Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Verschillen van mening binnen relatie

29-07-2020 21:57 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Dit vroeg ik me af naar aanleiding van een gesprek met een potentiële date. Zij werkt in de zorg, maar vindt het allemaal wel meevallen, spreekt met familie en vrienden af en houdt hierbij geen afstand. Er wordt veelvuldig geknuffeld, ze gaan naar de kroeg, uit eten, etc. Ze gelooft "echt niet alles wat er in het nieuws gezegd wordt". Dit vind ik persoonlijk een flinke afknapper. Ik neem het wel serieus, spreek beperkt af, het liefst buiten, en houd afstand, zowel met onbekenden als met mensen die dichterbij me staan. Het maakt dat ik me afvraag of ik nog wel met haar wil daten.

Hierdoor dacht ik: er zijn vast relaties waarin de één aan de "het valt wel mee, ik leef mijn leven weer zoals pre-corona"-kant en de ander aan de "dit is serieus, we moeten ons aan de voorschriften houden"-kant staat. Hoe gaan jullie hiermee om? Levert dit conflict op? Doet dit ergens afbreuk aan het beeld van de ander?

Pure nieuwsgierigheid :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Niet met mijn partner, maar een vriendin van me is nogal van de complot-theorieën en maakt er een flink drama van dat haar burgerrechten worden afgenomen. Een afknapper vind ik het niet maar ik kan er wel smakelijk om lachen soms
Ja, dat doet afbreuk. Ik heb het niet zo op mensen die graag fatalistisch leven.
Nou ben ik zelf niet overbezorgd, maar hou wel graag rekening met...
Hier denken we er wel ongeveer hetzelfde over.

Ik zou er overigens ook op afknappen bij een potentieel afspraakje, vooral dat Doutzen Kroes-achtige nietszeggende gewauwel. Zó onaantrekkelijk, domheid.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is er echt veel minder mee bezig dan ik, wat ik soms wel onbegrijpelijk vind, want bijvoorbeeld over Brexit volgende hij het nieuws op de voet en wist er alles van, ik snap niet dat je dit dan niet interessant vindt terwijl het ons veel meer aangaat. Hij houdt zich er wel gewoon netjes aan en is (net als ik) sowieso niet zo uithuizig, dus hij komt niet zo vaak in situaties waarin hij zich niet aan de maatregelen houdt. Hij werkt wel weer een aantal dagen op kantoor, maar dat gaat heel netjes met een lijst, zodat er niet te veel mensen tegelijk op kantoor zijn, dus daar maak ik me niet echt zorgen over.

Als hij alles aan zijn laars zou lappen dan zou ik daar wel moeite mee hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
29-07-2020 21:59
Niet met mijn partner, maar een vriendin van me is nogal van de complot-theorieën en maakt er een flink drama van dat haar burgerrechten worden afgenomen. Een afknapper vind ik het niet maar ik kan er wel smakelijk om lachen soms

Dat lijkt me in een vriendschap inderdaad ook nog best lastig. Zo heb ik een (intelligente, hoogopgeleide) vriendin die haar kinderen niet laat vaccineren. Hier hebben wij al een paar keer echt flink verhitte discussies over gevoerd en uiteindelijk besloten het er niet meer samen over te hebben. Dat doet dus wel ook afbreuk aan mijn (verder erg positieve) beeld van haar.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Binnen mijn relatie en vriendenkring zitten we wel op globaal dezelfde (voorzichtige) lijn en houden rekening met de restricties. Maar als ik op dit moment zou daten dan zou een opstelling zoals je die beschrijft direct voor mij einde verhaal zijn. Dus die "potentiële date" zou in mijn geval geen echte date worden.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
29-07-2020 22:02
Hier denken we er wel ongeveer hetzelfde over.

Ik zou er overigens ook op afknappen bij een potentieel afspraakje, vooral dat Doutzen Kroes-achtige nietszeggende gewauwel. Zó onaantrekkelijk, domheid.

Precies dat. De dt-fouten kon ik nog vergeven, maar hier krijg ik toch echt wel jeuk van.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Maar ga je nu toch nog daten met haar, of ben je te veel afgeknapt?
mcsteamy schreef:
29-07-2020 22:05
Dat lijkt me in een vriendschap inderdaad ook nog best lastig. Zo heb ik een (intelligente, hoogopgeleide) vriendin die haar kinderen niet laat vaccineren. Hier hebben wij al een paar keer echt flink verhitte discussies over gevoerd en uiteindelijk besloten het er niet meer samen over te hebben. Dat doet dus wel ook afbreuk aan mijn (verder erg positieve) beeld van haar.

Ja, dat kan ik me voorstellen.

Zo lang het bij gemopper blijft vind ik het wel prima, maar als ze risicovol gedrag zou vertonen dan zou ik daar wel meer moeite mee hebben
Mensen die in de zorg werken en zo laks met deze crisis omspringen daar knap ik echt enorm op af. Ze kunnen met hun gedrag een kwetsbare patient besmetten die eraan overlijdt.
Alle reacties Link kopieren
Athan schreef:
29-07-2020 22:10
Maar ga je nu toch nog daten met haar, of ben je te veel afgeknapt?

Weet ik nog niet. Ze staat namelijk wel open voor mijn mening, vraagt door en begrijpt nu waarom ik er zo insta. Desondanks vind ik een dergelijke lakse houding nog steeds erg onaantrekkelijk en geen toonbeeld van intelligentie, iets wat ik wel graag zie in een potentiële partner. Waarschijnlijk wordt dit niets dus.

mindervanmij schreef:
29-07-2020 22:10
Ja, dat kan ik me voorstellen.

Zo lang het bij gemopper blijft vind ik het wel prima, maar als ze risicovol gedrag zou vertonen dan zou ik daar wel meer moeite mee hebben

Ja, wanneer wordt het dan risicovol? In het geval van het vaccineren: haar kinderen gaan wel naar het kinderdagverblijf, ik zou allesbehalve blij zijn als mijn zoon naar hetzelfde kinderdagverblijf zou gaan. En dat is direct door te trekken naar de dame uit mijn OP: van mij mag iedereen zelf bepalen wat hij doet, wat hij wel/niet gelooft, hoe hij zijn kinderen opvoedt, maar het overschrijdt een grens als hiermee anderen in gevaar worden gebracht.

redbulletje schreef:
29-07-2020 22:13
Mensen die in de zorg werken en zo laks met deze crisis omspringen daar knap ik echt enorm op af. Ze kunnen met hun gedrag een kwetsbare patient besmetten die eraan overlijdt.

Dit dus. Ze werkt in een verpleeghuis en haar laksheid is gebaseerd op 'wat ze heeft gezien op haar werk en bij andere collega's' en ze vindt dat het behoorlijk wordt opgeblazen.

Zelf heb ik zeer hoogopgeleide wetenschappers in mijn directe kring en kom ik voor mijn werk veel in aanraking met Zuid-Afrika, een land waarvan de inwoners nu enorm hard geraakt worden door de coronacrisis, dus heb genoeg betrouwbare bronnen om te weten dat dit geen 'overdreven gedoe' is.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
mcsteamy schreef:
29-07-2020 22:33
Dit dus. Ze werkt in een verpleeghuis en haar laksheid is gebaseerd op 'wat ze heeft gezien op haar werk en bij andere collega's' en ze vindt dat het behoorlijk wordt opgeblazen.

En dan te weten hoe het virus heeft huisgehouden in juist verpleeg- en verzorgingshuizen.
Wat een idioot.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
29-07-2020 22:39
En dan te weten hoe het virus heeft huisgehouden in juist verpleeg- en verzorgingshuizen.
Wat een idioot.

Waar zij werkt tot nu toe nog geen enkele besmetting, zowel bij de bewoners als bij het personeel niet. Dat zal ook een grote rol spelen.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel echt een afknapper vinden, precies om de redenen die je aangeef
Alle reacties Link kopieren
Ah, je vindt haar reactie op het virus niet zozeer laks of onvoorzichtig, maar vooral getuigen van dommigheid. Nope, dan wordt het niks. Althans, ik zou daar ook te veel op afknappen.
mcsteamy schreef:
29-07-2020 22:41
Waar zij werkt tot nu toe nog geen enkele besmetting, zowel bij de bewoners als bij het personeel niet. Dat zal ook een grote rol spelen.

Ze leest ook geen krant of kijkt eens een journaal?
Dubbele afknapper. :proud:
redbulletje schreef:
29-07-2020 22:13
Mensen die in de zorg werken en zo laks met deze crisis omspringen daar knap ik echt enorm op af. Ze kunnen met hun gedrag een kwetsbare patient besmetten die eraan overlijdt.
dit
En ik zou er op afknappen
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik staan er gelukkig vrijwel hetzelfde in kleine verschillen is prima, maar een groot verschil zou ik nogal irritant vinden.



Ik neem het wel serieus, spreek beperkt af, het liefst buiten, en houd afstand, zowel met onbekenden als met mensen die dichterbij me staan.

Maar hoe rijm je dat dan met daten? Ik zit natuurlijk in een luxe-positie wat dat betreft (niet single) maar als je er op bovenstaande manier instaat dan lijkt daten me als rijden met de handrem erop.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
29-07-2020 22:41
Waar zij werkt tot nu toe nog geen enkele besmetting, zowel bij de bewoners als bij het personeel niet. Dat zal ook een grote rol spelen.
Enorme afknapper. Dat het in "haar" huis niet heeft huisgehouden zegt niet dat het niet ernstig is. De huizen met afdelingen die in bewonersaantallen zijn gehalveerd, of meer, door covid, zijn voor haar zeker een klein vlekje in de hele pandemie.
Ik vind het trouwens ook ernstig dat zij door haar gedrag zulke grote risico's neemt met de gezondheid van de bewoners waar zij voor zorgt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Voor mij zou het exit date zijn. Zoveel wereldvreemdheid terwijl je zelfs werkzaam bent in de zorg is voor mij niet te begrijpen en past niet bij hoe ik in het leven sta.
Alle reacties Link kopieren
Athan schreef:
29-07-2020 22:43
Ah, je vindt haar reactie op het virus niet zozeer laks of onvoorzichtig, maar vooral getuigen van dommigheid. Nope, dan wordt het niks. Althans, ik zou daar ook te veel op afknappen.

Alledrie, to be honest. Dus dat zegt inderdaad al genoeg :lol:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta met mijn man wel op 1 lijn gelukkig, maar heb het met name met collega's.
Ik werk in een ziekenhuis met een hoog risico groep en ik ben ongeveer de enige die standaard een mondkapje draagt bij handelingen die binnen 1,5 meter moeten gebeuren (dus alleen een praatje met de patiënt kan gerust op een afstandje).
Zij vinden mij overdreven, ik trek me daar niets van aan en bescherm mezelf, de patiënt en mijn naasten graag.
Maar ik vind het werkelijk ongelofelijk dat medisch goed onderlegde collega's zo laks met de maatregelen omgaan!
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
29-07-2020 22:59
Maar hoe rijm je dat dan met daten? Ik zit natuurlijk in een luxe-positie wat dat betreft (niet single) maar als je er op bovenstaande manier instaat dan lijkt daten me als rijden met de handrem erop.

Eerste dates buiten en op afstand, als ik iemand echt leuk vind wil ik dat verder ontdekken (en dan uiteraard zonder afstand), maar dan wel alleen als zij alle anderen ook op afstand houdt. De zogenaamde 'knuffelbuddy' zoals Rutte dat zo mooi zei. Maar zo veel dates heb ik niet :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven