Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe vaak heb jij je laten testen?

08-09-2020 22:56 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn tweede keer komt eraan, ik heb koorts. Ik baal enorm. Het stokje in mn neus vond ik de vorige keer vervelend en het wachten duurde aanzienlijk langer dan 48u. Dat gaf stress (want werk in de zorg). Ik vrees dat er met twee kleine kinderen wel vaker verkoudheden mijn kant op komen incl teststraat-bezoekjes. Hoe vaak zijn jullie getest?
Alle reacties Link kopieren
Niet getest, ook al die maanden geen klachten gehad.
0 keer. Ook geen klachten gehad.
0 keer.

Ben ook niet elk jaar verkouden en zeker niet elk jaar ziek.
Hoop dat dat nu niet anders is.
Alle reacties Link kopieren
Nu 1 x en 2 van mijn drie kinderen ook. Negatief. Maar dat wachten... man o man.


Net voor alle kids (3) een digi d code aangevraagd. Want resultaat is vaak sneller bekend dan wanneer je gebeld wordt.

En dit gaat nog wel vaker voorkomen nu ze weer naar school gaan. Volgende week gaat dochter op schoolkamp 😉 ben benieuwd wie er verkouden is daarna
Alle reacties Link kopieren
0 keer.
Geen klachten gehad tot nu toe. (Afkloppen!)
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken maar een persoon, een collega van een vriendin, die op de ic lag in maart. Niemand in mijn omgeving heeft een test hoeven doen. Het is echt zo een ver van mijn bed show, heel apart.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
TO hoe ver moet jij rijden voor een testlocatie?
Ik zie dat hier in de buurt geen plek is en naar locaties 80-110 km verderop moet gaan.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
08-09-2020 23:01
Ik ken maar een persoon, een collega van een vriendin, die op de ic lag in maart. Niemand in mijn omgeving heeft een test hoeven doen. Het is echt zo een ver van mijn bed show, heel apart.
Dit was bij mij ook zo, maar dat is sinds vorige week ineens anders. Collega's, partners van collega's en familie. En helaas niet allemaal negatief.
Zelf 0 keer getest, geen klachten, maar heb een gewone verkoudheid in maart gehad, maar toen mocht je niet testen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste zoon 1x (gelukkig negatief) rest van het gezin niet. Ik werk zelf in de kinderopvang, maar onder mijn collega’s ook maar 1 test voor zover ik weet.

Komend weekend ga ik naar Frankrijk, naar een tot nu toe nog geel gebied. Heb wel voor de zekerheid nog 10 dagen vrij gepland na terugkomst.
Such a beautiful place to be with Friends.
0 keer

Sinds maart ook niet meer verkouden of zo geweest. Terwijl ik dat normaal gesproken wel een paar keer per jaar (mild) ben. Alleen op droge dagen wat hooikoorts. Maar zelfs dat is minder dan normaal.

Bij mij is het effect van geen lichamelijk contact en grondig handen wassen zodra ik thuis kom dus duidelijk merkbaar. (En ik ga inderdaad ook niet naar drukke plekken toe, gebruik voor werk wel gewoon het ov).
Alle reacties Link kopieren
2x. Een keer snotverkouden twee dagen en daarna over: negatief.
Een keer keelpijn, getest negatief.
Een zebra is geen paard met strepen
Nog 0 keer. En daar ben ik eigenlijk wel verbaasd over aangezien ik normaal gesproken al lang een paar keer verkouden zou zijn geweest met al die temperatuur verschillen en dergelijke, dan lijk ik ieder verkoudheidsvirusje op je pikken. Maar op af en toe m'n neus snuiten en een keertje hoesten in de ochtend (huisstofmijt) na nog niks.

Denk alleen wel dat het niet lang meer duurt want ik hoor wel steeds meer mensen hoesten en gisteren nog een kind in een kinderwagen in de AH die echt goed verkouden was.
Alle reacties Link kopieren
0 keer. Maar ben april wel flink ziek geweest, maar er mocht toen nog niet getest worden.
Lijkt me ook erg naar zo’n test
Alle reacties Link kopieren
1 x. Afgelopen week toen ik klachten had, overigens negatief.

Jongste zoontje 2 x. Ook negatief.
Tweemaal, routine-onderzoek vanuit werk (zorgsector). Geen klachten. Negatief resultaat.
Alle reacties Link kopieren
Twee keer getest vanwege koorts en hoesten, beide negatief. Was best onprettig.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
0 keer.
Gezien iedereen telkens negatief test, ga ik het ook echt niet doen bij elk klein verkoudheidje.
Alle reacties Link kopieren
mb1986 schreef:
08-09-2020 23:10
0 keer. Maar ben april wel flink ziek geweest, maar er mocht toen nog niet getest worden.
Lijkt me ook erg naar zo’n test
Het viel me echt reuze mee terwijl ik met tranen in m’n ogen van angst naar de tandarts ga voor m’n jaarlijkse controle :)
Een zebra is geen paard met strepen
1x en was negatief.

Ik vond het onderzoek zelf weinig voorstellen. Even een nare kriebel toen die stik in mijn neus ging.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
08-09-2020 23:03
TO hoe ver moet jij rijden voor een testlocatie?
Ik zie dat hier in de buurt geen plek is en naar locaties 80-110 km verderop moet gaan.
Ik ga morgen bellen voor een afspraak. Kan je ergens zien waar er wel of geen plek is?
0 keer want geen klachten.
Ik ken ook niemand die getest is.
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe geen enkele keer, wel een antistoffentest gehad, die was negatief.
Senna1985 schreef:
08-09-2020 23:28
Ik ga morgen bellen voor een afspraak. Kan je ergens zien waar er wel of geen plek is?

Je kunt zelf online (ook nu) een afspraak maken. Dan krijg je verschillende opties.

www.coronatest.nl
De test zelf lijkt mij het probleem niet maar de consequenties daarvan wel. Je zult maar net ziek worden op een dag dat je van plan was boodschappen te gaan doen? Als je een hond hebt dan moet je ook weer iemand regelen voor het uitlaten.. Niemand in je huishouden mag naar het werk of wat dan ook tot je de uitslag hebt.

En als het dan nog positief is dan ga ik me denk ik ook nog goed schuldig voelen ook omdat dan door mij mensen ook weer thuis moeten blijven enzo. Terwijl ik het misschien wel juist van die personen heb gekregen. Tja je weet het niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven