Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Werk kwijt door corona

18-10-2020 09:34 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stress..
Werk kwijt door corona
Bij iedereen die ik zie die zich niet aan de maatregelen houdt, moet ik een woedeaanval inslikken.
Want in feite ben ik daardoor mn werk kwijt.
Ff nodig erover te praten
wat rot
Alle reacties Link kopieren
Wat balen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Sterkte, wat ontzettend naar voor je. Wat zou je erover kwijt willen? In welke sector werkte je? Horeca?
Ach nee wat akelig! Wat voor werk deed je precies?
Alle reacties Link kopieren
Ik voel met je mee. Ik ben ook mijn baan kwijt door Corona en werkte in de ICT sector. Directeur wilde bezuinigen dus iedereen met tijdelijk contract werd niet verlengd.

En iedereen maar zeggen dat er altijd werk is in de ICT wereld, nou dat is echt niet zo.
Tja balen. Maar dat jij je werk kwijt bent door mensen die zich niet aan de maatregelen houden is lichtelijk overdreven en die gedachte heb je niets aan. Wees gerust een avond boos En verdrietig, maar ga dan solliciteren en richt je op de toekomst.

Succes!
ExodusRedux schreef:
18-10-2020 10:13
Ik voel met je mee. Ik ben ook mijn baan kwijt door Corona en werkte in de ICT sector. Directeur wilde bezuinigen dus iedereen met tijdelijk contract werd niet verlengd.
.
Denk je dat het direct vanwege Corona is dat je werkgever wilde bezuinigen? Of is het een mooi excuus voor je werkgever?
puntillita schreef:
18-10-2020 10:18
Tja balen. Maar dat jij je werk kwijt bent door mensen die zich niet aan de maatregelen houden is lichtelijk overdreven en die gedachte heb je niets aan. Wees gerust een avond boos En verdrietig, maar ga dan solliciteren en richt je op de toekomst.

Succes!
Ergens klopt het wél natuurlijk....en je mag best even boos zijn. De emoties moet je toch verwerken. Uiteindelijk zal ze zich wel richten op de toekomst maar nu nog even niet zo te lezen.

Welke sector?
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
18-10-2020 10:19
.
Denk je dat het direct vanwege Corona is dat je werkgever wilde bezuinigen? Of is het een mooi excuus voor je werkgever?
Er waren 6 mensen met een tijdelijk contract en die zijn alle 6 niet verlengd, lijkt mij geen toeval.
Polsjef schreef:
18-10-2020 10:22
Ergens klopt het wél natuurlijk....
.
Het gaat nergens echt goed, behalve in landen waar ze Corona vóór waren. Maar waar Corona al was, kun je doen wat je wilt, zodra er menselijke interactie is speelt het virus weer op. De studenten (oa) hebben imo alleen maar versneld en geïntensiveerd wat anders iets later en over een langere periode uitgespreid toch zou gebeuren.
Ik zou ook pissig zijn als ik mijn werk kwijt ben en financieel in de shit kom, en dan vervolgens de buren een feestje geven.

Nee, het heeft niet direct invloed maar wel indirect.
puntillita schreef:
18-10-2020 10:28
.
Het gaat nergens echt goed, behalve in landen waar ze Corona vóór waren. Maar waar Corona al was, kun je doen wat je wilt, zodra er menselijke interactie is speelt het virus weer op. De studenten (oa) hebben imo alleen maar versneld en geïntensiveerd wat anders iets later en over een langere periode uitgespreid toch zou gebeuren.
Ja en dan zou het dus logischerwijs minder impact hebben want uitgespreid. Dat is het hele punt.
Nee dat is het punt niet. Of het nou is door een heftige piek met veel zieken en doden, of door een lange periode van sociale onthouding, de impact is hoe dan ook enorm.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn baan na de eerste horecasluiting al kwijt geraakt en geen uitzicht op nieuw werk in mijn vakgebied.
Ik ben niet boos op mensen die zich niet aan de maatregelen houden, het is voor iedereen een rare tijd en dat doet ook rare dingen met mensen.

Het toekomstbeeld wat zo nu en dan geschetst wordt van een periode van jaren van bubbels en beperkingen en vooral de invloed van deze normaal-new-style vind ik wel zorgelijk.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
18-10-2020 11:02
Ik ben mijn baan na de eerste horecasluiting al kwijt geraakt en geen uitzicht op nieuw werk in mijn vakgebied.
Ik ben niet boos op mensen die zich niet aan de maatregelen houden, het is voor iedereen een rare tijd en dat doet ook rare dingen met mensen.

Het toekomstbeeld wat zo nu en dan geschetst wordt van een periode van jaren van bubbels en beperkingen en vooral de invloed van deze normaal-new-style vind ik wel zorgelijk.
Wat goed dat je er zo instaat KataTonDemonaEaytoy.
Ik ken ook veel mensen die hun baan in de horeca kwijt zijn geraakt, is gewoon kut. Ga jij ook kijken naar omscholing of een ander vakgebied?
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
18-10-2020 11:06
Wat goed dat je er zo instaat KataTonDemonaEaytoy.
Ik ken ook veel mensen die hun baan in de horeca kwijt zijn geraakt, is gewoon kut. Ga jij ook kijken naar omscholing of een ander vakgebied?
Ja, weet je wat het is? Ik heb er alles aan gedaan om open te kunnen blijven en het is niet gelukt. Niet door mij, niet door het gedrag van mijn gasten.. waardoor wel. Tja.

Het is inderdaad kut.

Er zijn veel mensen die vinden dat ik dan maar in de zorg moet gaan werken, maar in tegenstelling tot het geduld dat ik in mijn rol als gastvrouw kan opbrengen, heb ik niks met zorgbehoevende mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook mijn baan kwijtgeraakt. Begin dit jaar al. Was net aan een nieuwe baan begonnen. Binnen 3 weken ging het kantoor dicht en natuurlijk wordt een tijdelijk contact dan niet verlengd. Kan het ze niet kwalijk nemen maar vervelend is het wel.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
18-10-2020 11:15
Ja, weet je wat het is? Ik heb er alles aan gedaan om open te kunnen blijven en het is niet gelukt. Niet door mij, niet door het gedrag van mijn gasten.. waardoor wel. Tja.

Het is inderdaad kut.

Er zijn veel mensen die vinden dat ik dan maar in de zorg moet gaan werken, maar in tegenstelling tot het geduld dat ik in mijn rol als gastvrouw kan opbrengen, heb ik niks met zorgbehoevende mensen.
Mijn stamkroeg heeft ook een oproep op facebook gedaan voor vacatures voor hun personeel, administratief bijvoorbeeld. Dat mensen dan reageren met " In de zorg hebben ze nog handjes nodig". Ten eerste zal er wel behoefte zijn, maar geen geld om even honderden mensen aan te nemen en ten tweede: je kan niet zomaar de zorg in, daar heb je toch wel iets van diploma's voor nodig lijkt me en ten derde, niet iedereen is geschikt voor de zorg.
Elsy_____ schreef:
18-10-2020 09:34
Stress..
Werk kwijt door corona
Bij iedereen die ik zie die zich niet aan de maatregelen houdt, moet ik een woedeaanval inslikken.
Want in feite ben ik daardoor mn werk kwijt.
Ff nodig erover te praten
Je hebt alle recht om boos te zijn, die maatregelen zijn met een reden getroffen. En in welke sector werkte je?
De botte realiteit is uiteraard dat je de oorzaak van je ontslag maar bij één groep moet zoeken: politici en fanboys/girls die zweren bij het afbranden van de economie omwille van Corona. Verder dan dat moet je het niet zoeken.

Het goede nieuws is uiteraard dat je, van zodra je terug werk hebt, extra zal mogen afdragen om de kost van Corona te absorberen.
Alle reacties Link kopieren
Balen to, dat je je werk kwijt bent. Heb je een redelijke kans snel iets nieuws te vinden?

Ik ben ook mijn baan kwijt, min of meer door Corona. Het ging al niet goed met de organisatie en Corona hielp daar niet bij, waardoor er meer mensen uit moeten dan verwacht, waaronder ik (met een vast contract).

Gelukkig kan ik terug naar mijn oude sector. Kijken hoe dat nu bevalt. Wel eerst op oproep, dus hoop dat ik niet na Corona weer de pineut ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven