Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 24)

13-08-2020 18:01 3005 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 20 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 750.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 50.000 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23
Alle reacties Link kopieren
:jump:
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Wat Lily schrijft.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Is het alweer zo ver :-D
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
In Bergen op Zoom zeggen ze dat de besmettingen weer dalen. Goh, da's vreemd nadat ze de mobiele teststraat weer hebben weggehaald en inwoners weer helemaal naar Breda moeten...
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf het toch positief vinden dat jongeren zich toch laten testen
Zo'n 200 mensen, voornamelijk jongeren, hebben zich gemeld voor een versnelde coronatest op Terschelling. De testlocatie is vanmorgen geopend en deelnemers horen al eind van de middag of ze besmet zijn. De GGD Fryslân hoopt zo te voorkomen dat besmette campinggasten en -personeel van een jongerencamping de veerboot nemen naar het vasteland.
https://nos.nl/artikel/2343911-zo-n-200 ... -zijn.html
:couple:
smulrol schreef:
13-08-2020 18:11
Ik blijf het toch positief vinden dat jongeren zich toch laten testen



https://nos.nl/artikel/2343911-zo-n-200 ... -zijn.html
Zeker en vast!
:flag:
smulrol schreef:
13-08-2020 18:11
Ik blijf het toch positief vinden dat jongeren zich toch laten testen



https://nos.nl/artikel/2343911-zo-n-200 ... -zijn.html
Zo zijn er heel veel hoor. Gewoon begaan met de maatschappij, hun ouders, de zieke moeder van een vriend, opa’s en oma’s.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
13-08-2020 18:11
Ik blijf het toch positief vinden dat jongeren zich toch laten testen


Ja, 90 mensen konden zelfs niet getest worden; testkits waren op...

https://www.omropfryslan.nl/nieuws/9848 ... eggestuurd
malibu82 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 18:41
34.86% gewijzigd
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
13-08-2020 18:11
Ik blijf het toch positief vinden dat jongeren zich toch laten testen



https://nos.nl/artikel/2343911-zo-n-200 ... -zijn.html
Iedereen laat zich gemakkelijker testen als de test naar hun toegebracht wordt, ipv ingewikkeld bellen voor een afspraak en vervolgens naar een onmogelijke locatie moeten. Hier kun je gewoon samen met je vrienden in de rij gaan staan.
'Nederland krijgt te maken met ongekende economische krimp' https://www.nu.nl/economie/6070591/nede ... krimp.html (via @NUnl)

Nu zullen we snel zien, of de lockdown enz het allemaal waard was.......
Als dalijk duizenden mensen hun baan verliezen. Bedrijven wat kapot gaan. Enz enz enz
nimbus schreef:
13-08-2020 18:24
Iedereen laat zich gemakkelijker testen als de test naar hun toegebracht wordt, ipv ingewikkeld bellen voor een afspraak en vervolgens naar een onmogelijke locatie moeten. Hier kun je gewoon samen met je vrienden in de rij gaan staan.
Dat is de enige reden?
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
13-08-2020 18:24
Iedereen laat zich gemakkelijker testen als de test naar hun toegebracht wordt, ipv ingewikkeld bellen voor een afspraak en vervolgens naar een onmogelijke locatie moeten. Hier kun je gewoon samen met je vrienden in de rij gaan staan.
En geen beperking op alleen mensen met klachten, net als op Schiphol
Voor de vanochtend geopende teststraat op Schiphol was aan het eind van de ochtend al een rij te zien. Reizigers uit een beperkt aantal landen, waaronder bijvoorbeeld Aruba, kunnen zich laten testen.

Deze reizigers krijgen na landing een flyer van de GGD. 'Wij willen onze verantwoordelijkheid nemen om er zeker van te zijn dat we om er in ieder geval zeker van te zijn dat we in Nederland het virus niet verspreiden', vertelt een van hen.
https://www.at5.nl/artikelen/203786/dru ... heid-nemen
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
13-08-2020 18:28
Dat is de enige reden?
ik denk wel dat het helpt dat ook je vrienden in de rij staan. Dat zorgt voor minder schaamte en zo
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
LīlyRose schreef:
13-08-2020 18:05
Tvp

Doe mij er ook maar 1.
Alle reacties Link kopieren
@TsumTsum

Misschien even de openingspost aanvullen dat je ook een afspraak met je Digi D kunt maken.
rosanna08 schreef:
13-08-2020 18:31
ik denk wel dat het helpt dat ook je vrienden in de rij staan. Dat zorgt voor minder schaamte en zo
Maar is schaamte zo’n ding? Tot nu toe echt niemand nog ever gehoord. Volgens puber onzin.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
13-08-2020 18:39
Maar is schaamte zo’n ding? Tot nu toe echt niemand nog ever gehoord. Volgens puber onzin.

Ik denk niet dat er zozeer sprake is van schaamte, maar misschien wel een angst voor de reactie van sommige volwassenen?
Een "zie je wel, alweer die jongeren die zich niet aan de regels houden" commentaar wat misschien een belemmering vormt?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, als ik op het nieuws zag hoe makkelijk het is om te testen op Schiphol dan snap ik het wel.
Ik zou dan ook wel even binnenlopen.
malibu82 schreef:
13-08-2020 18:44
Ik denk niet dat er zozeer sprake is van schaamte, maar misschien wel een angst voor de reactie van sommige volwassenen?
Een "zie je wel, alweer die jongeren die zich niet aan de regels houden" commentaar wat misschien een belemmering vormt?
Nou, dat kan ik me inmiddels wel voorstellen ja. Zelfs als ze zich netjes laten testen is het toch alleen maar omdat ze lui met een vriendinnetje in de rij kunnen staan.
Maar waarom laten al die jongeren zich dan testen als ze geen symptomen hebben? Ik snap dat het soms a-symptomatisch kan verlopen maar dan wordt je normaal gesproken niet getest toch? (Tenzij je zeker weet dt je met iemand in contact bent geweest die corona heeft) Is daar sprake van ?
mindervanmij schreef:
13-08-2020 18:49
Maar waarom laten al die jongeren zich dan testen als ze geen symptomen hebben? Ik snap dat het soms a-symptomatisch kan verlopen maar dan wordt je normaal gesproken niet getest toch? (Tenzij je zeker weet dt je met iemand in contact bent geweest die corona heeft) Is daar sprake van ?
Een jongerencamping. Alles kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven