Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wat als, vliegreis vraag

31-07-2020 13:01 18 berichten
Wat als je ergens komend jaar een vliegreis boekt. Geen pakket maar tickets en hotels zelf regelen. Er is nog geen Corona vaccin of medicijn.
Nu wordt je drie dagen voor vertrek ziek. Flinke kou, geen koorts maar flink snotteren en hoesten. Mag je dan vliegen ja of nee. En wat als je niet mag vliegen. Keert je verzekering uit of niet. Zelfde vraag als je tijdens je vakantie ziek wordt. Verkouden, snotteren. Je mag niet vliegen wat doet je verzekering in deze coronatijd?
Ik kan dit niet duidelijk terugvinden.
Alle reacties Link kopieren
Heel kort gezegd, Corona is niet verzekerd.

In dat geval mag je niet in het vliegtuig en kan je niet op vakantie. Als het je op vakantie gebeurt, zijn alle extra kosten voor jezelf.
Verschilt per verzekering.

De mijne eist bijvoorbeeld dat je dan een paar dagen voor vertrek een test doet en je de uitslag meeneemt naar het vliegveld (even ervan uitgaand dat deze negatief is en je dus geen corona hebt).

Heb je wel corona of mag je ondanks een goede uitslag niet vliegen, dan gaat mijn verzekering er OP DIT MOMENT coulant mee om.

Eigen verzekering bellen dus.
Nee natuurlijk mag je dan niet vliegen.

En voor de verzekeringsvraag...vraag het je reisverzekering.
Verschilt per vliegmaatschappij.
Alle reacties Link kopieren
Mag je het vliegtuig niet in omdat je verhoging of koorts hebt? Of omdat de luchtvaartmaatschappij dit besluit, omdat je verkouden bent of vanwege een andere reden? Dan is dat meestal niet gedekt op de annuleringsverzekering. Reisverzekeraars laten weten dit wel per geval te bekijken. Overleg daarom met je verzekeraar en/of de reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij.

https://www.consumentenbond.nl/reisverz ... onrust#no2
Alle reacties Link kopieren
Nee, en waarschijnlijk niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Met deze klachten moet je je sowieso laten testen. Bij een negatieve test zal je ws wel mogen vliegen maar zolang de uitslag er niet is niet je thuis blijven.

Of je reisverzekering het dekt of niet hangt van je verzekering af. Onze verzekering dekt alles, ook Corona en extra kosten in het land van verblijf extra kosten om.terug te komen enz. nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
Lizzy1985 schreef:
31-07-2020 13:07
Heel kort gezegd, Corona is niet verzekerd.

In dat geval mag je niet in het vliegtuig en kan je niet op vakantie. Als het je op vakantie gebeurt, zijn alle extra kosten voor jezelf.

Daarom denk ik dat er best wel veel mensen met klachten tóch het vliegtuig instappen, ‘want anders is het zonde van het geld’
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
31-07-2020 14:34
Daarom denk ik dat er best wel veel mensen met klachten tóch het vliegtuig instappen, ‘want anders is het zonde van het geld’

Ik ben toch echt op de heen- én terugreis getemperatuurd. Meetding op het voorhoofd.
Alle reacties Link kopieren
Peixe schreef:
31-07-2020 14:39
Ik ben toch echt op de heen- én terugreis getemperatuurd. Meetding op het voorhoofd.

Maar dan gaat het puur om verhoging. Ook als je verkouden bent, keelpijn hebt of hoest wordt je geacht thuis te blijven?

TO geeft aan ‘geen koorts’.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Peixe schreef:
31-07-2020 14:39
Ik ben toch echt op de heen- én terugreis getemperatuurd. Meetding op het voorhoofd.
Maar met een verkoudheid heb je geen koorts over het algemeen? Ik heb last van chronische verkoudheid en geen koorts.
Alle reacties Link kopieren
Peixe schreef:
31-07-2020 14:39
Ik ben toch echt op de heen- én terugreis getemperatuurd. Meetding op het voorhoofd.
Paracetamol en neusdruppels verbergen veel. Codeïne mee, afhankelijk van of dat op je bestemming vrij verkrijgbaar is. Temperaturen en andere controles op het vliegveld zeggen helaas niks.

En nee, dat is zeker geen advies van mij, maar helaas wel wat mensen kunnen doen, en ongetwijfeld ook zullen doen.

Het is niet voor niets dat het cabinepersoneel contacten met passagiers mijdt.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Peixe schreef:
31-07-2020 14:39
Ik ben toch echt op de heen- én terugreis getemperatuurd. Meetding op het voorhoofd.
Hangt dan blijkbaar ook van de luchthaven(s) af. Ik ben zowel op heen- als terugreis niet getemperatuurd.
Vloog vanuit Duitsland en hoefde ook geen gezondheidsverklaring in te vullen; wel wat gezondheidsvragen bij online inchecken.
Peixe schreef:
31-07-2020 14:39
Ik ben toch echt op de heen- én terugreis getemperatuurd. Meetding op het voorhoofd.
Er staat in de OP geen verhoging.
Als je klachten hebt ga je niet vliegen! Die urgentie om dat niet te doen moet vanuit je zelf komen. Dat is niet een vraag die je hier moet stellen. Dit moet volstrekte logica zijn inmiddels. We zitten al 7 maanden in een pandemie. Als je nu nog twijfels over dit soort zaken dan is er echt iets mis met je beoordelingsvermogen en heb je je prioriteiten volstrekt verkeerd liggen.
himalaya schreef:
31-07-2020 14:34
Daarom denk ik dat er best wel veel mensen met klachten tóch het vliegtuig instappen, ‘want anders is het zonde van het geld’
Ik vind dit serieus misdadig.
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil schreef:
01-08-2020 08:06
Ik vind dit serieus misdadig.

Tja, er zijn ook veel jongeren die gezellig feesten, mensen die geen mondkapjes dragen in het OV, families die bij elkaar feesten. Dus ik kijk er ook helemaal niet van op als mensen dít zouden doen, waar ook nog eens (verlies van) geld mee te maken heeft.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven