Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Mondkapjes

28-07-2020 20:23 343 berichten
Het is volgende week er op of er onder. Komt er een mondkapjesplicht voor openbare gebouwen etc etc

Mijn mening: ja graag! Alles wat mee kan helpen aan t uitdoven van het virus moeten we doen!

Eens dat er mondkapjes moeten komen

Totaal aantal stemmen: 215

Ja, in openbare gebouwen (27%)
Ja en overal. Ook buiten op straat (11%)
Nee (53%)
ik twijfel nog (8%)
Oeh nou spannend spannend zeg.
Alle reacties Link kopieren
Vieze dingen, zit je je eigen spuug in te ademen.
parbleumondieu schreef:
28-07-2020 20:25
Vieze dingen, zit je je eigen spuug in te ademen.
Mijn eigen spuug vind ik dan weer best te pruimen.
Als mensen nauwelijks besmet worden in openbare gebouwen, behalve in de horeca, wat voor nut heeft zo’n verplichting dan?
Alle reacties Link kopieren
Binnen, in afgesloten ruimtes met meerdere mensen vind ik het een goede aanvulling op de bestaande maatregelen.
Dus ja, daar zou ik een mondkapje dragen.
parbleumondieu schreef:
28-07-2020 20:25
Vieze dingen, zit je je eigen spuug in te ademen.
Bij een tongzoen dat van een ander.
Alle reacties Link kopieren
Lafae schreef:
28-07-2020 20:27
Als mensen nauwelijks besmet worden in openbare gebouwen, behalve in de horeca, wat voor nut heeft zo’n verplichting dan?
In de horeca dus bijvoorbeeld mondkapje.
lila01 schreef:
28-07-2020 20:28
Binnen, in afgesloten ruimtes met meerdere mensen vind ik het een goede aanvulling op de bestaande maatregelen.
Dus ja, daar zou ik een mondkapje dragen.
Als het verplicht is, moet je wel. Tenzij je elke keer wil afrekenen natuurlijk.
lila01 schreef:
28-07-2020 20:28
In de horeca dus bijvoorbeeld mondkapje.

Maar dan heeft de horeca toch geen nut meer?
Alle reacties Link kopieren
Als dit nodig is om de boel weer onder controle te krijgen, dan snap ik echt niet waarom er nog mensen zijn die moeilijk doen. Een nieuwe lockdown zou vele malen erger zijn.
Is nu al gezegd dat die er niet komt.
Ik vind het prima.Een optie voor in de supermarkt en winkels b.v. maar afstand houden is ook belangrijk. En het is maar voor tijdelijk hoor.
Alle reacties Link kopieren
Lafae schreef:
28-07-2020 20:29
Maar dan heeft de horeca toch geen nut meer?
Ik zie dat het in de meeste vakantielanden verplicht is. Nederlanders op vakantie hebben er zo te zien geen moeite mee.
Alle reacties Link kopieren
Geraldine schreef:
28-07-2020 20:31
Ik vind het prima.Een optie voor in de supermarkt en winkels b.v. maar afstand houden is ook belangrijk. En het is maar voor tijdelijk hoor.
Die laatste zin, inderdaad. Dat gekrijs over 'ze pakken onze vrijheid af' en zo is echt vreselijk over the top.
lila01 schreef:
28-07-2020 20:30
Als dit nodig is om de boel weer onder controle te krijgen, dan snap ik echt niet waarom er nog mensen zijn die moeilijk doen. Een nieuwe lockdown zou vele malen erger zijn.
Eens!
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
28-07-2020 20:31
Is nu al gezegd dat die er niet komt.
Over een week kan alles anders zijn.
lila01 schreef:
28-07-2020 20:31
Ik zie dat het in de meeste vakantielanden verplicht is. Nederlanders op vakantie hebben er zo te zien geen moeite mee.

Het gaat er toch niet om of mensen er moeite mee hebben, het gaat erom of het een zinnige maatregel is. Voor zover uit onderzoek blijkt raken mensen besmet door familieleden en vrienden, een aantal op hun werk en een minimaal deel in de horeca. Als mensen niet besmet raken in openbare gebouwen is een mondkapje dragen zinloos. Een mondkapje in de horeca zou zinnig kunnen zijn, ware het niet dat je voor het primaire doel van de horeca dat mondkapje weer moet afzetten waarmee het wederom zinloos is. Dan kun je beter de horeca dichtgooien, dat is effectiever.
lila01 schreef:
28-07-2020 20:32
Die laatste zin, inderdaad. Dat gekrijs over 'ze pakken onze vrijheid af' en zo is echt vreselijk over the top.
Wie krijst er dan?
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weken twee uitbraken in restaurants/ café's.
In andere landen moet je mondkapje dragen totdat je aan tafel zit. Ga je staan en lopen, hup: mondkapje op.
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
28-07-2020 20:37
Wie krijst er dan?
Hier niet, hoor :P .
Ik doel op de Viruswaanzinnigen.
Alle reacties Link kopieren
Nee.
lila01 schreef:
28-07-2020 20:32
Die laatste zin, inderdaad. Dat gekrijs over 'ze pakken onze vrijheid af' en zo is echt vreselijk over the top.
Ik vond de lockdown veel vrijheidsbeperkender. Dan maar liever een mondkapje en wat mogelijkheden hebben dan andersom. Behalve dan als je buiten loopt of tijdens het sporten. En natuurlijk ben ik blij als het ooit niet meer hoeft en het ooit weer normaal wordt. Maar op dit moment is het nou eenmaal zo.

In Duitsland moet je binnenkomst in een restaurant een mondkapje dragen wat je af mag doen als je aan tafel gaat zitten en bij toiletbezoek moet je het weer aandoen. In België nu precies hetzelfde. Wel vaak aan-en uitdoen in de Horeca.
lila01 schreef:
28-07-2020 20:38
Afgelopen weken twee uitbraken in restaurants/ café's.

Het aantal besmettingen dat die uitbraken opleverde is maar een klein percentage van het totaal aantal besmettingen.
Alle reacties Link kopieren
Lafae schreef:
28-07-2020 20:34
Het gaat er toch niet om of mensen er moeite mee hebben, het gaat erom of het een zinnige maatregel is. Voor zover uit onderzoek blijkt raken mensen besmet door familieleden en vrienden, een aantal op hun werk en een minimaal deel in de horeca. Als mensen niet besmet raken in openbare gebouwen is een mondkapje dragen zinloos. Een mondkapje in de horeca zou zinnig kunnen zijn, ware het niet dat je voor het primaire doel van de horeca dat mondkapje weer moet afzetten waarmee het wederom zinloos is. Dan kun je beter de horeca dichtgooien, dat is effectiever.
Alle terrassen open, alle binnenhoreca dicht. Op de terrassen tafels goed ver uit elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven