Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoever ben je bereid te reizen naar testlocatie?

16-09-2020 18:15 85 berichten
Mijn dochter (vo) heeft verkoudsheidklachten en moet zich officeel van school laten testen. Echter de dichtbijzijnde testlocatie waar plaats is is 120 km enkele reis verder en ook pas vrijdag.
Ik weiger om 240 km te reizen voor een test dus wil haar weer naar school sturen zodra ze 24 uur klacht vrij is.

Hoe ver ben je bereid te reizen?

Totaal aantal stemmen: 126

0-10 km (52%)
10-50 km (42%)
50-100 km (2%)
onbeperkt (4%)
0 km. Ik laat mij niet testen.
Alle reacties Link kopieren
PietjeBello schreef:
16-09-2020 19:59
0 km. Ik laat mij niet testen.
Hoeft ook niet. Mijn tante had een afspraak om zich te laten testen. Toen ze in de rij stond op de testlokatie werd ze gebeld door de school van haar kleinkind. Kind was gevallen en ze dachten aan een gebroken arm.
Tante is uit de rij gereden en met het kleinkind naar de dokter gegaan. Niet gebroken gelukkig.

4 dagen later krijgt ze via de mail te horen dat de uitslag van haar (niet uitgevoerde) test negatief was. :rofl:
granny71 wijzigde dit bericht op 16-09-2020 20:08
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
15 minuten met de auto. Verder echt niet.
120 km is echt van de zotte
Ik zou maximaal 10-25 km willen rijden. Coulant omdat ik snap dat het niet haalbaar is in elk dorp een testlocatie op te zetten.
granny71 schreef:
16-09-2020 20:08
Hoeft ook niet. Mijn tante had een afspraak om zich te laten testen. Toen ze in de rij stond op de testlokatie werd ze gebeld door de school van haar kleinkind. Kind was gevallen en ze dachten aan een gebroken arm.
Tante is uit de rij gereden en met het kleinkind naar de dokter gegaan. Niet gebroken gelukkig.

4 dagen later krijgt ze via de mail te horen dat de uitslag van haar (niet uitgevoerde) test negatief was. :rofl:
Lekker dan als ze symptomen had en ondertussen wel gewoon naar de huisarts is gegaan met dat kind terwijl huisartsen er niet op ingesteld zijn dat besmettingen bij hun in de wachtkamer komen zitten :facepalm:
Duomarker schreef:
16-09-2020 19:04
Met 120 km denk ik: maak er gelijk een leuk dagje uit van :-)
Je test je omdat je symptomen hebt dus hoor je in quarantaine te zitten, niet ergens 'n leuk dagje te maken waarbij je mensen kunt besmetten.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-09-2020 20:12
Lekker dan als ze symptomen had en ondertussen wel gewoon naar de huisarts is gegaan met dat kind terwijl huisartsen er niet op ingesteld zijn dat besmettingen bij hun in de wachtkamer komen zitten :facepalm:
Wat had ze moeten doen dan?
Kind met mogelijk gebroken arm nog 7 uur door laten lopen totdat moeder klaar was met werken?
Moeder naar huisarts laten gaan had geresulteerd in een groep 8 zonder lerares.
Vader is niet in beeld.
granny71 wijzigde dit bericht op 16-09-2020 20:17
2.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-09-2020 20:12
Lekker dan als ze symptomen had en ondertussen wel gewoon naar de huisarts is gegaan met dat kind terwijl huisartsen er niet op ingesteld zijn dat besmettingen bij hun in de wachtkamer komen zitten :facepalm:
Nou dit vind ik ook een debiele actie van die tante. Waar xit dan je verstand. Laat die ouders zelf hun kind ophalen
Alle reacties Link kopieren
Max woon-werk afstand 20km, want wij kunnen op het werk getest worden. Dus dat is wel handig en veel sneller.
"I love not Man the less, but Nature more..."
40 km enkele reis zou ik een beetje de maximale afstand vinden.
Alle reacties Link kopieren
Laat maar
granny71 wijzigde dit bericht op 16-09-2020 20:19
93.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
16-09-2020 20:16
Wat had ze moeten doen dan?
Kind met mogelijk gebroken arm nog 7 uur door laten lopen totdat moeder klaar was met werken?
Moeder naar huisarts laten gaan had geresulteerd in een groep 8 zonder lerares.
Vader is niet in beeld.
Misschien moet moeders haar kind op dat moment belangrijker vinden dan haar werk. Of vader bellen
Iig niet iemand die de gehele school en.huisartsenpraktijk kan besmetten.
Mijn god wat zijn sommige mensen toch onnozel
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
16-09-2020 20:19
Misschien moet moeders haar kind op dat moment belangrijker vinden dan haar werk. Of vader bellen
Iig niet iemand die de gehele school en.huisartsenpraktijk kan besmetten.
Mijn god wat zijn sommige mensen toch onnozel
Moeder werkt op een lagere school op groep 8.
Vader is niet in beeld zoals je kon lezen.
Tante was een beetje verkouden en moest zich laten testen voordat ze op een ziekenhuis afspraak mocht verschijnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Tilburg en kon laatst in Breda terecht. Had wel verwacht dat ik dichterbij terecht kon. Heb dat wel gedaan, maar heb ook een auto. 120km enkele reis vind ik belachelijk en zou ik ook niet doen.

Ik heb overigens in de winter/herfst vaak last van keelpijn en verkoudheidsklachten. Ik ben niet van plan me elke week te laten testen eigenlijk ...
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
16-09-2020 20:16
Wat had ze moeten doen dan?
Kind met mogelijk gebroken arm nog 7 uur door laten lopen totdat moeder klaar was met werken?
Moeder naar huisarts laten gaan had geresulteerd in een groep 8 zonder lerares.
Vader is niet in beeld.

Het is best een domme actie hoor. Het lijkt me heel verstandig dat moeders zélf wat meer achtervang verzorgt en dat mensen die in de rij voor de teststraat staan, in quarantaine zijn NIET naar een school gaan en naar de HA. Ik gok zomaar dat mevrouw ook niet eerst even telefonisch overleg gepleegd heeft met de HA dat ze klachten had en hoe dat op te lossen.
s-groot wijzigde dit bericht op 16-09-2020 20:23
0.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hangt er ook vanaf hoe zeker je zelf bent dat je eigenlijk voor niets gaat testen.

Als je van tevoren weet dat je eigenlijk astma hebt, maar je baas wil gewoon een test zien ... was ik toch ook weggerend.

Of ik had gekeken hoe lang de rij nog was en was daarna instant naar school gevlogen.


Je staat waarschijnlijk niet voor niets als contact-persoon opgegeven bij de school.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Zo grappig dat iedereen het belachelijk vindt dat ze met kleinkind naar de huisarts ging maar niemand het vreemd vindt dat ze een negatieve uitslag kreeg van een niet uitgevoerde test.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
16-09-2020 20:22
Ik gok zomaar dat mevrouw ook niet eerst even telefonisch overleg gepleegd heeft met de HA dat ze klachten had en hoe dat op te lossen.
Dat heeft ze dus wel.
Kind is op school door een leraar naar de auto van mijn tante gebracht en door de assistente van de huisarts naar de huisarts gebracht.
Mijn tante is de auto niet uit geweest.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
16-09-2020 20:25
Dat heeft ze dus wel.
Kind is op school door een leraar naar de auto van mijn tante gebracht en door de assistente van de huisarts naar de huisarts gebracht.
Mijn tante is de auto niet uit geweest.

Dat klinkt dan wel een heel stuk beter dan hoe het op me overkwam, netjes opgelost dan eigenlijk wel. Sorry voor de verkeerde aanname!
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
16-09-2020 20:31
Dat klinkt dan wel een heel stuk beter dan hoe het op me overkwam, netjes opgelost dan eigenlijk wel. Sorry voor de verkeerde aanname!
Je was niet de enige die al gelijk bovenop de kast zat.
Aso roepen is makkelijk maar ja, wat wil je als de minister, die zich zelf ook niet aan de regels houdt, het zelf ook graag in zijn mond neemt

Maar waarom vindt niemand het vreemd dat ze zonder getest te zijn wel negatief bevonden is?
Want dat was waarvoor ik het verhaal van mijn tante post.
granny71 wijzigde dit bericht op 16-09-2020 20:35
0.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
16-09-2020 20:19
Misschien moet moeders haar kind op dat moment belangrijker vinden dan haar werk. Of vader bellen
Iig niet iemand die de gehele school en.huisartsenpraktijk kan besmetten.
Mijn god wat zijn sommige mensen toch onnozel
Ik vind deze reactie onnozel.
granny71 schreef:
16-09-2020 20:16
Wat had ze moeten doen dan?
Kind met mogelijk gebroken arm nog 7 uur door laten lopen totdat moeder klaar was met werken?
Moeder naar huisarts laten gaan had geresulteerd in een groep 8 zonder lerares.
Vader is niet in beeld.
Iedereen behalve een mogelijk besmet persoon lijkt me.
granny71 schreef:
16-09-2020 20:35
Je was niet de enige die al gelijk bovenop de kast zat.
Aso roepen is makkelijk maar ja, wat wil je als de minister, die zich zelf ook niet aan de regels houdt, het zelf ook graag in zijn mond neemt

Maar waarom vindt niemand het vreemd dat ze zonder getest te zijn wel negatief bevonden is?
Want dat was waarvoor ik het verhaal van mijn tante post.
Dat lijkt me 'n heel slordige administratieve fout waar ik zeker melding van zou maken als ik jouw tante was.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
16-09-2020 20:35
Je was niet de enige die al gelijk bovenop de kast zat.
Aso roepen is makkelijk maar ja, wat wil je als de minister, die zich zelf ook niet aan de regels houdt, het zelf ook graag in zijn mond neemt

Maar waarom vindt niemand het vreemd dat ze zonder getest te zijn wel negatief bevonden is?
Want dat was waarvoor ik het verhaal van mijn tante post.

Je verhaal leidde af van wat je wilde zeggen ;) . En natuurlijk zou het niet moeten mogen dat ze een uitslag krijgt als ze niet eens geweest is. Maar wat wil je daarmee?

Het is sowieso idioot dat het niet op orde is, zeker na alle stellige beloftes.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-09-2020 20:37
Iedereen behalve een mogelijk besmet persoon lijkt me.
Tante was NIET besmet dus overdrijf niet zo zeg.

Niet iedereen heeft een groot netwerk en soms moet je gewoon roeien met de riemen die je hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven