Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Weekend naar Zweden

16-09-2020 10:55 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik zou graag voor december/januari een weekend naar Zweden willen. Het kan helaas niet na die tijd.
Hoe groot is de kans dat ik vast kom te zitten daar en zijn er dingen die ik kan doen zodat dat niet gebeurd?
Alle reacties Link kopieren
Dat weet echt niemand. Om te voorkomen dat je vast komt te zitten, kun je het beste niet gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ga je met eigen auto. Dan kun je gewoon terugkomen met eigen vervoer, mits je de veerboot opkomt.

Ik zou kiezen voor dichter bij huis / thuis.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet wat langer gaan? Het lijkt me zoveel reistijd voor een weekend.
Vastzitten als in ingesneeuwd?
Alle reacties Link kopieren
Cootjecatootje schreef:
16-09-2020 10:59
Kun je niet wat langer gaan? Het lijkt me zoveel reistijd voor een weekend.
Klopt hoor, ik dacht trouwens meer aan donderdag tm maandag of dinsdag, dus qua aantal dagen meer een midweek.
Alle reacties Link kopieren
Hunebed schreef:
16-09-2020 11:01
Vastzitten als in ingesneeuwd?
Hahah dat zou helemaal erg zijn. Nee, als in geen vliegtuigen terug naar Nederland meer.
Alle reacties Link kopieren
Hunebed schreef:
16-09-2020 11:01
Vastzitten als in ingesneeuwd?
Het lijkt mij dat ze bedoelt vastzitten vanwege coronamaatregelen, anders plaatst ze het niet in de coronapijler.

Ik denk dat de kans groter is dat je weekendje gewoon niet doorgaat omdat er een negatief reisadvies wordt afgegeven. De kans lijkt me klein dat tijdens dat weekendje daar de grenzen zo rigoureus op slot gaan dat je niet meer terug kunt komen. Meestal wordt het wel enigszins van tevoren aangekondigd als een land op oranje of rood gaat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Tips in coronatijd:
  • Ga zoveel mogelijk met eigen vervoer
  • Als je moet vliegen, boek dan een pakketteis ipv aparte vlucht en verblijf
Alle reacties Link kopieren
De kans dat Zweden z’n grenzen dicht gooit lijkt me niet zo groot. Dat hebben ze nog nooit gedaan. Maar goed, garantie tot de achterdeur.
Alle reacties Link kopieren
Waar in Zweden? De zuidkant is met de brug vanaf Denemarken goed te doen, dan zou je met eigen vervoer kunnen gaan. Naar Noord-Zweden is dat niet haalbaar in die paar dagen..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Hoe noodzakelijk is het om naar Zweden te moeten.

Niet om het een of ander maar niemand heeft een glazenbol en zoals je zelf weet nemen de besmettingen op diverse plekken in Europa in raptempo toe en kan de situatie per dag veranderen.

Daarnaast, los van het vast zitten. Stel dat je vliegtuig wel gaat maar Zweden eist dat je 2 weken in quarantiane moet als buitenlander, dan ben je de kosten voor je ticket kwijt want is niet geannuleerd en reisverzekering zal hier ook niet op inspringen.

Andersom, als advies is dat je na bezoek aan Zweden in quarantaine moet, is je baas hier dan blij mee en zie jij dat zitten.

Kortom, ik zou echt goed afwegen welke noodzaak je hebt om naar zweden te gaan en als die er niet of nauwelijks is zou ik absoluut nu niet gaan of in ieder geval niet boeken.
Alle reacties Link kopieren
Het is onmogelijk te voorspellen wat Corona doet over een aantal maanden en hoe de wereld hier op gaat reageren.

Je agenda blokkeren en dichterbij de datum pas boeken, mocht dit mogelijk zijn. Dan kan je beter inschatten wat er kan gaan gebeuren
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Gewoon wachten met boeken tot ongeveer een week van tevoren. Dan kun je de situatie prima inschatten.
Zeker in de huidige tijd moet je gewoon al dat van te voren plannen loslaten.
Het sloeg altijd al nergens op. Maar in de huidige tijd, waarin alles continu veranderd, is last-minute echt de enige verstandige optie.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties.
Het is niet noodzakelijk om te gaan, maar ik zou bij iemand langsgaan. Ik hoef dus eigenlijk ook geen hotel te boeken.
Ik zou naar het noorden gaan, dus ik moet eigenlijk wel vliegen.
Quarantaine is niet zo'n probleem, omdat ik nog studeer en dat allemaal online is. Mijn angst is meer dat ik niet meer terugkom.
Ik zal er nog eens goed over na denken. Misschien is het te veel risico...
Alle reacties Link kopieren
Wat is er zo acuut dat je naar zweden moet? Familiebezoek?


Ik zou tegen die tijd boeken

Zelf zou ik gewoon de auto nemen maar ja. Ligt eraan waar je moet zijn in zweden
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
16-09-2020 12:03
Wat is er zo acuut dat je naar zweden moet? Familiebezoek?


Ik zou tegen die tijd boeken

Zelf zou ik gewoon de auto nemen maar ja. Ligt eraan waar je moet zijn in zweden
Ik heb geen rijbewijs en het is het noorden van Zweden, dus ik moet wel vliegen.
Het is ook geen noodzakelijke reis, gewoon voor de leuk.
Alle reacties Link kopieren
Zweden is al sinds het begin oranje toch? Verwacht niet dat dat er af gaat.
Op oranje landen wordt vanuit NL niet veel gevlogen. Daarnaas zul je idd in quarantaine moeten. Jij en je gezin/huisgenoten. Dat moet je er voor over hebben.
Ik snap niet zo goed wat je met vastzitten bedoelt. Zelfs op het hoogtepunt van de pandemie zijn de grenzen nooit dicht gegaan. En Zweden is geen ver of geïsoleerd land, dus je komt hoe dan ook wel thuis, je bent niet 100% afhankelijk van het vliegtuig.
schorpioentje28 schreef:
16-09-2020 11:37
Waar in Zweden? De zuidkant is met de brug vanaf Denemarken goed te doen, dan zou je met eigen vervoer kunnen gaan. Naar Noord-Zweden is dat niet haalbaar in die paar dagen..
Noord Zweden is maar 1-2 uurtjes langer vliegen vanaf Stockholm Arlanda dus prima haalbaar voor een paar dagen.
kadanz schreef:
16-09-2020 12:23
Ik snap niet zo goed wat je met vastzitten bedoelt. Zelfs op het hoogtepunt van de pandemie zijn de grenzen nooit dicht gegaan. En Zweden is geen ver of geïsoleerd land, dus je komt hoe dan ook wel thuis, je bent niet 100% afhankelijk van het vliegtuig.
Toch zijn veel binnenlandse en buitenlandse vluchten gecanceld tijdens de pandemie. Voor mij was het onmogelijk om naar Nederland te vliegen dit voorjaar en deze zomer.
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
16-09-2020 12:23
Zweden is al sinds het begin oranje toch? Verwacht niet dat dat er af gaat.
Op oranje landen wordt vanuit NL niet veel gevlogen. Daarnaas zul je idd in quarantaine moeten. Jij en je gezin/huisgenoten. Dat moet je er voor over hebben.
Het hele land is nu weer geel, maar het is wel la ger oranje geweest dan de meeste landen.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
16-09-2020 12:30
Toch zijn veel binnenlandse en buitenlandse vluchten gecanceld tijdens de pandemie. Voor mij was het onmogelijk om naar Nederland te vliegen dit voorjaar en deze zomer.
Ja dit is dus waar ik bang voor ben.
PhiIae schreef:
16-09-2020 12:30
Toch zijn veel binnenlandse en buitenlandse vluchten gecanceld tijdens de pandemie. Voor mij was het onmogelijk om naar Nederland te vliegen dit voorjaar en deze zomer.
Maar je kunt toch wel gewoon met de trein of met de auto? Je zat niet vast in Zweden. TO vraagt of ze vast komt te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Niemand weet nu al hoe het dan is, in geen enkel land. Wat je kunt doen is een hotel boeken dat je nog tot kort van tevoren kunt annuleren en met de auto gaan. Dan kost het je niets als je uiteindelijk niet kunt of wilt gaan. Als het eenmaal januari is, weet je welwater voor risico je loopt, op dit moment echt nog niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven