Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Teamuitje tijdens Corona

14-09-2020 10:08 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het werk hebben ze bedacht om binnenkort iets te gaan doen met het team. Nu ben ik te weten gekomen van wat we gaan doen (mochten we eigenlijk nog niet weten), namelijk uit eten bij een restaurant waar je met z'n allen aan 1 grote tafel zit in een ruimte. We hebben een relatief klein team, maar er zitten dus ook vreemde mensen bij waardoor je in totaal rond de 25 personen aan een tafel zit. Wel zit er wat ruimte tussen de personen in aan de tafel.

Wat zouden jullie doen in dit geval? Eigenlijk wil niet de enige zijn die niet mee gaat / moeilijk doet. De rest heeft er namelijk geen moeite mee. Maar het zit me toch niet helemaal lekker, aangezien ventilatie een belangrijk punt is bij verspreiding en ik niet weet hoe het daarmee gesteld is (er zitten geen ramen in de ruimte bijvoorbeeld). Of kun je er vanuit gaan dat het allemaal goed / veilig geregeld is bij restaurants?
Alle reacties Link kopieren
wij doen geen teamuitjes, vrijdagmiddagborrels etc
Omdat we ons niet kunnen permiteren, dat we een heel team in quarantaine moeten stellen als er eentje Corona blijkt te hebben
Bedrijfsbelang gaat boven gezelligheid
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook collega’s die al meerdere keren iets hebben willen organiseren, ik heb steeds aangegeven dat omdat ik en partner in de risicogroep zitten ik ‘liever niet meedoe’ en daar is wel begripvol op gereageerd.
Vervelend dat ze hier van te voren niet opener over zijn, is dat omdat de bedrijfsleiding hier op tegen is en dit een initiatief is van een (rebelse) manager?
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan morgen met ons team uit eten.
Is vooraf al bekend gemaakt dat het in een zaal van een zalencentrum is en iedereen een eigen tafel krijgt.
Verder vaste looproutes enz.
Tsja ligt een beetje aan het restaurant en de collega's. Een aantal zou ik prima mee ergens kunnen gaan eten, maar er zijn er ook bij die, zeker met een borrel op, zich niet aan de afstand houden als ik ze zo kan inschatten.

Maar ik snap de vreemde mensen bij jullie aan tafel niet zo goed?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet zo moeilijk doen en gewoon gaan, restaurants moeten mensen verplicht extra ruimte geven. Je ziet collega’s (waarschijnlijk) al zo weinig en ik ga er van uit dat mensen met klachten gewoon thuis blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het raar om het als 'moeilijk doen' te bestempelen als iemand dit in deze periode even liever niet doet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
14-09-2020 10:16
Ik vind het raar om het als 'moeilijk doen' te bestempelen als iemand dit in deze periode even liever niet doet.
Nou dat! En dat er standaard van uit wordt gegaan dat mensen met klachten thuisblijven.
90 procent doet dat namelijk helemaal niet dus ik zou daar niet zo 1,2,3 van uit gaan.
Ik zou skippen.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
14-09-2020 10:14
Tsja ligt een beetje aan het restaurant en de collega's. Een aantal zou ik prima mee ergens kunnen gaan eten, maar er zijn er ook bij die, zeker met een borrel op, zich niet aan de afstand houden als ik ze zo kan inschatten.

Maar ik snap de vreemde mensen bij jullie aan tafel niet zo goed?
Het is 1 lange tafel waar je met je eigen gezelschap zit, maar ook mensen die je niet kent zitten aan die tafel.
Alle reacties Link kopieren
Heleris schreef:
14-09-2020 10:19
Het is 1 lange tafel waar je met je eigen gezelschap zit, maar ook mensen die je niet kent zitten aan die tafel.
weet je dat zeker?
Ik kom geregeld in de horeca, maar dat zie ik echt nergens!
Wij hebben ook een team uitje gehad, en het restaurant had voor ons een vergaderzaal omgetoverd tot een leuke sfeervolle plek waarbij wel 1,5 meter afstand tussen alle stoelen zaten. Iedereen een eigen stoel en tafel in een soort rondje, en het was onwijs gezellig!

Wellicht heeft het restaurant ook dergelijke oplossingen bedacht? Met 25 man aan 1 lange tafel is niet coronaproof en ik denk niet dat ze zitten te wachten op een boete of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
Heleris schreef:
14-09-2020 10:19
Het is 1 lange tafel waar je met je eigen gezelschap zit, maar ook mensen die je niet kent zitten aan die tafel.
Raar.
Dat zou ik sowieso niet willen; corona of niet.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
14-09-2020 10:15
Ik zou niet zo moeilijk doen en gewoon gaan, restaurants moeten mensen verplicht extra ruimte geven. Je ziet collega’s (waarschijnlijk) al zo weinig en ik ga er van uit dat mensen met klachten gewoon thuis blijven.

Ik zie ze vrijwel elke dag, want ze vinden het fijner om op kantoor te werken. Ik ben de enige de 1 a 2 dagen thuis werkt. Dus wat dat betreft zit ik al heel veel met ze in 1 ruimte, maar ik vind het lastig aangezien er ook andere mensen in het restaurant in dezelfde ruimte zitten.
Alle reacties Link kopieren
Heleris schreef:
14-09-2020 10:19
Het is 1 lange tafel waar je met je eigen gezelschap zit, maar ook mensen die je niet kent zitten aan die tafel.
Zou dat nu ook zo zijn met de corona maatregelen of is dat in de normale tijd zo? Het lijkt alsof je gaat steengrillen of naar de Japanner gaat of een oktoberfest. Ik vermoed dat ook zij zich gewoon aan de regels moeten houden en je dus met veel minder mensen aan een tafel komt te zitten. En ook dat er meer dan genoeg ruimte tussen de mensen zal zitten.
Heleris schreef:
14-09-2020 10:19
Het is 1 lange tafel waar je met je eigen gezelschap zit, maar ook mensen die je niet kent zitten aan die tafel.
En dat is ook nu met corona zo? Lijkt me heel vreemd.
Alle reacties Link kopieren
hoii schreef:
14-09-2020 10:20
Wij hebben ook een team uitje gehad, en het restaurant had voor ons een vergaderzaal omgetoverd tot een leuke sfeervolle plek waarbij wel 1,5 meter afstand tussen alle stoelen zaten. Iedereen een eigen stoel en tafel in een soort rondje, en het was onwijs gezellig!

Wellicht heeft het restaurant ook dergelijke oplossingen bedacht? Met 25 man aan 1 lange tafel is niet coronaproof en ik denk niet dat ze zitten te wachten op een boete of iets dergelijks.

Het zou kunnen inderdaad dat ze het concept hebben aangepast waardoor je alleen met je eigen gezelschap zit (ik hoop het!), maar dat weet ik niet zeker. Maar normaal gesproken zit je met veel mensen in 1 zaal. Het is ook geen heel groot restaurant volgens mij, dus ik vraag me af of ze wel meerdere ruimtes hebben.
Alle reacties Link kopieren
Heleris schreef:
14-09-2020 10:26
Het zou kunnen inderdaad dat ze het concept hebben aangepast waardoor je alleen met je eigen gezelschap zit (ik hoop het!), maar dat weet ik niet zeker. Maar normaal gesproken zit je met veel mensen in 1 zaal. Het is ook geen heel groot restaurant volgens mij, dus ik vraag me af of ze wel meerdere ruimtes hebben.
check de website
ieder restaurant heeft er staan, hoe ze met de corona-regels omgaan
Wij hebben binnenkort een teamuitje waarbij we alleen maar buitenactiviteiten doen. Als het binnen zou zijn zou ik waarschijnlijk ook niet meegaan.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
14-09-2020 10:27
check de website
ieder restaurant heeft er staan, hoe ze met de corona-regels omgaan

Er staat dat ze extra ruimte vrijhouden tussen de zitplaatsen en dat je t/m 6 personen online kan reserveren. Met meer personen kun je een groepsreservering doen.

Ik zou een mailtje kunnen sturen naar het restaurant met de vraag hoe het geregeld is tijdens corona met groepsreserveringen.
Alle reacties Link kopieren
Heleris schreef:
14-09-2020 10:31
Er staat dat ze extra ruimte vrijhouden tussen de zitplaatsen en dat je t/m 6 personen online kan reserveren. Met meer personen kun je een groepsreservering doen.

Ik zou een mailtje kunnen sturen naar het restaurant met de vraag hoe het geregeld is tijdens corona met groepsreserveringen.
daar krijg je geheid betere antwoorden, dan hier
:)
Alle reacties Link kopieren
Gewoon het restaurant bellen en doen alsof je geïnteresseerd bent om te boeken. Dan vertellen ze wel hoe ze de opzet hebben gedaan. En kijk even of er bij google review al ervaringen staan.

Vaak wordt gezegd, het is in de horeca, dus veilig. Nou vaker niet dan wel. Ik ben in restaurants geweest waar niet altijd de juiste ruimte wordt aangehouden. Tot dusver kozen wij er altijd voor om buiten op het terras te eten, maar als je naar het toilet gaat binnen dan zie je dat wel. Een keer zijn we bij een restaurant weg gegaan omdat we echt rug aan rug zaten met de andere tafels. En het personeel maar een mondkapje voor. Dat werkt dus niet zo he.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
14-09-2020 10:33
daar krijg je geheid betere antwoorden, dan hier
:)

Haha, nou ik vond de antwoorden hier ook wel nuttig hoor! :)
Alle reacties Link kopieren
Als jij niet mee wilt, om welke reden dan ook, dan zeg je gewoon nee.

Corona moeten we gewoon serieus nemen. Maar de één is er iets makkelijker in dan de ander.

Doe wat goed voelt voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
14-09-2020 10:44
Gewoon het restaurant bellen en doen alsof je geïnteresseerd bent om te boeken. Dan vertellen ze wel hoe ze de opzet hebben gedaan. En kijk even of er bij google review al ervaringen staan.

Vaak wordt gezegd, het is in de horeca, dus veilig. Nou vaker niet dan wel. Ik ben in restaurants geweest waar niet altijd de juiste ruimte wordt aangehouden. Tot dusver kozen wij er altijd voor om buiten op het terras te eten, maar als je naar het toilet gaat binnen dan zie je dat wel. Een keer zijn we bij een restaurant weg gegaan omdat we echt rug aan rug zaten met de andere tafels. En het personeel maar een mondkapje voor. Dat werkt dus niet zo he.

Ja dat ga ik doen! Is wel goed om te checken dan inderdaad. Google reviews had ik al bekeken, maar ik kwam niet veel tegen over de maatregelen die ze getroffen hebben in deze tijd.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
14-09-2020 10:16
Ik vind het raar om het als 'moeilijk doen' te bestempelen als iemand dit in deze periode even liever niet doet.
Degene die het over ‘moeilijk doen’ heeft, geeft in een ander topic aan dat ze niet van plan is haar kind thuis te houden van school als het klachten heeft omdat ze de ontwikkeling van haar kind belangrijker vindt dan andere mensen. Ze is dus zelf bij uitstek een reden waarom sommige mensen nu ‘moeilijk’ doen; thuisblijven bij klachten is voor veel mensen kennelijk lastig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven