Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Videoborrelen

20-09-2020 09:24 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van vrienden met wie ik gewoonlijk zou afspreken, krijg ik nu uitnodigingen om te videoborrelen of te videokoffiedrinken. :|

Videovergaderen is al erg genoeg. Maar wat is precies de lol van videoborrelen?
En wat is de meerwaarde van een schermpje en een slechte verbinding boven een gewoon telefoongesprek?
Of ben ik gewoon te oud hiervoor?
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
20-09-2020 17:17
Onze team- en werkborrels zijn digitaal. Ik vind het ideaal! Er wordt regelmatig een verrassend borrelpakketje bezorgd en we praten een uurtje via Teams. Een uitstekende manier om de werkweek af te sluiten!
Dat is leuk!
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
20-09-2020 17:17
Onze team- en werkborrels zijn digitaal. Ik vind het ideaal! Er wordt regelmatig een verrassend borrelpakketje bezorgd en we praten een uurtje via Teams. Een uitstekende manier om de werkweek af te sluiten!
Ik denk dat ik gewoon te oud ben om dat leuk te vinden. Een borrel is voor mij: fysiek samen aanwezig zijn en genieten van een hapje en drankje. Niet: via een schermpje naar iemand anders kijken, een glas wijn drinken en dan vinden of denken dat het een samenzijn is. Gisteren een borrel gedronken bij een vriendin, klein feestje. Er waren 8 mensen aanwezig, in de tuin, en ruimte zat, en dát was gezellig. Zou er niet aan moeten denken dat we dat via een schermpje zouden hebben moeten doen, dan had ik ervoor bedankt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
20-09-2020 17:37
Ik denk dat ik gewoon te oud ben om dat leuk te vinden. Een borrel is voor mij: fysiek samen aanwezig zijn en genieten van een hapje en drankje. Niet: via een schermpje naar iemand anders kijken, een glas wijn drinken en dan vinden of denken dat het een samenzijn is. Gisteren een borrel gedronken bij een vriendin, klein feestje. Er waren 8 mensen aanwezig, in de tuin, en ruimte zat, en dát was gezellig. Zou er niet aan moeten denken dat we dat via een schermpje zouden hebben moeten doen, dan had ik ervoor bedankt.
Ik ben ouder en vind het (uiteraard in coronatijd) erg leuk. Team- en werkbijeenkomsten mogen bij ons nu eenmaal niet live op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Het is een net niet ding, net ala digitaal eem concert bekijken of digitaal een museum bezoeken. Gewoon geen reet aan dus.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
20-09-2020 17:17
Er wordt regelmatig een verrassend borrelpakketje bezorgd en we praten een uurtje via Teams.
O, dat is ook wel een idee. Iemand een doos lekkers sturen met een tijdstip erbij. :winkie:
Alle reacties Link kopieren
Mutsje78 schreef:
20-09-2020 18:10
Het is een net niet ding, net ala digitaal eem concert bekijken of digitaal een museum bezoeken. Gewoon geen reet aan dus.
Precies. Als ik digitaal muziek wil horen, heb ik de keuze uit tig zenders op TV waar op elk uur van de dag allerlei soorten muziek wordt gepresenteerd, van klassiek tot jazz tot ouwe pop tot hiphop tot nieuwe hits. Dus wat voegt het "digitaal bijwonen van een concert" dan toe? Dat is toch gewoon TV kijken?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Mutsje78 schreef:
20-09-2020 18:10
Het is een net niet ding, net ala digitaal eem concert bekijken of digitaal een museum bezoeken. Gewoon geen reet aan dus.
Concerten die ik door de jaren heen heb moeten missen bekijk ik graag digitaal. Voorwaarde is natuurlijk wel een uitstekende geluidsinstallatie. Digitaal museumbezoek is nergens voor nodig. Ideaal juist nu om naar een museum te gaan, heerlijk rustig!
xynix schreef:
20-09-2020 18:13
O, dat is ook wel een idee. Iemand een doos lekkers sturen met een tijdstip erbij. :winkie:
Ja, is echt leuk! Zolang "corona duurt" een goede oplossing binnen mijn werkveld. Hoeft ook niet wekelijks. Maar echt een aanrader.
pejeka schreef:
20-09-2020 17:37
Ik denk dat ik gewoon te oud ben om dat leuk te vinden. Een borrel is voor mij: fysiek samen aanwezig zijn en genieten van een hapje en drankje. Niet: via een schermpje naar iemand anders kijken, een glas wijn drinken en dan vinden of denken dat het een samenzijn is. Gisteren een borrel gedronken bij een vriendin, klein feestje. Er waren 8 mensen aanwezig, in de tuin, en ruimte zat, en dát was gezellig. Zou er niet aan moeten denken dat we dat via een schermpje zouden hebben moeten doen, dan had ik ervoor bedankt.
Dat soort kleinere privé-bijeenkomsten zijn toch niet zo bijzonder? Die heeft vrijwel iedereen wel regelmatig neem ik aan. Wanneer dit niet kan (zakelijk of privé) is een digitale bijeenkomst een uitkomst! Ik moet zelfs zeggen dat het me voor wat betreft de verplichte werkborrels beter bevalt dan fysieke bijeenkomsten.
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
20-09-2020 17:45
Ik ben ouder en vind het (uiteraard in coronatijd) erg leuk. Team- en werkbijeenkomsten mogen bij ons nu eenmaal niet live op dit moment.
Nou, dan géén bijeenkomsten. Ik vertik het om op een schermpje naar iemand te gaan zitten kijken onder het mom van "gezellig". Dan bel ik wel even, of stuur een kaartje met een handgeschreven tekst, of stuur een keer een bloemetje naar vrienden, of laat op een andere wijze van mijn betrokkenheid blijken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
20-09-2020 18:47
Nou, dan géén bijeenkomsten. Ik vertik het om op een schermpje naar iemand te gaan zitten kijken onder het mom van "gezellig". Dan bel ik wel even, of stuur een kaartje met een handgeschreven tekst, of stuur een keer een bloemetje naar vrienden, of laat op een andere wijze van mijn betrokkenheid blijken.
ze heeft het over werkbijeenkomsten, dat is iets heel anders.
En jij wil toch niet mee in het moderne, dus vindt dit sowieso niks. Is niet erg, maar het is iets wat steeds meer gebruikt wordt. En bellen doe je dan weer niet met 6 man tegelijk
Onze "werkborrel" van afgelopen donderdag was zelfs met 1500 man :)
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
20-09-2020 18:51
ze heeft het over werkbijeenkomsten, dat is iets heel anders.
En jij wil toch niet mee in het moderne, dus vindt dit sowieso niks. Is niet erg, maar het is iets wat steeds meer gebruikt wordt. En bellen doe je dan weer niet met 6 man tegelijk
Nooit van een conference-call gehoord?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-09-2020 18:59
Nooit van een conference-call gehoord?
Ja. En in het heedendaagsche zit daar video bij.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
20-09-2020 19:01
Ja. En in het heedendaagsche zit daar video bij.
Hoeft lang niet altijd. Twee weken geleden nog een conference-call gevoerd met 4 mensen uit het buitenland en gewoon zonder beeldscherm.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-09-2020 19:02
Hoeft lang niet altijd. Twee weken geleden nog een conference-call gevoerd met 4 mensen uit het buitenland en gewoon zonder beeldscherm.
Ja, je kunt de video ook uitzetten. Ik houd ervan, technologie.
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
20-09-2020 18:58
Onze "werkborrel" van afgelopen donderdag was zelfs met 1500 man :)

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat gaat:

Gaat de digitale borrel dan in kleine subgroepjes verder na een openingswoord van iemand?
Anders kun je toch niet even kletsen met collega's?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
pejeka schreef:
20-09-2020 19:02
Hoeft lang niet altijd. Twee weken geleden nog een conference-call gevoerd met 4 mensen uit het buitenland en gewoon zonder beeldscherm.
Joh! Ik zet de camera ook altijd uit als m'n haar niet goed zit:)
malibu82 schreef:
20-09-2020 19:05
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat gaat:

Gaat de digitale borrel dan in kleine subgroepjes verder na een openingswoord van iemand?
Anders kun je toch niet even kletsen met collega's?
Nee, dit was nu ook pas voor de tweede keer. Anders dan de teamborrels. Waren ook wat optredens van collega's en anderen. Maar wel allemaal tegelijk een "proostmoment".
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
20-09-2020 19:07
Joh! Ik zet de camera ook altijd uit als m'n haar niet goed zit:)
Als ik voor mijn werk in technische calls zit zet ik ook altijd de camera uit. Airpods in, ga ik ondertussen even afwassen of de planten verzorgen.
Lady_Day schreef:
20-09-2020 19:09
Als ik voor mijn werk in technische calls zit zet ik ook altijd de camera uit. Airpods in, ga ik ondertussen even afwassen of de planten verzorgen.
herkenbaar!
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
20-09-2020 19:09
Nee, dit was nu ook pas voor de tweede keer. Anders dan de teamborrels. Waren ook wat optredens van collega's en anderen. Maar wel allemaal tegelijk een "proostmoment".

Ah, oké. Dank je :)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Pindakaasjes schreef:
20-09-2020 16:48
Grappig hoe jij je in allerlei bochten wringt.
Ik wens je nog een fijne dag toe.🥳
Je hebt in ieder geval een levendige fantasie, dat is fijn voor je.
Ook zo'n dag
pejeka schreef:
20-09-2020 17:37
Ik denk dat ik gewoon te oud ben om dat leuk te vinden.
Dat verbaast me dan weer helemaal niets.
Ik heb jou nog nooit op een mening kunnen betrappen die aansloot bij iets dat gedateerd is na de jaren '50.
Ik heb ook niks met vrijmibo’s

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven