Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Versoepelingen terugdraaien

01-08-2020 14:44 818 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer een voorstander van om de versoepelingen terug te draaien??
Vandaag maar liefst 431 besmettingen en de ziekenhuisopnames en ics lopen ook weer langzaam voller..

Als we geen versoepelingen terugdraaien zijn we binnen no time weer terug van waar we van daan komen.
Ik zeg: mondkapjes op, horeca weer dicht en weer zoveel mogelijk thuisblijven. Kom op jongens, hoe moeilijk is het nou??

Wie is hier ook voorstander van?

Totaal aantal stemmen: 336

ja (34%)
nee (66%)
Quincy2 schreef:
01-08-2020 15:21
We hadden hier toen wel degelijk een tijdje strengere adviezen hoor.
Mijn zoon zou bijvoorbeeld een wedstrijd buiten Brabant hebben en daar mochten Brabanders toen niet aan meedoen. Dat gold toen voor alle wedstrijden in die sport waar Brabanders aan mee zouden doen.

Maar als het je eigen regio betreft dan mag een regionale maatregel ineens niet meer?

Dat is misschien 4 dagen geweest. En toen was ik er ook fel op tegen dat er opeens zo lelijk door sommige mensen werd gesproken over "die brabanders", alsof het niet gewoon een kwestie van pech was dat het daar als eerste uitbrak. maar nu is het blijkbaar wel helemaal geoorloofd om los te gaan op Rotterdam, alsof dat 1 homogene groep is waarin iedereen zich misdraagt, geen afstand houdt, constant elkaar aflebbert op feestjes etc.
lolly-pop schreef:
01-08-2020 15:01
Hoe houd je mensen in angst. Door dagelijks het aantal doden en IC-opnames te melden. Als dat geen effect meer heeft: want, vrijwel geen doden meer en ook geen IC-opnames. Dan ga je het aantal testen flink opvoeren en ga je het aantal besmettingen melden. En half Nederland weer in complete paniek. Het overgrote deel van de 'besmettingen' kunnen thuis uitzieken en hebben verschijnselen die lijken op een gewone griep.
Nou precies dit dus! Laat jezelf toch niet gekmaken...
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
01-08-2020 15:23
Mensen doen het gewoon wel. Niet alle mensen, maar in mijn omgeving het overgrote deel wel. En ik denk in ieders omgeving.
Hier doet gelukkig niemand het. Je kunt ook rustig met 10 man op een terras zitten. Politie grijpt niet in.
Alle reacties Link kopieren
Geen voorstander, maar zoals ik vandaag op het nieuws zag is het in de toeristenoorden te erg en buiten half gedragen mondkapjes niemand die zich aan de regels houd. Voorstander dus niet, denk ik dan het nodig zal zijn over een paar weken? Dat wel
buzziebee wijzigde dit bericht op 01-08-2020 15:30
9.29% gewijzigd
Wennas schreef:
01-08-2020 15:27
Hier doet gelukkig niemand het. Je kunt ook rustig met 10 man op een terras zitten. Politie grijpt niet in.


Bij jou houdt 'gelukkig' niemand meer afstand?
steampunk11111111 schreef:
01-08-2020 15:25
Eehm, jawel. Met social distancing kun je de besmettingsgraad beperken, waardoor er minder mensen doodgaan.
En dat noem jij een behandeling? Preventief “het risico beperken” is anders dan behandelen. Er is geen behandeling voor Corona. Het is dus logisch dat mensen besmet worden. En doordat er geen aantoonbare behandeling is gaan er mensen zo dood. Zo simpel is het. Net als elk jaar met de griep. En nee, ik vergelijk Corona niet met de griep, maar daar gaan óók mensen aan dood. En theoretisch gezien zou je bij de griep ook jouw argument/motto er ook in kunnen gooien “het risico beperken door social distancing“. Maar dat doen we ook niet. Je kan het leven en burgers niet 24/7 beperken voor jarenlang.
anoniem_130961 wijzigde dit bericht op 01-08-2020 15:33
28.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wennas schreef:
01-08-2020 15:27
Hier doet gelukkig niemand het. Je kunt ook rustig met 10 man op een terras zitten. Politie grijpt niet in.
Waarom is dat gelukkig?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor regionale lockdowns.

Waarom zou Groningen op slot moeten omdat er trammelant in Rotterdam of Steenwijk is?

In Frankrijk mocht je je eerst niet op meer dan 100 kilometer van je huis bevinden. Lijkt me prima.

De camping (op fietsafstand) waar we naartoe zijn gegaan zat vol met Brabanders en Limbo's. Als die in hun eigen omgeving naar de camping waren gegaan was er hier meer ruimte geweest voor een langer verblijf. Zes nachtjes schiet niet op.

Mensen hebben het nodig om even bij hun huis weg te zijn. Mijn puber zat al vier maanden te smoren in zijn mancave. Hij mocht volgens de regels maar naar één kamp in de zomervakantie, dus daarna nog acht weken te gaan. Anders zat hij nu happy op zijn tweede kamp. Eerdere kampen gingen ook al niet door.

Zoon wil graag naar bordspel-speelavonden, maar de organisatie kan/durft het niet aan met de huidige regelgeving.

Zijn danslessen op video zijn vanzelfsprekend ook niet leuk. Ik weet nog niet of ik hem het komend jaar weer aanmeld, als er geen fysieke lessen worden gegeven heeft het geen meerwaarde.

We houden ons al aan zoveel regels. Het OV ben ik sinds half maart niet meer ingestapt.

Ik vind deze tijden afschuwelijk voor schoolkinderen en pubers. Die hebben recht op normaal onderwijs, maar onze school gaat na de zomervakantie lekker door met een minimalistisch rooster en "huiswerkpleinen".

Geef *** les, i.p.v. je er gemakzuchtig vanaf maken. Nog nooit is hier zo'n hoog slagingspercentage geweest, 100%. Dat heeft deze school nog nooit in haar geschiedenis gehaald volgens de lijsten.

Diploma behaald in 2020, dus voor werkgevers in de toekomst net zoveel waard als een stuk wc-papier, het In-Holland effect...
snoesje666 wijzigde dit bericht op 01-08-2020 15:40
0.88% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
01-08-2020 15:27
maar nu is het blijkbaar wel helemaal geoorloofd om los te gaan op Rotterdam, alsof dat 1 homogene groep is waarin iedereen zich misdraagt, geen afstand houdt, constant elkaar aflebbert op feestjes etc.
Dat heb ik nou nog nergens gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Zusje zit ergens in de provence, restaurants overvol, in de supermarkt dragen mensen mondkapjes maar werkelijk overvol, iedereen botst tegen elkaar op. Vriendin zat in de Dordogne, daar hetzelfde. Zij is daarom een week eerder naar huis gegaan. Corona proof noemde TUI het, maar werkelijk, het zwembad zat zo vol dat je op 30 cm afstand al tegen iemand aanstond. Tijdens de avond animatie was het alsof je op een extreem druk festival stond en daar droeg niemand een mondkapje...
buzziebee wijzigde dit bericht op 01-08-2020 15:34
14.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor beter handhaven en regionale verscherping van maatregelen.
Geen nationale lockdown meer maar proberen het lokaal onder controle te houden.

En betere toegang tot testen.
Alle reacties Link kopieren
De eigen verantwoording is gewoon ver te zoeken bij de mensen.
In de supermarkt, in de stad, zelfs in het ziekenhuis verbaas ik me over hoe mensen zich gewoon niet houden aan de 1,5m afstand en aan wat er van ze gevraagd wordt. Boos worden als ze op regels gewezen worden.

Daardoor kiezen wij ervoor om nog geen dagjes uit te doen. Nog niet uit eten te gaan. Niet op vakantie te gaan.
Feestjes van fam/vrienden/kennissen worden buiten gevierd waar we afstand gehouden kan worden en worden degene die uitgenodigd zijn gespreid over de dag.

Ik denk vooral dat het openen van de grenzen een vervelend gevolg is/gaat zijn voor toename van besmettingen.
En dat er meer getest wordt en dus meer positieve gevallen zijn.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Corona gaat nooit meer weg,lockdown of niet..
Je kan toch moeilijk alles op slot gooien totdat er een vaccin is, en iedereen gevaccineerd is en dan moet ook nog blijken dat het werkt..
Gewoon gezond verstand gebruiken..
En dat er nu met besmettingen (lijken) te zijn komt ook omdat iedereen getest kan worden hé, dat was in het begin niet..
Quincy2 schreef:
01-08-2020 15:32
Dat heb ik nou nog nergens gelezen.

Niet letterlijk nee, ze zeggen zoiets als "hier gebeurt dit en dat niet". Alsof het in Rotterdam schering en inslag is dat iedereen feestjes viert, constant de hort op is en geen afstand houdt. Mensen lijken even te vergeten dat Rotterdam een heel grote stad is, met verschillende wijken met heel verschillende sociaal-economische samenstelling en op sommige plekken heel beperkte mogelijkheid om afstand te houden. Die kan je niet allemaal over 1 kam scheren.
Ik voel me echt wereldvreemd geloof ik, dat ik echt hier niet zie gebeuren wat jullie allemaal meemaken.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
01-08-2020 15:35
Niet letterlijk nee, ze zeggen zoiets als "hier gebeurt dit en dat niet". Alsof het in Rotterdam schering en inslag is dat iedereen feestjes viert, constant de hort op is en geen afstand houdt. Mensen lijken even te vergeten dat Rotterdam een heel grote stad is, met verschillende wijken met heel verschillende sociaal-economische samenstelling en op sommige plekken heel beperkte mogelijkheid om afstand te houden. Die kan je niet allemaal over 1 kam scheren.
Dan moeten die specifieke punten benoemd en aangepakt worden. En niet dingen aan de andere kant van het land.
Marana schreef:
01-08-2020 15:37
Ik voel me echt wereldvreemd geloof ik, dat ik echt hier niet zie gebeuren wat jullie allemaal meemaken.

Ik woon nota bene in Rotterdam en ik zie niet gebeuren wat sommige mensen van buiten de stad denken te weten dat hier gebeurt, dus zo wereldvreemd ben je niet ;-)
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
01-08-2020 15:37
Ik voel me echt wereldvreemd geloof ik, dat ik echt hier niet zie gebeuren wat jullie allemaal meemaken.
Ik zit hier ook met >200K aan inwoners, maar ik maak ook niks mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik verhip het om voorbij Zwolle te komen en heb geweigerd om bij Steenwijk/Giethoorn te gaan fietsen omdat de coronascores daar hoger liggen dan hier.

Aan de andere kant kunnen we het beter nu oplopen in de vakantie, dan wanneer zoon weer naar school gaat.

Lekker dubbel gevoel...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Quincy2 schreef:
01-08-2020 15:37
Dan moeten die specifieke punten benoemd en aangepakt worden. En niet dingen aan de andere kant van het land.

Nogmaals: ook in Friesland houden mensen zich niet aan de regels, daar zitten mensen hutje mutje in de kerk , worden daarop aangesproken en blijven gewoon zitten, waarna de dominee doodleuk zegt: dat zullen jullie allemaal wel 1 gezin zijn? (van zeker 10 volwassenen? :facepalm: ) en gewoon aan zijn preek begint.

Het is niet zo zwart-wit allemaal, overal zijn mensen die zich wel en niet aan de regels houden, alleen is de impact van bijvoorbeeld 5% rotte appels in een groep van een half miljoen mensen een stuk groter dan in een groep van 20.000 man.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
01-08-2020 15:40

Het is niet zo zwart-wit allemaal, overal zijn mensen die zich wel en niet aan de regels houden, alleen is de impact van bijvoorbeeld 5% rotte appels in een groep van een half miljoen mensen een stuk groter dan in een groep van 20.000 man.
Dussss moet je daar andere maatregelen treffen misschien
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
01-08-2020 15:05
Ik vind dat men het best wat versoepelingen terug kan draaien, hoe erg ik dat voor de ondernemers ook vind. Zo las ik vanmorgen dat het in de Efteling bij sommige attracties veel te druk is waardoor mensen bij elkaar in de nek staan te hijgen. Dat er nergens gehandhaaft wordt en het personeel ook hun mond dichthoud als men ziet dat bezoekers de regels overtreden.

Dan denk ik van of je gaat nu handhaven en je zorgt dat je bezoekers zich aan de regels houden of je gaat dicht. Jammer dat het zo moet en dat veel van je bezoekers overal schijt aan hebben maar dit kan zo niet.

En ik ben voor mondkapjes plicht.
Ik ben toevallig in de Efteling geweest van de week en ken me totaal niet in wat ze zeggen over niet aan de regels houden. In de rijen zat er keurig 1,5 meter tussen! En er wordt ook omgeroepen dat dit moet en bij incidentele gebeurtenissen wordt dit gewoon gezegd. Was juist erg blij met wat ik zag.
Quincy2 schreef:
01-08-2020 15:42
Dussss moet je daar andere maatregelen treffen misschien

Ja, voor die rotte appels, niet voor iedereen.

Waarom zou het niet mogelijk zijn om te bekijken welke bedrijven wel of niet zich aan de regels houden ipv alle restaurants, bioscopen etc. weer dicht te doen.
Waarom zou compleet Rotterdam op slot moeten, terwijl het slechts een handvol wijken is waar het enorm uit de hand loopt?
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
01-08-2020 14:55
Hoe krijg je het je toetsenbord uit. Weees blij dat je in een omgeving woont waarin het makkelijk is om afstand van elkaar te houden, ipv te doen alsof mensen zich in een andere regio veel onverantwoorder gedragen. Toen de besmettingen zich vooral in Noord Brabant concentreerden is er ook geen regionale lockdown geweest.
Dit kun je niet vergelijken met de situatie van nu. Er was amper kennis over hoe Corona werd verspreid. De uitgangspositie is nu echt anders dan een halfjaar geleden.

En waarom heb je 't over onverantwoord gedrag? Al die oudere mensen in Brabant konden er toch ook niks aan doen? Iedereen die besmet raakt is onverantwoord bezig geweest.? Ik kom een enkele keer bij familie in Den Haag en ja het is drukker dan in mijn dorp, maar ook in DH kan ik 1,5 m afstand nemen, m'n handen wassen en dan nog kan ik besmet raken. Net als in m'n eigen dorp. Waar relatief veel ouderen wonen (want vergrijzing) en de plaatselijke opvang voor mensen met een verstandelijke beperking was in april goed voor 6 doden. Daarmee was ons sterftecijfer relatief ineens onwijs hoog.
Het is een loterij. Gebruik je gezond verstand en wijs niet naar anderen. Daarmee voorkom je besmetting niet.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Ik heb echt het gevoel dat mensen mij niet willen begrijpen, ik stop met deze discussie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven