Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Blijven jullie naar de sportschool gaan?

13-10-2020 12:45 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even benieuwd naar meningen/ervaring.

Ervan uitgaande dat sportscholen voorlopig open blijven, afgaande op het laatste nieuws. Ik sta op het punt om een nieuw sportabonnement af te sluiten (proefperiode bijna afgelopen). Ik ben erg fan van Rocycle. Voor degenen die het niet kennen: spinning op club-muziek. Maar met de ontwikkelingen rond corona weet ik niet of het zo verstandig is om hiermee door te gaan.

Afgelopen zondag was ik op een van hun locaties waar je toch in een vrij kleine, afgesloten ruimte met zo'n 25 mensen aan het fietsen bent. Mijn temperatuur werd bij binnenkomst gecheckt, er werd gevraagd of je geen gezondheidsklachten had, je moet een mondkapje op, alleen tijdens het sporten zelf mocht-ie af. Dus ze hebben echt wel maatregelen getroffen. Maar anderzijds was het moeilijk afstand te houden; kleedkamers vrij krap, fietsen toch wat te dicht op elkaar naar mijn idee.

Ik overweeg nu dus om maar een bootcamp-abonnement af te sluiten, dat enkel buiten wordt gegeven. Maar ik weet het niet. Overdrijf ik? Als de sportscholen gewoon openblijven, blijven jullie ook gaan? Misschien handig wel te vermelden dat ik in de Randstad woon, in een van de brandhaarden... Niet in Schubberkutteveen met slechts twee uitbraken, zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zou nu niet gaan sporten in een kleine, afgesloten ruimte met 25 mensen. Dat lijkt me heel logisch.
Life is short. Eat dessert first.
hier in Schubberkutteveen zijn ook uitbraken maar wordt wel naar de sportschool gegaan.
Ik blijf gewoon naar de sportschool gaan. De fietsen/boksballen en dergelijk staan anderhalve meter uit elkaar. De groepen zijn daardoor niet zo groot. De kleedkamers mogen niet worden gebruikt. Douchen moet je thuis doen en omkleden ook. Alles wat open kan aan ramen en deuren staat open. En bij binnenkomst desinfecteer je je handen.

Ik ben er voor wat de sportschool betreft wel gerust op.
Alle reacties Link kopieren
Zolang de sportschool open blijft, ga ik naar de sportschool.
Alle reacties Link kopieren
clivia52 schreef:
13-10-2020 12:48
hier in Schubberkutteveen zijn ook uitbraken maar wordt wel naar de sportschool gegaan.
Hahaha, kijk dat is nog eens nieuws ;-)
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
13-10-2020 12:47
Nee, ik zou nu niet gaan sporten in een kleine, afgesloten ruimte met 25 mensen. Dat lijkt me heel logisch.
Nou ja, zo 'logisch' is het ook weer niet. Want tot op heden is deze sportactiviteit gewoon toegestaan. Volg je dat de richtlijnen op die aangeven dat naar de sportschool gaan kan? Of maak je zelf de keuze dat niet te doen omdat je het zelf niet veilig genoeg vindt?
Ik ben gisteravond voor het eerst sinds weken weer eens naar de sportschool geweest. Ik ging onder etenstijd met de hoop dat het rustig zou zijn maar het was enorm druk. Mensen sporten blijkbaar de vakantiekilo's er nu weer af.

Mijn sportschool doet ook veel moeite om alle maatregelen te hanteren maar toch voelde ik me niet heel erg op mijn gemak.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in meerdere gyms, en train zelf 5 dagen per week; zolang het kan ga ik gewoon. Geef groepslessen aan kleinere groepen dan voorheen, en vooralsnog is dat prima te doen met afstand houden. Train zelf in een hele grote gym waar je moeite moet doen om überhaupt iemand tegen te komen, dus no problem. Lijkt me zeer belangrijk dat mensen juist nu blijven trainen. En nee, een stukje wandelen of fietsen is (voor mij) geen sporten.
Alle reacties Link kopieren
alphe-ten schreef:
13-10-2020 12:53
Nou ja, zo 'logisch' is het ook weer niet. Want tot op heden is deze sportactiviteit gewoon toegestaan. Volg je dat de richtlijnen op die aangeven dat naar de sportschool gaan kan? Of maak je zelf de keuze dat niet te doen omdat je het zelf niet veilig genoeg vindt?
Dat laatste. Tenzij je overal de ramen kan opengooien, lijkt het mij echt geen goed idee. Ook nog aan het spinnen, dus hevig ademend.
doornroosje9 wijzigde dit bericht op 13-10-2020 12:59
0.63% gewijzigd
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet gaan vanwege de kleine afgesloten ruimte. Dat iets kan en mag, wil nog niet zeggen dat het ook verstandig is.


Wat gebeurt met je abonnement als de sportschool dicht is? Als er een sluiting is in november en december, krijg je er dan twee maanden lidmaatschap achteraan geplakt?
Alle reacties Link kopieren
poeziewoezie schreef:
13-10-2020 12:49
Ik blijf gewoon naar de sportschool gaan. De fietsen/boksballen en dergelijk staan anderhalve meter uit elkaar. De groepen zijn daardoor niet zo groot. De kleedkamers mogen niet worden gebruikt. Douchen moet je thuis doen en omkleden ook. Alles wat open kan aan ramen en deuren staat open. En bij binnenkomst desinfecteer je je handen.

Ik ben er voor wat de sportschool betreft wel gerust op.
Same.
Ik houd er wel rekening mee dat ik op rustigere tijden/lessen sport.
Gisteren waren we met 4 man in een hele grote zaal. Dan heb je nog meer afstand als sommige mensen in de winkels houden.

De drukste lessen probeer ik wat te vermijden maar dan nog heb je meer dan genoeg afstand. Dus ja ik blijf zeker gaan, zou het niet kunnen missen. Juist ook om alles even los te laten en je gedachten te kunnen verzetten.
doornroosje9 schreef:
13-10-2020 12:47
Nee, ik zou nu niet gaan sporten in een kleine, afgesloten ruimte met 25 mensen. Dat lijkt me heel logisch.
Wat is daar logisch aan? Zolang de sportscholen open zijn mag het gewoon. Sportschool in de openingspost lijkt zich gewoon aan de maatregelen te houden.
Alle reacties Link kopieren
PikkuMyy schreef:
13-10-2020 12:59
Wat is daar logisch aan? Zolang de sportscholen open zijn mag het gewoon. Sportschool in de openingspost lijkt zich gewoon aan de maatregelen te houden.
Dat zeg ik. 25 mensen in een kleine, afgesloten ruimte. Het lijkt me heel logisch, dat je daar niet meer heengaat. Nou, ik toch iig niet.

10 mensen in een grote ruimte, voldoende afstand, ramen en deuren open? Geen enkel probleem.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Josjaa schreef:
13-10-2020 12:57
Ik werk in meerdere gyms, en train zelf 5 dagen per week; zolang het kan ga ik gewoon. Geef groepslessen aan kleinere groepen dan voorheen, en vooralsnog is dat prima te doen met afstand houden. Train zelf in een hele grote gym waar je moeite moet doen om überhaupt iemand tegen te komen, dus no problem. Lijkt me zeer belangrijk dat mensen juist nu blijven trainen. En nee, een stukje wandelen of fietsen is (voor mij) geen sporten.
Precies dit..
Hoop zo dat ze open mogen blijven 🤞
Alle reacties Link kopieren
Voor bootcamp is er ook geen garantie dat het door kan gaan; in de uitgelekte routekaart (https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... id=1&pid=3) staat voor de fase waar we nu in zitten dat sporten beperkt zou kunnen worden tot groepen van maximaal 4.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het eigenlijk wel gebeuren dat bij de persconferentie van vanavond wordt aangekondigd dat sportscholen weer dicht moeten. Ik zou het dus niet doen.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker. Sterker nog, ik ga nu haha.

Sporten is juist één van de dingen die je kunt doen om je weerstand te verbeteren. Mijn sportschool is erg goed ingedeeld, dus ik ga zeker sporten. Weet ook niet zo goed wat voor andere uitstapjes er anders nog zijn.
Alle reacties Link kopieren
Josjaa schreef:
13-10-2020 12:57
Ik werk in meerdere gyms, en train zelf 5 dagen per week; zolang het kan ga ik gewoon. Geef groepslessen aan kleinere groepen dan voorheen, en vooralsnog is dat prima te doen met afstand houden. Train zelf in een hele grote gym waar je moeite moet doen om überhaupt iemand tegen te komen, dus no problem. Lijkt me zeer belangrijk dat mensen juist nu blijven trainen. En nee, een stukje wandelen of fietsen is (voor mij) geen sporten.
Ja vind het ook van belang (en fijn!) om te kunnen blijven sporten. In de sportschool aan die apparaten hangen is alleen niet zo mijn ding. Kan me wel voorstellen dat als je dat wel fijn vindt, je gewoon een grote sportschool uitzoekt waarin je genoeg persoonlijke ruimte hebt.
Alle reacties Link kopieren
Voorbeelden van maatregelen die 'in ieder geval' genomen moeten worden bij niveau 4
Sluiting van alle eet- en drinkgelegenheden en coffeeshops. Sluiting geldt alleen voor delen van locatie met horecafunctie
Verbod op alle evenementen (m.u.v. markten, drive-inbioscopen/theaters, beurzen, congressen en wedstrijden
Verbieden sportwedstrijden bij volwassen en verbieden sportwedstrijden bij jeugd
Voorbeelden van maatregelen die te overwegen zijn bij niveau 4
Beperken maximale groepsgrootte naar twee personen
Sluiten van sectoren met veel bezoekersstromen, zoals pretparken en musea
Sluiten binnensport- en fitnessclubs, zwembaden, sauna’s en seksclubs


https://www.nu.nl/coronavirus/6083579/k ... reigt.html
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
13-10-2020 13:03
Voor bootcamp is er ook geen garantie dat het door kan gaan; in de uitgelekte routekaart (https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... id=1&pid=3) staat voor de fase waar we nu in zitten dat sporten beperkt zou kunnen worden tot groepen van maximaal 4.
Ai. Dus ook niet als het buiten is?
Alle reacties Link kopieren
sunshineandblueskies schreef:
13-10-2020 13:03
Ik zie het eigenlijk wel gebeuren dat bij de persconferentie van vanavond wordt aangekondigd dat sportscholen weer dicht moeten. Ik zou het dus niet doen.
Gaan niet dicht.. we gaan waarschijnlijk niet naar een volledige lockdown dus ik dénk (zeker weten doe ik het natuurlijk niet) dat op andere vlakken de maatregelen worden verscherpt en de sportschool hetzelfde blijft. Omdat sporten nog steeds op 1.5 meter kan en andere takken, zoals horeca of contact beroepen risicovoller zijn.
yesss wijzigde dit bericht op 13-10-2020 13:12
1.50% gewijzigd
alphe-ten schreef:
13-10-2020 12:53
Nou ja, zo 'logisch' is het ook weer niet. Want tot op heden is deze sportactiviteit gewoon toegestaan. Volg je dat de richtlijnen op die aangeven dat naar de sportschool gaan kan? Of maak je zelf de keuze dat niet te doen omdat je het zelf niet veilig genoeg vindt?

Ik zou er zelf voor kiezen om niet te gaan.

Als je persé griep of verkoudheid zou willen voorkomen ga je toch ook niet met 25 man in een ruimte hevig staan ademen/hijgen? Het lijkt mij vanzelfsprekend dat dit dan bij Corona ook niet zo'n goed idee is.

Die maatregelen van de overheid zijn veel te slap, gewoon zelf blijven denken. Familie in het buitenland zit echt met verbazing te kijken wat hier allemaal kan. We hebben dan ook de grootste toename van gevallen nu, nog hoger dan de VS.
anoniem_637d84854bd0f wijzigde dit bericht op 13-10-2020 13:10
2.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
13-10-2020 13:08
Gaan niet dicht.. we gaan waarschijnlijk niet naar een volledige lockdown dus ik dénk (zeker weten doe ik het natuurlijk niet) dat op andere vlakken de maatregelingen worden verscherpt en de sportschool hetzelfde blijft. Omdat sporten nog steeds op 1.5 meter kan en andere takken of contact beroepen risicovoller zijn.


Ik zou er maar niet te veel op rekenen. Dan kan het alleen maar meevallen.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ja, denk dat ze dicht gaan. En anders volgende week wel.

Daar komt bij dat niet alles wat 'gewoon mag' ook slim is.

Het doel van het beleid is om te zorgen dat de zorg het blijft aankunnen.
Het doel is niet om te zorgen dat individuele burgers geen corona krijgen.

Ook als iets wel mag, kun je het soms beter laten als je zelf niet ziek wilt worden. Of als het bij jou wel los zal lopen met de corona, maar je mensen in je directe omgeving hebt die er wel aan kunnen bezwijken.

Met een hoop mensen in een hokje samen gaan zitten zweten is best een risico.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven