Coronavirus COVID-19 alle pijlers

coronamaatregelen, af en toe snap ik het niet meer!

14-09-2020 14:25 89 berichten
Mijn zoontje van 6 zit in groep 3. Hij is verkouden, snotterig en af en toe wat hoesten en niezen. Hij mag dus niet naar school. Gelijk gebeld voor een test. Reguliere coronalijn (lange wachttijd van 30 min, maar uiterst vriendelijke dame) gaf mij het nummer van de GGD. Blijkbaar worden kinderen van 6 niet getest in de teststraat.

Dus gebeld met de GGD (wachttijd 50 min). Zij zeggen, nee we raden een test echt niet aan. Betreft dezelfde test als volwassenen. Voor een volwassenen niet prettig, maar voor een kind kan het pijnlijk zijn. En een persoon in zo'n wit pak kan als traumatisch ervaren worden. Daarnaast schatten ze de kans zeer klein dat het corona is. Tja, maar mijn kind mag niet naar school als we niet zeker weten. En aangezien hij zo ongeveer de hele winter verkouden is, gaat hij wel erg veel van school missen.

Nou zegt mevrouw. Al wil u testen, er is voorlopig geen plek beschikbaar. Dus zal waarschijnlijk pas volgende week worden...

En stel mijn zoon is getest en het blijkt geen corona. Dan mag hij naar school. Daar verbaas ik me nog het meeste over. Geen 1,5 meter afstand voor kinderen, maar met een neusverkoudheid en niet getest moeten ze thuis blijven. Zo krijgt de hele klas toch een snotneus en heeft iedereen hetzelfde probleem?

Dus ik snap het af en toe niet meer....
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij de club.
Vriendin van dochter(16 jaar) is verkouden dus niet naar school en laten testen.
De rest van de familie mag niet gaan werken of naar school tot de uitslag binnen is.
Test is negatief dus familie mag weer naar school of werk, vriendin moet thuis blijven want ze zou wel eens koorts kunnen krijgen. :facepalm:
Mocht vriendin koorts krijgen moet familie weer thuis blijven tot vriendin weer getest is.

Maar negatief getest betekend blijkbaar niet dat je weer naar school mag.
Over een maand zit dus iedereen thuis zonder dat ze corona hebben.
granny71 schreef:
14-09-2020 14:37
Welkom bij de club.
Vriendin van dochter(16 jaar) is verkouden dus niet naar school en laten testen.
De rest van de familie mag niet gaan werken of naar school tot de uitslag binnen is.
Test is negatief dus familie mag weer naar school of werk, vriendin moet thuis blijven want ze zou wel eens koorts kunnen krijgen. :facepalm:
Mocht vriendin koorts krijgen moet familie weer thuis blijven tot vriendin weer getest is.

Maar negatief getest betekend blijkbaar niet dat je weer naar school mag.
Over een maand zit dus iedereen thuis zonder dat ze corona hebben.

Vriendin moet thuis blijven want ze zou wel eens koorts kunnen krijgen?!
Wat is dat voor iets raars. Zulk advies wordt niet gegeven hoor.
Alle reacties Link kopieren
Van wie mag die vriendin met de negatieve uitslag niet naar school?
Beleid RIVM is dat het gewoon weer mag dan.
Met inderdaad het risico op een domino-effect met een klas vol verkouden mensen. Maar volgens de richtlijnen mag ze gaan, mits de klachten niet verergeren .
Ja daar ben ik dus ook bang voor. Ik weet ook niet wat goed is, hoor. En ik denk ook dat het heel moeilijk is om een beleid te maken. Je weet ook niet waar je goed aan doet.

Er is een grens getrokken bij 6 jaar. Alleen de groep is leidend en hij zit in groep 3. Dus een kleuter van 6 mag wel naar school, maar hij niet.

Daarnaast maak ik me best zorgen om de komende tijd. Los van dat het natuurlijk niet fijn is i.v.m. opvang, vind ik het vooral zonde dat dit misschien een reden is om te blijven zitten. (niet het allerergste natuurlijk, voordat daar veel commentaar op komt)
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
14-09-2020 14:37
Welkom bij de club.
Vriendin van dochter(16 jaar) is verkouden dus niet naar school en laten testen.
De rest van de familie mag niet gaan werken of naar school tot de uitslag binnen is.
Test is negatief dus familie mag weer naar school of werk, vriendin moet thuis blijven want ze zou wel eens koorts kunnen krijgen. :facepalm:
Mocht vriendin koorts krijgen moet familie weer thuis blijven tot vriendin weer getest is.

Maar negatief getest betekend blijkbaar niet dat je weer naar school mag.
Over een maand zit dus iedereen thuis zonder dat ze corona hebben.
Dat is alleen maar zo als de vriendin van je dochter koorts heeft of kortademig is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
foutief
anoniem_6437dd2ddda43 wijzigde dit bericht op 14-09-2020 14:47
97.74% gewijzigd
dubbel
anoniem_6437dd2ddda43 wijzigde dit bericht op 14-09-2020 14:44
98.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
estherjansen81 schreef:
14-09-2020 14:43
Ja daar ben ik dus ook bang voor. Ik weet ook niet wat goed is, hoor. En ik denk ook dat het heel moeilijk is om een beleid te maken. Je weet ook niet waar je goed aan doet.

Er is een grens getrokken bij 6 jaar. Alleen de groep is leidend en hij zit in groep 3. Dus een kleuter van 6 mag wel naar school, maar hij niet.

Daarnaast maak ik me best zorgen om de komende tijd. Los van dat het natuurlijk niet fijn is i.v.m. opvang, vind ik het vooral zonde dat dit misschien een reden is om te blijven zitten. (niet het allerergste natuurlijk, voordat daar veel commentaar op komt)
Probeer dan te zorgen dat je thuis met hem kan werken, dan kan hij in ieder geval zijn schoolwerk bijhouden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
En stel mijn zoon is getest en het blijkt geen corona. Dan mag hij naar school. Daar verbaas ik me nog het meeste over. Geen 1,5 meter afstand voor kinderen, maar met een neusverkoudheid en niet getest moeten ze thuis blijven. Zo krijgt de hele klas toch een snotneus en heeft iedereen hetzelfde probleem?
Hoe zou je het dan wel willen zien?
Susan schreef:
14-09-2020 14:44
Probeer dan te zorgen dat je thuis met hem kan werken, dan kan hij in ieder geval zijn schoolwerk bijhouden.
Ja gaan we proberen, maar gaat niet 100% lukken. Wij hebben allebei ook ons werk. Dus tussendoor (met thuiswerken) proberen we dat te doen.
Mijn nichtje is vorige week getest in de teststraat. Ze is 4! Ze moest worden getest omdat haar broer, 6 jaar, verkouden is, anders mocht zij ook niet naar school?

Op de school van mijn kind mag hij gewoon met een neusverkoudheid naar school met die leeftijd. Elke school heeft weer andere ‘regels’ lijkt wel
anoniem_63a8550a15480 wijzigde dit bericht op 14-09-2020 14:49
Reden: -
1.45% gewijzigd
estherjansen81 schreef:
14-09-2020 14:43
Van RIVM niet! Moet je maar goed naar het tabel kijken. Groep is leidend, niet de leeftijd.
Ja, logisch toch? Een snotterig kind van 6 steekt in groep 3 ook oudere kinderen aan, die dan weer niet naar school mogen. Een kleuter heeft dat probleem niet.
Dexx schreef:
14-09-2020 14:46
Mijn nichtje is vorige week getest in de teststraat. Ze is 4! Ze moest worden getest omdat haar broer, 6 jaar, verkouden is, anders mocht zij ook niet naar school?

Op de school van mijn kind mag hij gewoon met een neusverkoudheid naar school met die leeftijd. Elke school heeft weer andere ‘regels’ lijkt wel
Alle reacties Link kopieren
Dexx schreef:
14-09-2020 14:46
Mijn nichtje is vorige week getest in de teststraat. Ze is 4! Ze moest worden getest omdat haar broer (6) verkouden is, anders mocht zij ook niet naar school?

Op de school van mijn kind mag hij gewoon met een neusverkoudheid naar school met die leeftijd. Elke school heeft weer andere ‘regels’ lijkt wel
Dat slaat echt nergens op, als de school dat geëist heeft gaan ze om meerdere redenen lijnrecht in tegen het beleid.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Tiana_76 schreef:
14-09-2020 14:46
Ja, logisch toch? Een snotterig kind van 6 steekt in groep 3 ook oudere kinderen aan, die dan weer niet naar school mogen. Een kleuter heeft dat probleem niet.
Ja maar dat vind ik juist het kromme. Als hij getest is, dan mag hij wel naar school. En steek je de volgende weer aan. Die hebben dan hetzelfde probleem.
Susan schreef:
14-09-2020 14:47
Dat slaat echt nergens op, als de school dat geëist heeft gaan ze om meerdere redenen lijnrecht in tegen het beleid.

Inderdaad, idioot gewoon. Geen koorts is gewoon naar school. Kinderen zijn vaak heel de winter snotterig, dan kunnen ze nooit meer naar school.
Alle reacties Link kopieren
Zoon van 13 had donderdagochtend een snotneus. School gebeld en hij moest thuiswerken tot het over was. Er werd niks gezegd over een test. Zaterdagavond was het over. Dus hij heeft donderdag en vrijdag thuis gewerkt en is nu weer naar school.

Heeft jullie school gezegd dat een test verplicht is?
Dexx schreef:
14-09-2020 14:47
Dat vind ik dan helemaal vreemd! Ik krijg een ander nummer, omdat je dan rechtstreeks naar GGD moet bellen. Is het beleid gewijzigt of regiogebonden?
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
14-09-2020 14:49
Inderdaad, idioot gewoon. Geen koorts is gewoon naar school. Kinderen zijn vaak heel de winter snotterig, dan kunnen ze nooit meer naar school.
Of geen koorts gewoon naar school is hangt af van de leeftijd, maar geen koorts bij het broertje of zusje en zelf helemaal geen klachten is sowieso gewoon naar school. En dan is dit kind ook nog eens vier. En testen is alleen voor mensen met klachten. Deze school spoort aan alle kanten niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
14-09-2020 14:49
Heeft jullie school gezegd dat een test verplicht is?
Nee.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hetismogelijk schreef:
14-09-2020 14:49
Zoon van 13 had donderdagochtend een snotneus. School gebeld en hij moest thuiswerken tot het over was. Er werd niks gezegd over een test. Zaterdagavond was het over. Dus hij heeft donderdag en vrijdag thuis gewerkt en is nu weer naar school.

Heeft jullie school gezegd dat een test verplicht is?
Test is niet verplicht. Zoals ik zei, mag je eventueel testen (voorlopig kan dat niet). Als de test negatief is, dan mag hij naar school. Ook al is hij dan nog verkouden. Aangezien hij de hele winter verkouden is, overweeg ik het wel. Anders kan hij bijna nooit naar school.
estherjansen81 schreef:
14-09-2020 14:48
Ja maar dat vind ik juist het kromme. Als hij getest is, dan mag hij wel naar school. En steek je de volgende weer aan. Die hebben dan hetzelfde probleem.
Ja, dat mag hier dus niet. Dan krijgen ze online les tot ze niet meer snotteren.
Alle reacties Link kopieren
estherjansen81 schreef:
14-09-2020 14:43
foutief
Of ik snap je niet, of wat je zegt klopt niet.
Van de site van de rijksoverheid:

Negatieve uitslag corona
Is de uitslag negatief? Dan had u op het moment van testen geen corona. U hoeft niet meer thuis te blijven. Kinderen mogen weer naar school en naar de opvang. U hoeft uw omgeving niet te laten weten dat u getest bent.

Van RIVM
Als blijkt dat je op dit moment geen infectie met het nieuwe coronavirus hebt, mogen jij en je huisgenoten weer naar buiten. Je kunt zelf ook weer naar buiten en aan het werk, tenzij je daar te ziek voor bent. Kinderen mogen weer naar school en naar de opvang. Gaan de klachten niet over, worden ze erger of krijg je nieuwe klachten? Bel dan de huisarts. Bel in een levensbedreigende situatie altijd 112.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
14-09-2020 14:49
Inderdaad, idioot gewoon. Geen koorts is gewoon naar school. Kinderen zijn vaak heel de winter snotterig, dan kunnen ze nooit meer naar school.
Kort door de bocht: de keuze is nu tussen ‘pech voor de snotteraars’ dit jaar, of met z’n allen de hele winter thuis vast zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven