Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 31)

22-10-2020 16:22 3002 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 41 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 1 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 268.000 mensen positief getest en ruim 6.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30
Eerstes!
Alle reacties Link kopieren
De Veiligheidsregio Twente wil een totale lockdown. Ik denk dat meer regio’s daar snel om gaan vragen

https://www.rtvoost.nl/nieuws/1322914/V ... ntkoombaar
bethweeter wijzigde dit bericht op 22-10-2020 16:27
34.60% gewijzigd
There we go again! 8-)
Alle reacties Link kopieren
check
Alle reacties Link kopieren
Tvp want dit blijft grotendeels een fijn en informatief topic!
De toekomst is niet meer wat het was
En speciaal voor Solomio: 31 is een 'gelukkig' priemgetal. Als dat geen goede voorbode is van een goed topic, dan weet ik het ook niet meer.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gelukkig_getal
Alle reacties Link kopieren
In Duitsland zorgminister Spahn positief getest. In België nu Wilmes. In Nederland gaat het tot nu nog goed.

Belgische oud-premier Wilmès op IC

In België ligt voormalig premier en huidig minister van Buitenlandse Zaken Sophie Wilmès sinds gisteravond op de intensive care als gevolg van haar besmetting met het coronavirus. Dat zegt haar woordvoerder tegen de VRT. Haar toestand is stabiel, ze is bij bewustzijn.

Zaterdag werd bekend dat de oud-premier positief is getest. "Een besmetting die wellicht plaatsgevonden heeft in familiekring, gezien de voorzorgsmaatregelen die ik buitenshuis heb genomen", schreef ze op Twitter.

Wilmès (45) werd in oktober 2019 demissionair premier van België. Op 1 oktober dit jaar werd ze opgevolgd door Alexander De Croo.

Bron: www.nos.nl
bethweeter schreef:
22-10-2020 16:26
De Veiligheidsregio Twente wil een totale lockdown. Ik denk dat meer regio’s daar snel om gaan vragen

https://www.rtvoost.nl/nieuws/1322914/V ... ntkoombaar
Dat geeft druk op het hele beleid. Een totale lockdown voor 1 veiligheidsregio lijkt me praktisch onhaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Van mij mogen we ook in lockdown gaan. Alles beter dan overbelaste IC’s en ziekenhuizen. Dat kun je noch de mensen die er werken, noch de toekomstige patiënten aandoen.

En wanneer komt er een petitie dat de de bonus voor mensen in de zorg met prioriteit wordt uitgevoerd?
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
mdh schreef:
22-10-2020 16:30
Van mij mogen we ook in lockdown gaan. Alles beter dan overbelaste IC’s en ziekenhuizen. Dat kun je noch de mensen die er werken, noch de toekomstige patiënten aandoen.

En wanneer komt er een petitie dat de de bonus voor mensen in de zorg met prioriteit wordt uitgevoerd?
Eens.
Ja het is schandalig dat dit al een half jaar beloofd wordt maar er ondertussen de hele tijd over gesteggeld wordt.
Overigens keert het Martini ziekenhuis in Groningen zijn werknemers de bonus uit eigen zak uit totdat het terugbetaald wordt.
Alle reacties Link kopieren
[quote=mdh post_id=32059717 time=1603377051 user_id=182673]
Van mij mogen we ook in lockdown gaan. Alles beter dan overbelaste IC’s en ziekenhuizen. Dat kun je noch de mensen die er werken, noch de toekomstige patiënten aandoen.


Van mij ook en ik hoop nu toch wel met al die besmettingen dat in ieder geval het VO dicht gaat.
mdh schreef:
22-10-2020 16:30
Van mij mogen we ook in lockdown gaan. Alles beter dan overbelaste IC’s en ziekenhuizen. Dat kun je noch de mensen die er werken, noch de toekomstige patiënten aandoen.

En wanneer komt er een petitie dat de de bonus voor mensen in de zorg met prioriteit wordt uitgevoerd?
Je kan nu, a la minuut zelf in lockdown gaan.

Ik snapt niet waarom zoveel mensen opgelegde regels en dwang van de overheid nodig hebben om iets te doen.

Of is dat alleen voor "al die anderen" want "ik" houd me natuurlijk wel aan de regels!

Het heeft iets dommigs als je wéét hoe je een probleem kan oplossen, maar daar pas aan begint, als anderen je vertellen dat te doen......
Coronabrandhaard Luik denkt aan apart ziekenhuis voor Covid-19-patiënten
Luik denkt erover een voormalig ziekenhuis speciaal voor coronapatiënten te laten inrichten nu de stad wordt overspoeld door een nieuwe coronagolf. <...>

In de Belgische stad, zo'n 30 kilometer van Maastricht, liggen meer mensen met het coronavirus in het ziekenhuis dan afgelopen voorjaar. De ziekenhuizen in de buurt kunnen de toestroom niet aan. Meerdere patiënten moesten de laatste dagen worden overgebracht naar elders.


Van de liveblog van RTLnieuws. Zuid-Limburg is een van de regio's met de minste besmettingen. Nu is Luik wel Franstalig, maar ik vraag me af of er niet veel woon-werkverkeer is tussen Luik en Maastricht. Met andere woorden: ik hoop niet dat dit ook zorgt voor een toename van besmettingen in Zuid-Limburg
Elizabethie schreef:
22-10-2020 16:33
Eens.
Ja het is schandalig dat dit al een half jaar beloofd wordt maar er ondertussen de hele tijd over gesteggeld wordt.
Overigens keert het Martini ziekenhuis in Groningen zijn werknemers de bonus uit eigen zak uit totdat het terugbetaald wordt.
Schandalig inderdaad. En fijn dat Groningen dat gewoon nu al doet. De tweede golf komt eraan, de zorgbonus is al beloofd tijdens de eerste lockdown. Alle regelingen en financien konden allemaal in 4 weken, maar met deze bonus lukt het maar niet om de knop 'maak nu over' te vinden.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
22-10-2020 16:36
Je kan nu, a la minuut zelf in lockdown gaan.

Ik snapt niet waarom zoveel mensen opgelegde regels en dwang van de overheid nodig hebben om iets te doen.

Of is dat alleen voor "al die anderen" want "ik" houd me natuurlijk wel aan de regels!

Het heeft iets dommigs als je wéét hoe je een probleem kan oplossen, maar daar pas aan begint, als anderen je vertellen dat te doen......
Ik denk wel dat Mark ook een beetje teleurgesteld is hierin.

En nogmaals: ik vraag me af hoeveel méér zo'n lockdown (zoals in het routeplan, dus met scholen en winkels gewoon open) echt uit gaat maken. Hooguit in mindset. Dat mensen zich anders gaan gedragen als je het 'lockdown' noemt. Dat zou kunnen.
elein schreef:
22-10-2020 16:41
Ik denk wel dat Mark ook een beetje teleurgesteld is hierin.

En nogmaals: ik vraag me af hoeveel méér zo'n lockdown (zoals in het routeplan, dus met scholen en winkels gewoon open) echt uit gaat maken. Hooguit in mindset. Dat mensen zich anders gaan gedragen als je het 'lockdown' noemt. Dat zou kunnen.
Geheel niet. Als er iets dat deze hele crisis wel bewijst, is dat Rutger Bregman ongelijk heeft.

De meeste mensen deugen namelijk helemaal niet. De meeste mensen zijn infantiele egoïstische korte termijndenkers.

Maar da's een mening en geen feit.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
22-10-2020 16:36
Je kan nu, a la minuut zelf in lockdown gaan.

Ik snapt niet waarom zoveel mensen opgelegde regels en dwang van de overheid nodig hebben om iets te doen.

Of is dat alleen voor "al die anderen" want "ik" houd me natuurlijk wel aan de regels!

Het heeft iets dommigs als je wéét hoe je een probleem kan oplossen, maar daar pas aan begint, als anderen je vertellen dat te doen......
Ik kan niet thuiswerken, dus geen lockdown voor mij. Voor de rest hou ik me al die tijd nauwgezet aan de maatregelen. Ben ik nou ook dom?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Die mening deel ik niet, ik denk nog steeds dat de meeste mensen wel deugen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
22-10-2020 16:44
Geheel niet. Als er iets dat deze hele crisis wel bewijst, is dat Rutger Bregman ongelijk heeft.

De meeste mensen deugen namelijk helemaal niet. De meeste mensen zijn infantiele egoïstische korte termijndenkers.

Maar da's een mening en geen feit.
Wow. :|

En ik ben het zo volslagen met je oneens dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Laat ik deze ronde maar weer eens meedoen :P
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Jemig deel 31 alweer. Dat had ik niet gedacht toen ik deel 2 ging volgen.
elein schreef:
22-10-2020 16:47
Wow. :|

En ik ben het zo volslagen met je oneens dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.
Nou, dit.
Alle reacties Link kopieren
in tegenstelling tot Noord-Holland Noord ziet Groningen Sint Maarten vooralsnog wel zitten:

Hoe vieren we Sint Maarten op 11 november in deze coronatijd? Het feest waarbij kinderen met lampions langs de deuren gaan, kan doorgaan. Kinderen hebben immers maar een klein aandeel in de verspreiding van het virus, zeker buiten. En als iedereen zich aan de regels houdt, is er genoeg ruimte om drukte te voorkomen.

https://veiligheidsregiogroningen.nl/ni ... oronatijd/
Susan schreef:
22-10-2020 16:45
Die mening deel ik niet, ik denk nog steeds dat de meeste mensen wel deugen.
Dat hoeft ook niet. Ik heb sowieso niet veel met mensen dus verwacht ook niet dat veel mensen het met me eens zijn.

Maar om teurstellingen te voorkomen; de cijfers moeten eerst nóg slechter worden, en de maatregelen nog harder, net als de handhaving, vóórdat de gemiddelde Nederlander begrijpt dat het menens is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven