Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Buffetrestaurant

01-08-2020 13:14 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier in de buurt is het buffetrestaurant weer geopend sinds kort. Mijn kinderen gaan daar graag eten en willen dat in de vakantie een keer doen. Mijn eerste gedachte was tuurlijk, ze zijn weer open dus waarom niet!
Maar mijn tweede gedachte zegt toch iets anders: corona! Al die mensen boven de salades , vleesschalen etc. Wat wordt er wel of niet aangeraakt?
Hoe denken jullie daarover?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er zelf niet aan moeten denken, maar ik ga überhaupt niet naar restaurants waar binnen gegeten wordt nu.
Bij ons in de buurt zijn buffetvormen momenteel verboden, geloof ik. Ik zou het zelf niet doen momenteel. Dat ka' heus wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik logeerde laatst in een hotel en daar was het ontbijtbuffet zo ingericht dat er een soort grote bar was met het buffet waar je aan twee kanten kon staan.

Daartussen zat plexiglas, en de bediening stond er achter. Jij wees aan of zei wat je wilde en dat deden ze dan op een bord voor je.

Ik heb geen idee hoe het verder gaat in de horeca, maar hier was het dus zo geregeld.

Best handig.
Alle reacties Link kopieren
Heb je hun website al gecheckt? Het buffetrestaurant hier heeft echt veel aanpassingen gedaan (bijv. zaken al geportioneerd op schoteltjes klaargezet). Wij vonden het heel goed geregeld!
Ik zou eerst even onderzoek doen naar de maatregelen die ze hebben genomen.
Alle reacties Link kopieren
lovechild schreef:
01-08-2020 13:24
Ik zou eerst even onderzoek doen naar de maatregelen die ze hebben genomen.
Dit. Als het voor je wordt opgeschept of alvast klaarstaat in porties, zou ik het nog overwegen. Moet iedereen zelf pakken uit dezelfde schalen met dezelfde lepels etc, dan zou ik het absoluut niet doen.
Buffetten zijn zowiezo niet echt mijn ding als ik zelf zou moeten kiezen omdat je altijd mensen hebt die met blote handen graaien of voor alles dezelfde tang hebben gebruikt. En ik heb een keer gezien dat een vrouw de tang liet vallen, oppakte en gewoon zo vleeswaren pakte. Dus nu met corona sla ik al helemaal over.
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat een filmpje uit Japan of Korea (denk 2mnd geleden) waarbij ze kleurstof op 1 lepel hadden gedaan bij een buffet voor 30 personen en na afloop bleek iedereen ergens wel wat kleurstof te hebben zitten. Voor veel mensen een eyeopener.

In het kader van Corona lijkt het me niet handig. Niet iedereen heeft goede handhygiene, niest/hoest niet in de elleboog etc. Ik ben er zelf niet gek op, ik heb zelf ook wel dingen gezien dat mensen eten met hun handen pakken en weer terugleggen, kinderen met hun vingers onder chocolade fontein en dat soort dingen. Sommigen kunnen daar heel goed mee omgaan. Ik niet.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Ja ik vind het vies maar heb dan soms ook nog iets van goed voor de weerstand. Maar mogelijk Corona krijgen is een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorige week geweest. Er was niks anders dan anders, behalve minder mensen.
Alle reacties Link kopieren
Een paar weken geleden zijn man en ik naar een buffetrestaurant geweest.

Wel telefonisch gereserveerd (bleek niet echt nodig, na half acht is het (veel) rustiger, maar ter plaatse niet nog onze gegevens af hoeven geven.

Er was waarschijnlijk weinig anders dan anders. Bij dit restaurant waren we nog niet eerder geweest, dus is het voor ons lastig te vergelijken met hoe het "eerst" was.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
01-08-2020 13:15
Ik zou er zelf niet aan moeten denken, maar ik ga überhaupt niet naar restaurants waar binnen gegeten wordt nu.
Dit en zelfs terrassen die te vol zitten sla ik over.
Hier in de buurt een populair restaurant waar de bediening gewoon aan tafel bediend en alles ouderwets tussen de klanten door op tafel zet.
Bom vol, elke dag weer...we zien dat want lopen elke dag met de hond langs.
Ik snap niet waarom mensen dit nu willen. We zitten midden in wat het episch centrum was tijdens golf 1, schijnbaar heeft niemand iets geleerd hier.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Mintel88 schreef:
01-08-2020 14:37
Ik ben vorige week geweest. Er was niks anders dan anders, behalve minder mensen.
Eigenlijk niet te geloven dat dat gewoon mag. Had ik niet verwacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven