Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoever ben je bereid te reizen naar testlocatie?

16-09-2020 18:15 85 berichten
Mijn dochter (vo) heeft verkoudsheidklachten en moet zich officeel van school laten testen. Echter de dichtbijzijnde testlocatie waar plaats is is 120 km enkele reis verder en ook pas vrijdag.
Ik weiger om 240 km te reizen voor een test dus wil haar weer naar school sturen zodra ze 24 uur klacht vrij is.

Hoe ver ben je bereid te reizen?

Totaal aantal stemmen: 126

0-10 km (52%)
10-50 km (42%)
50-100 km (2%)
onbeperkt (4%)
granny71 schreef:
16-09-2020 20:42
Tante was NIET besmet dus overdrijf niet zo zeg.

Niet iedereen heeft een groot netwerk en soms moet je gewoon roeien met de riemen die je hebt.
Dat weet ze toch niet als ze zich niet meer heeft laten testen?
Of waren haar klachten toen ook opeens over?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-09-2020 20:44
Dat weet ze toch niet als ze zich niet meer heeft laten testen?
Of waren haar klachten toen ook opeens over?
Ja, net zoals bij ieder mens een verkoudheid zomaar over kan en zal gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helaas ook moeten kijken gisteren en ik kan je vertellen: het loont de moeite om even een aantal keer op F5 te drukken. Bij het vernieuwen van je scherm kom je soms meerdere of andere locaties tegen. De ene keer kon ik terecht in Friesland, de andere keer in Overijssel en de keer erop in Gelderland.

Dichtbijzijndste locatie was alsnog 50km verderop. Ik heb besloten om onze plekken op te offeren voor die van een ander. We zijn nog jong, voelen ons fit genoeg en werken vanuit huis. Dan maar een week in quarantaine, dat overleven we nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Alleen hier op fiets afstand. Ik heb geen auto. Kind is nu thuis wegens hoesten en snot maar hij is zeven en zolang hij geen koorts etc heeft denk ik niet eens na over een test doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier is de dichtstbijzijnde testlocatie sowieso een half uur rijden. Ik heb dit twee maanden geleden gedaan, toen er nog plek zat was. Ik was erg verkouden en koorts, en dan is een half uur rijden erg lang. Ik was echt kapot toen ik daar aankwam, en toen moest ik nog terug. Ik durfde ook niemand anders te vragen om te rijden, want stel dat het wel corona was.
Met 120km zou ik me niet laten testen en binnenblijven tot ik 24 uur klachten vrij ben.
Alle reacties Link kopieren
Alleen als ze de test in de brievenbus gooien. Of als ik ernstige (benauwdheids) klachten krijg. Dan bel ik de huisarts wel met mijn vermoeden. Ik ga niet ziek reizen. De testen schijnen geforceerd beperkt te worden gehouden (hoorde ik op de radio) zodat betrokken leveranciers zoveel mogelijk winst erop halen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik kom 3 keer per week in een ziekenhuis voor een behandeling, en wordt gelukkig daar getest als ik wat zou hebben wat op Corona lijkt. Ik kom dan direct in een isoleerkamer anders kan ik anderen aansteken.
Als ik ziek ver zou moeten reizen, zou ik het niet doen. Liever thuis uitzieken en overleggen met mijn huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Vorige week zo'n 40 km enkele reis gereden met een kind met koorts. Man en ik zijn beide niet welkom op het werk zolang er geen negatieve test is, dus er zit weinig anders op.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Hier komende zondag aan de beurt. Enkel reis 50 min. Niet echt waar ik op zit te wachten. Maar anders werd het pas maandag. Ook niet echt een optie. Dus ik doe het er maar mee. Terwijl ik eigenlijk het hele testen op deze manier niet wat vind. Maar goed, anders kan ik niet aan het werk.
Hier binnen een dag op 3 minuten met de auto gelukkig. Zou er ook niet graag ver voor rijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven