Coronavirus COVID-19 alle pijlers

testlocatie GGD

07-09-2020 17:25 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het hele gezin moet onderhand getest worden, allemaal uitwonend, apart van elkaar. Maar de testlocaties liggen achterlijk ver weg. Dochter 1 moet 120 km op en neer rijden, schoonzoon 140 km en andere dochter werd voorgesteld naar plaats X te komen, 200 km op en neer. Daar heeft ze voor bedankt zodat de afstand nu 120 km en een dag later. Is dit vreemd of moet iedereen zo ver rijden?
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar de afstand is hier ook fors en dan woon ik in de randstad en heb ik geen auto
anoniem_397723 wijzigde dit bericht op 07-09-2020 17:29
72.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier binnen een straal van 10 km. Via de site, (zelf plannen) bracht wel dit soort afstanden met zich mee. Een beller lijkt beter af.
ieneminnie wijzigde dit bericht op 07-09-2020 17:28
11.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden de keuze:
3 dagen wachten op de test, locaties rond de 100km ver weg.
4 dagen wachten op de test, locatie 50 km verderop.

Eerder en dichterbij geen mogelijkheden.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gebeld morgen de afspraak, wat een verschil.
Alle reacties Link kopieren
Geen wonder dat de particuliere lab’s goede zaken doen. Daar heb je dezelfde dag Een test en binnen 24 uur de uitslag.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat dochter 1 samen is met schoonzoon?
Hoe komt het dat die 2 niet op dezelfde locatie getest kunnen worden?

Naast dat 60 à 70 km enkel natuurlijk "belachelijk" is vind ik elk apart moeten gaan als ze onder 1 dak zouden wonen én nog eens op een andere locatie echt wel onzin.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Verste optie die bij mijn test tevoorschijn kwam was 80 kilometer (enkele reis). Terwijl er in mijn stad een teststraat zit. Maar die was voor dagen aan een stuk volgeboekt.

Het is echt een hels karwei om iedereen die dat wil te testen, dus het zij zo. Maar ik zal je wel eerlijk bekennen dat ik inwendig heb zitten mopperen op de mensen die zich zonder dat ze symptomen hebben toch laten testen. Want ik vond het geen pretje om mezelf met mijn zieke lijf in de auto te hijsen en zo'n stuk heen en weer te moeten reizen.
sprankelend wijzigde dit bericht op 07-09-2020 17:34
1.85% gewijzigd
....
anoniem_63a410da8207f wijzigde dit bericht op 07-09-2020 17:38
95.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sprankelend schreef:
07-09-2020 17:33
Verste optie die bij mijn test tevoorschijn kwam was 80 kilometer (enkele reis). Terwijl er in mijn stad een teststraat zit. Maar die was voor dagen aan een stuk volgeboekt.

Het is echt een hels karwei om iedereen die dat wil te testen, dus het zij zo. Maar ik zal je wel eerlijk bekennen dat ik inwendig heb zitten mopperen op de mensen die zich zonder dat ze symptomen hebben toch laten testen. Want ik vond het geen pretje om mezelf met mijn zieke lijf in de auto te hijsen en zo'n stuk heen en weer te moeten reizen.
Dat moet mijn man verplicht, voor zijn werk. Elke zoveel dagen.
Je hoeft niet op hem te mopperen, hij vindt het zelf ook geen feestje om met een wattenstaafje tot in zijn achterhoofd gekriebeld te worden.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zich laten testen omdat er verder toch weinig te beleven valt.
Wat eten we vanavond?
ieneminnie schreef:
07-09-2020 17:28
Hier binnen een straal van 10 km. Via de site, (zelf plannen) bracht wel dit soort afstanden met zich mee. Een beller lijkt beter af.
Ja precies. Via de site moest ik een uur rijden, dat was de snelste optie.
Kon of wilde je dat niet dan kon je in de buurt maar moest je wachten, dat kon telefonisch.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
07-09-2020 17:32
Ik neem aan dat dochter 1 samen is met schoonzoon?
Hoe komt het dat die 2 niet op dezelfde locatie getest kunnen worden?

Naast dat 60 à 70 km enkel natuurlijk "belachelijk" is vind ik elk apart moeten gaan als ze onder 1 dak zouden wonen én nog eens op een andere locatie echt wel onzin.
Dochter kreeg pas 5 dagen later klachten
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
07-09-2020 17:36
Dat moet mijn man verplicht, voor zijn werk. Elke zoveel dagen.
Je hoeft niet op hem te mopperen, hij vindt het zelf ook geen feestje om met een wattenstaafje tot in zijn achterhoofd gekriebeld te worden.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zich laten testen omdat er verder toch weinig te beleven valt.
Bizar. Kan me niet voorstellen dat een werkgever dat mag vragen. Testen zonder klachten wordt overal afgeraden.
sprietgras wijzigde dit bericht op 07-09-2020 17:48
3.41% gewijzigd
sprankelend schreef:
07-09-2020 17:33
Verste optie die bij mijn test tevoorschijn kwam was 80 kilometer (enkele reis). Terwijl er in mijn stad een teststraat zit. Maar die was voor dagen aan een stuk volgeboekt.

Het is echt een hels karwei om iedereen die dat wil te testen, dus het zij zo. Maar ik zal je wel eerlijk bekennen dat ik inwendig heb zitten mopperen op de mensen die zich zonder dat ze symptomen hebben toch laten testen. Want ik vond het geen pretje om mezelf met mijn zieke lijf in de auto te hijsen en zo'n stuk heen en weer te moeten reizen.
Nee snap ik.
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
07-09-2020 17:36
Dat moet mijn man verplicht, voor zijn werk. Elke zoveel dagen.
Je hoeft niet op hem te mopperen, hij vindt het zelf ook geen feestje om met een wattenstaafje tot in zijn achterhoofd gekriebeld te worden.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zich laten testen omdat er verder toch weinig te beleven valt.

Als je geen keus hebt heb je geen keus. Ik hoop toch dat je er vanuit kan gaan dat een werkgever hier niet lichtzinnig mee omgaat. Het zijn de berichten vanuit het RIVM zelf die oproepen om jezelf alsjeblieft niet te laten testen als je geen symptomen hebt waar ik op mopper. Niet op mensen die vanuit hun beroep(sgroep) extra alert moeten zijn.

En mensen heb je in alle soorten en maten, dus ik geloof van mezelf niet dat ik dit ooit als tijdverdrijf zal opzoeken, maar dat andere mensen dat wel doen daar twijfel ik niet aan.
Alle reacties Link kopieren
sprietgras schreef:
07-09-2020 17:42
Bizar. Kan me niet voorstellen dat een werkgever dat mag vragen. Testen zonder klachten wordt overal afgeraden. Klinkt als een aso, die werkgever.
Ben dan ook wel benieuwd wat man voor werk doet. Volgens mij mag een werkgever dat helemaal niet verplichten. En daarmee wordt ook onevenredig aanspraak gedaan op het testen. Als man in principe de rivm richtlijnen aanhoud kan hij niet ziek worden. Waarom dan om de x dagen testen?
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
07-09-2020 17:36
Dat moet mijn man verplicht, voor zijn werk. Elke zoveel dagen.
Je hoeft niet op hem te mopperen, hij vindt het zelf ook geen feestje om met een wattenstaafje tot in zijn achterhoofd gekriebeld te worden.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zich laten testen omdat er verder toch weinig te beleven valt.
Wat bizar. Welke sector is dat en wat gebeurt er als hij het niet doet?
Alle reacties Link kopieren
On topic. Heb hier gister even gekeken. Ik kan nog op 10km van huis terecht, in de randstad. Is gelukkig niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
07-09-2020 17:36
Dat moet mijn man verplicht, voor zijn werk. Elke zoveel dagen.
Je hoeft niet op hem te mopperen, hij vindt het zelf ook geen feestje om met een wattenstaafje tot in zijn achterhoofd gekriebeld te worden.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zich laten testen omdat er verder toch weinig te beleven valt.
Ik neem aan dat de werkgever dat dan betaalt bij een commerciële partij en dat daar niet de capaciteit van de GGD voor wordt gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Nee bij ons is hij op fietsafstand, niet dat mijn man nog in staat is om te fietsen, maar goed, autorijden is ook niet meer verantwoord.
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
07-09-2020 17:36
Dat moet mijn man verplicht, voor zijn werk. Elke zoveel dagen.
Je hoeft niet op hem te mopperen, hij vindt het zelf ook geen feestje om met een wattenstaafje tot in zijn achterhoofd gekriebeld te worden.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zich laten testen omdat er verder toch weinig te beleven valt.
Ik neem aan dat je man toch niet iedere week klachten faked. Dan weet je toch dat het niet klopt.
Alle reacties Link kopieren
sprankelend schreef:
07-09-2020 17:33
Maar ik zal je wel eerlijk bekennen dat ik inwendig heb zitten mopperen op de mensen die zich zonder dat ze symptomen hebben toch laten testen.
Ik ken iemand die dat juist moest van de ggd zelf, omdat die met 8 in een huisje had gezeten en de andere 7 positief waren. Nummer 8 was dus ook positief, maar zonder symptomen. Dan hoef je overigens maar 72 uur binnen te blijven ipv een week.
Alle reacties Link kopieren
Ik belde op donderdag.
Dichtsbijzijnde is op 10 km afstand, maar daar kon mijn zoon pas op maandag terecht, terwijl zijn eerste schooldag op dinsdag was.
De snelste op was op vrijdag, maar dan wel 30 km verderop, wat ik nog wel te doen vond.
Alle reacties Link kopieren
Telefonisch heb je meer mogelijkheden. Denk daarnaast mee met de medewerker. Gisteren ook contact gehad. Ik werd eerst verder weg verwezen. Toen bleek dat er toch nog optie's in de buurt te zijn. Volgens mij hebben ze helemaal geen idee qua afstanden.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk? Ik zou geen 80km gaan rijden als ik ziek ben. Bij neusverkoudheid zou ik er ook geen zin in hebben, maar misschien nog wel gaan. Dus dan maar niet weten of het corona is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven