Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Corona overdraagbaar via baby?

21-09-2020 08:23 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees waarschijnlijk niet goed maar voel me vrij beroerd en mijn ouders zouden vandaag op mijn 4 maanden oude baby passen.

Kan mezelf op dit moment nergens laten testen ivm de drukte. Zijn alleen locaties met auto beschikbaar op dit moment en heb geen beschikking over een auto.

Maar wil niet het risico lopen dat ik corona heb en mijn ouders besmet. Maar kan iemand mij vertellen als ik het heb dat mijn kind ouders kan besmetten?

Mijn ouders vinden het allemaal maar onzin maar ik wil wel graag weten hoe het zit.
Als je kind ook ziek is/wordt dan kan je kind inderdaad je ouders besmetten. Hoe groot die kan is, is niet helemaal duidelijk.

Ben je in contact geweest met een coronapatient? Of zou het ook nog een gewone griep/verkoudheid kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat niemand dat met zekerheid kan zeggen.
Als je 0% risico wil dan moet je het niet doen, andere kant als je ouders op de hoogte zijn en toch willen oppassen maken zij die keuze natuurlijk ook bewust zelf
Alle reacties Link kopieren
Colorado1975 schreef:
21-09-2020 08:27
Als je kind ook ziek is/wordt dan kan je kind inderdaad je ouders besmetten. Hoe groot die kan is, is niet helemaal duidelijk.

Ben je in contact geweest met een coronapatient? Of zou het ook nog een gewone griep/verkoudheid kunnen zijn?
Nee, ben niet in contact geweest. Dus zou zeker iets van de opvang gehad kunnen hebben oid.

Toevallig heeft mijn zus dezelfde klachten, die ik overigens de afgelopen twee weken niet gezien heb, die heeft zich gister laten testen. Ook kleine kinderen dus kan ook zijn dat er iets heerst.

Ouders zijn zelf verantwoordelijk idd maar vind ze ook eigenwijs. Wil niet de reden zijn dat ze mogelijk hartstikke ziek worden.
Het risico loop je altijd. Is het nietige de baby dan wel via de spullen die je meegeeft.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat je absoluut geen risico wilt lopen; lijkt mij overduidelijk dat je ouders dan niet oppassen en jij je zsm laat testen. Tot die tijd binnen blijven met je kindje en uitzieken.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een test aanvragen.
Alle reacties Link kopieren
theoretisch mogelijk, in de praktijk uiterst klein.

er is ook een kans dat je op weg naar je ouders aangereden wordt of dat je moeder van de trap valt. allemaal mogelijkheden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
21-09-2020 08:56
Gewoon een test aanvragen.
Er zijn geen testmogelijkheden op dit moment in mijn gebied zonder auto.
Ben je te ziek om voor je baby te zorgen? Denk je dat het wel lukt, dan zou ik de baby thuishouden.
Gaat het echt niet, dan zou ik het door laten gaan maar zelf zo weinig mogelijk contact met mn ouders hebben.
Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Het virus besmet via ACE receptoren. Kleine kinderen schijnen er daar veel minder van te hebben en zijn dus minder bevattelijk. Maar er zijn wel baby’s die besmet zijn geweest, dus het kan wel.

Kinderen van 0-4 schijnen geen noemenswaardige rol te spelen in de overdracht van het virus. Volgens de statistieken. Maar het kan wel.

Veel mensen hebben een mild verloop van Corona. Maar over evt. Latere gevolgen van een doorgemaakte infectie is nog weinig bekend. Ook zijn een aantal risico factoren bekend. Leeftijd en overgewicht zijn er daar twee van.

Jullie moeten dus zelf de afweging maken gebaseerd op jullie situatie en wensen. Volgens overheidadvies blijf jij thuis in isolatie van je gezin, of ga je samen met je kind in isolatie tot 10 dagen nadat jouw klachten over zijn of je een negatieve test hebt.

Het European Center of Disease Control is iets duidelijker qua besmettingstijd. Zij geven aan dat je 8 dagen ná aanvang van je klachten en ten minste 3 dagen ná het stoppen van evt. koorts niet meer besmettelijk zou zijn. Waarschijnlijk... dat is handige informatie als je bv. astma hebt en ten gevolge van elke verkoudheid lang benauwd blijft.
Alle reacties Link kopieren
Arequipa schreef:
21-09-2020 09:28
Er zijn geen testmogelijkheden op dit moment in mijn gebied zonder auto.
Dan zou ik contact opnemen met de huisarts voor advies.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een partner die voor jullie baby kan zorgen? Als je koorts hebt, moet die sowieso thuisblijven en kunnen jullie de zorg misschien delen.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties! Voel me inmiddels met wat paracetamol weer wat beter. Heb mijn ouders afgezegd, al zetten ze wel fijn wat boodschappen straks voor de deur.

Vader en ik zijn niet meer bij elkaar maar we wachten het nog even af. Als ik te ziek word komt hij erbij in quarantaine , maar nu afgesproken dat hij beter in gezondheid kan blijven.
Alle reacties Link kopieren
Arequipa schreef:
21-09-2020 09:56
Dank voor alle reacties! Voel me inmiddels met wat paracetamol weer wat beter. Heb mijn ouders afgezegd, al zetten ze wel fijn wat boodschappen straks voor de deur.

Vader en ik zijn niet meer bij elkaar maar we wachten het nog even af. Als ik te ziek word komt hij erbij in quarantaine , maar nu afgesproken dat hij beter in gezondheid kan blijven.
Ach wat fijn! Heel veel beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je ouders je helpen met de boodschappen. Voor nu heb je denk ik een goede keus gemaakt. Samen met je kindje thuisblijven. Zijn er ook geen testen beschikbaar over een paar dagen? Dan wellicht toch een afspraak maken als je je morgen nog zo voelt?
Top dat de vader van jullie kind indien nodig erbij komt in quarantaine!
Beterschap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven