Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 23)

29-07-2020 12:35 3000 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, 11 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 538.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 50.000 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22
:whut:
Alle reacties Link kopieren
Nu lees ik op het blog van NOS weer dit:

'Onwaarschijnlijk dat vaccin beschikbaar is voor medio 2021'

De Duitse minister van Onderwijs en Wetenschap Anja Karliczek noemt het niet waarschijnlijk dat een vaccin tegen corona snel breed beschikbaar zal zijn. "We moeten ervan uitgaan dat vaccins voor de bevolking pas op zijn vroegst vanaf midden volgend jaar beschikbaar zullen zijn", zei ze vandaag tijdens een persconferentie.

Er zijn vele tientallen vaccins in ontwikkeling over de hele wereld, waarvan enkele in een vergevorderd teststadium. De Duitse regering gaat drie Duitse ondernemingen financieel steunen bij de ontwikkeling van een vaccin met geld uit een speciaal onderzoeksbudget van 750 miljoen euro, maakte Karliczek bekend.

Duitsland heeft samen met Nederland en twee andere landen ook een overeenkomst met de Brits-Zweedse farmaceut AstraZeneca voor 300 tot 400 miljoen doses van een "kansrijk" coronavaccin. Dat Oxford-vaccin wordt momenteel op duizenden mensen getest. De eerste testresultaten zijn veelbelovend.




Ik begin onderhand best schijtziek te worden van dat soort berichten. Steeds als er positief nieuws is over wat dan ook, volgt er weer zo'n mededeling. Het komt gewoon wanneer het komt, hopelijk is dat snel, misschien duurt het langer, maar wat hebben we nou aan dat gespeculeer de hele tijd?

Ik snap dat die mevrouw er verstand van heeft, maar zij is ook niet echt een insider bij het Jenner Instituut.
susan wijzigde dit bericht op 29-07-2020 12:40
1.92% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Haaai :jump:
Ik vond dit wel een interessant onderzoek: https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen ... -verergert

Door de uni in Birmingham is de samenhang tussen luchtvervuiling en corona onderzocht, specifiek de Nederlandse situatie. Dat de luchtvervuiling afneemt vanwege de lockdown levert misschien wel een grotere bijdrage dan verwacht, terwijl dat natuurlijk helemaal niet het doel was van de lockdown.
Weer die intensieve veehouderij O_O
Daar moeten we echt mee kappen.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
29-07-2020 12:40
Nu lees ik op het blog van NOS weer dit:

'Onwaarschijnlijk dat vaccin beschikbaar is voor medio 2021'

De Duitse minister van Onderwijs en Wetenschap Anja Karliczek noemt het niet waarschijnlijk dat een vaccin tegen corona snel breed beschikbaar zal zijn. "We moeten ervan uitgaan dat vaccins voor de bevolking pas op zijn vroegst vanaf midden volgend jaar beschikbaar zullen zijn", zei ze vandaag tijdens een persconferentie.

Er zijn vele tientallen vaccins in ontwikkeling over de hele wereld, waarvan enkele in een vergevorderd teststadium. De Duitse regering gaat drie Duitse ondernemingen financieel steunen bij de ontwikkeling van een vaccin met geld uit een speciaal onderzoeksbudget van 750 miljoen euro, maakte Karliczek bekend.

Duitsland heeft samen met Nederland en twee andere landen ook een overeenkomst met de Brits-Zweedse farmaceut AstraZeneca voor 300 tot 400 miljoen doses van een "kansrijk" coronavaccin. Dat Oxford-vaccin wordt momenteel op duizenden mensen getest. De eerste testresultaten zijn veelbelovend.




Ik begin onderhand best schijtziek te worden van dat soort berichten. Steeds als er positief nieuws is over wat dan ook, volgt er weer zo'n mededeling. Het komt gewoon wanneer het komt, hopelijk is dat snel, misschien duurt het langer, maar wat hebben we nou aan dat gespeculeer de hele tijd?

Ik snap dat die mevrouw er verstand van heeft, maar zij is ook niet echt een insider bij het Jenner Instituut.
Eigenlijk beweert ze niks nieuws. Al lang is bekend dat een vaccin misschien al op redelijk korte termijn gevonden zal zijn, maar dat het nog een tijd zal duren voor het algemeen verkrijgbaar is. Van één naar honderden miljoenen of misschien zelfs miljarden gaat nu eenmaal niet vanzelf. Balen, maar het is niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
29-07-2020 12:43
Weer die intensieve veehouderij O_O
Daar moeten we echt mee kappen.
Eens. Dit is het zoveelste argument tegen de manier waarop wij nu met dieren omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
29-07-2020 12:45
Eigenlijk beweert ze niks nieuws. Al lang is bekend dat een vaccin misschien al op redelijk korte termijn gevonden zal zijn, maar dat het nog een tijd zal duren voor het algemeen verkrijgbaar is. Van één naar honderden miljoenen of misschien zelfs miljarden gaat nu eenmaal niet vanzelf. Balen, maar het is niet anders.
Dat is waar, alhoewel er als het goed is al aardig wat doses geproduceerd zouden moeten zijn dit jaar. Niet genoeg voor iedereen inderdaad.

Ik word ook vooral gek van de wip waar we de hele tijd op zitten, hoe elk positief bericht meteen weer wordt opgevolgd door iets minder positiefs. Het vreet gewoon energie.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Hatsjoe.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
29-07-2020 12:50
Dat is waar, alhoewel er als het goed is al aardig wat doses geproduceerd zouden moeten zijn dit jaar. Niet genoeg voor iedereen inderdaad.

Ik word ook vooral gek van de wip waar we de hele tijd op zitten, hoe elk positief bericht meteen weer wordt opgevolgd door iets minder positiefs. Het vreet gewoon energie.
Ja, herkenbaar. Ik neem af en toe echt even een Corona-vakantie, dat helpt wel. Een paar dagen niks lezen doet wonderen.
Alle reacties Link kopieren
Een link naar de kaart met percentages positieve besmettingen van alle testen.
https://ourworldindata.org/grapher/posi ... ion=Europe
Volgens de WHO moet er, om de uitbraak in een land onder controle te krijgen, zoveel getest worden dat het percentage positieven onder de 1% blijft.
Dan kun je zien waar het opvlamt en ingrijpen.
Zo gezien staat België er met 3.1% minder goed voor, en zit Nederland met 1% net op de grens.

In Brazilië is het 66.3% (een week geleden).
In Italië gaat het trouwens zeer goed, ze testen veel, er zijn weinig besmettingen, echt heel fijn.
nounou
Alle reacties Link kopieren
:)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
29-07-2020 13:26
Een link naar de kaart met percentages positieve besmettingen van alle testen.
https://ourworldindata.org/grapher/posi ... ion=Europe
Volgens de WHO moet er, om de uitbraak in een land onder controle te krijgen, zoveel getest worden dat het percentage positieven onder de 1% blijft.
Dan kun je zien waar het opvlamt en ingrijpen.
Zo gezien staat België er met 3.1% minder goed voor, en zit Nederland met 1% net op de grens.

In Brazilië is het 66.3% (een week geleden).
In Italië gaat het trouwens zeer goed, ze testen veel, er zijn weinig besmettingen, echt heel fijn.
Nederland heeft best een mooie grafiek. Sommige landen zijn zo grillig.
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat niet iedereen ingeënt hoeft te worden.
Ze zullen daar ook wel gradaties in aanbrengen.

Zal het ook zo zijn dat als er 60% immuun is door vaccin of door antistoffen wegens besmetting, er dan ook voldoende groepsimmuniteit is?
Leven en laten leven :)
Alle reacties Link kopieren
Ik snap aan de ene kant wel dat er zoveel bezig is met dat vaccin, maar aan de andere kant.. vraag me af of iedereen zich dan ook zou vaccineren.
Zouden jullie dat doen?
Robinson schreef:
29-07-2020 13:58
Ik snap aan de ene kant wel dat er zoveel bezig is met dat vaccin, maar aan de andere kant.. vraag me af of iedereen zich dan ook zou vaccineren.
Zouden jullie dat doen?

Ik wel, ja.
Robinson schreef:
29-07-2020 13:58
Ik snap aan de ene kant wel dat er zoveel bezig is met dat vaccin, maar aan de andere kant.. vraag me af of iedereen zich dan ook zou vaccineren.
Zouden jullie dat doen?
Ik wel . Mijn man ook .
Robinson schreef:
29-07-2020 13:58
Ik snap aan de ene kant wel dat er zoveel bezig is met dat vaccin, maar aan de andere kant.. vraag me af of iedereen zich dan ook zou vaccineren.
Zouden jullie dat doen?

Ik twijfel. Ik vraag me af hoe veilig een vaccin is dat zo snel in elkaar gedraaid is. Daar wil ik dan eerst wat meer over weten tegen die tijd.
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
29-07-2020 13:58
Ik snap aan de ene kant wel dat er zoveel bezig is met dat vaccin, maar aan de andere kant.. vraag me af of iedereen zich dan ook zou vaccineren.
Zouden jullie dat doen?

Ik twijfel, maar neig meer naar ja dan naar nee. Omdat ik niet in een risicogroep val gaan veel anderen voor, maar ik loop inmiddels wel richting de 60.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
29-07-2020 13:58
Ik snap aan de ene kant wel dat er zoveel bezig is met dat vaccin, maar aan de andere kant.. vraag me af of iedereen zich dan ook zou vaccineren.
Zouden jullie dat doen?
Ik ben pro vaccinaties, maar een vaccin wat zo snel in elkaar is geflanst.. ik denk dat ik hem oversla als hij beschikbaar is en hem neem als hij bewezen werkt. Misschien werkt het net als de griepprik. Kwetsbare doelgroepen nemen hem en de rest die hoogstwaarschijnlijk milde klachten krijgen van COVID nemen hem niet.
Alle reacties Link kopieren
Risicogroep, dus absoluut ja.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel.

Geen risicogroep en in principe pro-vaccinaties, maar ik heb mijn twijfels bij een vaccin dat zo snel in elkaar is gezet terwijl er erg grote financiële belangen zijn.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat nog niet, maar vind vooral ook dat het vaccin goed verdeeld moet worden over de wereld en kwetsbaren eerst ingeënt dienen te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven