Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Nieuwe persconferentie

16-09-2020 16:51 383 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat denken jullie?

Ik verwacht weer mondkapjes in de grote steden en gevolgen voor horeca en samenkomsten. Ik hoop zo dat het VO open blijft.....
Waarom zal het VO dichtgaan?
Alle reacties Link kopieren
Wanneer? *kruipt terug onder mijn steen*
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Gaan we nu twee dagen speculeren in weer een nieuw topic?

@SweetFirefly, vrijdag.
Tuurlijk blijft het VO open. Ik hoop dat de MBO's meer fysiek les mogen gaan geven. Ik verwacht eigenlijk geen stengere maatregelen, hooguit lokaal.
Ik had dit nog niet gehoord.... mijn reactie (hardop) toen ik je topictitel las: ‘o jee’....
Belooft vast weinig goeds.

Kon ook niet anders met die enorm oplopende cijfers, mensen die terugkomen uit (toch alweer) allerlei vakantielanden.

Een voordeel..... het thuiswerken bevalt me enorm goed, dus ik hoop dat dat sowieso nog een tijd zo blijft.
Star3 schreef:
16-09-2020 16:54
Gaan we nu twee dagen speculeren in weer een nieuw topic?

@SweetFirefly, vrijdag.
O, vrijdag pas.
Oké. Check.
Ik ben ook echt heel benieuwd waar ze mee komen.
Alle reacties Link kopieren
Hè ja, lekker alle grote steden voorlopig in lockdown, dat zal ze leren!
Alle reacties Link kopieren
Tja, wat kunnen ze nog doen? Mondkapjes op drukke plekken, horeca eerder sluiten, wellicht een avondklok? Ik heb geen idee. Wel verwacht ik dat er waarschijnlijk weer meteen een juridisch expert komt die roept dat het toch niet wettelijk onderbouwd is en dat ze het dus niet kunnen handhaven, net als toen met de mondkapjes.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten in een oranje gebied en we hebben nu twee scholen in de omgeving waar Corona is vastgesteld bij leerlingen. Dus ik ben benieuwd of ze hier toch voor een sluiting gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet bij scholen waar niks aan de hand is, ik zou het echt heel gek vinden als ze nu weer de scholen zouden sluiten. Ook als lokale maatregel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
.
anoniem_63c133d68dbd4 wijzigde dit bericht op 16-09-2020 17:26
98.80% gewijzigd
Green17 schreef:
16-09-2020 17:09
Wij zitten in een oranje gebied en we hebben nu twee scholen in de omgeving waar Corona is vastgesteld bij leerlingen. Dus ik ben benieuwd of ze hier toch voor een sluiting gaan.
Oranje gebied? In Nederland hebben we toch nog geen code oranje gebieden?
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
16-09-2020 17:14
Oranje gebied? In Nederland hebben we toch nog geen code oranje gebieden?
Jawel toch? Er zijn gemeentes waarbij de besmettingen snel oplopen.
Susan schreef:
16-09-2020 17:12
Ik denk niet bij scholen waar niks aan de hand is, ik zou het echt heel gek vinden als ze nu weer de scholen zouden sluiten. Ook als lokale maatregel.
Dat gaan ze echt niet doen. Maar 3 procent van de besmettingen is op scholen en kinderdagverblijven samen. Die gaan zeker niet sluiten.
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
16-09-2020 17:14
Oranje gebied? In Nederland hebben we toch nog geen code oranje gebieden?
Misschien woont ze in België?
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
VakantieNL15 schreef:
16-09-2020 17:16
Misschien woont ze in België?
Nee, ik heb het over Nederland. Het staat op rtl. Ik zal het eens opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om de regio's Amsterdam-Amstelland, Rotterdam Rijnmond en Haaglanden, maar mogelijk zitten daar meer regio's bij.

Vrijdag gaan we met de regio's die oranje worden in overleg en gaan we het maatregelenpakket bekend maken."

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... afkondigen
Alle reacties Link kopieren
Paling schreef:
16-09-2020 17:15
Dat gaan ze echt niet doen. Maar 3 procent van de besmettingen is op scholen en kinderdagverblijven samen. Die gaan zeker niet sluiten.
Gelukkig vooralsnog 0% op dagopvang voor mensen met een verstandelijke beperking. Ik ben echt als de dood dat het kinderdagcentrum van mijn zoon weer dichtgaat. De volgende keer waren daar helemaal geen richtlijnen voor en hebben ze de scholen gevolgd in de landelijke sluiting.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
O, ik lees het nu ook. Het gaat om regio’s die oranje gaan worden.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... afkondigen
Alle reacties Link kopieren
Green17 schreef:
16-09-2020 17:19
Het gaat om de regio's Amsterdam-Amstelland, Rotterdam Rijnmond en Haaglanden, maar mogelijk zitten daar meer regio's bij.

Vrijdag gaan we met de regio's die oranje worden in overleg en gaan we het maatregelenpakket bekend maken."

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... afkondigen
Ja, ik zie Kennemerland en Hollands-Midden - wel gek, want in Zuid-Holland-Zuid was het afgelopen etmaal (relatief) hoger dan in Hollands-Midden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
16-09-2020 17:23
Ja, ik zie Kennemerland en Hollands-Midden - wel gek, want in Zuid-Holland-Zuid was het afgelopen etmaal (relatief) hoger dan in Hollands-Midden.
Ik woon in regio Rijnmond, maar hier loopt het lekker op. Het zou mij niets verbazen als ze de scholen dicht gooien als er meer besmettingen komen. We hebben hier veel middelbare scholen.
Green17 schreef:
16-09-2020 17:27
Ik woon in regio Rijnmond, maar hier loopt het lekker op. Het zou mij niets verbazen als ze de scholen dicht gooien als er meer besmettingen komen. We hebben hier veel middelbare scholen.
Maar die zijn tot nu toch nog helemaal geen besmettingshaarden gebleken?
Ik denk dat de oranjegebieden weer volledig vanuit huis moeten werken.

Misschien een avondklok voor de jongeren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven