Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Kerst in Coronatijd

16-10-2020 10:18 236 berichten
Wie heeft er al nagedacht hoe kerst gevierd gaat worden dit jaar?
Man en ik zijn al een tijdje na aan het denken hoe we kerst op een veilige manier kunnen vieren. We gunnen zeker onze oudere familieleden een kerst met hun kleinkinderen. We hadden eerst het idee van een restaurant maar de kans is groot dat dit niet gaat.
Wat belangrijk is dat het veilig moet zijn. Maar toch een kerst gevoel
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn sowieso al van de low profile kerst. Tot nu mag mijn moeder op de brunch komen. Dat lijkt me dan wel voldoende. Vorig jaar had ik een koortsig kind én man, dus dit jaar is het vast al beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik gok, dat wij mijn ouders 1 dag naar ons vragen te komen, en mijn schoonouders ook. (wij zijn met vier, dus mogen niet op bezoek)
En als ze liever thuisblijven, dat man&ik dan even samen op bezoek gaan en de kinderen thuislaten (wees gerust, die zijn ruim oud genoeg)
Of dat mijn man en zijn zus even samen met zijn ouders afspreken zoiets.

Kleine gezelschapjes. En verder extreem aankneuteren in huis.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan het vieren met mijn schoonouders bij mij thuis. Er zal een extra tafel zijn zodat wij apart kunnen zitten om de 1,5 meter afstand te kunnen houden. We hebben al een aantal keren zo gegeten en was even gezellig als normaal. Beide gezinnen zorgen voor eten (we doen het al jaren zo).

Zij komen bij ons want als we het andersom doen houden we ons niet aan de maatregelen.

We gaan het dit jaar maar 1 dag vieren met 6 man (2 gezinnen). Het is jammer maar het is niet anders. We zullen niet naar mijn ouders gaan want die wonen in het buitenland. We zullen ook niet met broers en zussen vieren plus kinderen. Zij gaan ook een keer hun ouders uitnodigen. Verder zullen we gewoon gaan videobellen.
Alle reacties Link kopieren
Kerst met mijn kant van de familie kan met de huidige regels wel doorgaan: dan komen er nl. toch maar drie mensen op bezoek. Ik denk dat we het bij de schoonfamilie ook gewoon bij het gezin van mijn vriend zullen houden (ouders en zwager). Dat we alle ooms, tantes, neven en nichten dit jaar dan niet zien met kerst vind ik eerlijk gezegd niet zo’n ramp. Ben altijd doodmoe na die dagen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik denk dat als we nu de boel weer een beetje in proportie en onder controle krijgen, dat we over ruim 2 maanden best wel weer een gezellige kerst kunnen vieren. Ik denk dat ik de ene dag de familie van mijn man zie, en de andere dag de andere helft.
En tegen die tijd zijn sneltesten te koop bij het Kruidvat, staat er in iedere wijk zo'n blaastestapparaat, dus de wereld zal dan coronatechnisch veel beter zijn dan nu. Ik heb er goede hoop op in elk geval.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
16-10-2020 10:27
Nou, ik denk dat als we nu de boel weer een beetje in proportie en onder controle krijgen, dat we over ruim 2 maanden best wel weer een gezellige kerst kunnen vieren. Ik denk dat ik de ene dag de familie van mijn man zie, en de andere dag de andere helft.
En tegen die tijd zijn sneltesten te koop bij het Kruidvat, staat er in iedere wijk zo'n blaastestapparaat, dus de wereld zal dan coronatechnisch veel beter zijn dan nu. Ik heb er goede hoop op in elk geval.
wedden, dat dat niet de realiteit zal zijn
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
16-10-2020 10:27
Nou, ik denk dat als we nu de boel weer een beetje in proportie en onder controle krijgen, dat we over ruim 2 maanden best wel weer een gezellige kerst kunnen vieren. Ik denk dat ik de ene dag de familie van mijn man zie, en de andere dag de andere helft.
En tegen die tijd zijn sneltesten te koop bij het Kruidvat, staat er in iedere wijk zo'n blaastestapparaat, dus de wereld zal dan coronatechnisch veel beter zijn dan nu. Ik heb er goede hoop op in elk geval.
Dit verwacht ik nog echt niet als je kijkt naar hoe langzaam het nu nog gaat. Kerst is nog maar 2,5 maanden weg.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
16-10-2020 10:27
Nou, ik denk dat als we nu de boel weer een beetje in proportie en onder controle krijgen, dat we over ruim 2 maanden best wel weer een gezellige kerst kunnen vieren. Ik denk dat ik de ene dag de familie van mijn man zie, en de andere dag de andere helft.
En tegen die tijd zijn sneltesten te koop bij het Kruidvat, staat er in iedere wijk zo'n blaastestapparaat, dus de wereld zal dan coronatechnisch veel beter zijn dan nu. Ik heb er goede hoop op in elk geval.
Ik ga er juist vanuit dat het niet kan.
Dat was ook de enige oplossing die wij konden verzinnen. Schoonouders dag bij ons, schoonouders dag naar schoonzus/broer.
En mijn ouders dag naar ons. Maar vooral voor schoonouders zal het een grote teleurstelling zijn niet alle kleinkinderen samen te zien
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-10-2020 10:28
wedden, dat dat niet de realiteit zal zijn
Nou, ik hoef niet te wedden hoor. En de meerderheid hier zal wel denken dat ik gek ben, maar ik heb er goeie hoop op. En hoop verloren is al verloren, toch? Ik heb groot vertrouwen in de medische wetenschap.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat ergens in december wel. We vieren toch nooit kerst met grote groepen, dus waarschijnlijk komen mijn ouders hier een keer borrelen of eten en misschien de andere dag mijn schoonouders (vaak gaan we daar heen, maar schoonvader is ziek, dus eerst maar eens kijken hoe dat gaat). Maar we plannen dat nooit ver van tevoren, meestal vraagt mijn schoonmoeder eind november een keer of we op een van de dagen komen en de rest spreek ik pas twee weken van tevoren of zo af.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
16-10-2020 10:29
Dat was ook de enige oplossing die wij konden verzinnen. Schoonouders dag bij ons, schoonouders dag naar schoonzus/broer.
En mijn ouders dag naar ons. Maar vooral voor schoonouders zal het een grote teleurstelling zijn niet alle kleinkinderen samen te zien
Ja dat geld voor ons ook. Het is even niet anders. Ben al lang blij dat we bij elkaar op bezoek kunnen. We maken er gewoon wat van.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat het voor de kerst mag om iets meer mensen in huis te hebben. Ik zou graag een van de dagen met mijn ouderlijk gezin samen zijn. Dan zijn we met 5 volwassenen en 3 jonge kinderen.
De andere dag komen schoonouders vast op bezoek, maar dan zijn we dus maar met 4 volwassenen en de kinderen.

Dat we de ‘extended family’ niet met een bezoekje hoeven te verblijden, vind ik wel relaxt. Sowieso deden we altijd een bliksembezoekje, maar alleen maar fijner dat we lekker rustig aan kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden vorig jaar als besloten dat we kerst dit jaar even lekker rustig met ons eigen gezin doen dus dat komt eigenlijk heel mooi uit nu. 1 dag gaan we uitgebreid koken waarbij onze oudste uit kookboeken iets kiest wat hem lekker lijkt. De tweede dag wordt het gewoon in pyjamaatjes een “binnenpicknick” met een kerstfilm en de open haard aan.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon met de kinderen en aanhang. Beetje afstand houden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat we wel gewoon de ene dag naar de ene ouders gaan en de andere dag naar de andere (mits het dan beter gaat met de besmettingen) maar waar we eerst altijd juist proberen tegelijk met broers en zussen te komen zullen we het dit jaar juist verdelen zodat er maximaal 5 volwassenen tegelijk aanwezig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Word ook gezellig de kerstboodschappen halen in de supermarkt.

Denk dat ik dit jaar een kerstdiner laat thuis bezorgen.
Gewoon klein. Kerstavond met het gezin ipv allemaal met de hele familie samenkomen bij mijn opa en oma. Dat gaat sowieso niet door.
En missschien eerste kerstdag dat mijn ouders komen en tweede kerstdag mijn schoonouders of andersom.
Klein dus.

Naar Kerstmarkten of die dingen gaan we dit jaar niet.
Ik ga misschien wel eens een kijkje nemen op de kerstshow bij de Intratuin op een rustig moment, maar dat zal het dan ook zijn dit jaar.

Dan maar veel kerstfilms en lekkere dingen bakken en er een bijzondere Kerst van maken, ik ga in elk geval wel mijn best doen om het voor ons gezin zo leuk en memorabel mogelijk te maken.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
16-10-2020 10:29
Ik zie dat ergens in december wel. We vieren toch nooit kerst met grote groepen, dus waarschijnlijk komen mijn ouders hier een keer borrelen of eten en misschien de andere dag mijn schoonouders (vaak gaan we daar heen, maar schoonvader is ziek, dus eerst maar eens kijken hoe dat gaat). Maar we plannen dat nooit ver van tevoren, meestal vraagt mijn schoonmoeder eind november een keer of we op een van de dagen komen en de rest spreek ik pas twee weken van tevoren of zo af.
Dat klinkt heerlijk ontspannen. Dat geforceerde gedoe altijd met kerst, met familieleden die maanden van tevoren al een kerstdag willen ‘reserveren’. Zo ongedwongen lijkt me veel lekkerder.
Peertjes schreef:
16-10-2020 10:35
Word ook gezellig de kerstboodschappen halen in de supermarkt.

Denk dat ik dit jaar een kerstdiner laat thuis bezorgen.

Dat is ook wel een goed idee. Het kerstdiner laten bezorgen door een traiteur.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
16-10-2020 10:34
Ik denk dat we wel gewoon de ene dag naar de ene ouders gaan en de andere dag naar de andere (mits het dan beter gaat met de besmettingen) maar waar we eerst altijd juist proberen tegelijk met broers en zussen te komen zullen we het dit jaar juist verdelen zodat er maximaal 5 volwassenen tegelijk aanwezig zijn.
hopen dat de ‘blokjeskerst’ tegen die tijd weer mag!
Alle reacties Link kopieren
Peertjes schreef:
16-10-2020 10:35
Word ook gezellig de kerstboodschappen halen in de supermarkt.

Denk dat ik dit jaar een kerstdiner laat thuis bezorgen.
Goeie! Wij hebben sinds kort HelloFresh. Ik neem aan dat die ook wel iets met kerst doen.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
16-10-2020 10:27

En tegen die tijd zijn sneltesten te koop bij het Kruidvat, staat er in iedere wijk zo'n blaastestapparaat, dus de wereld zal dan coronatechnisch veel beter zijn dan nu. Ik heb er goede hoop op in elk geval.
Die blaastest zal er dan wel zijn, want die zou vanaf eind volgende maand in gebruik worden genomen, maar ik denk tegen die tijd alleen nog in teststraten, om het daar makkelijker en sneller te laten verlopen. Sneltesten die bij het Kruidvat liggen zijn er dan denk ik echt nog niet, daar is voor zover ik weet nog helemaal geen zicht op en het is al vrij snel Kerst.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Helaas verwacht ik dat het in de supermarkt extra druk wordt, dat kan een groot probleme worden. Tijdig beginnen met inslaan.

De sneltesten komen vooralsnog niet in het Kruidvat te liggen. Als je alcohol hebt gedronken werkt de test niet. En een positieve uitslag moet meteen gemeld worden aan GGD en daar moet direct opvolging aangegeven worden. Ook dien je de test op de juiste wijze te gebruiken.

Ik ga ervan uit dat wij met kerst lekker thuisblijven, zo min mogelijk reisbewegingen is immers het devies. Tenzij het gewoon niet goed gaat met ouders of schoonouders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven