Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ken jij op dit moment iemand met corona

27-09-2020 09:31 191 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Volgens het media is corona weer flink aan het opspelen.

In mijn omgeving ken ik op dit moment niemand met corona en ik woon dan nog wel in de randstad!

Ik ben benieuwd of er mensen op het forum op dit moment iemand kennen die nu of afgelopen dagen positief is getest op corona.
#doeslief
Ja. En nu?
Alle reacties Link kopieren
Omdat je N=1 betrouwbaarder vindt dan statistiek?
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Ja
Want je gelooft de cijfers niet?

En antwoord: ja, 3 personen in de werksfeer
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 27-09-2020 09:37
41.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ken 5 mensen die op dit moment corona hebben. Deze mensen hebben niets met elkaar te maken overigens.

En nu?
manamana...tutuutududu
Ja, ik ken er 2
Alle reacties Link kopieren
Ja vijf


En dat los van de corona patienten die ik verpleeg
Alle reacties Link kopieren
Ja 2.
Een aantal mensen op m'n werk hebben het. En een vriendin van me zit in quarantaine omdat haar vriend het heeft. Ik vind het eng dichtbij komen en dan woon ik niet eens in de Randstad.
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie schreef:
27-09-2020 09:31
Hoi,

Volgens het media is corona weer flink aan het opspelen.

In mijn omgeving ken ik op dit moment niemand met corona en ik woon dan nog wel in de randstad!

Ik ben benieuwd of er mensen op het forum op dit moment iemand kennen die nu of afgelopen dagen positief is getest op corona.
Volgens het de media?

Volgens de testresultaten, bedoel je. Cijfers liegen niet. Wees maar blij dat je naasten gezond zijn.

En houd afstand.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp de vraag niet zo. Als je het niet ziet, bestaat het dan niet? Je kunt niet zien dat de aarde rond is, toch is het zo. Je kunt je ogen dichtdoen en je afvragen of de wereld dan nog wel bestaat. En als je Corona wilt ontkennen, ben ik misschien ook wel nep als ik zeg dat ik inderdaad mensen ken die het hebben. En die teststraat bij jou in de buurt kan zeker ook nep zijn. Toch?!

Lees eens iets over hoe complottheorieën voet aan de grond krijgen. Er is een mooie docu op Netflix, “The social dilemma”: hoe op basis van de interesses iemand alleen nog maar ‘nieuws’ krijgt wat hem interesseert. Zoals een schilder als eerste het verfwerk van huizen ziet; je waarnemingsfilter noemen ze dat. Nu doen Google, Facebook en You Tube dat voor je. En daar moet je niet blij mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ah, ik zie het al. TO is een viruswappie.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken er persoonlijk twee, waarvan de eerste al sinds maart ziek is en de ander weet het sinds twee weken (uk) Bij de laatste is de helft van haar afdeling in korte tijd besmet geraakt.
Alle reacties Link kopieren
Ja, 2.
Alle reacties Link kopieren
Ja. Wat kinders van school. Lijkt me niet heel raar trouwens, het was wachten op wanneer de eerste zich zou aandienen.
Ja. Wat heb ik gewonnen?
Alle reacties Link kopieren
Ik woon ook in de randstad en ken er inmiddels 4 die het NU hebben.

verder is er in maart een collega aan overleden en een ouder echtpaar uit de straat had het ook (die hebben het allebei overleefd)
Alle reacties Link kopieren
Ja, In de afgelopen twee weken positief getest: een nichtje en twee leerlingen op school (los van elkaar).
Oh en bij een oud-collegaatje op school hebben ze in de afgelopen twee weken al 25 positieve leerlingen gehad. Beide scholen in het midden van het land.
Dus ja, wat ze zeggen klopt wel, mocht je daar nog aan twijfelen.

Edit: ah ik had meteen moeten loepen, ik zie dat je jezelf al hebt uitgeroepen tot wetenschapper en het allemaal beter denkt te weten. :bonk:
flipje2 schreef:
27-09-2020 09:39
Volgens het de media?

Volgens de testresultaten, bedoel je. Cijfers liegen niet. Wees maar blij dat je naasten gezond zijn.

En houd afstand.
OP quoten mag niet (zou 'm even weghalen).

OT: ja, 2, werk en privé
Alle reacties Link kopieren
Ik ken 2 mensen die eraan overleden zijn. Op dit moment 1 zieke tante (80), 3 klasgenoten van mijn dochter (17), 2 meiden uit zoons theatergroep (21) en 1 buurman die in een verzorgingshuis (81)ligt. Schoonzus en haar man (55) hebben het gehad, maar zijn nog steeds niet fit. Wandelmaatje ook, loopt met puffers omdat haar longen nog niet hersteld zijn. En die is 45.

Echt genoeg? Of geloof je het nog steeds niet en was jij een van die wappies die de receptie van datzelfde verzorgingstehuis ging bedreigen omdat het allemaal onzin is? Denk jij nog steeds dat alleen ouderen eraan dood gaan en jongeren er geen last van hebben? De meiden uit de dansgroep waren topfit en kunnen nu niet eens de trap meer op.

‘Ik zie het niet’. Tijd om je ogen open te doen. En te luisteren in plaats van te blaten over dat er niets aan de hand is. Ik zie ook geen springvloed, maar weet wel dat het goed is dat we belastinggeld naar dijkbewaking gaat.
Alle reacties Link kopieren
En Loesie, bevestigt dit je vermoedens of niet?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ik ken er 2 die het nu hebben en 4 die het hebben gehad. Mijn zoon zit nu in quarantaine. Ik woon niet in de randstad.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken er 3. Op mijn werkplek zijn er 5 met corona, maar 3 ken ik bij naam.

Een van hen heeft eerder corona gehad en is ervan genezen. Nu heeft ze het weer. "Koorts en toenemende benauwdheid," zegt ze.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment niet en dat wil ik zo houden, ik doe er alles aan om dit zo te houden. Ik blijf zoveel mogelijk thuis, hou afstand en draag een mondmasker waar dat gevraagd wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven