Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 25)

03-09-2020 17:02 3084 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 26 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 860.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 50.000 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24
Alle reacties Link kopieren
Eerst?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Over die film: ik denk dat die pas komen als het voorbij is.
Anders is er nu ook niet echt een verhaallijn met een einde :proud:
Over Covid 19 zijn er al veel docu's. Heb er al een aantal gekeken. Een film over Covid 19 zal ongetwijfeld ooit komen. Boeken zijn er ook al. Ik heb er een gekocht van een Italiaanse schrijver maar die gaat enkel over Italië en de maand maart. Het andere boek gaat dan over verschillende landen en hun aanpak etc... Gaat ook alleen tot nu tot begin mei. Ga ik binnenkort lezen.
anoniem_2815 wijzigde dit bericht op 03-09-2020 17:17
1.45% gewijzigd
Ja een film komt er zeker, ik gok dat er zelfs wel meerdere komen. Lijkt me wel grappig als er over 20 jaar een film komt over wat er nu gaande is en dat je dan kan vergelijken met hoe het nu is en hoe ze het dan vertellen.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
03-09-2020 17:11
Over die film: ik denk dat die pas komen als het voorbij is.
Anders is er nu ook niet echt een verhaallijn met een einde :proud:
Interactief: mag je zelf een einde kiezen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik zag vorige week 'n NL film over corona. Over een leraar die in z'n onderbroek online stond les te geven.
Alle reacties Link kopieren
Films die spelen in de coronacrisis zijn er op zich al. Een film met een opzet zoals Contagion zal inderdaad wel pas na afloop komen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
03-09-2020 17:50
Ik zag vorige week 'n NL film over corona. Over een leraar die in z'n onderbroek online stond les te geven.
Ja precies, die heb ik ook gezien. Groeten van Gerri.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Dat is met Frank Lammers dacht ik? Die van Undercover en de Jumbo reclames?
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
redbulletje schreef:
03-09-2020 17:50
Ik zag vorige week 'n NL film over corona. Over een leraar die in z'n onderbroek online stond les te geven.
Hoe was die film?
Volg..
Oh alweer een nieuw topic, gaat snel zeg.
ñuca schreef:
03-09-2020 18:08
Oh alweer een nieuw topic, gaat snel zeg.
Hoe meer besmettingen hoe meer posts ;-)
Ik zie op RTL 4 net dat ze fans eventueel juichmaskers tijdens een voetbalwetsstrijd willen laten dragen. Zal wel ff wennen zijn. Maar dan kunnen ze toch juichen. :lightbulb:
Net gezien bij EenVandaag :
Er zijn steeds meer mensen die in hun eigen omgeving te maken hebben met familie / vrienden / geliefden , die steeds extremer worden in hun geloof in complottheorieën. Vergelijk het met een discussie over God tussen een atheïst en een strenggelovige. Daar komen ze niet uit.


https://eenvandaag.avrotros.nl/item/fam ... et-ik-mis/
Alle reacties Link kopieren
GGD: testcapaciteit ruim overschreden, meerderheid testlocaties overbelast

De GGD kan in meerdere delen van het land de belofte om binnen 48 uur te testen, niet meer nakomen. De laboratoria kampen met grote tekorten aan testmaterialen. "Vanochtend om 10.00 uur konden mensen bij 67 van de 105 testlocaties niet meer binnen 48 uur terecht", zegt een woordvoerder tegen de NOS.

De afgelopen dagen werden er elke dag meer dan 30.000 afspraken gemaakt, terwijl er maar capaciteit is voor 24.000 tests. De GGD zegt signalen te ontvangen dat "ontzettend veel" mensen zonder klachten zich laten testen. "Hierdoor kunnen we mensen die echt klachten hebben niet testen. Leerkrachten en zorgpersoneel moeten nu soms dagen wachten", aldus de woordvoerder.

Eerder al riepen het ministerie van Volksgezondheid en de GGD op om alleen te laten testen bij klachten. Een toename van het aantal tests leidt tot te veel druk op de testlaboratoria.

De Tweede Kamer wil dat het kabinet kijkt of het mogelijk is om werknemers met een vitaal beroep, zoals leraren, zorgmedewerkers en politieagenten, voorrang te geven bij het testen op corona.

(NOS)

Dus ik denk toch ook dat er nóg meer tests zijn afgenomen afgelopen week en dat dat deels de verklaring is van de hogere cijfers.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Deel 25 al :O
And counting..
Geraldine schreef:
03-09-2020 18:02
Hoe was die film?
Gaf naar mijn idee wel 'n aardig beeld van hoe het er tijdens de lockdown aan toe is kunnen gaan voor sommige mensen. Geen hoogvlieger, maar wel leuk om te zien. Vooral bewondering dat de film zo snel in elkaar is gedraaid tijdens de afgelopen maanden.
Alle reacties Link kopieren
Tja... hoop dat de capaciteit snel omhoog kan van het testen.
Werknemers zitten ook echt onnodig lang thuis te wachten om getest te worden
Leven en laten leven :)
Alle reacties Link kopieren
Wel weer nul doden vandaag.. Waar blijft toch die tweede golf
Alle reacties Link kopieren
bluekiss00 schreef:
03-09-2020 20:30
Wel weer nul doden vandaag.. Waar blijft toch die tweede golf
Hoezo? Die tweede golf proberen we te voorkomen hè.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ja ze roepen mensen op om alleen te testen met klachten maar zo lang er nog landen zijn waar je zonder negatieve test er niet in komt...

En ik heb dat stuk bij eenvandaag ook gezien waarbij hele gezinnen ruzie hebben omdat een deel gelooft in de complottheorieën van viruswaanzin en de ander niet. Echt heel erg..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven