Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Seksproblemen door Corona-maatregelen

10-10-2020 01:32 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Viva-ers,

Ik heb er lang over gedacht of ik dit durfde te plaatsen, maar ik wil het toch van mijn hart:

Mijn vriend en ik wonen beiden nog thuis. We zijn in de twintig, maar zouden beiden het liefst op ons zelf gaan. Doordat de huur- en koopprijzen zo hoog zijn, hebben we beiden nog geen geschikte woning kunnen vinden, dus zelfstandig wonen is nog geen optie. We wonen beiden nog bij onze ouders inclusief broertjes en zusjes. Door covid-19 maatregelen is er altijd wel iemand thuis.

Dit heeft enorme impact op het seksleven. We proberen momenten te vinden waarop we ons samen even terug trekken, maar als we samen zijn en overdag naar boven gaan, worden we verdacht aangekeken. Ook lopen mensen zonder te kloppen binnen, ook na dit bespreekbaar te hebben gemaakt. Mijn bed kraakt verschrikkelijk, de muren zijn super dun en de gezinsleden slapen bij beiden op dezelfde verdieping. Het ergste is nog wel dat we de laatste paar weken veel hebben gehad dat we tijdens de daad geroepen worden. Major turn-off. Hierdoor durven we het eigenlijk niet meer echt te doen. Behalve middernacht, maar door werk zijn we ook vaak te moe om te wachten tot het na middernacht is of heel vroeg in de ochtend.

Ik merk dat ik de laatste tijd geen zin meer heb doordat er zo weinig privacy is. En ik ook de moeite niet meer wil nemen iets spannends aan te doen of speeltjes erbij te pakken als we elk moment gestoord kunnen worden.

Herkennen jullie dit probleem of heb je tips hier mee om te gaan, let me know.

Ps. Ik besef me dat dit geen first world problem is, er zijn veel ergere dingen aan de hand in de wereld op dit moment, maar ik wilde het toch even kwijt..
Boku wa Tomodachi ga Sukunai.
Een slot op de deur maken? Af en toe een goedkope hotelovernachting boeken?

Weten jullie gezinsleden niet dat jullie seks hebben? Of denken ze dat jullie aan t kantklossen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een hotel inderdaad, dan heb je alle rust
Alle reacties Link kopieren
Ga zo snel mogelijk op jezelf wonen dan kun je je vriend daar uitnodigen om privacy te hebben - dus gewoon op kamers gaan zoals iedereen!
Absurd dat je meteen een perfecte woning wil.
Sowieso is het veel beter om eerst een tijd op jezelf te wonen (voor jullie allebei) dan meteen samen te gaan wonen.
Metallover schreef:
10-10-2020 01:58
Ga zo snel mogelijk op jezelf wonen dan kun je je vriend daar uitnodigen om privacy te hebben - dus gewoon op kamers gaan zoals iedereen!
Absurd dat je meteen een perfecte woning wil.
Sowieso is het veel beter om eerst een tijd op jezelf te wonen (voor jullie allebei) dan meteen samen te gaan wonen.
Moeilijk he, lezen.
Hier in de omgeving zijn geen " kamers" en zo te lezen studeren ze niet dus dat kan helemaal niet.
Huurhuizen is lange wachtlijsten.

To, slot op de deur en muziekje aan.
Matras op de grond als het bed kraakt.
Niet antwoorden als iemand roept.
Snappen ze dat zelf niet?
Mijn schoonmoeder kwam vroeger ook altijd binnen...
pipootje schreef:
10-10-2020 02:02
Moeilijk he, lezen.
Hier in de omgeving zijn geen " kamers" en zo te lezen studeren ze niet dus dat kan helemaal niet.
Huurhuizen is lange wachtlijsten.

To, slot op de deur en muziekje aan.
Matras op de grond als het bed kraakt.
Niet antwoorden als iemand roept.
Snappen ze dat zelf niet?
Mijn schoonmoeder kwam vroeger ook altijd binnen...
Om op kamers te gaan hoef je niet te studeren toch?
Alle reacties Link kopieren
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
10-10-2020 02:09
Om op kamers te gaan hoef je niet te studeren toch?
Nee dat lijkt me ook niet!
Gaat erom dat je érgens moet beginnen. Iets wat goedkoper is dan een woning.
-Goedkoop slot op de deur.
-Vaker naar boven gaan om film samen te kijken en niet de hele tijd in de woonkamer te zitten.
-Indien mogelijk, nieuw bed kopen of matras los op de vloer. Dan kraakt hij niet.
-wanneer je betrapt word, niet stoppen maar doorgaan en strak in de ogen kijken.
Anti kraak.. Alle vrienden en vriendinnen vragen of je heel misschien op de katten moet passen of plantjes water geven.
Samen onder de douche. De wekker zetten op 0300 uur.
Achter in de auto. Dekentje mee en in het park.
Of je vraagt aan ouders schoonouders of ze misschien ooit opa en oma willen worden. Zo ja, nou dan moet je wel ff oefenen.
Tja. Jullie kiezen voor thuiswonen want met 2 kun je je heus wel een kamer of hok veroorloven. De gevolgen van die keuze is nauwelijks privacy.
Metallover schreef:
10-10-2020 02:11
Nee dat lijkt me ook niet!
Gaat erom dat je érgens moet beginnen. Iets wat goedkoper is dan een woning.
Jawel hoor. Hier wel.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie geen vrienden die een gedeelte van de dag/avond niet in hun eigen huis zijn?

Is seksualiteit iets waar jullie families vrij en open in zijn of is het eigenlijk iets stiekems (of juist iets waarmee je moet 'showen'?)
pipootje schreef:
10-10-2020 02:56
Jawel hoor. Hier wel.
In heel Nederland zijn kamers te huur, ook als je niet studeert. Kijk maar eens op Woningnet, Huurexpert, Marktplaats, enz.
Alle reacties Link kopieren
Samen douchen met de deur op slot?

Ik vond t vroeger ook lastig. Ruim 5 jaar thuis nog gewoond voordat we op onszelf konden gaan wonen. Mijn moeder was ook het type zonder kloppen binnenkomen. Verschrikkelijk. Respectloos ook, vind ik nu achteraf. Jullie hebben daarin extra vervelende tijd, nu iedereen veel meer thuis is.

Hotel boeken kan. Maar doe je waarschijnlijk ook niet paar keer per week. Maar zou dat dan bijv 2 keer per maand doen, weet je in ieder geval dat jullie op dat moment rust hebben. Niet alleen voor de seks maar ook om eens ongestoord te kunnen praten.

Hebben jullie een auto? Misschien naar een plek waarvan je zeker weet dat er niemand komt?
Metallover schreef:
10-10-2020 02:11
Nee dat lijkt me ook niet!
Gaat erom dat je érgens moet beginnen. Iets wat goedkoper is dan een woning.

Voor veel kamers die binnen de studentenhuisvesting vallen moet je ingeschreven staan bij een onderwijsinstelling. Dat moet je ook weer uit binnen en bepaalde tijd na het halen van je diploma. Ik ken studenten die dus terug naar paps en mams moesten. Voor kamers die daar niet onder vallen betaal je zomaar 800 euro of meer.

Dochter hier van bijna 23 lukt het dus ook niet iets te vinden.
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
10-10-2020 07:15
In heel Nederland zijn kamers te huur, ook als je niet studeert. Kijk maar eens op Woningnet, Huurexpert, Marktplaats, enz.

Ja hoor! Zelfs als je dagelijks al die sites bezoekt vis je steeds achter het net. Ben je zomaar de 30e geïnteresseerde.

Randstad is helemaal drama, als je daar werkt wil je niet in Friesland op kamers.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder kwam vroeger ook gewoon binnenlopen, daar snap ik echt niks van... dat weerhieldt ons er niet van om het vaak te doen overigens.
Wij deden het vaak gewoon om 23u savonds voor het slapen. Weet zeker dat gezinsleden het krakende bed gehoord hebben :-$
Oja en ook vaak in de auto :-D
Ik zie hier als moeder ook plaatsvervangend tegenop, heb gelukkig nog jonge kinderen dus speelt nog niet.
Je hebt soms bij kruidvat van fletcher hotel voor weinig (tientje ofzo) hotelovernachtingen. Misschien is dat iets.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een haakje op de deur maken, of een knip. Die boorgaatjes vul je wel weer op met plamuur als je op jezelf gaat wonen.

Ik zou eerst het haakje aanbrengen en daarna pas zeggen dat je het herstelt als je verhuist.

Overigens lijkt mij dat als jullie allebei 500 euro betalen, jullie wel een huurappartement moeten kunnen vinden in de vrije sector.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat overigens ook werkt is het barricaderen van de deur. Alles wat stroef is werkt. Een wigvorm werkt nog beter. Ik heb vroeger weleens via de buren naar binnen moeten klimmen omdat er een rol tapijt, met het rubber naar buiten, omgevallen was achter de deur zodat de deur onmogelijk openging. Er zat geen enkele beweging in. Ook prima tegen angst voor inbraak.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
10-10-2020 08:11
Ik zou een haakje op de deur maken, of een knip. Die boorgaatjes vul je wel weer op met plamuur als je op jezelf gaat wonen.

Ik zou eerst het haakje aanbrengen en daarna pas zeggen dat je het herstelt als je verhuist.

Overigens lijkt mij dat als jullie allebei 500 euro betalen, jullie wel een huurappartement moeten kunnen vinden in de vrije sector.
Alleen als ze samen 4x de huur verdienen en het geluk hebben dat er niet honderd anderen op af komen.

Tenzij ze in noord-oost Groningen wonen misschien. Maar in de rest van Nederland kom je er moeilijk tussen met dat soort voorwaarden.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik vind een kamer moeten zoeken op die leeftijd alleen om te sexen wel een raar advies hoor, op deze woningmarkt en tijdens een pandemie met vooral economische gevolgen voor jongeren.

Ik denk zelf dat het meer ligt in weekendjes weg en dagjes uit, en af en toe een vluggertje thuis.
Uitgebreid met speeltjes en buiten jezelf krijsend je kunnen laten gaan gaat niet in die setting
Als ouder heb je in die setting met opgroeiende kinderen ook andere sex, we hebben nu een logeetje bijvoorbeeld dus hier ook geen krijsende orgasmes, speeltjes (Omg het geluid en dat er dan een kind aan de deur staat 😱)
Of urenlange edging sessies.
Zo gaat dat nou eenmaal, ook als je als jongere wel een kamer vindt met huisgenoten bijvoorbeeld.
Dus uit huis gaan vind ik een beetje onrealistisch advies en niet perse een oplossing voor het probleem van to.
Het is niet dat je in Nederland dan een geluiddichte bunker of een vrijstaande woning kan huren als starter, in praktijk zijn jonge mensen toch vaak met huisgenoten dicht op elkaar.
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
10-10-2020 07:15
In heel Nederland zijn kamers te huur, ook als je niet studeert. Kijk maar eens op Woningnet, Huurexpert, Marktplaats, enz.
Ja tuurlijk joh. Jij zit onder een steen dat je geen idee hebt van huisvestingsproblemen van jongeren?
In een normaal.gezin krijg je die privacy gewoon.
pipootje schreef:
10-10-2020 08:32
Ja tuurlijk joh. Jij zit onder een steen dat je geen idee hebt van huisvestingsproblemen van jongeren?
In een normaal.gezin krijg je die privacy gewoon.
Natuurlijk leef ik onder een steen, en heb ik zelf ook helemaal geen probleem met vinden van andere/goedkopere woonruimte.

/einde sarcasme modus
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
10-10-2020 08:35
Natuurlijk leef ik onder een steen, en heb ik zelf ook helemaal geen probleem met vinden van andere/goedkopere woonruimte.

/einde sarcasme modus
Ja en omdat het in jouw omgeving kan, kan het in heel Nederland.
pipootje schreef:
10-10-2020 08:42
Ja en omdat het in jouw omgeving kan, kan het in heel Nederland.
Mijn omgeving is provincie Utrecht. En volgens de sites die ik noemde, kan het inderdaad in heel Nederland. Dus?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven