Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 30)

14-10-2020 19:00 3021 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 38 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 1 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 201.000 mensen positief getest en ruim 6.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29
Snel alweer!
Eerstes!

HNT!
Op een prettiger topic dan het vorige!
Alle reacties Link kopieren
Duomarker schreef:
14-10-2020 19:06
Op een prettiger topic dan het vorige!
Nou, dat hoop ik ook.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
En doorr maar weer.
Ik zit te lezen over coronaprotesten voor de Tweede Kamer. Echt abnormaal.
Susan schreef:
14-10-2020 19:07
Nou, dat hoop ik ook.
IJdele hoop.
PikkuMyy schreef:
14-10-2020 19:11
IJdele hoop.
Daar ben je zelf bij.
Deel 30 alweer, inderdaad hopelijk weer een meer informatief en vriendelijker topic
Duomarker schreef:
14-10-2020 19:06
Op een prettiger topic dan het vorige!
Ik denk dat we pech hebben maar we zullen zien. Misschien hebben ineens veel mensen het licht gezien na de persconferentie van gisteren.
Nandina* schreef:
14-10-2020 19:13
Daar ben je zelf bij.
Ik heb toch echt de reacties van de laatste twee posters in dat andere topic niet in de hand hoor.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
14-10-2020 19:13
Ik denk dat we pech hebben maar we zullen zien. Misschien hebben ineens veel mensen het licht gezien na de persconferentie van gisteren.
Ik heb er op zich wel vertrouwen in dat de maatregelen gaan helpen. Het kost wel weer even tijd en dus geduld.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Nandina* schreef:
14-10-2020 19:05
Eerstes!

HNT!
welnee :)
TsumTsum schreef:
14-10-2020 19:13
Ik denk dat we pech hebben maar we zullen zien. Misschien hebben ineens veel mensen het licht gezien na de persconferentie van gisteren.
Dat bedoel ik niet. Ik vind het heel erg om te lezen dat sommige forummers het je eigen schuld vinden als je Corona krijgt. Dat vind ik zo erg voor alle mensen die overleden zijn of iemand verloren hebben.
quote=fashionvictim post_id=32025108 time=1602695134 user_id=6290]
Ah, jij vindt dat we het goed doen?

Echt hoor.
[/quote]

Tja. Op een forum vol zelfverklaarde virologen, psychologen en andere experts ga je met jouw standpunten de handjes niet op elkaar krijgen.

Ik denk dat je gelijk hebt, maar ga dat verder maar nergens meer uiten.

Zelfde zie je met het benoemen van significante groepen die regels overtreden.

De jongeren in drinkketen op het platteland (tubbergen 141/100.000, Dinkelland 91/100.000), kergangers in staphorts (81/100.000) om nog maar te zwijgen over de "mediterrane" bruiloften in de randstad die nu tot gevolg hebben dat 2/3 van alle ziekenhuisopnames nu, niet-westerse allochtonen zíjn.

Daar is niks racistisch aan dat zijn feiten!

Maar o jee,! Laten we vooral oppassen dat we geen bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten. Guttegut.

Als je dit soort feiten onderkent en publiceert, kan je er wat aan doen. Dat is geen discriminatie maar resultaatgestuurt en doelgericht beleid.
Fashionvictim: 'Ik zag net op het journaal dat er vandaag allerlei "laatste avondmaal" feestjes gegeven worden en dat de horeca stamp- en stampvol zit.

Sorry, maar dat vind ik gewoon dom primatengedrag. Dan ben je echt een domme sukkel in mijn ogen die kennelijk denkt dat we bezig zijn met een spelletje " hoe hou ik de overheid voor de gek?"

Ik ben net volstrekt uitgelachen omdat ik exact hetzelfde zei. Ik zie hier de boel stampesvol zitten en ik hoorde net in de auto op de radio een heel item over het laatste avondmaal. Hoezo durven mensen mij hierom uit te lachen. Ik durf mijn linkerbeen er om te verwedden dat er door deze 'gein' weer honderden nieuwe besmettingen komen. Nou jongens: lachen man!!
PikkuMyy schreef:
14-10-2020 19:14
Ik heb toch echt de reacties van de laatste twee posters in dat andere topic niet in de hand hoor.
Nee, maar je kunt wel zelf positief bijdragen en dat zal in zijn algemeenheid dan weer bijdragen aan een positiever topic.

(niet per se alleen naar jou hoor!)
Lacuba schreef:
14-10-2020 19:16
welnee :)
Toen ik typte stond er nog niks. Maar je hebt gelijk. Jij was sneller!
Crazycatlady- schreef:
14-10-2020 19:24
Fashionvictim: 'Ik zag net op het journaal dat er vandaag allerlei "laatste avondmaal" feestjes gegeven worden en dat de horeca stamp- en stampvol zit.

Sorry, maar dat vind ik gewoon dom primatengedrag. Dan ben je echt een domme sukkel in mijn ogen die kennelijk denkt dat we bezig zijn met een spelletje " hoe hou ik de overheid voor de gek?"

Ik ben net volstrekt uitgelachen omdat ik exact hetzelfde zei. Ik zie hier de boel stampesvol zitten en ik hoorde net in de auto op de radio een heel item over het laatste avondmaal. Hoezo durven mensen mij hierom uit te lachen. Ik durf mijn linkerbeen er om te verwedden dat er door deze 'gein' weer honderden nieuwe besmettingen komen. Nou jongens: lachen man!!
FashionVictim ging zelf zondag ook nog even omdat ze dacht dat de horeca snel dicht zou zijn. Zondag of woensdag maakt geen bal uit.
En dan nu ineens de heilige uit gaan hangen? Als het niet zo treurig was, was het lachwekkend.
Nandina* schreef:
14-10-2020 19:25
Nee, maar je kunt wel zelf positief bijdragen en dat zal in zijn algemeenheid dan weer bijdragen aan een positiever topic.

(niet per se alleen naar jou hoor!)
Ga ik doen. Daarom ga ik ook nu weer weg want ik word echt heel boos van sommige forumsters.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
14-10-2020 19:24
quote=fashionvictim post_id=32025108 time=1602695134 user_id=6290]
Ah, jij vindt dat we het goed doen?

Echt hoor.
Tja. Op een forum vol zelfverklaarde virologen, psychologen en andere experts ga je met jouw standpunten de handjes niet op elkaar krijgen.

Ik denk dat je gelijk hebt, maar ga dat verder maar nergens meer uiten.

Zelfde zie je met het benoemen van significante groepen die regels overtreden.

De jongeren in drinkketen op het platteland (tubbergen 141/100.000, Dinkelland 91/100.000), kergangers in staphorts (81/100.000) om nog maar te zwijgen over de "mediterrane" bruiloften in de randstad die nu tot gevolg hebben dat 2/3 van alle ziekenhuisopnames nu, niet-westerse allochtonen zíjn.

Daar is niks racistisch aan dat zijn feiten!

Maar o jee,! Laten we vooral oppassen dat we geen bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten. Guttegut.

Als je dit soort feiten onderkent en publiceert, kan je er wat aan doen. Dat is geen discriminatie maar resultaatgestuurt en doelgericht beleid.
[/quote]

Inderdaad, laten we opletten dat we geen groepen tegen elkaar opzetten. Hell het gebeurt hier al genoeg. Waar wil jij je gelijk halen?
Turkse bruiloft fout
Marrokaanse bruiloft fout
100!!!! + feestjes Nederlanders fout
1000+ mensen die zich niet aan 1.5 meter hielden fout.

enz enz.
Alle reacties Link kopieren
wie lacht je hierom uit dan?

Ik vind het ook niet verstandig om nu met alles en iedereen in restaurant of café te zitten. Maar ik denk dat er ook een gedeelte daar nu zit om hun favoriete restaurant te steunen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
PikkuMyy schreef:
14-10-2020 19:14
Ik heb toch echt de reacties van de laatste twee posters in dat andere topic niet in de hand hoor.
Ah, je mag hier alleen posten als je de harde kern hier veren in hun reet steekt dat ze zich zo goed aan de regels houden en beweert dat Corona wel meevalt?

Je hebt toch ook gewoon internet en kunt dus ook gewoon het nieuws volgen? Dan weet je dat het een feit is dat het niet meevalt maar dat we inmiddels Corona Capital of the world zijn.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind álle horeca dicht te kort door de bocht. Bruine kroegen waar avond aan avond feestjes worden gevierd, OK. Maar talloze restaurants hebben en hadden het prima voor elkaar, tafels op voldoende afstand, bediening aangepast, toiletgebruik gereguleerd, enz. Dat dié nu óók dicht moeten, vind ik niet terecht.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven