Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bereiden jullie je voor?

27-07-2020 15:14 514 berichten
Ik zit me dat zo eens af te vragen. Niemand weet wat we nog gaan krijgen met de hele coronacrisis. Komt er nog een tweede golf of valt het allemaal mee? uiteraard hopen we massaal het laatste.

Toch ben ik er zelf niet zo gerust op en ik merk dat me dat stress geeft. Vorige keer (in maart) waren mensen volledig losgeslagen en waren schappen leeg. Bepaalde producten zijn heel lang niet of nauwelijks verkrijgbaar geweest. Denk aan paracetamol, neusspray en handzeep. Zelfs mijn incontinentieverband (gebruik ik als maandverband) was overal uitverkocht.

Deze keer ben ik beter voorbereid en ben ik de afgelopen maanden bezig geweest om langzaamaan een voorraad aan te leggen.

25 liter handzeep
10 flesjes neusspray
20 pakken incontinentieverband
25 flessen douchegel
pijnstilling is een ding, die is nog steeds verkrijgbaar met een maximum en aangezien ik het dagelijks gebruik (zetpilvorm) is mijn voorraad hiervan niet zo heel groot.

Ik heb geen enkel schap leeg gekocht maar steeds overal wat meegenomen of meebesteld. Qua eten kan ik een goede week vooruit, dit wil ik nog gaan aanpakken maar ik loop tegen kastruimtegebrek op.

Mij geeft het rust, wetende dat je voorbereid bent. Het zijn ook allemaal producten die jaren houdbaar zijn dus op komt het altijd wel. Ik heb bewust een grote voorraad ingeslagen, ook om familie te kunnen helpen indien nodig die mij nu voor gek verklaren.

Hoe doen jullie dat? Zijn jullie voorbereid of wachten jullie het af?

Voorbereid?

Totaal aantal stemmen: 281

Jazeker! (7%)
Nee, loopt allemaal wel los (85%)
Anders.. (8%)
Niks

Ik denk echt dat je doorslaat met je voorraad zeep en gel
Alle reacties Link kopieren
25 liter handzeep??
Alle reacties Link kopieren
De vorige ‘lockdown’ mochten we gewoon nog naar de supermarkt en al zal de volgende strenger worden mogen we nog steeds gewoon boodschappen doen (misschien niet onbeperkt, maar het zou gewoon nog mogen). Met dat in mijn achterhoofd ga ik zeker niet hamsteren. De beperkingen op paracetamol zijn er ook alleen nog maar vanwege dat bizarre hamsteren, laten we toch hopen dat mensen hebben gemerkt dat dat nergens voor nodig is en dat we niet weer lege schappen krijgen.
25 liter handzeep en 25 flessen douchegel?? :O
Daar zouden wij 5 jaar mee doen.
Ik zou zeggen, geef daarvan het meeste weg en je hebt weer kastruimte genoeg :lightbulb:

En nee, ik ben niet aan het hamsteren. Zelfs tijdens de echte lockdown hier (Zuid-Europa) was het meeste gewoon verkrijgbaar. Dan maar een keer een ander merk handzeep of douchegel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste verbazing is incontinentiemateriaal als maandverband. Mag ik vragen waarom?

En 25 liter handzeep? Echt? Nee, ik bereid me niet voor. Ik heb de gebruikelijke voorraadkast voor voedsel en zeep gewoon als 'stuk'. Doe je een stuk langer mee en daar was je je handen ook (virusvrij) mee schoon. Als het WC papier op is was ik m'n billen wel onder de douche.
Ik heb met je te doen! En dat is niet sarcastisch bedoeld. Waar denk je 25 liter zeep voor nodig te hebben? Daar kun je twee levens mee vooruit.

Maar besef je wel dat juist door deze acties de vakken leeg raken.
anoniem_394825 wijzigde dit bericht op 27-07-2020 15:23
19.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
25 liter handzeep en douchegel? Serieus?
Waarom in vredesnaam? Denk je dat dat jarenlang uitverkocht blijft ofzo?
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Oké ik ben wel van de voorbereiding. Heb altijd ruim voldoende van van alles op voorraad. Maar serieus 25 liter handzeep?!?!? Dat is echt niet gezond hoor!

Hier heb ik altijd 1 of 2 pakketten toiletpapier extra op voorraad en luiers etc voor de kinderen. Qua eten kan ik normaal gesproken ook wel twee weken vooruit. Dus wat dat betreft zorgt dat niet voor uitdagingen.
Ik ben nu juist de vriezer aan het leeg eten zodat deze weer met nuttige dingen gevuld kan worden.
Met alle respect: wat moet je met al die douchegel?

Ik had wel wat voorraad aangelegd voor als er echt een lockdown zou komen of ik ziek zou worden we de deur niet (te vaak) uit hoefden. Die is inmiddels goed op. Ik heb wat handgelflesjes in verschillende tassen zitten.

We hebben inmiddels wel gezien dat de voorraad goed wordt bijgehouden bij de supermarkten.
anoniem_325865 wijzigde dit bericht op 27-07-2020 15:21
0.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
anders.

Nee: koekoek
Ik zou een zeecontainer in de tuin zetten als ik jou was.

En nee, ik bereid me niet voor. Niet omdat ik denk dat het allemaal wel losloopt want ik heb geen flauw idee wat de toekomst brengt, maar ik vind al dat gehamster nog steeds onzin.
Alle reacties Link kopieren
Nee. En als nou iedereen een beetje normaal blijft doen in plaats van nu al te hamsteren zijn er straks ook geen tekorten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind met name die 25 flessen douchegel wel intrigerend. Want is dat ooit maar in de buurt van op geweest de afgelopen maanden? En hoe lang doe je daar wel niet mee? En als de nood echt aan de man is kan je je toch prima met alleen water douchen? Of met je 25 liter handzeep, natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Nee. En wat een onzinnige hoeveelheid zooi heb je zeg.
Alle reacties Link kopieren
25 liter handzeep?
En??
Slaap je er beter door??
Sorry.. maar wat een idioot en zinloos handelen.
En vanwaar dit topic?
Anderen ook opjutten?
Oké je slaat echt door.

Neusspray is bij ons de hele tijd voorradig geweest. Net als douchegel.
Handzeep was effe lastig, net als handgel, maar je moest gewoon weten bij welke Kruidvat je moest zijn. Dan was er nog genoeg.

Ik ga niet meedoen aan gehamster. Zo'n landelijke lockdown zie ik sowieso niet gebeuren.

Denk je nou echt dat er straks niets meer te eten voor je ligt in de supermarkt?
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook een schuilkelder gebouwd?

Ik schrik hier wel een beetje van. Waar komt die angst vandaan?
Er is bij mij nog geen enkele vorm van voorbereiding in mijn hoofd opgekomen.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Het enige wat ik gisteren heb gekocht is 50 mondkapjes voor 10 euro in de super.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt last van angstklachten toch? (Zoiets kan ik me herinneren uit andere topics) Is het een idee je angst voor een tweede golf en het daardoor hamsteren met een behandelaar te bespreken?
Alle reacties Link kopieren
Lou- schreef:
27-07-2020 15:20
Met alle respect: wat moet je met al die...

Hoezo 'alle respect?'

Ik heb voor dit soort idioterie 0,0 respect hoor!
pindakaasjes wijzigde dit bericht op 27-07-2020 15:24
1.07% gewijzigd
Ik heb trouwens van die 750 ml douchegel flessen van de BodyShop. Daar doe ik een jaar mee.

Waanzin.
Alle reacties Link kopieren
25 liter handzeep? :rofl:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Nee, bereid mij niet voor. Ben in maart niet tegen problemen aangelopen. Heb gewoon eten en paracetamol kunnen kopen. Alleen zeep was wat lastiger door het gehamster.

Ik vind jouw voorraden echt overdreven.
Als ik mij herinner kom jij weinig buiten. Dan heb je helemaal niet al die zeeptoestanden nodig. Hup hup.. hou een paar flessen en breng de rest terug naar de winkel en doe iets leuks met t geld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven