Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Corona app CoronaMelder

16-08-2020 20:58 240 berichten
Vannacht is de corona app CoronaMelder te downloaden en vanaf 1 september wordt deze gelanceerd.

Wie gaat hem downloaden en gebruiken?
Absoluut niet dat ik hem ga downloaden!
Geen denken aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ik wel.
Alle reacties Link kopieren
Nee.
AnAppleADay schreef:
16-08-2020 21:07
Ik denk ik wel.
Waarom dan wel?
Alle reacties Link kopieren
huurvrouwtje schreef:
16-08-2020 21:09
Waarom dan wel?
Omdat ik het interessant vind om te weten of ik in aanraking ben gekomen met positief geteste mensen.

En je kan wel moeilijk doen over privacy maar vaak komt dat van mensen die wel de hele dag door Facebook en Google Maps aan hebben
AnAppleADay schreef:
16-08-2020 21:10
Omdat ik het interessant vind om te weten of ik in aanraking ben gekomen met positief geteste mensen.

En je kan wel moeilijk doen over privacy maar vaak komt dat van mensen die wel de hele dag door Facebook en Google Maps aan hebben
Doe er niet moeilijk over hoor maar heb er echt 0 interessen in. geen zin om me de hele dag bezig te houden met corona en social media heb ik niet :p
Alle reacties Link kopieren
huurvrouwtje schreef:
16-08-2020 21:12
Doe er niet moeilijk over hoor maar heb er echt 0 interessen in. geen zin om me de hele dag bezig te houden met corona en social media heb ik niet :p
Van mij hoef je niet hoor. Als je niet wil dan vooral niet doen.

Maar het verbaast me gewoon dat er van zoveel mensen gezeur is over privacy (niet per se van jou) maar dat er wel zoveel mensen zijn die alles op hun telefoon open zetten voor een Candy Crush app oid.
Ja hoor
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
16-08-2020 21:14
Van mij hoef je niet hoor. Als je niet wil dan vooral niet doen.

Maar het verbaast me gewoon dat er van zoveel mensen gezeur is over privacy (niet per se van jou) maar dat er wel zoveel mensen zijn die alles op hun telefoon open zetten voor een Candy Crush app oid.
Precies!
Het helpt/zou kunnen helpen bij het indammen van het virus. Ik begrijp echt niet waarom mensen daar zo moeilijk over doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook! Puur uit nieuwsgierigheid hoe het werkt.

Maar goed ik ben wel van de snufjes. En als ik daarmee mijn aandeel kan hebben in het verminderen van de verspreiding, dan graag!

En qua privacy, ze weten toch al alles van me. En als ze extra info nodig denken te hebben dan gaan ze naar de rechter en kunnen ze het daar aanvragen of ze mij mogen volgen omdat daar gegronde reden voor is.

Snap niet dat mensen bang zijn dat de overheid ze gaat volgen. Je ziet wel aan het bron en contact onderzoek dat ze daar niet eens genoeg mensen voor hebben. Zouden ze die dan wel hebben voor een app?
En trouwens, de appie weet ook welke boodschappen ik doe, op welk moment en hoe vaak.

Ik snap ook dat wantrouwen niet. Bij de invoering van de bonuskaart waren mensen ook panisch. Alsof iemand jouw persoonlijke aankoopgedrag gaat zitten analyseren. Ze hebben wel wat beters te doen.
AnAppleADay schreef:
16-08-2020 21:14
Van mij hoef je niet hoor. Als je niet wil dan vooral niet doen.

Maar het verbaast me gewoon dat er van zoveel mensen gezeur is over privacy (niet per se van jou) maar dat er wel zoveel mensen zijn die alles op hun telefoon open zetten voor een Candy Crush app oid.
Dat laatste doe ik dus ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Haha nou toevallig analyseer ik wel het aankoopgedrag van mensen in winkels :proud:
Maar nooit tot op persoonlijk niveau want dat is gewoon totaal niet boeiend, heb je niks aan. Zou wel kunnen maar het is gewoon niet interessant.

En ik vind het inderdaad ook gewoon interessant om te zien hoe zo’n app werkt
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
16-08-2020 21:22
Haha nou toevallig analyseer ik wel het aankoopgedrag van mensen in winkels :proud:
Maar nooit tot op persoonlijk niveau want dat is gewoon totaal niet boeiend, heb je niks aan. Zou wel kunnen maar het is gewoon niet interessant.

En ik vind het inderdaad ook gewoon interessant om te zien hoe zo’n app werkt

Dan ben jij vast trademarketeer!

Dat mensen zichzelf inschatten als interessant voor bedrijven of de overheid is denk ik het probleem.
Ik probeer me juist zo min mogelijk met Corona bezig te houden. Ik weet niet hoe het allemaal precies werkt, die app, maar ik heb geen zin om continu met allerlei dilemma’s geconfronteerd te worden. Ik laat me gewoon testen als ik klachten heb.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
16-08-2020 21:23
Dan ben jij vast trademarketeer!

Dat mensen zichzelf inschatten als interessant voor bedrijven of de overheid is denk ik het probleem.
Haha nee maar ik zit wel in dezelfde hoek ;-)
AnAppleADay schreef:
16-08-2020 21:14
Van mij hoef je niet hoor. Als je niet wil dan vooral niet doen.

Maar het verbaast me gewoon dat er van zoveel mensen gezeur is over privacy (niet per se van jou) maar dat er wel zoveel mensen zijn die alles op hun telefoon open zetten voor een Candy Crush app oid.
candy crush? haha sorry hoor maar heb al die onzin niet!
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
16-08-2020 21:24
Haha nee maar ik zit wel in dezelfde hoek ;-)
Supermarkten? Dan ben je categorymanager!

Hahah. Leuk dat gokken. Ik heb jaren voor een blad gewerkt in de supermarkt branche.
Alle reacties Link kopieren
huurvrouwtje schreef:
16-08-2020 21:25
candy crush? haha sorry hoor maar heb al die onzin niet!
Maar waarom wil jij de app niet installeren?
AnAppleADay schreef:
16-08-2020 21:10
Omdat ik het interessant vind om te weten of ik in aanraking ben gekomen met positief geteste mensen.

En je kan wel moeilijk doen over privacy maar vaak komt dat van mensen die wel de hele dag door Facebook en Google Maps aan hebben
Ik ook
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
16-08-2020 21:29
Supermarkten? Dan ben je categorymanager!

Hahah. Leuk dat gokken. Ik heb jaren voor een blad gewerkt in de supermarkt branche.
Haha ook niet, ik denk niet dat je het raadt want ik werk niet voor een winkel of merk. ;-) Meer ga ik niet zeggen want dan wordt het wel heel herkenbaar. Als je echt heel benieuwd bent stuur ik wel een pb :proud:
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
16-08-2020 21:32
Haha ook niet, ik denk niet dat je het raadt want ik werk niet voor een winkel of merk. ;-) Meer ga ik niet zeggen want dan wordt het wel heel herkenbaar. Als je echt heel benieuwd bent stuur ik wel een pb :proud:
Hahahaha. Nu ben ik toch wel nieuwsgierig. Je hebt zo een pb!
Dit is iets wat kan helpen. Bovendien ben ik gewoon benieuwd hoe het werkt. Het is mi een minimale inspanning en de meesten van ons hebben al tig apps op de telefoon. Dus eentje er bij voor het goede doel mag het probleem niet zijn.

Alle beetjes helpen. En je kunt de app er net zo makkelijk weer vanaf gooien.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
16-08-2020 21:10
Omdat ik het interessant vind om te weten of ik in aanraking ben gekomen met positief geteste mensen.

En je kan wel moeilijk doen over privacy maar vaak komt dat van mensen die wel de hele dag door Facebook en Google Maps aan hebben
Eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven