Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe zien jullie Corona het komende jaar?

01-08-2020 22:27 65 berichten
Hoe zien jullie dat Corona zich ontwikkelt in de toekomst? En wat is de invloed op onze maatschappij?

Ik verwacht dat we er steeds gemakkelijker mee omgaan.

Op dit moment lopen de besmettingen weer wat op, maar ziekenhuisopnames en IC-opnames blijven toch laag. Ik las een interview met iemand (ik meen Gommers) die vertelde dat ze ook inmiddels veel beter weten wat de beste behandeling is voor ernstig zieke Corona-patiënten dan in het begin. Dat scheelt best veel ziekenhuis- en IC opnames, en ook het sterftecijfer gaat omlaag.

Verder denk ik dat kwetsbare groepen gewoon wat voorzichtiger blijven en dat deze niet meer zo massaal ziek zullen worden als in maart en april.

Wat alle maatregelen betreft, ik vind dat de balans doorslaat naar maatregelen die weinig zin hebben (oa mondkapjes, overal die desinfectiezeep, schoonboenen van winkelwagens). Mensen zien dat, ze zien ook dat Corona niet meer zo gevaarlijk is, en dus wordt het draagvlak kleiner.

Ergens begin volgend jaar zal er wel een vaccin zijn. Veel mensen zullen dit vaccin wantrouwen, maar als mensen met een kwetsbare gezondheid wel het vaccin nemen, dan is het gevaar van Corona eigenlijk wel grotendeels geweken.

Alles bij elkaar denk ik dat Corona nog ongeveer een half jaar het nieuws beheerst. Daarna zal er nog lange tijd een effect zijn omdat er een grote economische crisis is ontstaan die niet in 1 keer oplost wanneer er een vaccin is.

We zullen nog heel lang voorzichtiger blijven met grote groepen. De traditie om elkaar te zoenen met verjaardagen en zo komt niet meer terug. Er zullen meer mensen met smetvrees zijn de komende jaren.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij geef je zelf al antwoord op je vraag ;-)
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het nu nog even blijft oplopen, maar dat ze het ook steeds beter kunnen behandelen waardoor kwetsbare patiënten minder snel overlijden en sneller het ziekenhuis kunnen verlaten. Ik denk dat ze op een bepaald moment ook iets zouden kunnen vinden wat op grote schaal geproduceerd kan worden en waarmee patiënten thuis hun milde klachten kunnen laten afnemen. Ik denk dat ergens in het najaar of in de vroege winter een vaccin klaar is en dat rond de jaarwisseling de eerste groepen kunnen worden ingeënt en dat er rond diezelfde tijd ook een gerichter medicijn op de markt komt. Ik denk ook dat het nog wel een tijd het nieuws beheerst, ook als het gevaar eenmaal geweken is, zal er nog een tijd over worden nagepraat. Of handen schudden en zoenen terugkomen weet ik niet zo goed.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat kinderen en pubers weer normaal naar school kunnen gaan...

Puberzoon zijn school heeft al aangegeven alleen 's morgens les te gaan geven en 's middags bezigheidstherapie. Belachelijk, want TL, HAVO, VWO mogen weer gewoon les geven.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik denk dat corona blijft, er komt geen vaccin, althans, geen vaccin dat dusdanig beschermt dat iedereen beschermd is en corona uitsterft. Ik vermoed dat varianten terug gaan komen, dat mensen die dus corona hebben gehad ook weer opnieuw getroffen kunnen worden en dat er eens in de zoveel tijd weer een heftige golf/piek is.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
01-08-2020 22:35
Ik hoop dat kinderen en pubers weer normaal naar school kunnen gaan...

Puberzoon zijn school heeft al aangegeven alleen 's morgens les te gaan geven en 's middags bezigheidstherapie. Belachelijk, want TL, HAVO, VWO mogen weer gewoon les geven.
Wat voor opleiding doet hij?
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
01-08-2020 22:39
Ik denk dat corona blijft, er komt geen vaccin, althans, geen vaccin dat dusdanig beschermt dat iedereen beschermd is en corona uitsterft. Ik vermoed dat varianten terug gaan komen, dat mensen die dus corona hebben gehad ook weer opnieuw getroffen kunnen worden en dat er eens in de zoveel tijd weer een heftige golf/piek is.
Dit! Komende jaren zijn we er niet van af.
Ik vrees ook voor mutatie van het virus.
Cateautje schreef:
01-08-2020 22:43
Ik vrees ook voor mutatie van het virus.
Mutaties kunnen het virus ook vriendelijker maken!
Alle reacties Link kopieren
Dweilstok schreef:
01-08-2020 22:40
Wat voor opleiding doet hij?
HAVO
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Duomarker schreef:
01-08-2020 22:46
Mutaties kunnen het virus ook vriendelijker maken!
Ik heb wel eens gelezen dat dat laatste het meeste voorkomt, omdat virussen zich moeilijker verspreiden wanneer ze hun gastheer of gastvrouw heel ziek maken en om zeep helpen.
Duomarker schreef:
01-08-2020 22:46
Mutaties kunnen het virus ook vriendelijker maken!
Bij griep blijkt dat telkens weer niet, dus ik ga er niet vanuit dat dat gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
01-08-2020 22:39
Ik denk dat corona blijft, er komt geen vaccin, althans, geen vaccin dat dusdanig beschermt dat iedereen beschermd is en corona uitsterft. Ik vermoed dat varianten terug gaan komen, dat mensen die dus corona hebben gehad ook weer opnieuw getroffen kunnen worden en dat er eens in de zoveel tijd weer een heftige golf/piek is.
Nou, dat mag ik niet hopen zeg! Hoop dat het is zoals TO en Susan aangeven.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat een vaccin die voor iedereen beschikbaar is nog wel een jaar gaat duren. Corona helemaal weg zie ik ook niet gebeuren, er zullen steeds weer nieuwe varianten opduiken. De maatregelen zullen ook steeds soepeler toegepast worden, mensen worden het zat en gaan risico's nemen. Er zullen de komende tijd wel faillissementen agv de Corona zijn maar over een jaar denk ik dat we weer bijna leven, kopen en reizen als voor Corona. Mensen vergeten wel weer snel wat er gebeurd is.
Dat het geen wintervirus blijkt vind ik ook zorgelijk, juist omdat mensen in de zomer zo massaal op elkaar klitten en de meeste mensen hebben er nu al zat van om de juiste afstand te bewaren en dat is nu al na een paar maanden, dus volgend jaar heeft waarschijnlijk niemand er meer een boodschap aan.
Alle reacties Link kopieren
Zelfs al komt er geen vaccin (en dat idee heb ik niet) dan nog denk ik dat de complicaties die corona gevaarlijk maken steeds beter behandeld kunnen worden - en die behandelingen veranderen niet door een eventuele mutatie van het virus. Verder denk ik dat als er eenmaal een vaccin is, dat steeds wel aan te passen is mocht het toch muteren en dat het gewoon een prik is die we samen met de griepprik ieder jaar gaan halen. Of misschien om het jaar.

Trouwens, griep wordt dan misschien niet milder, maar volgens mij de coronavirussen die we al kennen wel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Cateautje schreef:
01-08-2020 22:48
Bij griep blijkt dat telkens weer niet, dus ik ga er niet vanuit dat dat gebeurt.
Ik denk zelf dus dat er zoiets gebeurt...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat alles duurder gaat worden en dat de ziektekostenpremies flink gaan stijgen.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat we er voorlopig niet vanaf zijn en dat we xeker nog 2 jaar niet kunnen reizen zoals voor Corona en dan al helemaal niet naar Amerika , Azie , alles intercontinentaal eigenlijk.
Neeeee! :O niet nóg een nieuw topic :rofl:
Susan schreef:
01-08-2020 22:54
Zelfs al komt er geen vaccin (en dat idee heb ik niet) dan nog denk ik dat de complicaties die corona gevaarlijk maken steeds beter behandeld kunnen worden - en die behandelingen veranderen niet door een eventuele mutatie van het virus. Verder denk ik dat als er eenmaal een vaccin is, dat steeds wel aan te passen is mocht het toch muteren en dat het gewoon een prik is die we samen met de griepprik ieder jaar gaan halen. Of misschien om het jaar.

Trouwens, griep wordt dan misschien niet milder, maar volgens mij de coronavirussen die we al kennen wel.
En de verhalen over longschade en schade aan de hartspier dan? Die stellen niet bepaald gerust.
Aan al die mensen die denken dat er geen werkend vaccin komt, we nooit van corona afkomen, het virus gaat muteren tot een zwaardere variant en het nooit meer wordt zoals het was: hou houd je hoop? Waar put jij dan nog je kracht uit? Als ik me ga proberen te realiseren dat het volkomen uitzichtloos is dan voel ik een sterke drang om uit het raam te springen aangezien het toch volkomen zinloos is allemaal.
Ik denk dat een mutatie niet gevaarlijker is. Het ziektebeeld ontstaat door ons eigen afweermechanisme. Als daar de lekken opgespoord worden zal een mutatie, net als het origineel, niet meer zo gevaarlijk zijn denk ik.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
01-08-2020 22:39
Ik denk dat corona blijft, er komt geen vaccin, althans, geen vaccin dat dusdanig beschermt dat iedereen beschermd is en corona uitsterft. Ik vermoed dat varianten terug gaan komen, dat mensen die dus corona hebben gehad ook weer opnieuw getroffen kunnen worden en dat er eens in de zoveel tijd weer een heftige golf/piek is.
Dit. Ik denk dat we nog jaren met allerlei maatregelen moeten leven. Het “normaal” wat we kenden komt niet meer terug voorlopig. Ook volgend maar is er geen vaccin dat volledig getest en afdoende effectief is is en in voldoende hoeveelheden geproduceerd om de complete wereldbevolking te dienen, en links en rechts gaat het virus muteren. Ik reken er niet op dat deze crisis een net zo plotseling einde krijgt als het begin. Ik hoop wel dat ik fout zit maar ik vrees van niet.
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil schreef:
02-08-2020 08:00
Aan al die mensen die denken dat er geen werkend vaccin komt, we nooit van corona afkomen, het virus gaat muteren tot een zwaardere variant en het nooit meer wordt zoals het was: hou houd je hoop? Waar put jij dan nog je kracht uit? Als ik me ga proberen te realiseren dat het volkomen uitzichtloos is dan voel ik een sterke drang om uit het raam te springen aangezien het toch volkomen zinloos is allemaal.
Ondanks het virus, het afstand houden en de beperkingen voel ik me verder prima. Ik heb een fijn huis, werk en voldoende inkomen om rond re komen, lieve vrienden en vriendinnen in de buurt en een goed contact met mijn buurtgenoten. De natuur hier in de omgeving is prachtig dus ik ben veelvuldig in mijn “achtertuin” aan het lopen en fietsen, alleen of in klein gezelschap. En daarmee ben ik best gelukkig....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven