Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Maskne

25-10-2020 20:51 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ook zo last van onzuivere huid door die mondkapjes?

Ik had gezien dat je dan een zijde of satijnen masker moest nemen .. maar ze zijn best prijzig. Opzich prima natuurlijk als het helpt maar dat is juist mijn vraag.
Heeft iemand ze probeert en heeft het effect ?
Alle reacties Link kopieren
Vervelend hè!
Nog geen pukkeltjes ofzo maar wel een vettige huid.
Ik vervang m’n (wegwerp)kapje in de middag/na de ochtend en was m’n kin/mond/gezicht overdag regelmatig met water.
En tot dusver geen pukkeltjes ofzo *afkloppen.
Geen prima, prima is geen goed.
Ik merk wel dat ik meer last heb van verstopte poriën op m'n neus maar daar gebruik ik neusstrips voor en ik heb nog een exfoliant liggen die ik er voor kan gebruiken. Verder merk ik dat mijn huid minder droog is. Heb met dit weer sneller last van droge wangen en dat heb ik nu minder.
Ik dacht dat het door het facial cuppen kwam! In ene ook uitslag. Ik denk door het stofje, ik smeer er aloë vera op.
Alle reacties Link kopieren
Geen last van, maar snap dat het wel effect kan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op mijn kaaklijn meer pukkeltjes, de rest van mn gezicht valt mee.
Na een dag werken zit er ook meer foundation op het mondkapje dan op mn gezicht :mrgreen:
Ach ja, leuk is anders, maar kan me er ook niet echt druk om maken. Ben wel benieuwd naar die satijnen mondkapjes, zou op zich ook makkelijk zelf te maken zijn. Stof halen/bestellen, zo’n filter ertussen en klaar. Vraag me alleen af of dat inderdaad beter is voor je huid,
Alle reacties Link kopieren
Een satijnen of zijden masker geeft minder wrijving en daardoor minder irritatie. Dus in theorie zou dat kunnen helpen. Maar zelf heb ik het idee dat irritatie niet zozeer wordt veroorzaakt door de wrijving. Als je het masker draagt, schuurt het immers toch niet steeds over je huid, toch? Bij mij in ieder geval niet. Dus ik heb meer het idee dat de irritatie veroorzaakt wordt door het 'broeien' onder het masker. Het is warm en constant vochtig door je adem. Dáár gaat een zijden of satijnen mondkapje volgens mij weinig aan af doen.
Hou de huid goed schoon, elke ochtend en avond reinigen. Een exfoliant, zoals TsumTsum al zei, is geen overbodige luxe om de huid vrij te houden van dode huidcellen, die extra verstoppen. Ik zou voor een bha-exfoliant gaan, met salicylzuur. Helpt de poriën schoon te houden.
's avonds een lichte, niet vette moisturizer en 's ochtends een spf .
Alle reacties Link kopieren
VakantieNL15 schreef:
25-10-2020 21:00
Vervelend hè!
Nog geen pukkeltjes ofzo maar wel een vettige huid.
Ik vervang m’n (wegwerp)kapje in de middag/na de ochtend en was m’n kin/mond/gezicht overdag regelmatig met water.
En tot dusver geen pukkeltjes ofzo *afkloppen.
Te vaak wassen is ook weer niet goed. Tenminste niet voor mijn huid .. :cry:
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
25-10-2020 21:04
Ik merk wel dat ik meer last heb van verstopte poriën op m'n neus maar daar gebruik ik neusstrips voor en ik heb nog een exfoliant liggen die ik er voor kan gebruiken. Verder merk ik dat mijn huid minder droog is. Heb met dit weer sneller last van droge wangen en dat heb ik nu minder.
Ik heb juist door het broeien juist extra rode en droge huid. :facepalm:
floor789 wijzigde dit bericht op 25-10-2020 21:19
1.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
25-10-2020 21:13
Een satijnen of zijden masker geeft minder wrijving en daardoor minder irritatie. Dus in theorie zou dat kunnen helpen. Maar zelf heb ik het idee dat irritatie niet zozeer wordt veroorzaakt door de wrijving. Als je het masker draagt, schuurt het immers toch niet steeds over je huid, toch? Bij mij in ieder geval niet. Dus ik heb meer het idee dat de irritatie veroorzaakt wordt door het 'broeien' onder het masker. Het is warm en constant vochtig door je adem. Dáár gaat een zijden of satijnen mondkapje volgens mij weinig aan af doen.
Hou de huid goed schoon, elke ochtend en avond reinigen. Een exfoliant, zoals TsumTsum al zei, is geen overbodige luxe om de huid vrij te houden van dode huidcellen, die extra verstoppen. Ik zou voor een bha-exfoliant gaan, met salicylzuur. Helpt de poriën schoon te houden.
's avonds een lichte, niet vette moisturizer en 's ochtends een spf .
Idd heb ik meer het idee dat het door het broeien komt. Huid reinigen ‘s ochtends en ‘s avonds doe ik altijd al. Af en toe een scrub en verder een serum en dag creme/gel voor een gevoelige huid. Thanks voor je uitleg denk dat ik dat maar even ga halen !
Panda1987 schreef:
25-10-2020 21:12
Ik heb op mijn kaaklijn meer pukkeltjes, de rest van mn gezicht valt mee.
Na een dag werken zit er ook meer foundation op het mondkapje dan op mn gezicht :mrgreen:
Ach ja, leuk is anders, maar kan me er ook niet echt druk om maken. Ben wel benieuwd naar die satijnen mondkapjes, zou op zich ook makkelijk zelf te maken zijn. Stof halen/bestellen, zo’n filter ertussen en klaar. Vraag me alleen af of dat inderdaad beter is voor je huid,
Gewoon dat dus weglaten.
Alle reacties Link kopieren
Heb je nog ervaringen met een bepaald merk bha-exfoliant?
Alle reacties Link kopieren
Hier ervaring! Ik vind het echt veel prettiger en zachter voor de huid. Ik krijg van normale katoenen mondkapjes een rode huid en met de zijde niet. Voor puistjes weet ik het niet, ik draag ze ook echt maar eventjes en zo gauw het kan doe ik hem weer af. Zijde is wel gewoon beter voor de huid, ook qua kussenslopen, het kan je huid zelfs hydrateren.
Alle reacties Link kopieren
Floor789 schreef:
25-10-2020 21:25
Heb je nog ervaringen met een bepaald merk bha-exfoliant?
Ja, hier standaard de 2% bha-exfoliant van Paula's Choice. Fantastisch spul, gaat ook eeuwen mee. Als je er niet mee bekend bent, rustig opbouwen door het eerst eens per week te gebruiken en dan door de weken heen op te bouwen naar dagelijks als je huid het tolereert, en anders vier keer per week.
Mijn advies is trouwens gebaseerd op het feit dat je huid rond de mond nu broeierig blijft en sneller vet/onzuiver wordt. Heb je eerder een erg droge huid, dan is er van hetzelfde merk ook een aha-exfoliant. Die bevat geen salicylzuur maar glycolzuur. Beter voor de droge huid, maar komt niet zo diep in de poriën als salicylzuur.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak was je je kapje of pak je een nieuw wegwerpexemplaar? In dat ding gaan ook bacteriën broeien.

Een paar weken terug had ik er ook last van toen ons verplicht werd om de hele werkdag een masker op te hebben. Inmiddels is mijn huid er al weer aan gewend zonder met iets te smeren of reinigen en zijn de pukkels ook weg.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
25-10-2020 21:28
Zijde is wel gewoon beter voor de huid, ook qua kussenslopen, het kan je huid zelfs hydrateren.
Hoe dan? :@@:
Zijde bevat aminozuren, dus als ingrediënt zou het hydraterend kunnen zijn, maar hoe kan een stoffen kapje hydrateren?
Dat het prettig zit, zacht en glad, geen wrijving veroorzaakt, ja, dat snap ik. Maar dat het hydrateert? Hoe?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
25-10-2020 21:37
Hoe dan? :@@:
Zijde bevat aminozuren, dus als ingrediënt zou het hydraterend kunnen zijn, maar hoe kan een stoffen kapje hydrateren?
Dat het prettig zit, zacht en glad, geen wrijving veroorzaakt, ja, dat snap ik. Maar dat het hydrateert? Hoe?
Geen idee, paula’s Choice zei het dus ik geloof het meteen :-D
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
25-10-2020 21:40
Geen idee, paula’s Choice zei het dus ik geloof het meteen :-D
:HA:
Duidelijk. En eens. Wat Paula zegt, klopt. Paula is de God van de huidverzorging.
Maar ik ga wel op onderzoek uit :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Mijn huid zweet wel minder onder een zijde kapje, trouwens. Bij een katoen kapje heb ik echt natte wangen als ik hem afzet (vette huid) en dat had ik met de zijde niet. Maar ik had sowieso het idee (ik weet het natuurlijk niet zeker) dat ademen ook makkelijk ging. Het voelde wat lichter. Maar dat weet ik niet zeker.
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
25-10-2020 21:31
Hoe vaak was je je kapje of pak je een nieuw wegwerpexemplaar? In dat ding gaan ook bacteriën broeien.

Een paar weken terug had ik er ook last van toen ons verplicht werd om de hele werkdag een masker op te hebben. Inmiddels is mijn huid er al weer aan gewend zonder met iets te smeren of reinigen en zijn de pukkels ook weg.
Ik heb een kapje van katoen en was hem na elke werkdag.
Gebruik je het kapje voor je werk? Hier draagt het winkelpersoneel deze:
Afbeelding
Het zit niet benauwd, beschermt en je bent beter te verstaan.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een antiwrijvingscrème proberen?

Wat tussen striemende blote benen en tegen behastriemen werkt, zou ook hierbij kunnen helpen.

Ik ben tevreden over de Vevina-crème en de Assos Chamois crème.

https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/ ... E4EALw_wcB

https://www.mantel.com/assos-chamois-creme
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Floor789 schreef:
25-10-2020 20:51
Hebben jullie ook zo last van onzuivere huid door die mondkapjes?

Ik had gezien dat je dan een zijde of satijnen masker moest nemen .. maar ze zijn best prijzig. Opzich prima natuurlijk als het helpt maar dat is juist mijn vraag.
Heeft iemand ze probeert en heeft het effect ?
Ik heb er een van zijde of satijn (geen idee maar het is een glad dun stofje) en dat is echt mn fijnste hoor! Deze irriteert echt een stuk minder en heb t idee dat ademen ook gewoon makkelijker gaat. Was 5 euro bij een mondkapjes winkel. Maar in principe makkelijk te maken, je koopt gewoon een klein lapje stof of je oude satijnen blouse ofzo. En 2 haarelastiekjes en dicht naaien.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
25-10-2020 21:13
Een exfoliant, zoals TsumTsum al zei, is geen overbodige luxe om de huid vrij te houden van dode huidcellen, die extra verstoppen. Ik zou voor een bha-exfoliant gaan, met salicylzuur. Helpt de poriën schoon te houden.
's avonds een lichte, niet vette moisturizer en 's ochtends een spf .
Haha, dit klinkt voor mij als een scheikunde-lab!
Mijn huid moet het doen met een klodder Nivea. Gelukkig doet hij het daar tot nu toe prima op.
Alle reacties Link kopieren
Zola123 schreef:
25-10-2020 23:28
Ik heb er een van zijde of satijn (geen idee maar het is een glad dun stofje) en dat is echt mn fijnste hoor! Deze irriteert echt een stuk minder en heb t idee dat ademen ook gewoon makkelijker gaat. Was 5 euro bij een mondkapjes winkel. Maar in principe makkelijk te maken, je koopt gewoon een klein lapje stof of je oude satijnen blouse ofzo. En 2 haarelastiekjes en dicht naaien.
Die haarelastiekjes zijn een goed idee omdat al maandenlang alle onderbroekenelastiek, (zelfs de kleuterelastiek) is uitverkocht bij de discount.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven