Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wel of niet testen?

27-07-2020 18:56 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een huisgenoot is een paar dagen geleden op corona getest. Uitslag negatief. Nu heb ik dezelfde klachten maar twijfel ik of ik me ook moet laten testen. Gezien de percentages en drukte die er al is bij de teststraten voel ik me een beetje 'bezwaard' om daarheen te gaan terwijl ik denk dat ik gewoon door huisgenoot ben besmet met een veel onschuldiger virusje.

Ondertussen blijf ik natuurlijk gewoon thuis (ik werk vanuit huis) en ga ik even nergens heen tot mijn klachten over zijn. Denken jullie dat er alsnog een test nodig is of dat het in dat geval alleen maar onnodig extra werk bezorgd?

Testen?

Totaal aantal stemmen: 112

Ja (54%)
Nee (11%)
Pas als het erger wordt/klachten afwijken van huisgenoot (35%)
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch even bellen met dat telefoonnummer?
Alle reacties Link kopieren
Officieel vast wel maar ik zou een dag of drie thuis aankijken.
Alle reacties Link kopieren
TESTEN!!!!!!!!!!!! Hoe kan je daar aan twijfelen???60 procent van corona patiënten krijgt hartklachten. Dat wil je toch niet overbrengen???
Alle reacties Link kopieren
Dweilstok schreef:
27-07-2020 19:12
TESTEN!!!!!!!!!!!! Hoe kan je daar aan twijfelen???60 procent van corona patiënten krijgt hartklachten. Dat wil je toch niet overbrengen???

Joh, doe ff rustig aan...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
On topic: je moet je niet bezwaard voelen om je te laten testen. Het is aan de GGD om de capaciteit te regelen, niet aan jou om dat voor hen te doen :)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Dweilstok schreef:
27-07-2020 19:12
TESTEN!!!!!!!!!!!! Hoe kan je daar aan twijfelen???60 procent van corona patiënten krijgt hartklachten. Dat wil je toch niet overbrengen???
Doe even normaal zeg. Schreeuwlelijk.
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
27-07-2020 19:17
On topic: je moet je niet bezwaard voelen om je te laten testen. Het is aan de GGD om de capaciteit te regelen, niet aan jou om dat voor hen te doen :)
Eens.
TO, je zegt dat je het waarschijnlijk van je huisgenoot hebt, maar voor de kleine kans dat dat niet zo is: testen.
Tegen de 99% van de tests is negatief. Die tests worden gedaan voor dat ene procent.
Wat mij persoonlijk zou tegenhouden is dat het aannemelijk is wat je zegt, dat je het virus van je huisgenoot hebt en ze nog steeds met ondercapaciteit zitten en daardoor lange wachttijden zowel om te testen als voor de uitslag. Dus je bent extra lang aan huis gebonden.

Dus ik zou pas testen als de klachten anders zijn dan die van je huisgenoot.

Aan de andere kant, je moet nu toch thuisblijven als je klachten hebt. Dus kun je beter zsm testen want dan mag je eerder weer naar buiten.
anoniem_63c6de9e7bf89 wijzigde dit bericht op 27-07-2020 19:23
16.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bellen en de GGD vertellen over je vraagstuk, zij kunnen je dan adviseren over wel of niet testen.
Alle reacties Link kopieren
Dweilstok schreef:
27-07-2020 19:12
TESTEN!!!!!!!!!!!! Hoe kan je daar aan twijfelen???60 procent van corona patiënten krijgt hartklachten. Dat wil je toch niet overbrengen???
Mensen die zich te druk maken krijgen ook hoge bloeddruk en hart klachten.
Plus een grotere kans op een hersenbloeding
Alle reacties Link kopieren
Binnenblijven en 2 dagen afwachten.
Kan je woensdag nog altijd kijken hoe het eruit ziet.

Tenzij je in een extreme risico-groep zou zitten.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Dweilstok schreef:
27-07-2020 19:12
TESTEN!!!!!!!!!!!! Hoe kan je daar aan twijfelen???60 procent van corona patiënten krijgt hartklachten. Dat wil je toch niet overbrengen???

Rustig. Je wordt zo gemolken.
Even de GGD bellen TO.
Idd de ggd bellen.
Alle reacties Link kopieren
Als je de afgelopen dagen niemand hebt gezien en de komende dagen ook niemand gaat zien dan is het niet per se nodig, lijkt me, maar bij twijfel kun je de GGD bellen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
herfstappeltaart schreef:
27-07-2020 19:23
Rustig. Je wordt zo gemolken.
:rofl:
Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan de richtlijnen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou juist niet wachten, maar zo snel mogelijk laten testen. Dan is ook maar weer duidelijk dat het geen Corona is, zoals je al dacht (waarschijnlijk) en kun je gewoon weer naar buiten.
jurkmetstipjes schreef:
27-07-2020 19:20
Wat mij persoonlijk zou tegenhouden is dat het aannemelijk is wat je zegt, dat je het virus van je huisgenoot hebt en ze nog steeds met ondercapaciteit zitten en daardoor lange wachttijden zowel om te testen als voor de uitslag. Dus je bent extra lang aan huis gebonden.

Dus ik zou pas testen als de klachten anders zijn dan die van je huisgenoot.

Aan de andere kant, je moet nu toch thuisblijven als je klachten hebt. Dus kun je beter zsm testen want dan mag je eerder weer naar buiten.
dit klopt helaas niet. ook als je negatief test moet je daarna nog binnen blijven met klachten. het idee is dat je na de test alsnog corona kan krijgen (bijv tijdens de wandeling daarnaar toe) en dat de klachten die je daarna krijgt dan dus door corona komen en niet door het eerdere onschuldige virusje. zolang je klachten hebt blijf je thuis, of je nu negatief test of niet. dit is wat mij verteld is door de GGD vandaag.
chirimoya schreef:
27-07-2020 20:13
dit klopt helaas niet. ook als je negatief test moet je daarna nog binnen blijven met klachten. het idee is dat je na de test alsnog corona kan krijgen (bijv tijdens de wandeling daarnaar toe) en dat de klachten die je daarna krijgt dan dus door corona komen en niet door het eerdere onschuldige virusje. zolang je klachten hebt blijf je thuis, of je nu negatief test of niet. dit is wat mij verteld is door de GGD vandaag.
Dus hoe dan ook moet je thuisblijven? Dan liet ik me niet testen, tenzij de klachten erger/anders worden.
Afhankijk van de uitslag van de poll ga je beslissen wat je doet?
-Esmeralda- schreef:
27-07-2020 20:17
Dus hoe dan ook moet je thuisblijven? Dan liet ik me niet testen, tenzij de klachten erger/anders worden.
dat was ook mijn conclusie. ik heb alleen wat keelpijn en moet dus met of zonder test sowieso thuisblijven.
zolang ik niet meer klachten krijg ga ik dus ook niet testen, en dat was de GGD met mij eens..

als ik TO was zou ik gewoon even bellen om te overleggen.
Alle reacties Link kopieren
chirimoya schreef:
27-07-2020 20:13
dit klopt helaas niet. ook als je negatief test moet je daarna nog binnen blijven met klachten. het idee is dat je na de test alsnog corona kan krijgen (bijv tijdens de wandeling daarnaar toe) en dat de klachten die je daarna krijgt dan dus door corona komen en niet door het eerdere onschuldige virusje. zolang je klachten hebt blijf je thuis, of je nu negatief test of niet. dit is wat mij verteld is door de GGD vandaag.
Dat is niet het advies van de overheid. Letterlijk gekopieerd van de site met maatregelen en regels:

‘Als uit uw test blijkt dat u op dit moment geen corona heeft, mogen u en uw huisgenoten weer naar buiten. U kunt zelf ook weer naar buiten en aan het werk, tenzij u daar te ziek voor bent. Kinderen mogen weer naar school en naar de opvang. Gaan de klachten niet over, worden ze erger of krijgt u nieuwe klachten? Bel dan de huisarts. Bel in een levensbedreigende situatie altijd 112.’

Dus na een negatieve test hoef je níet meer thuis te blijven. Alleen als je klachten erger of heel anders worden, moet je het als ‘nieuwe klachten’ beschouwen en weer opnieuw thuisblijven.
heel wonderlijk nausicaa.. dank je wel voor het checken.

de GGD zei mij dat het echt een wijdverbreid misverstand was dat je daarna weer naar buiten mocht, toen ik verbaasd was dat ik sowieso binnen moest blijven na de uitslag. ik had de info niet paraat en ging er vanuit dat zij het wel beter wisten..

excuses voor de onjuiste informatie dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven