Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Kuchje

01-08-2020 18:46 40 berichten
Sinds gisteravond heb ik last van een kuchje. Het is niet echt heftig hoesten, maar wel een constante kriebel in mijn keel die af en toe tot een kuch / hoestje leid (ongeveer eens per half uur ofzo?)

Ik heb gebeld met de afsprakenlijn en die wilde eerst geen afspraak maken want een kuchje is iets anders dan hoesten zei ze. Maar ik noem kort hoesten altijd een kuchje? Misschien gebruik ik dit woord verkeerd ofzo?

Uiteindelijk heb ik wel een afspraak gemaakt, maar vraag me nu af of ik me aanstel? Of toch beter gewoon zekerheid?
Alle reacties Link kopieren
Beter zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik gok, dat het geen Corona is
Een poll is wel interessant
lilalinda schreef:
01-08-2020 18:50
Ik gok, dat het geen Corona is
Een poll is wel interessant
Ik vermoed ook dat het geen corona is, maar ik vind het een naar idee, stel dat ik hele milde symptomen heb en ik besmet allerlei andere mensen. Dat zou ik echt vreselijk vinden.
Ik zou testen voor de zekerheid.
mindervanmij schreef:
01-08-2020 18:54
Ik vermoed ook dat het geen corona is, maar ik vind het een naar idee, stel dat ik hele milde symptomen heb en ik besmet allerlei andere mensen. Dat zou ik echt vreselijk vinden.
Als je thuisblijft besmet je niemand.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk testen
Alle reacties Link kopieren
Een kuchje heb ik ook wel, een paar keer op een dag, afhankelijk van hoe droog de lucht is. Hoesten is voor mij dat je echt een paar keer moet 'blaffen' voor de kriebel weg is.

Wie had ooit gedacht dat er topics over de definitie van kuchje, hoestje en hoesten zouden komen :clown:

Verstandig dat je je laat testen als je de gehele dag kriebel in je keel hebt.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Je kind was toch ook ziek dacht ik ergens gelezen te hebben?
Poke-girl schreef:
01-08-2020 19:05
Je kind was toch ook ziek dacht ik ergens gelezen te hebben?

ja, die heeft vannacht flink overgegeven. Maar die knapt alweer aardig op. We hadden gister gezwommen in natuurwater, de HAP denkt dat het kwam doordat sommige kinderen erg slecht tegen dat water kunnen, waarschijnlijk heeft ie daar teveel van ingeslikt.
mindervanmij schreef:
01-08-2020 19:09
ja, die heeft vannacht flink overgegeven. Maar die knapt alweer aardig op. We hadden gister gezwommen in natuurwater, de HAP denkt dat het kwam doordat sommige kinderen erg slecht tegen dat water kunnen, waarschijnlijk heeft ie daar teveel van ingeslikt.
Kan ook een Corona symptoom
Zijn....
Zazamaenade schreef:
01-08-2020 18:56
Een kuchje heb ik ook wel, een paar keer op een dag, afhankelijk van hoe droog de lucht is. Hoesten is voor mij dat je echt een paar keer moet 'blaffen' voor de kriebel weg is.

Wie had ooit gedacht dat er topics over de definitie van kuchje, hoestje en hoesten zouden komen :clown:

Verstandig dat je je laat testen als je de gehele dag kriebel in je keel hebt.

Nou erg he? :facepalm:

Ja, dat soort kuchjes heb ik ook inderdaad. Maar nu is het echt een constante kriebel, het is niet constant zo erg dat ik het weg moet hoesten en als ik het weg moest hoesten is het met 1 hoest / kuch wel weer te houden. Maar toch een eng idee vind ik.
gizzmo-returns schreef:
01-08-2020 19:10
Kan ook een Corona symptoom
Zijn....

Hij komt voorlopig ook even niet buiten inderdaad, als ik corona blijk te hebben laat ik hem ook testen ivm het overgeven
mindeervanmij,wanneer wordt je getest? Beterschap en sterkte voor jullie allemaal!
Maandagochtend, dus best snel gelukkig :)
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
01-08-2020 18:55
Als je thuisblijft besmet je niemand.
Dit.

En als het lang aanhoudt lijkt testen me wel handig.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
01-08-2020 19:39
Maandagochtend, dus best snel gelukkig :)
Dat verschilt toch echt per provincie hè. Man belde om 9u en kon even na 11u al testen.
Maar erg lang gewacht op uitslag. Dus maakte dat snelle testen ook niet uit.
mindervanmij schreef:
01-08-2020 19:39
Maandagochtend, dus best snel gelukkig :)
Godzijdank! Lang wachten om getest te worden is ook vervelend. Sterkte voor maandag!
Alle reacties Link kopieren
Testen. Als je niet zeker bent, testen. Als je twijfelt, testen. Beter een keer teveel dan een keer te weinig.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Laatst had ik een heel zwaar kuchje. Ook pijn in m’n schouders en op m’n borst. Ben naar de huisarts gegaan, daar werd alleen bloed geprikt en ik werd naar huis gestuurd met anti biotica omdat ik een lichte longontsteking had. Niks getest verder
Mia1981 schreef:
01-08-2020 21:21
Laatst had ik een heel zwaar kuchje. Ook pijn in m’n schouders en op m’n borst. Ben naar de huisarts gegaan, daar werd alleen bloed geprikt en ik werd naar huis gestuurd met anti biotica omdat ik een lichte longontsteking had. Niks getest verder
Je had zelf de ggd kunnenbellen.
Mia1981 schreef:
01-08-2020 21:21
Laatst had ik een heel zwaar kuchje. Ook pijn in m’n schouders en op m’n borst. Ben naar de huisarts gegaan, daar werd alleen bloed geprikt en ik werd naar huis gestuurd met anti biotica omdat ik een lichte longontsteking had. Niks getest verder
Was dat niet in maart of april? Want pas sinds 1 juni kan iedereen zich laten testen.
Alle reacties Link kopieren
Was vorige maand. Ze zagen echter geen reden om te testen
Mia1981 schreef:
01-08-2020 21:21
Laatst had ik een heel zwaar kuchje. Ook pijn in m’n schouders en op m’n borst. Ben naar de huisarts gegaan, daar werd alleen bloed geprikt en ik werd naar huis gestuurd met anti biotica omdat ik een lichte longontsteking had. Niks getest verder
Geen röntgenfoto gemaakt? Want met een bloedtest kan je wel verhoogde otnstekingswaardes vaststellen maar geen longontsteking.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
01-08-2020 19:09
ja, die heeft vannacht flink overgegeven. Maar die knapt alweer aardig op. We hadden gister gezwommen in natuurwater, de HAP denkt dat het kwam doordat sommige kinderen erg slecht tegen dat water kunnen, waarschijnlijk heeft ie daar teveel van ingeslikt.
Maar waarvoor heb je de HAP gebeld dan?
Kan me niet voorstellen dat dat was omdat je zoon een keer flink overgeeft.
En voor een test moet je bij de GGD zijn, daar heeft de HAP niet zoveel over te zeggen toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven