Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Boodschappen , kinderen mee

15-10-2020 09:07 485 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je ontkomt er niet aan.
De boodschappen.
En als je ‘kleine’ kinderen heb kun je die niet thuis laten.

Bezorgen is een optie en dat doen/deden we elke week. Nu wilde ik bestellen en is de eerstvolgende leverdatum ineens volgende week vrijdag pas...

Dus toch zelf boodschappen doen.

Op fb lees ik regelmatig irritaties van mensen die vinden “ kom alleen je boodschappen doen”
Waarom met z’n’ alle?

Mijn man gaat dus dit weekend de grote week boodschappen doen, alleen.
Maar dat betekent wel dat ik toch regelmatig ook naar de winkel moet voor de vergeten dingen, of verse producten etc.
Zowiezo kunnen wij met de grote van ons gezin niet voor de hele week in 1 keer halen. Het zou letterlijk niet in de kasten en koelkast/vriezer passen.

Toch voel ik me nu regelmatig bezwaard wanneer ik met vier kleuters/peuters door de supermarkt loop. Ze luisteren best goed maar ja nog niet altijd natuurlijk, daar zijn het kinderen voor.

Hoe staan jullie hier tegenover?
Alle reacties Link kopieren
Als het niet anders kan dan kan het niet anders.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Onzin, kleine kinderen hebben een kleine rol in dit virus neem ze gewoon mee. Zelf laat ik meestal bezorgen en ik ga tussendoor niet meer naar de winkel voor vergeten of verse producten, dat lukt prima met de weekboodschappen (en het budget is er nu niet voor) maar als ik wel naar de winkel moet gaan de kinderen van 1 en 3 gewoon mee.

Heb er overigens ook nog nooit iemand over horen klagen.
Susan schreef:
15-10-2020 09:09
Als het niet anders kan dan kan het niet anders.
Precies dit wilde ik ook schrijven.

Soms zie ik hele gezinnen met vader én moeder, daar erger ik me dan wel aan. Maar in jou geval kun je niet anders en ben je de enige volwassene van het gezelschap.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het niet hoor, zitten ze niet op school oid? Of anders in de avond als je man thuis is de boodschappen doen?

Familielid/buurvrouw vragen even op te passen?

Vind het naar de super gaan met 4 kinderen echt niet kunnen.
Voor Corona zag ik trouwens ook niemand met 4 kinderen boodschappen doen
En terecht dat je je bezwaard voelt, groenten blijven echt wel een week goed en als je plek hebt voor 4 kleuters dan heb je ook wel een hoekje over voor extra boodschappen. Jouw kinderen en je zoekt dus maar een oplossing om de samenleving niet op te zadelen met jouw privésituatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor de kleine dingen naar de buurt ah en dan laat ik de kinderen buiten ze zitten in de bakfiets). Als dat niet kan dan moeten ze mee. Tja.
Als het zou kunnen dan direct na werk boodschappen doen of in de pauze. Of zorgt man voor de kinderen als je boodschappen doet. En anders kinderen in/op het karretje.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij precies dezelfde situatie zoals jij hem omschrijft! Soms ontkom je er echt niet aan om nog even iets te moeten halen en je kind(eren) mee te moeten nemen. Gewoon de kids lekker dicht bij je houden en niet zelf door de winkel laten wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, wat niet kan dat kan niet. Neem ze mee als dat de beste oplossing is.
Pearle en Geronimo klinken niet echt vriendelijk. Maar je zou best kunnen kijken of je in ieder geval niet een moment hebt dat er een paar op school zitten of 's avonds als je man thuis is even lopen.
Aan de andere kant: als je startklaar staat om de gehaktballen in de pan te doen, en de croma is op, dan zul je wel moeten.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Man na zijn werk of in zijn pauze boodschappen laten halen. Jij na werk of in je pauze boodschappen halen.
Of een goede lijst maken, zodat je geen vergeten boodschappen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Als er meer mensen in jouw straat/buurt zijn met dit "probleem" : richt een oppaspoule op en pas een om beurten bv dat halve uurtje op andermans kinderen en vice versa.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
15-10-2020 09:11
Ik snap het niet hoor, zitten ze niet op school oid? Of anders in de avond als je man thuis is de boodschappen doen?

Familielid/buurvrouw vragen even op te passen?

Vind het naar de super gaan met 4 kinderen echt niet kunnen.
Voor Corona zag ik trouwens ook niemand met 4 kinderen boodschappen doen
Eh nee vanaf vier jaar wel natuurlijk maar daarvoor zijn ze thuis.
Plus het nu vakantie is hier.

Familie vragen op te passen die werken overdag en opa en oma is geen optie.
Buren idem dito.
Bovendien ik las een andere reactie over opzadelen met mijn situatie dat doe ik dus dan ook als ik de buurvrouw moet vragen op te passen .

En ik heb altijd boodschappen gedaan met kinderen. Soms we met meer dan vier en zie ze hier regelmatig dus misschien verschilt het aan onze woonplek qua kinderen dat jij ze niet ziet. Wij wonen in een nieuwbouw wijk met veeeeel kinderen. En die zie/zag je dus ook gewoon in de winkel
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
15-10-2020 09:15
Man na zijn werk of in zijn pauze boodschappen laten halen. Jij na werk of in je pauze boodschappen halen.
Of een goede lijst maken, zodat je geen vergeten boodschappen hebt.
Hoe goed mijn lijstje ook is, ik vergeet altijd wel wat. En soms zijn dat echt dingen die je stante pede nodig hebt. Geen eieren terwijl alles klaar is voor de pannekoeken, toch te weinig aardappelen over om op te bakken, verzin het maar. Of opeens enorme trek in chocola. Al kan ik me voorstellen dat je dat laatste niet haalt met 4 kleine kinderen, maar als de lamp in de wc het opeens begeeft heb je hem toch echt nodig.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Phoenix2000 schreef:
15-10-2020 09:17
Eh nee vanaf vier jaar wel natuurlijk maar daarvoor zijn ze thuis.
Plus het nu vakantie is hier.

Familie vragen op te passen die werken overdag en opa en oma is geen optie.
Buren idem dito.
Bovendien ik las een andere reactie over opzadelen met mijn situatie dat doe ik dus dan ook als ik de buurvrouw moet vragen op te passen .

En ik heb altijd boodschappen gedaan met kinderen. Soms we met meer dan vier en zie ze hier regelmatig dus misschien verschilt het aan onze woonplek qua kinderen dat jij ze niet ziet. Wij wonen in een nieuwbouw wijk met veeeeel kinderen. En die zie/zag je dus ook gewoon in de winkel
Als je ook "terug oppast" is er geen sprake van opzadelen.
Of wil je dit topic gewoon gebruiken voor bevestiging dat je goed/slecht bezig bent?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Als het niet anders kan dan prop ik mijn (ielige) kleuter in het zitje van het karretje en gaat hij mee.
Maar 4 stuks in een karretje? Ik weet niet of dat past?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind sowieso 4 kinderen teveel om mee te nemen naar de supermarkt.

Regel desnoods een oppas voor een uurtje.

Als je voor 4 kinderen kiest, moet je ook de gevolgen daarvan accepteren.
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
15-10-2020 09:20
Ik vind sowieso 4 kinderen teveel om mee te nemen naar de supermarkt.

Regel desnoods een oppas voor een uurtje.

Als je voor 4 kinderen kiest, moet je ook de gevolgen daarvan accepteren.
Eens.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
ninanoname schreef:
15-10-2020 09:18
Hoe goed mijn lijstje ook is, ik vergeet altijd wel wat. En soms zijn dat echt dingen die je stante pede nodig hebt. Geen eieren terwijl alles klaar is voor de pannekoeken, toch te weinig aardappelen over om op te bakken, verzin het maar. Of opeens enorme trek in chocola. Al kan ik me voorstellen dat je dat laatste niet haalt met 4 kleine kinderen, maar als de lamp in de wc het opeens begeeft heb je hem toch echt nodig.
Een nog beter lijstje maken, eieren en aardappelen kunnen makkelijk langer liggen. Chocolade is geen noodzaak en lampen leg je ook op voorraad en anders overdag zonder lamp plassen en poepen en savonds een lampje ophalen.
Maar overal is wel een oplossing voor te vinden.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
15-10-2020 09:18
Als je ook "terug oppast" is er geen sprake van opzadelen.
Of wil je dit topic gewoon gebruiken voor bevestiging dat je goed/slecht bezig bent?
Ik vraag met dit topic hoe anderen hier tegenover staan. Vooral omdat ik op feestboek alleen irritaties lees. Maar nooit het tegenovergestelde.
Gisteren werd ik aangesproken door iemand omdat ik twee van mijn jongens bij me had. Ik moest alleen komen. Dat is me vanaf maart nog nooit gebeurd/gezegd.
Heb meneer gevraagd of hij even op ze wil passen de volgende keer zodat ik alleen kon gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind sommige mensen wel onverdraagzaam en inflexibel reageren. Niemand die een beetje begrip heeft voor een moeder met pannekoeken-stress?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Savonds na het werk voor deze week vakantie. En na de vakantie onder schooltijd. En kun je niet een half uur langer opvang afnemen zodat je voor of na je werk nog even langsgaat?
En van lampjes, wc papier e.d. Gewoon alles op voorraad hebben.
Supermarkten zijn veelal open tot 20 uur of 22 uur. Als je een partner hebt, lijkt het me niet heel ingewikkeld om boodschappen te halen zonder kinderen.

Het lijkt me het meest lastig voor de niet werkende, alleenstaande ouders met kinderen die nog niet schoolgaand zijn.

Werkende (ook alleenstaande) ouders kunnen aansluitend op hun werkdag boodschappen doen, terwijl de kinderen nog bij de opvang zijn(denk ik... er zullen uitzonderingen zijn).

Kwestie van plannen en creatief zijn.
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
15-10-2020 09:20
Ik vind sowieso 4 kinderen teveel om mee te nemen naar de supermarkt.

Regel desnoods een oppas voor een uurtje.

Als je voor 4 kinderen kiest, moet je ook de gevolgen daarvan accepteren.
Welke gevolgen?
Overigens toen ik daarvoor koos was er geen sprake van Corona .
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
15-10-2020 09:22
Een nog beter lijstje maken, eieren en aardappelen kunnen makkelijk langer liggen. Chocolade is geen noodzaak en lampen leg je ook op voorraad en anders overdag zonder lamp plassen en poepen en savonds een lampje ophalen.
Maar overal is wel een oplossing voor te vinden.
Maar natuurlijk is er wel een oplossing te verzinnen. Soms ook niet en moet je wel. Als iedereen die zich ergert in de supermarkt zich nu eens realiseert dat de vrouw met de 4 kinderen heus anders zou kiezen als ze kon, want iedereen begrijpt dat met 4 koters naar de super rennen een drama is.
Tja, soms lopen dingen anders dan je gepland hebt. En dan is het niet anders en moet je je even aanpassen. Je kunt ook besluiten om niks te vinden van wat andere mensen doen he?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven