Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vergoeding van werkgever voor thuiswerken?

27-07-2020 22:03 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.a.v. dit artikel;
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... oronavirus

ben ik benieuwd of er mensen zijn die een vergoeding van hun werkgever krijgen voor het thuiswerken. Ikzelf niet, en vraag me af of ik dit zou kunnen vragen. We gaan nu de 20e week in en voorlopig blijft het; werk zoveel mogelijk thuis.

Dus, krijg jij een vergoeding? Kwam de werkgever daar zelf mee, of heb je erom gevraagd?
Ja, we mogen 100 euro declareren voor iets waarvan we vinden dat we het nodig hebben voor onze werkplek, bv een beeldscherm.
Alle reacties Link kopieren
Wij niks maar we moeten wel thuiswerken tot minstens 1 september. Dit is half maart begonnen.
aardbeienslof schreef:
27-07-2020 22:05
Ja, we mogen 100 euro declareren voor iets waarvan we vinden dat we het nodig hebben voor onze werkplek, bv een beeldscherm.
Dit kunnen wij ook aanvragen.
Maar geen maandelijkse vergoeding neem ik aan?

Ik krijg niets en zou er ook niet om vragen.
Nee, hier niks, maar reiskosten zijn gewoon doorbetaald, dus ook niet raar dat er geen vergoeding is.
Alle reacties Link kopieren
He ja!
De economie staat op omvallen, banen op de tocht.. laten we bij onze werkgevers om een extra 2 Euro per dag gaan zeuren!!
Je moet toch immers vaker thuis je wc doortrekken en je eigen koffie zetten.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Maar we hebben een goede laptop meegekregen, een nieuwe headset en ik krijg gewoon salaris.

Los daarvan krijg ik weliswaar ook geen reiskostenvergoeding meer, daar staat tegenover dat ik dagelijks twee uur tijd overhoud, op het eind van de maand is dat een volle werkweek eigen tijd die ik nu lekker zelf kan invullen. In plaats van netjes aankleden, optutten, haasten en file kan ik nu even stoffen, dweilen, een was draaien of simpelweg een uurtje in de zon zitten, een boek lezen of forummen.

Dus ik hoef geen vergoeding, ik zit hier heerlijk.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
gizzmo-returns schreef:
27-07-2020 22:07
Dit kunnen wij ook aanvragen.
Maar geen maandelijkse vergoeding neem ik aan?

Ik krijg niets en zou er ook niet om vragen.
Nee, geen maandelijkse vergoeding.

Wel drie maanden reiskostenvergoeding doorbetaald gekregen.

Ik zou er ook niet om vragen, ben al lang blij dat ik thuis kàn werken.
Voor sommige collega’s is dit in ons bedrijf echter wel een discussiepunt geworden.
Hunebed schreef:
27-07-2020 22:09
Nee, hier niks, maar reiskosten zijn gewoon doorbetaald, dus ook niet raar dat er geen vergoeding is.
Reiskosten Zijn bij ons wel aangepast.

Eerste 2 maanden nog 100%, toen 25% en vanaf juni 50%. Ik ga ook weer 2 dagen richting kantoor overigens.
Heb 3 weken thuisgewerkt en tussendoor nog aantal keer. Ik heb een leen laptop gekregen om in in systeem te kunnen. Verder geen extra's.

Thuiswerken was bij ons niet perse nodig, maar aangezien in uit NB kom vond werk het naar rest van medewerkers gepaster.
Alle reacties Link kopieren
Bureaustoel, laptop en extra scherm, mocht je mee naar huis nemen. Mobiel wordt al door de baas betaald en reiskosten worden nog steeds doorbetaald.

Dus geen extra vergoeding.
Alle reacties Link kopieren
Wij kunnen eenmalig tot 150 euro declareren voor verbetering van de werkplek in de vorm van een scherm of toetsenbord. Moet wel eerst goedgekeurd worden door de manager. Bureaustoel mogen we (na aanvraag) lenen en dus gratis ophalen op kantoor.

Daarnaast krijgen we sinds kort 30 euro vergoeding per maand voor thuiswerken, met het idee dat we toch continu op de thuis WiFi zitten te werken.

Wel is werkgever aan het kijken of dit iets gaat betekenen voor ov businesskaarten en reisvergoeding, aangezien we nu toch niet reizen.
En alle uren die je niet meer aan reistijd kwijt bent, compenseert dat de boel niet een beetje?

Als je netto een tientje per uur betaald krijgt, dan is 2 euro per dag equivalent aan 2x 6 minuten woon-werk en weer terug. Reis je langer dan 6 minuten enkele reis naar je werk (en krijg je de reistijd niet betaald) dan hou je dus eigenlijk over door het thuiswerken. Heb je een hoger uurloon dan is het nog sneller terugverdiend.
Alle reacties Link kopieren
Nope, geen vergoeding en geen reiskosten vergoeding meer.

Ben al lang blij dat ik thuis kan/ mag werken wanneer dat lukt.
Alle reacties Link kopieren
Huh, maar je thuis WiFi wordt toch niet duurder omdat jij daar zit te werken?
Ik zou eerlijk gezegd echt behoorlijk gaan lachen als iemand me kwam vragen om 2 euro per dag voor extra wc papier en koffie. Het is niet zo dat je werkgever verplicht is om dat te leveren natuurlijk, dat is een handige bijkomstigheid als je op kantoor zit. En dat wordt voor de meeste mensen ruimschoots gecompenseerd door het feit dat ze geen reiskosten meer hebben, hun auto/fiets niet meer slijten enz.

Ik heb bij mijn medewerkers meteen aangegeven dat ze eventueel noodzakelijke software gewoon (na overleg, maar het antwoord is vrijwel altijd ja) op mijn kosten konden kopen. Als iemand een extra scherm/stoel etc nodig had, was daar ook iets voor te regelen vanaf kantoor. Maar hun wc papier mogen ze echt helemaal gewoon zelf betalen.
Alle reacties Link kopieren
Wij krijgen idd een thuiswerkvergoeding en de reiskosten zijn gehalveerd. In mijn geval ontvang ik nu onderaan de streep meer omdat ik heel dichtbij t werk woon en amper reiskosten had.

Werkgever kwam hier zelf mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ontvang al maanden mijn reiskosten vergoeding zonder dat ik die kosten maak. En een representativiteit vergoeding terwijl ik in mijn jogging broek zit. Uhm nee.
Alle reacties Link kopieren
Geen reiskostenvergoeding meer.
Laptop mee, met extra scherm en bureaustoel geleend.
Ook ik ben blij dat ik thuis mag en kan werken.
Scheelt toch uur reistijd per dag...hond kan ik lekker zelf uitlaten en de was is voor het weekend al weg.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
27-07-2020 22:18
Huh, maar je thuis WiFi wordt toch niet duurder omdat jij daar zit te werken?
Sommige collega’s hebben hun WiFi snelheid en limiet moeten verhogen om nog in te kunnen bellen in vergaderingen. Voornamelijk de mensen met gezinnen waarvan de partner ook op het internet zat te videobellen en kinderen online les kregen. Dat tegelijk samen kon de WiFi niet aan. Dus het kan wel duurder worden afhankelijk van de persoonlijke situatie.
Alle reacties Link kopieren
Stel nu dat dit zo doorgaat (najaar 2e golf etc.) en je werkt ook in de winter nog veel of altijd thuis. Voor het gemak ga ik even uit van 4 a 5 dagen fulltime werken. Dan ben je ineens 3 tot 5 dagen ook overdag aan het stoken, vinden jullie dat daar iets aan vergoeding tegenover moet staan?
Het is bij mij niet van toepassing maar door dit topic kwam het in me op.
nimue_iparis schreef:
27-07-2020 22:26
Stel nu dat dit zo doorgaat (najaar 2e golf etc.) en je werkt ook in de winter nog veel of altijd thuis. Voor het gemak ga ik even uit van 4 a 5 dagen fulltime werken. Dan ben je ineens 3 tot 5 dagen ook overdag aan het stoken, vinden jullie dat daar iets aan vergoeding tegenover moet staan?
Het is bij mij niet van toepassing maar door dit topic kwam het in me op.
Nee. Ik vind thuiswerken heel fijn en ga niet over dit soort zaken zeuren.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
27-07-2020 22:09


Los daarvan krijg ik weliswaar ook geen reiskostenvergoeding meer, daar staat tegenover dat ik dagelijks twee uur tijd overhoud, op het eind van de maand is dat een volle werkweek eigen tijd die ik nu lekker zelf kan invullen. In plaats van netjes aankleden, optutten, haasten en file kan ik nu even stoffen, dweilen, een was draaien of simpelweg een uurtje in de zon zitten, een boek lezen of forummen.

Dus ik hoef geen vergoeding, ik zit hier heerlijk.
Dat ja. Ik hoef ook geen nieuwe kleren en schoenen. Mn ouwe joggingbroek voldoet prima en dat tshirt met een gat erin hoeft niet vervangen. Ben al maanden niet meer naar de kapper geweest en gebruik amper makeup. Heb tijd zat om te koken of een boterham te smeren en kom niet meer op het station, dus bespaar enorm op ah to go en thuisbezorgd en afhaalthai.
Dat ik mijn eigen koffie nu moet kopen weegt daar echt niet tegenop.
impala wijzigde dit bericht op 27-07-2020 22:36
3.74% gewijzigd
.
nimue_iparis schreef:
27-07-2020 22:26
Stel nu dat dit zo doorgaat (najaar 2e golf etc.) en je werkt ook in de winter nog veel of altijd thuis. Voor het gemak ga ik even uit van 4 a 5 dagen fulltime werken. Dan ben je ineens 3 tot 5 dagen ook overdag aan het stoken, vinden jullie dat daar iets aan vergoeding tegenover moet staan?
Het is bij mij niet van toepassing maar door dit topic kwam het in me op.
Ik niet maar ik kan niet voor een ander oordelen. Ik heb een collega met schulden en volgens hem heeft hij nu meer kosten.
Alle reacties Link kopieren
Nee, heb zelfs gewoon mijn lunch bijdrage doorbetaald. Nu trouwens ook nog steeds terwijl ik er maar 1 keer per week gebruik van maak.
Ach, ik ben blij dat ik het kan missen en dat ik een fijne werkgever heb. Ga niet moeilijk doen over die twee tientjes per maand.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
27-07-2020 22:09
He ja!
De economie staat op omvallen, banen op de tocht.. laten we bij onze werkgevers om een extra 2 Euro per dag gaan zeuren!!
Je moet toch immers vaker thuis je wc doortrekken en je eigen koffie zetten.

Het is een hard gelag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven