, het enige wat ik echt mis is dansles.

Heel fijn om meer in m'n eigen ritme te kunnen slapen vooral (ben een nachtmens - de doodenkele keer dat ik nu nog vroeg op moet voor een afspraak rol ik daarna gewoon weer terug m'n bed in, echt fijn). Sociale verplichtingen deed ik al nooit zo aan, maar het is wel fijn om het nu helemaal niet meer te hoeven.

Videovergaderen vind ik wel echt de hel. Dan nog liever een 'echte' vergadering, al ben ik daar ook niet gek op.

Het heeft me wel verbaasd hoe ongelofelijk veel moeite sommige extraverte mensen in mijn omgeving ermee hebben. Ik leef als introvert nachtmens m'n hele leven al voor een groot deel tegen m'n natuur in, omdat de ochtendmensen en de extraverten het nu eenmaal voor het zeggen hebben in de wereld en de normen bepalen. Ik worstel me zoveel mogelijk onder die normen uit, maar het komt toch echt wel regelmatig voor dat ik op twee uur slaap (kut) naar een vergadering moet (ook kut) omdat dat nu eenmaal is hoe de wereld is ingericht.

Nu is de wereld even een paar maanden anders ingericht, ik snap dat dat vervelend is als het tegen je natuur in gaat, maar het verbaast me echt HOE vervelend sommige mensen het vinden. Ik bedoel kom op, het is maar een paar maanden, een paar jaar hooguit. Hoe kan het dat ze daar ZO verschrikkelijk onder lijden? Ik snap het, maar toch snap ik het ook niet.
Je kan toch heel makkelijk werk vinden wat later begint of zelfs snachts?
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar hoor. Ik ben ook introvert en heb een laag energieniveau. Heerlijk al die verplichte feestjes die niet doorgingen, geen vriendjes van de kinderen over de vloer, maar bijvoorbeeld ook geen energieslurpende vakantievoorbereidingen.

Ja, zo'n intelligente lockdown past helemaal in mijn straatje. Vooral omdat de dingen waar ik wèl blij van wordt, zoals genieten van de natuur dichtbij huis, gewoon door mochten gaan. En dat mijn man de hele dag thuis(werkend) is i.p.v. elders, vind ik hartstikke gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Het enige irritante vind ik dat sommige producten niet of moeilijk verkrijgbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
22-07-2020 02:00
Ik vind het vooral prettig als vreemden de rest van mijn leven 1,5 m afstand houden. Ik heb er echt last van als ze in mijn persoonlijke ruimte komen. :hamer:
Dit dus. Ik ben zo blij dat ik niet iedereen meer een hand moet geven. Of nog erger, drie zoenen terwijl ik die gene niet goed ken (en ook als ik ze wel ken liever niet). Wat mij betreft blijft dat zo. Gewoon hallo volstaat ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk binnen een bedrijf met veel verschillende nationaliteiten. Erg leuk maar nadeel is dat veel culturen wat meer knuffelerig, aanrakerig zijn dan nl cultuur. Nu is dat veel minder wat Corona. En dat vind ik best heerlijk. En Dat alleen de collega’s naar kantoor komen die gezellig zijn.

Dat in restaurants je niet meer bij de ander op schoot zit zo ongeveer. Dat mag echt blijven van mij. Prima beetje afstand.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik woon hebben we echt een harde lockdown gehad. 4 weken verplicht binnen zitten. We mochten er alleen uit om in je eigen buurtje een rondje met de hond te lopen, en om onder strenge voorwaarden even bij de supermarkt een boodschap te doen. Echt alles was dicht.
Ik vond die 4 weken eigenlijk wel lekker. Mijn vriend was ook thuis, en ik vond het wel gezellig. Mijn vriend had het iets moeilijker, die had wel erg graag gezien dat de bouwmarkten open waren. Ik ben gewoon beter in niets doen dan hij.
Ondertussen is het land corona vrij, en wij hebben geen enkele restrictie meer. Ik ga vanavond naar de kroeg, en daar zitten we gewoon weer gezellig hutje mutje.
Alleen inwoners die nu het land inkomen zitten verplicht 2 weken in quarantaine, en daar komt of en toe nog een gevalletje corona voor.
Ik zou het niet zo erg vinden als we elk jaar een maandje harde lockdown hadden. Ik vond het wel rustig.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Ik ben super introvert dus feestjes, visites, etentjes, verjaardagen mis ik als kiespijn. Maar verder vind ik de situatie vreselijk.
Vakantie die niet door gaat, al die beperkingen waar je nu rekening mee moet houden, de wereldeconomie die er aan gaat, niet uitgebreid winkelen zonder bang te zijn dat je corona op loopt en niet spontaan een terrasje pakken of uit eten gaan. Ik vind het een klote jaar en van mij mag corona zsm verdwijnen (weet ik, zal niet gebeuren) en de wereld weer worden zoals die was zonder corona.
Ik heb het geluk in een provincie te wonen met veel ruimte zodat we veel kunnen fietsen en wandelen.
Feestjes e.d. kunnen mij ook gestolen worden maar ik mis wel het spontane "even met een vriendin ergens koffie gaan drinken"
Het constant op je hoede moeten zijn vind ik vervelend.

Sporten kan niet meer (groepslessen zijn nu buiten en op afspraak) en een verjaardag vieren hier thuis heb ik ook niet meer gedaan (teveel mensen in een te kleine ruimte).
Ik vind het ook vervelend dat mensen soms tegenover elkaar komen te staan in hun opvattingen over de regels. Voor/tegen. Of de hele situatie bagatelliseren.

Man werkt veel thuis, dat vind ik wel gezellig maar je voelt wel de onvrijheid in het dagelijks leven vind ik. Ik voel me niet prettig in drukke winkels/winkelstraten.

Verder heb ik ook nog vervelende gezondsheidsberichten moeten verwerken deze zomer, dus al bij al mag 2020 wel weg van mij.
Miss-elfje schreef:
22-07-2020 05:57
Dit dus. Ik ben zo blij dat ik niet iedereen meer een hand moet geven. Of nog erger, drie zoenen terwijl ik die gene niet goed ken (en ook als ik ze wel ken liever niet). Wat mij betreft blijft dat zo. Gewoon hallo volstaat ook.

Eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven