Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Kind in huis in quarantaine tijdens wachten op uitslag?

25-09-2020 14:12 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even benieuwd hoe jullie hier mee omgaan.
Eén van mijn kinderen heeft keelpijn, een snotneus en is wat moeier dan anders. Gisteravond gebeld en pas zondag een test.

Wat doe ik in de tussentijd? Ze blijft uiteraard thuis en we ontvangen geen bezoek. Maar laat ik haar tot en met de uitslag (die met een beetje pech pas dinsdag komt) alleen in haar kamer zitten, op afstand van alles en iedereen. Of zijn we daar wat losser in?

Ik vind dit een lastige. Ze is 13 en 5 dagen alleen op haar kamer vind ik echt sneu. En ik ben niet helemaal overtuigd dat ik daarmee een besmetting van de andere huisgenoten voorkom. Dus misschien gewoon lekker laten rondlopen en alleen de keuken verboden terrein maken?

Wat doen jullie in dit soort gevallen? Milde klachten en wachtend op de test/uitslag?

Apart blijven?

Totaal aantal stemmen: 179

apart houden in kamer en in isolatie tot uitslag bekend is (8%)
gewoon rondlopen en beetje je best doen tot afstand houden thuis (83%)
anders (9%)
Alle reacties Link kopieren
Gewoon thuis rondlopen. Niet met elkaar kussen/knuffelen. En iedereen blijft thuis tot dat de test negatief is en 24 uur klachtenvrij is.
Alle reacties Link kopieren
iedereen thuisblijven is niet echt een optie. Ik heb nog meer kinderen die toch echt gewoon naar school moeten als ze zelf geen klachten hebben.
ExodusRedux schreef:
25-09-2020 14:15
Gewoon thuis rondlopen. Niet met elkaar kussen/knuffelen. En iedereen blijft thuis tot dat de test negatief is en 24 uur klachtenvrij is.
Niet iedereen hoeft thuis te blijven hoor, tenzij er sprake is van koorts of benauwdheid.
Hier hetzelfde, zoon van 13 is verkouden, morgen testen. Hij mag overal in huis komen. Heeft een flesje handgel bij zich. Moet steeds handen ontsmetten voordat hij bijv de afstandsbediening pakt. Verder gewoon voldoende afstand houden. Servies en bestek direct in de vaatwasser doen. Tandenborsteltje in een apart van de rest in een bakje bewaren.
Alle reacties Link kopieren
Oh, die tandenborstel is een goede. Thanks voor de tip
Op het moment dat er iemand getest wordt blijft het hele gezin thuis.
Staat in je folder.
ExodusRedux schreef:
25-09-2020 14:15
Gewoon thuis rondlopen. Niet met elkaar kussen/knuffelen. En iedereen blijft thuis tot dat de test negatief is en 24 uur klachtenvrij is.
Dat moet alleen er sprake is van koorts.
Alle reacties Link kopieren
Als de rest van het gezin afstand houdt van ouderen en/of kwetsbare mensen, dan zou ik het overwegen om haar niet in haar kamer te houden. Kan dit niet, dan zou ik dit echt wel doen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
25-09-2020 14:35
Op het moment dat er iemand getest wordt blijft het hele gezin thuis.
Staat in je folder.
Welke folder heb je het over? Ik heb geen folder hoor.
Daarnaast klopt dit niet, dit is alleen bij koorts of benauwdheid.
En dit was ook nog eens niet mijn vraag. Mijn vraag is of ik mijn kind in huis apart (dus op haar slaapkamer) zal houden of dat ze het hele huis mag gebruiken.
Merys schreef:
25-09-2020 14:35
Op het moment dat er iemand getest wordt blijft het hele gezin thuis.
Staat in je folder.
Hier staat iets anders. Alleen thuisblijven bij koorts of benauwdheid.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... tslag-test
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
25-09-2020 14:40
Welke folder heb je het over? Ik heb geen folder hoor.
Daarnaast klopt dit niet, dit is alleen bij koorts of benauwdheid.
En dit was ook nog eens niet mijn vraag. Mijn vraag is of ik mijn kind in huis apart (dus op haar slaapkamer) zal houden of dat ze het hele huis mag gebruiken.
Ik zou mijn kind niet op een kamer opsluiten. Nou doet hij dat zelf al meestal, maar toch ;-)
anderhalve meter afstand houden
niet langer dan 15 min in nabijheid
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
25-09-2020 14:43
Ik zou mijn kind niet op een kamer opsluiten. Nou doet hij dat zelf al meestal, maar toch ;-)
Dit inderdaad. Zijn er serieus mensen die hun kind in zijn/haar kamer opsluiten?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar gewoon laten rondlopen en gewoon goed opletten of jullie ook klachten krijgen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Joelle1980 schreef:
25-09-2020 14:45
Dit inderdaad. Zijn er serieus mensen die hun kind in zijn/haar kamer opsluiten?
Welnee dat roepen mensen die helemaal niet in die situatie zitten.
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
25-09-2020 14:50
Welnee dat roepen mensen die helemaal niet in die situatie zitten.
Dat idee heb ik ook.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
25-09-2020 14:50
Welnee dat roepen mensen die helemaal niet in die situatie zitten.
Mijn neefje heeft toch echt een paar dagen in zijn kamer gezeten na contact met iemand die positief was. Iedereen die contact gehad had, in quarantaine in een aparte kamer. Eten werd op bed gezet, apart toilet gebruikt. Eerste test negatief, vier dagen later nog een test. Tot dan in quarantaine. Gelukkig was de tweede test ook negatief.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
25-09-2020 14:53
Mijn neefje heeft toch echt een paar dagen in zijn kamer gezeten na contact met iemand die positief was. Iedereen die contact gehad had, in quarantaine in een aparte kamer. Eten werd op bed gezet, apart toilet gebruikt. Eerste test negatief, vier dagen later nog een test. Tot dan in quarantaine. Gelukkig was de tweede test ook negatief.
Zal best. Maar is dus niet wat het rivm adviseert.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn kind, in welke leeftijd dan ook, niet in eigen huis isoleren. Zeker niet zo lang.

Hele huis gebruiken, goed handen schoonhouden, geen glazen/bestek delen, niet knuffelen en goed ventileren.
Joelle1980 schreef:
25-09-2020 14:45
Dit inderdaad. Zijn er serieus mensen die hun kind in zijn/haar kamer opsluiten?
Lijkt mij best lekker op z’n tijd!
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
25-09-2020 14:55
Zal best. Maar is dus niet wat het rivm adviseert.
Ook niet als je werkelijk contact gehad hebt met iemand die positief test?

Bij klachten, dat snap ik dan nog, maar bij contact met iemand die positief was, niet.

België hier trouwens, vergeet ik altijd te vermelden.
Life is short. Eat dessert first.
dannas schreef:
25-09-2020 14:40
Welke folder heb je het over? Ik heb geen folder hoor.
Daarnaast klopt dit niet, dit is alleen bij koorts of benauwdheid.
En dit was ook nog eens niet mijn vraag. Mijn vraag is of ik mijn kind in huis apart (dus op haar slaapkamer) zal houden of dat ze het hele huis mag gebruiken.

De folder die je bij de test krijgt.
Fiorah schreef:
25-09-2020 14:55
Ik zou mijn kind, in welke leeftijd dan ook, niet in eigen huis isoleren. Zeker niet zo lang.

Hele huis gebruiken, goed handen schoonhouden, geen glazen/bestek delen, niet knuffelen en goed ventileren.
Nee ik ook niet hoor. Nou kan het bij ons ook niet want de kinderen zijn klein. Dan nog liever met zijn allen thuisblijven.
Merys schreef:
25-09-2020 14:35
Op het moment dat er iemand getest wordt blijft het hele gezin thuis.
Staat in je folder.
Ik weet niet welke spannende folder je hebt, maar hele gezin blijft alleen thuis als er koorts is geconstateerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven