Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Opnieuw verkouden: opnieuw testen?

30-07-2020 06:58 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken geleden kreeg ik milde verkoudheidsklachten waarvoor ik mij heb laten testen. De test was negatief.
Ik ben een kleine week wat snotterig geweest waarna een week geen klachten. Sinds 2 dagen ben ik snotverkouden: moet ik opnieuw testen? Ik heb verder geen hooikoorts of andere allergieën.
Alle reacties Link kopieren
Nieuw virus, nieuwe test.
Alle reacties Link kopieren
De testen zijn niet 100% betrouwbaar. Je krijgt soms een negatieve uitslag terwijl je het virus wel hebt.

Ik zou het testnummer gewoon bellen omdat je klachten niet minderen maar verergeren, dan hoor je het vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
Ja opnieuw testen
Alle reacties Link kopieren
Is het geen allergie?
Ja
Alle reacties Link kopieren
Ik zou opnieuw laten testen.
Alle reacties Link kopieren
Ja opnieuw testen. Zeker als je in de tussentijd ergens geweest bent, je kunt het zo overnemen van een ander.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst een hooikoortstabletje proberen. Klinkt toch als een lichte allergie. Als dat tabletje werkt, is het geen Corona. Anders toch laten testen.
Alle reacties Link kopieren
Op deze manier is toch over drie maanden iedereen drie keer getest? Ik heb altijd wel een kriebeltje, snotneus of keelpijn. Dat komt en het gaat en ik heb er nooit last van. Zal ongetwijfeld ook met mijn allergieën te maken hebben waarvoor ik toch al altijd medicijnen gebruik.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
30-07-2020 08:59
Op deze manier is toch over drie maanden iedereen drie keer getest? Ik heb altijd wel een kriebeltje, snotneus of keelpijn. Dat komt en het gaat en ik heb er nooit last van. Zal ongetwijfeld ook met mijn allergieën te maken hebben waarvoor ik toch al altijd medicijnen gebruik.
niet iedereen want jij bent niet de norm.
Testen is gratis en het voorkomt dat je anderen besmet
Alle reacties Link kopieren
Lalala- schreef:
30-07-2020 08:49
Ik zou eerst een hooikoortstabletje proberen. Klinkt toch als een lichte allergie. Als dat tabletje werkt, is het geen Corona. Anders toch laten testen.
Dit inderdaad, probeer eerst antihistamine.
Je merkt gauw genoeg of dat werkt, zo niet dan kun je bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook opnieuw testen en zeker omdat je intussen tijd overal ben geweest..
KamilleT schreef:
30-07-2020 08:59
Op deze manier is toch over drie maanden iedereen drie keer getest? Ik heb altijd wel een kriebeltje, snotneus of keelpijn. Dat komt en het gaat en ik heb er nooit last van. Zal ongetwijfeld ook met mijn allergieën te maken hebben waarvoor ik toch al altijd medicijnen gebruik.
Nou nee hoor, heb ik al maanden niet gehad. Zeker als je zo weinig mensen ziet en afstand houdt, dan krijg je dat toch ook veel minder snel? En ik heb zelfs twee jonge kinderen. Dus ja dan heeft het wellicht met allergieën te maken.

Ik zou inderdaad even bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, testen. Je hebt klachten, dus je laat je testen. Wat is daar toch zo moeilijk aan?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
30-07-2020 08:59
Op deze manier is toch over drie maanden iedereen drie keer getest? Ik heb altijd wel een kriebeltje, snotneus of keelpijn. Dat komt en het gaat en ik heb er nooit last van. Zal ongetwijfeld ook met mijn allergieën te maken hebben waarvoor ik toch al altijd medicijnen gebruik.
Dan is dat maar zo. TO heeft nieuwe klachten die op het lijstje ‘klachten om je bij te laten testen’ staan, dus gewoon testen.
Alle reacties Link kopieren
Lalala- schreef:
30-07-2020 08:49
Ik zou eerst een hooikoortstabletje proberen. Klinkt toch als een lichte allergie. Als dat tabletje werkt, is het geen Corona. Anders toch laten testen.
Hooikoortstabletje proberen kan weinig kwaad, maar TO beschrijft haar klachten als ‘snotverkouden’. Waarom denk je daarbij aan een allergie?
Eze schreef:
30-07-2020 09:46
Hooikoortstabletje proberen kan weinig kwaad, maar TO beschrijft haar klachten als ‘snotverkouden’. Waarom denk je daarbij aan een allergie?
Van hooikoorts kun je verkoudheidssymptomen krijgen.

Maar hooikoorts of niet, de richtlijnen zijn duidelijk en je moet je ongeacht de oorzaak wel laten testen. Je kunt immers zowel hooikoortsklachten als Covid19 hebben.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
30-07-2020 09:58
Van hooikoorts kun je verkoudheidssymptomen krijgen.

Maar hooikoorts of niet, de richtlijnen zijn duidelijk en je moet je ongeacht de oorzaak wel laten testen. Je kunt immers zowel hooikoortsklachten als Covid19 hebben.
Eens, maar ik vond ‘klinkt als een lichte allergie’ al wat stellig bij het kleine beetje informatie dat we hebben.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
30-07-2020 09:25
Ja, testen. Je hebt klachten, dus je laat je testen. Wat is daar toch zo moeilijk aan?
Dit.
Snotverkouden klinkt niet als een allergie of hooikoorts. Ik zou weer testen dus.
Alle reacties Link kopieren
Als ik mijn hooikoortstabletten niet inneem, heb ik constant een verstopte neus. Allergieën ontstaan in de loop van het leven. Je kunt een tablet proberen om te kijken wat het effect is.
Ik laat me niet testen bij elk niesje.
De kans dat je het virus bij zo een testpunt oploopt lijkt me velen malen groter.
Blijf gewoon thuis tot de klachten over zijn.
Divadaan schreef:
30-07-2020 10:23
Als ik mijn hooikoortstabletten niet inneem, heb ik constant een verstopte neus. Allergieën ontstaan in de loop van het leven. Je kunt een tablet proberen om te kijken wat het effect is.
Dat maakt voor dit topic niet uit, want TO moet zich hoe dan ook opnieuw laten testen.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
30-07-2020 10:25
Dat maakt voor dit topic niet uit, want TO moet zich hoe dan ook opnieuw laten testen.
Tenzij na een tabletje de 'verkoudheid' ineens als sneeuw voor de zon verdwenen is.
Dan is het namelijk gewoon een allergie.
Dat proberen kost letterlijk een uurtje want dan heb je wel door of het werkt of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven