Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Versoepelingen terugdraaien

01-08-2020 14:44 818 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer een voorstander van om de versoepelingen terug te draaien??
Vandaag maar liefst 431 besmettingen en de ziekenhuisopnames en ics lopen ook weer langzaam voller..

Als we geen versoepelingen terugdraaien zijn we binnen no time weer terug van waar we van daan komen.
Ik zeg: mondkapjes op, horeca weer dicht en weer zoveel mogelijk thuisblijven. Kom op jongens, hoe moeilijk is het nou??

Wie is hier ook voorstander van?

Totaal aantal stemmen: 336

ja (34%)
nee (66%)
Ja ik, al heb ik daar absoluut geen zin in. Ik denk dat het onvermijdelijk is.
Wil je dat laten gelden voor heel Nederland? Mondkapjes slaan hier in het dorp namelijk helemaal nergens op, hier is het rustig op straat en wordt keurig afstand gehouden.
Wil je ook de scholen weer dichtgooien?
Alle reacties Link kopieren
Laten we gewoon doen zoals in Zweden.
Diegenen met een verhoogd risico blijven thuis.
Wat me wel handig lijkt: gooi het vliegverkeer stil.
Ik ben er geen voorstander van. ik ben meer voorstander van strenger handhaven van de afspraken.

Als ik uit eten ga zie ik mensen aan tafel zitten waarvan wel 100% zeker is dat ze niet 1 gezin vormen (of het was het eerste gezin van 8 volwassen kerels)
Bij een begrafenis die ik vanmorgen volgde via kerkdienst online zaten alle familieleden niet op 1,5 meter afstand. De dominee vroeg er nog om, maar niemand staat op. Ik vind dan dat zo'n dominee gewoon het voortouw moet nemen en zeggen: jongens zo ga ik de dienst niet beginnen.

Mensen lopen op internet allemaal te zeiken op elkaar en iedereen die geen afstand houdt, maar als het puntje bij paaltje komt wordt men er niet op aangesproken
Marana schreef:
01-08-2020 14:48
Wil je dat laten gelden voor heel Nederland? Mondkapjes slaan hier in het dorp namelijk helemaal nergens op, hier is het rustig op straat en wordt keurig afstand gehouden.
Wil je ook de scholen weer dichtgooien?

Sinds de scholen dicht zijn (vakantie) beginnen de besmettingen juist weer op te lopen. Het komt doordat er teveel verplaatst wordt en te weinig afstand wordt gehouden
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nee gestemd omdat ik vind dat er regionale lockdowns moeten komen.

Hier hebben we de afgelopen week weer 0 besmettingen in de gemeente gehad. En in onze veiligheidsregio 8.

Ik ga hier niet zitten boeten omdat aan de andere kant van het land mensen te beroerd zijn om zich aan de regels te houden.

Overigens zag ik dat er 1 opname in de ic en 5 ziekenhuis opnames gemeld staat in het dashboard. Zullen we even een beetje minder overdrijven?
Nee aub niet... als alles weer teruggedraaid wordt ga ik, en samen met mij nog heel erg veel anderen, failliet.

Om maar niet te spreken van de economische crisis waarin we terecht gaan komen en nog jaren voor moeten betalen. (Via belastingen wordt alles weer terug gevorderd op de burger)

Handhaven ja, en ook een stuk eigen verantwoording. Terugdraaien nee.
Alle reacties Link kopieren
Zodra de nummers weer echt gaan oplopen zoals bij de eerste golf, dan wel. Maar als het alleen wat schommelt dan zou ik nog niet terug gaan naar een lock down.
Hecamel schreef:
01-08-2020 14:50
Ik heb nee gestemd omdat ik vind dat er regionale lockdowns moeten komen.

Hier hebben we de afgelopen week weer 0 besmettingen in de gemeente gehad. En in onze veiligheidsregio 8.

Ik ga hier niet zitten boeten omdat aan de andere kant van het land mensen te beroerd zijn om zich aan de regels te houden.

Overigens zag ik dat er 1 opname in de ic en 5 ziekenhuis opnames gemeld staat in het dashboard. Zullen we even een beetje minder overdrijven?

Hoe krijg je het je toetsenbord uit. Weees blij dat je in een omgeving woont waarin het makkelijk is om afstand van elkaar te houden, ipv te doen alsof mensen zich in een andere regio veel onverantwoorder gedragen. Toen de besmettingen zich vooral in Noord Brabant concentreerden is er ook geen regionale lockdown geweest.
Alle reacties Link kopieren
Geen versoepelingen.

Ik houd mijn hart vast met alle mensen die straks weer terugkomen van vakantie via Schiphol.
Alle reacties Link kopieren
Nee gestemd. Ik ben voor regionale lockdowns en verder vertrouw ik op m'n eigen gezond verstand. Ik denk dat veel mensen enorm veel last gaan hebben van een soort opgelegde landelijke ophokplicht.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
mindervanmij schreef:
01-08-2020 14:55
Hoe krijg je het je toetsenbord uit. Weees blij dat je in een omgeving woont waarin het makkelijk is om afstand van elkaar te houden, ipv te doen alsof mensen zich in een andere regio veel onverantwoorder gedragen. Toen de besmettingen zich vooral in Noord Brabant concentreerden is er ook geen regionale lockdown geweest.


Maar nu is het beleid anders dan in maart/april. Er wordt al tijden gesproken over regionale lockdowns indien noodzakelijk, en dat lijkt mij heel erg logisch. Het hele land weer op slot gooien is een mug neerschieten met een luchtbuks.
Alsjeblieft niet terug naar hoe het was in maart en april! Ik ga failliet en meerderen met mij. Nu kan ik nog terugvallen op het salaris van mijn man (loondienst, vast contract en bloeiend bedrijf), maar ik vind het ook fijn om te werken en wat geld te verdienen. Daarnaast zijn er velen die geen partner hebben met een fijn salaris die na het terugdraaien van versoepelingen failliet gaan. Wat moeten zij dan? Aan de bedelstaf? Op zoek naar banen die er nu minder zijn?

Enig idee wat faillisementen met de rest van de economie doen? Het is een sneeuwbaleffect en onwenselijk.

Als er nu serieus gehandhaafd werd en iedereen zich aan 1,5 meter houdt, dan is het prima te doen. Laten we alsjeblieft ook geen uitzonderingen meer maken voor religie en demonstratie.
Het is toch helemaal niet gek dat er een toename is van het aantal besmettingen? Hoe naïef ben je als je dit niet verwacht had?

- Vliegverkeer weer op gang
- Trein weer voor iedereen
- Zomervakantie
- Horeca is open
- Het is goed weer

En de belangrijkste:
- Er wordt véél meer getest!

En antwoord op je vraag: nee, de versoepelingen hoeven niet terug gedraaid te worden. Voor hoeveel jaar zou je dat willen doen? Corona is en blijft er. Tot er een vaccin is. Simpel. De maatregelen zijn überhaupt nooit ingezet om de besmettingen naar 0 te krijgen. Het gaat/ging er om dat ziekenhuizen het qua capaciteit aan kunnen/konden. En die IC cijfers zijn al tijden helemaal prima qua capaciteit.
anoniem_130961 wijzigde dit bericht op 01-08-2020 15:02
10.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee.
Marana schreef:
01-08-2020 14:59
Maar nu is het beleid anders dan in maart/april. Er wordt al tijden gesproken over regionale lockdowns indien noodzakelijk, en dat lijkt mij heel erg logisch. Het hele land weer op slot gooien is een mug neerschieten met een luchtbuks.

Dat was het dan in april ook al. Ik wil net zo goed niet lijden onder het gedrag van onverantwoorde mensen alleen maar omdat ik in dezelfde regio woon
Hoe houd je mensen in angst. Door dagelijks het aantal doden en IC-opnames te melden. Als dat geen effect meer heeft: want, vrijwel geen doden meer en ook geen IC-opnames. Dan ga je het aantal testen flink opvoeren en ga je het aantal besmettingen melden. En half Nederland weer in complete paniek. Het overgrote deel van de 'besmettingen' kunnen thuis uitzieken en hebben verschijnselen die lijken op een gewone griep.
anoniem_148677 wijzigde dit bericht op 01-08-2020 15:03
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
01-08-2020 14:55
Hoe krijg je het je toetsenbord uit. Weees blij dat je in een omgeving woont waarin het makkelijk is om afstand van elkaar te houden, ipv te doen alsof mensen zich in een andere regio veel onverantwoorder gedragen. Toen de besmettingen zich vooral in Noord Brabant concentreerden is er ook geen regionale lockdown geweest.
Hier worden geen feestjes gehouden, hier zijn de supermarkten niet 10 keer groter dan ergens anders hoor. De mensen die hier naar de kroeg gaan knuffelen elkaar niet, zitten niet strak naast elkaar.

Je doet net alsof wij hier allemaal in de wei wonen en daardoor afstand kunnen houden. Het is gewoon een manier van doen.

En ze hebben geprobeerd om een regionale lockdown te doen daar. Om precies te zijn op 12 maart. Die werd op 16 maart Uitgebreid naar het hele land omdat ze te laat ingrepen.

En het zou hoe dan ook stom zijn om het hele land in lockdown te doen als er maar een paar brandhaarden zijn die in een bepaalde regio zitten.
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
01-08-2020 15:01
Hoe houdt je mensen in angst. Door dagelijks het aantal doden en IC-opnames te melden. Als dat geen effect meer heeft: want, vrijwel geen doden meer en ook geen IC-opnames. Dan ga je het aantal testen flink opvoeren en ga je het aantal besmettingen melden. En half Nederland weer in complete paniek. Het overgrote deel van de 'besmettingen' kunnen thuis uitzieken en hebben verschijnselen die lijken op een gewone griep.
Besmettingen werden altijd al benoemd.

De verschijnselen lijken niet op een gewone griep.

Het gaat niet om angst, het gaat om het gezonde verstand van mensen. Dat ze zien dat het virus er nog steeds is en dat je daar rekening mee moet houden. Dat die regels er niet voor niets zijn.
mindervanmij schreef:
01-08-2020 15:01
Dat was het dan in april ook al. Ik wil net zo goed niet lijden onder het gedrag van onverantwoorde mensen alleen maar omdat ik in dezelfde regio woon


Dat is heel erg balen voor jou. Maar je lijkt te zeggen dat je liever hebt dat heel Nederland lijdt onder het gedrag van onverantwoorde mensen in bepaalde regio's?
Alle reacties Link kopieren
Nee. Absoluut niet. Gewoon afstand houden en niet massaal op pad gaan zou moeten volstaan.
Alle reacties Link kopieren
Nee, tegen, zo kun je aan de gang blijven, totdat niemand meer een baan of te eten heeft. Regionaal aanpakken lijkt me een stuk beter, en ja, er gaan vast nog wel wat mensen dood. Zolang de ziekenhuizen niet overstromen is dat nou eenmaal zo. Hard, maar ik denk niet dat we voorlopig van dit virus afkomen, misschien wel nooit.
Hecamel schreef:
01-08-2020 15:01
Hier worden geen feestjes gehouden, hier zijn de supermarkten niet 10 keer groter dan ergens anders hoor. De mensen die hier naar de kroeg gaan knuffelen elkaar niet, zitten niet strak naast elkaar.

Je doet net alsof wij hier allemaal in de wei wonen en daardoor afstand kunnen houden. Het is gewoon een manier van doen.

En ze hebben geprobeerd om een regionale lockdown te doen daar. Om precies te zijn op 12 maart. Die werd op 16 maart Uitgebreid naar het hele land omdat ze te laat ingrepen.

En het zou hoe dan ook stom zijn om het hele land in lockdown te doen als er maar een paar brandhaarden zijn die in een bepaalde regio zitten.

Hier ook lang niet iedereen. Maar dat is heel lastig voor te stellen blijkbaar, dat hier in omgeving Rotterdam ook een heleboel mensen zijn die zich gewoon wél aan de regels houden en hier net zo goed de dupe van zijn dankzij de mensen die zich niet aan de regels houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor regionale ' intelligente' lockdowns wanneer dat weer nodig blijkt te zijn (zoals tijdens 1e golf maar dan meer regionaal). Het zijn op dit moment vooral bepaalde regios waar de besmettingen weer oplopen
Verder iedereen zich aan de algemene regels houden en geen mondkapjesplicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven