Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vage hele lichte klachten: testen? [Lege OP]

21-10-2020 22:00 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-10-2020 21:02
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.60% gewijzigd
En TO ?
wat is het geworden
Alle reacties Link kopieren
.
schatkaart wijzigde dit bericht op 24-10-2020 06:53
97.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Schatkaart schreef:
22-10-2020 12:45
Vanochtend werd ik wakker en had ik echt nergens meer last van, dus ik heb mij niet getest.
Goed dat je je verantwoordelijkheid genomen hebt :facepalm:
Anoniem126 schreef:
21-10-2020 23:48
@Patsy--stone Dankjewel! Hoop het ook niet. Moet wel zeggen dat het best een hevige maar ook rare griep is.
Waarom vind je het nodig om steeds te zeggen dat het een rare griep is?
Doe je dat expres?
Boogschutter10 schreef:
22-10-2020 10:50
Ik kan maar moeilijk geloven dat iemand die nota bene zelf in de zorg werkt hier zo'n vraag stelt ... .
Ik vind dat ook bijzonder.
Hoe dan ook, bij twijfel draai ik de rol ook altijd om: zou ik het erg vinden om de hele dag te werken met een collega die deze vage symptomen vertoont?

In het geval van TO zijn de symptomen alles behalve vaag!
Schatkaart schreef:
22-10-2020 12:45
Vanochtend werd ik wakker en had ik echt nergens meer last van, dus ik heb mij niet getest.
Ook zonder klachten kan je het hebben...
Alle reacties Link kopieren
Heiterundsanft schreef:
23-10-2020 00:15
Waarom vind je het nodig om steeds te zeggen dat het een rare griep is?
Doe je dat expres?
Ja, ik doe dat expres. En nu?
Alle reacties Link kopieren
voor anderen die dit lezen: ga je testen. Dat doe je niet voor jezelf maar om te weten of je besmettelijk bent voor anderen. Zeker als je in de zorg werkt moet je toch solidariteit voelen richting je collega’s en dit nationale probleem niet willen verergeren?!

Teveel mensen die niet verder lijken te denken dan ‘ik wil niet een paar dagen in quarantaine zitten’. En kortzichtige werkgevers die er dan nog druk op leggen vanuit dat perspectief. Om razend van te worden
Alle reacties Link kopieren
.
schatkaart wijzigde dit bericht op 24-10-2020 06:50
99.65% gewijzigd
Het was nodig want je had klachten. Dan moet je je dus gewoon laten testen. En niet wachten met een afspraak maken, maar dit meteen doen en ook gaan. Ook al zijn je klachten alweer over. Je kan het namelijk prima hebben zonder klachten. En als dat zo is steek je binnen no time veel mensen aan omdat je zelf denkt het niet te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ja, what Whomi zegt. Dit is juist waar het op neerkomt in de strijd tegen het virus.
Alle reacties Link kopieren
Schatkaart schreef:
23-10-2020 19:17
Het maakt mij geen bal uit of ik in quarantaine moet zitten. Daarom stel ik absoluut deze vraag niet. Ik ben bang dat de doelgroep waarmee ik werk ziek word, maar ook mijn ouders, want die wil ik liever op afstand blijven zien.
Ik heb sinds die avond 0 klachten, echt niks. Als ik die ochtend lamlendig wakker was geworden, dan had ik mij sowieso laten testen. Ik heb mij dit jaar 2 keer eerder laten testen, maar ik vind het gewoon lastig. Ook al voel ik mij bezwaard om mij ziek te melden, als het nodig is, dan is dat zo. Ik heb deze keuze echt niet uit laksigheid gemaakt.
Met welke reden dan wel? Je bent in contact geweest met iemand met corona. Je geeft zelf aan dat dit ook nog eens de gele avond op een krappe 1,5 meter was. Je krijgt klachten en laat je niet testen.
De meeste mensen die ik ken hadden lichte klachten, klachten die ook schommelde. Een paar dagen klachtenloos en dan kwamen de klachten weer. Dit duurde 14 dagen in de tussentijd hadden ze ook mensen kunnen aansteken net zoals jij dat ook kan. Nu je niet weet of je niet negatief bent zou je dus eigenlijk 7 dagen jn quarantaine moeten. En de mensen met wie je hiervoor in contact bent geweest hebben ook risico gelopen daar doet niet testen niks aan af.

Ik snap echt niet, zeker omdat je in nauw contact bent geweest met iemand met corona, dat je er zo laconiek mee om gaat.
Alle reacties Link kopieren
Schatkaart schreef:
23-10-2020 19:17
Het maakt mij geen bal uit of ik in quarantaine moet zitten. Daarom stel ik absoluut deze vraag niet. Ik ben bang dat de doelgroep waarmee ik werk ziek word, maar ook mijn ouders, want die wil ik liever op afstand blijven zien.
Ik heb sinds die avond 0 klachten, echt niks. Als ik die ochtend lamlendig wakker was geworden, dan had ik mij sowieso laten testen. Ik heb mij dit jaar 2 keer eerder laten testen, maar ik vind het gewoon lastig. Ook al voel ik mij bezwaard om mij ziek te melden, als het nodig is, dan is dat zo. Ik heb deze keuze echt niet uit laksigheid gemaakt.
Dan snap ik echt je twijfel niet.
Heel raar
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven